قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

روغن زدن مپ سنسور!

بحث در مورد سنسورها و فرمانگير هايي كه ECU براي كاركردن به اونها احتياج داره

مدیر انجمن: كوروش پيروز

فرود
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 316
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 تیر 1387, 11:24 am
نوع خودرو: Mazda3
محل اقامت: طهران خ تخت طاووس

پست شنبه 30 شهریور 1387, 11:21 am

دوستان عزيز سلام .

چند روز پيش رفته بودم تعمير گاه كه مكانيك محترم به من فرمود : شما به ماشين فشار آورديد و مپ سنسور شما روغن زده . :shock: :shock:

ميخواستم از اساتيد فن سوال كنم :
1. آيا چنين چيزي صحيحه ؟ اگر بله راه حلش چيه ؟ چون ميگفت افت قدرت پيداميكني .

2. اينكه چه راههايي وجود داره كه بفهميم به موتور فشار اومده ؟
نمایه کاربر
Mostafa
مدير كل سايت
پست: 2915
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 11 تیر 1383, 10:57 am
نوع خودرو: مشخص نشده!
Like شده: 54 بار

پست شنبه 30 شهریور 1387, 11:29 am

وقتي فشار بياري مانيفولد پر روغن ميشه و مپ سنسور رو روغني ميكنه و راهش اينه كه مانيفولد رو باز كني و تميز كني ولي اگه بازم فشار بياري روغني ميشه
بهترين راه براي جلوگيري از اين مسئله نصب اير بريتر هست كه تا حدودي از اين مشكل جلوگيري ميكنه
این هم نیز بگذرد
فرود
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 316
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 تیر 1387, 11:24 am
نوع خودرو: Mazda3
محل اقامت: طهران خ تخت طاووس

پست شنبه 30 شهریور 1387, 11:32 am

آقا مصطفي سلام
ميشه توضيح بدين ايربريتر چي هست ؟

ممنون ميشم
نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3476
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 15 مرداد 1383, 10:14 pm
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, London
اینستاگرام: ex.mechanic
Like شده: 29 بار

پست شنبه 30 شهریور 1387, 5:36 pm

فرود نوشته شده:آقا مصطفي سلام
ميشه توضيح بدين ايربريتر چي هست ؟

ممنون ميشم
آشنايي با سيستم تهويه كارتل و PCV -Air Breather-Oil Can
فرود
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 316
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 تیر 1387, 11:24 am
نوع خودرو: Mazda3
محل اقامت: طهران خ تخت طاووس

پست شنبه 30 شهریور 1387, 6:01 pm

حسين جان
ممنونم از توجه شما.
اما من اصلا متوجه نشدم كه چي فرمودين.
ميشه براي گروه سني الف (خودم رو ميگم) توضيح بدين.
ممنون ميشم.

در ضمن سوال شماره 2 من فراموش شده . :sad:
mohammad5000
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 112
تاریخ عضویت: شنبه 29 تیر 1387, 8:35 am
نوع خودرو: تیپ5 ، آزرا4
محل اقامت: شیراز - عفیف آباد

پست یک‌شنبه 31 شهریور 1387, 2:21 pm

فرود نوشته شده:دوستان عزيز سلام .

چند روز پيش رفته بودم تعمير گاه كه مكانيك محترم به من فرمود : شما به ماشين فشار آورديد و مپ سنسور شما روغن زده . :shock: :shock:

ميخواستم از اساتيد فن سوال كنم :
1. آيا چنين چيزي صحيحه ؟ اگر بله راه حلش چيه ؟ چون ميگفت افت قدرت پيداميكني .

2. اينكه چه راههايي وجود داره كه بفهميم به موتور فشار اومده ؟
اگر مقدار روغن كارتل هم زياد باشه مپ روغن ميزنه ولي يه مقدار خيلي كم چرب شدن طبيعي هست حتي اگر به ماشين فشار نياري
نمایه کاربر
زنر
متخصص فنی خودرو
پست: 670
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 5 مهر 1384, 4:53 pm

پست دوشنبه 1 مهر 1387, 9:31 am

سلام
به طور كلي كه به دليل تهويه كارتل و احتراق بهتر ٬ روغني شدن داخل منيفلد و به تبع اون مپ سنسور چيز كاملا طبيعي هست
ولي اگر ميزان روغن خيلي زياد باشه باعث كاهش دقت كاري مپ سنسور ميشه و اين مستلزم سرويس مپ هست كه شايد چيزي حدود 5 دقيقه وقتتون رو بگيره ! ( تنها با باز كردن دو شلنگ و يك پيچ )
ولي اينكه چرا اينطوري ميشه دلايل مختلفي مي تونه داشته باشه مثل زياد بودن روغن و مرغوب نبودن روغن و امثالهم ولي اصلي ترين دليل فشار به خودرو هست
البته اونهم نه هرنوع فشاري !
معمولا كساني كه عادت دارند به ماشين گاز زيادي بدهند به طوري كه دور موتور بالا بره و ناگهان پاشون رو از گاز بر ميدارند و ترمز هم نمي كنند بيشتر از بقيه در معرض كثيفي مپ قرار ميگيرند
چون زماني كه شما در دورهاي بالا به ناگه پاتون رو از گاز بر ميداريد دريچه تراتل بسته ميشه و خلا منيفلد بسيار بالا ميرود و مكش بسيار زيادي را از لوله تهويه كارتل انجام ميدهد

در اين خلال يك مورد ديگر هم به وجود مي آيد و اون انتشار هيدروكربنهاي نسوخته و به تبع اون كربن گيري محفظه احتراق هست كه به مرور زمان موجب افت راندمان حجمي خودرو ميشه
كسي ميدونه چرا ؟ :-D
نمایه کاربر
Monarch
مدیر پیشین
پست: 5398
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 8 خرداد 1386, 8:58 pm
نوع خودرو: 206 1.6 - Prado GX
محل اقامت: تهران
Like شده: 6 بار

پست دوشنبه 1 مهر 1387, 11:41 am

علي جان ميشه در مورد سرويس مپ هم توضيح بدي؟ من فقط پيچ سنسور رو باز ميكنم و با اسپري تميزش ميكنم ولي دوتا شلنگ مربوط به كجا ميشن؟
فهرست مطالب بخشهای 206 و زانتیا، لطفا قبل از ارسال پست مطالعه فرمایید
.
.
Believe it ------> Become it
mohammad5000
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 112
تاریخ عضویت: شنبه 29 تیر 1387, 8:35 am
نوع خودرو: تیپ5 ، آزرا4
محل اقامت: شیراز - عفیف آباد

پست دوشنبه 1 مهر 1387, 5:49 pm

monarch نوشته شده:علي جان ميشه در مورد سرويس مپ هم توضيح بدي؟ من فقط پيچ سنسور رو باز ميكنم و با اسپري تميزش ميكنم ولي دوتا شلنگ مربوط به كجا ميشن؟
من فكر كنم منظورشون او شيلنگي هست كه يه سرش به كمپرس روغن ميخوره و سر ديگرش رفته پشت موتور است كه من خودم بازش نميكنم از كنارش اچار ميندازم پيچ مپ را باز ميكنم
فرود
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 316
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 تیر 1387, 11:24 am
نوع خودرو: Mazda3
محل اقامت: طهران خ تخت طاووس

پست سه‌شنبه 2 مهر 1387, 11:00 am

زنر جان
ممنونم از توضيحات كاملت.
ببين من اكثرا توي يادگار امام اونم سر بالايي گاز ميدم و تا نزديك 6 ميام .و شايد گاهي اوقات توي 1 و 2 هم دور موتورم به 6 ميرسه پس يعني به نظر شما نبايد اين كار رو بكنم ؟

در ضمن ايا نبايد اون محفظه مپ سنسور رو باز كنم و تميز كنم ؟

در مورد كربن گرفتن محفظه احتراق آيا با اين اسپري ها ميشه تميز كرد (با اين فرض كه كربن گرفته باشه ؟؟)

بازگشت به “سنسورها و فرمانگير ها”