دستكاري داده هاي ورودي به ECU

بحث در مورد ECU و نحوه كاركردن آن

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
hoomani
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 273
تاریخ عضویت: 24 دسامبر 2008, 07:52
نوع خودرو: 206

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط hoomani » 21 ژولای 2011, 19:28

دوستان ماشين من دور تند فن وارد مدار نميشد و فهميديم فشنگي سه كاره كولر خرابه و تعويض كرديم و راه افتاد ولي مشكل اين بود كه فن يكسره دور تند كار ميكرد حتي بدون كولر :who: 3 تا فشنگي تست كرديم و هر سه ايساكويي بودند و هر سه دور تند فن يكسره كار ميكرد . تنظيم موتوري كه از دوستان كار درسته گفت 80 درصد از ECU هست كه فرمان اشتباه از اونجا مياد و برام يه ECU ديگه گذاشن كه اونم خطاي دريچه گاز داشت و گفت همين خطا هم ديدم كه باعث يكسره شدن دور تند فن بشه ! :who: تازه ميگفت همين مشكل رو توي ECU زيمنس و غيره داشته و درست شدن ولي توي ECU Valeo نداشتم . حالا قراره فردا برم پيشش سر فرصت بشينه ECU تعمير كنه كه گفت اگه نشد بايد به فكر يه ECU ديگه باشم !
نظر اساتيد چيه ؟
نمایه کاربر
naser65beta
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 263
تاریخ عضویت: 15 ژولای 2011, 11:31
نوع خودرو: پیکان وانت و پاترول
محل اقامت: تبریز-درب اول

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط naser65beta » 23 ژانویه 2012, 12:03

سلام به همه عزیزان و اساتید :grin:
بنظرتون میشه پرایدو با همون ایسیو فابریک توربوش کرد؟
یعنی میشه با گشاد کردن مجرای سوخت و سوزن انژکتور و نصب پمپ قویتر سوخت بیشتری به اتاق احتراق رسوند و کاری کرد که ایسیو به این افزایش حجم سوخت و هوا خطا نشون نده و عادی کار کنه و موتور ناک نزنه؟ =n
(من که پول ندارم مگا اسکوریت و بقیه وسایل لازمشو بخرم) :sad:
پروژه بازسازی پاترول
viewtopic.php?f=256&t=100949
نمایه کاربر
enzo666
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 459
تاریخ عضویت: 19 فوریه 2010, 17:08
نوع خودرو: Pars.elx-Corolla-206
محل اقامت: Tehran ---> Gharb

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط enzo666 » 30 ژانویه 2012, 23:49

دوست عزیز متاسفانه خیر ، گزینه ای به نام گشاد کردن انژکتور اصلا وجود نداره اگرم داشت باعث میشد انزکتور نشتی پیدا کنه و ایرادات خودشو بوجود میوورد.
برای نصب توربو حتما باید ای سی یو و انژکتورها و تغییر کنن اما اگر از بوست کم استفاده بشه نیاز به تغییر در ریل سوخت نیست.
نمایه کاربر
roz_zard
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 361
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2009, 23:39
نوع خودرو: 206 تيپ 5 مدل 83
محل اقامت: گنبد كاووس

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط roz_zard » 25 ژوئن 2012, 01:39

سلام واسه 206 تیپ 5 با ecu 744 میشه اموزش بذارین ؟
کلا هر چیزی واسه افزایش شتاب قدرت سرعت ،
اگه برنامه واسه ای سی ها هم دارین لطفا راهنمایی کنین
نمایه کاربر
AFSHINTUNER
Banned
پست: 605
تاریخ عضویت: 06 ژوئن 2012, 18:08
نوع خودرو: pride 1400 GTR
محل اقامت: شیراز

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط AFSHINTUNER » 27 ژوئن 2012, 15:24

داداش برای پراید زیمنس میشه بگی چیکار کنیم؟
چون سنسور آبش برای فن هم هست
نمایه کاربر
Mehrdad89
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 286
تاریخ عضویت: 26 می 2006, 13:00
نوع خودرو: سمند XU7
محل اقامت: قزوين

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط Mehrdad89 » 02 نوامبر 2012, 17:09

با عرض سلام خدمت تمامی اساتید
خیلی تاپیک قشنگی بود کلی چیز ازش یاد گرفتم . میدونم دیر دارم این سوال رو میپرسم ولی از دوستان خواهش میکنم اگر اطلاعاتی در این زمینه دارند لطف کنن ارائه فرمایند.

ماشین سمند مدل 84
ECU S2000
سیستم فن خنک کننده از مدل بدون یونیت فن می باشد و برای روشن شدن فن ها از ECU دستور میگیرند.

من می خوام با دستکاری داده های ورودی ECU کاری کنم که فن ها 10 درجه زودتر روشن شوند.
شنیدم که با گذاشتن یه مقاومت 200 اهم به صورت سری میشه این کار رو کرد.

حالا سوالم از دوستان اینه که تو دسته سیم هایی که به ECU وصل می شوند کدوم دسته سیم و کدوم سیم آن مربوط به این کار می باشد.

ممنون
uranus
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 54
تاریخ عضویت: 19 اکتبر 2012, 21:33
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط uranus » 02 نوامبر 2012, 20:32

اول شما بگید چند تا سنسور آب دارید؟ تعدادش ورنگ سوکت ها مهمه
پروژه بهینه سازی وافزایش توان موتور پرایدهمه بیاید کمک
http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 30&t=79057
نمایه کاربر
Mehrdad89
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 286
تاریخ عضویت: 26 می 2006, 13:00
نوع خودرو: سمند XU7
محل اقامت: قزوين

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط Mehrdad89 » 02 نوامبر 2012, 20:45

اول شما بگید چند تا سنسور آب دارید؟ تعدادش ورنگ سوکت ها مهمه
چون سیستم من بدون یونیت فن یک سنسور داره . (اون های که یونیت دارن سه تا سنسور دارند)

واسه من فکر کنم یک سنسور داره فقط اون هم کله سبز
uranus
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 54
تاریخ عضویت: 19 اکتبر 2012, 21:33
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط uranus » 02 نوامبر 2012, 21:19

خب فن رو که 10درجه زودتر روشن کنید مصرف سوخت هم بالاتر هست با این مشکلی ندارید؟؟
پروژه بهینه سازی وافزایش توان موتور پرایدهمه بیاید کمک
http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 30&t=79057
نمایه کاربر
Mehrdad89
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 286
تاریخ عضویت: 26 می 2006, 13:00
نوع خودرو: سمند XU7
محل اقامت: قزوين

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط Mehrdad89 » 02 نوامبر 2012, 22:06

خب فن رو که 10درجه زودتر روشن کنید مصرف سوخت هم بالاتر هست با این مشکلی ندارید؟؟
نه مصرف بالاتر نمیره . چون الان روی 97 روشن میشه اینجوری میشه 87 . ترموسات من 83 درجه است. اگه زیر 83 بیاد مصرف میره بالا.

جالا بحث در مورد این چیزا تو این تاپیک جاش نیست . من فقط میخوام بدونم چجوری میشه این کار رو کرد.
ارسال پست

بازگشت به “واحد كنترل كننده الكترونيكي (ECU)”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان