دستكاري داده هاي ورودي به ECU

بحث در مورد ECU و نحوه كاركردن آن

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
amir_xan
پست: 6
تاریخ عضویت: 10 دسامبر 2011, 17:44
نوع خودرو: پـژو 206 - تیپ 2 -85
محل اقامت: تـبریــــــــز

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط amir_xan » 10 فوریه 2013, 01:44

دوستان سنسور اکسیژن ما سوخته بود... ماشین 206 تیپ 2 مدل 85
بردیم تنظیم موتوری گفت سوخته امّا خوشبختانه اوپن لوپ شده یا کلوز لوپ ! دقیق یادم نیسو توضیح داد که مصرف سوختت خیییییلی جزیی زیاد میشه
عوضش ماشین بورو تر میشه و شتابش بهتر میشه...

میشه دوستان بگن این دقیقاً یعنی چی؟

سپــــاس
نابرده رنج گنج میسّر میـــــــشود عزیز!
رو دیــده باز کن که چه در کشورت کنند!
نمایه کاربر
O.Z
دنده 1
پست: 1190
تاریخ عضویت: 27 سپتامبر 2006, 21:04
نوع خودرو: nova coupe - camaro
محل اقامت: اهواز

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط O.Z » 10 فوریه 2013, 01:49

از دوستان کسی رو سراغ دارین که ecu فابریک ماشین رو ریمپ کنه؟؟؟
واسه ریو میخوام
نمایه کاربر
enzo666
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 459
تاریخ عضویت: 19 فوریه 2010, 17:08
نوع خودرو: Pars.elx-Corolla-206
محل اقامت: Tehran ---> Gharb

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط enzo666 » 07 مارس 2013, 20:16

amir_xan نوشته شده:دوستان سنسور اکسیژن ما سوخته بود... ماشین 206 تیپ 2 مدل 85
بردیم تنظیم موتوری گفت سوخته امّا خوشبختانه اوپن لوپ شده یا کلوز لوپ ! دقیق یادم نیسو توضیح داد که مصرف سوختت خیییییلی جزیی زیاد میشه
عوضش ماشین بورو تر میشه و شتابش بهتر میشه...
میشه دوستان بگن این دقیقاً یعنی چی؟
سپــــاس
اوپن لوپ میشه یعنی حالتی پیش میاد که ای سی یو فکر میکنه ماشین در حالت تخته گاز هست و به انزکتورها دستور پاشش بیشتر رو میده. این حالت میتونه شتاب گیری اولیه رو کمی کند کنه اما تو دورهای بالا بهتر از قبل هست ولی وجود سنسور اکسیژن از نبودش خیلی بهتره، اولین لطمه ای که میزنه از بین بردن زود هنگام کاتالیزوره و پر کردن سریع اونه که بعد از پر شدن ماشین جون میکنه تا راه بره و دمای موتور بالا میره و داستانهای خودشو داره و باید حتما کاتالیزور عوض بشه. مصرف بنزین بالا میره و همونطور که گفتم در شتاب گیری های اولیه ماشین کندتر میشه که این مورد در هوای گرم خودش رو بیشتر نشون میده.
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2897
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط MOHAMMAD1346 » 26 نوامبر 2013, 15:52

سلام دوستان
آیا میشه با تغییر در برنامه ی ECU کاری کرد که ولتاژ ارسالی از ECU برای سنسور مپ کم بشه یعنی آیا از طریق ECU قابل کنترل هست ؟
یعنی به جای 5 ولت , 4,5 یا 4 ولت ارسال بشه .
با تشکر
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 4055
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2009, 15:20
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
تماس:

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط DEATH » 02 دسامبر 2013, 12:30

چطور ميشه كات آف پرايد ساژم را حذف كرد ؟
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي
نمایه کاربر
tekrary
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 906
تاریخ عضویت: 22 ژوئن 2011, 17:11
نوع خودرو: Xu10j4rs T
محل اقامت: قــــم-اصــــفهان

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط tekrary » 02 دسامبر 2013, 14:17

آقا فرهاد باید ببینین دیاگی ها برنامه ش رودارن یا نه.یعنی باید بگردین!
برنامه ای که فقط کاتاف رو حذف کنه نمیدونم پیدا میشه یا نه ولی اینکه تغییرات دیگه+حذف کاتاف رو میدونم هست
مهدی:)
نمایه کاربر
ABC
مدیر بازار و مشاوره ی خرید خودرو
پست: 5245
تاریخ عضویت: 18 سپتامبر 2009, 15:29
نوع خودرو: سری 4

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط ABC » 02 دسامبر 2013, 14:24

کسایی که ECU تعمیر میکنن دامپ های مختلف رو دارن + اینکه بعضی ECU ها یه آی سی 4 پایه خیلی زیر برای کنترل کات آف دارند که اگه یکی از پایه هاشو از روی برد جدا کنید کات آف حذف میشه + اینکه دیگه دیاگ به ECU وصل نمیشه تا دوباره اون پایه رو وصل کنید مجددا.
Simple past,simply past. Screw it all
نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 4055
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2009, 15:20
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
تماس:

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط DEATH » 02 دسامبر 2013, 14:45

tekrary نوشته شده:آقا فرهاد باید ببینین دیاگی ها برنامه ش رودارن یا نه.یعنی باید بگردین!
برنامه ای که فقط کاتاف رو حذف کنه نمیدونم پیدا میشه یا نه ولی اینکه تغییرات دیگه+حذف کاتاف رو میدونم هست
فقط ميخوام كات آف حذف بشه.
ABC نوشته شده:کسایی که ECU تعمیر میکنن دامپ های مختلف رو دارن + اینکه بعضی ECU ها یه آی سی 4 پایه خیلی زیر برای کنترل کات آف دارند که اگه یکی از پایه هاشو از روی برد جدا کنید کات آف حذف میشه + اینکه دیگه دیاگ به ECU وصل نمیشه تا دوباره اون پایه رو وصل کنید مجددا.
حسين جان اين دامپ كه ميگي چيه ؟
اون روش دوم فكر نميكنم زياد اصولي باشه.

هر چي توي نت درباره تعميركار اي سي يو سرچ ميكنم فقط آموزش تعميرات مياد.
آدرس يه اي سي يو كار حرفه اي كسي داره پي ام بده.

موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي
نمایه کاربر
ABC
مدیر بازار و مشاوره ی خرید خودرو
پست: 5245
تاریخ عضویت: 18 سپتامبر 2009, 15:29
نوع خودرو: سری 4

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط ABC » 02 دسامبر 2013, 15:38

دامپ یعنی فایل های متفاوتی که برای منظور های متفاوت از روی یک نوع ECU خاص برداشته میشه.

اجازه بدید شماره ی یه نفر رو تا یکی دو روز آینده براتون میفرستم. اما ایشون رو نه تایید میکنم و نه تکذیب. فقط از اینکه اطلاعاتش در این زمینه خیلی خوبه مطمعنم.
Simple past,simply past. Screw it all
gti6
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 639
تاریخ عضویت: 03 آپریل 2016, 16:36
نوع خودرو: tondar90/chery tiggo

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط gti6 » 04 ژولای 2016, 10:23

دوستان کات اف پراید زیمنس رو میتونن بردارن؟؟
چون دیدم مثل s2000 ای سی جداگانه نداره
ارسال پست

بازگشت به “واحد كنترل كننده الكترونيكي (ECU)”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان