سلام
به طور كلي كه به دليل تهويه كارتل و احتراق بهتر ٬ روغني شدن داخل منيفلد و به تبع اون مپ سنسور چيز كاملا طبيعي هست
ولي اگر ميزان روغن خيلي زياد باشه باعث كاهش دقت كاري مپ سنسور ميشه و اين مستلزم سرويس مپ هست كه شايد چيزي حدود 5 دقيقه وقتتون رو بگيره ! ( تنها با باز كردن دو شلنگ و يك پيچ )
ولي اينكه چرا اينطوري ميشه دلايل مختلفي مي تونه داشته باشه مثل زياد بودن روغن و مرغوب نبودن روغن و امثالهم ولي اصلي ترين دليل فشار به خودرو هست
البته اونهم نه هرنوع فشاري !
معمولا كساني كه عادت دارند به ماشين گاز زيادي بدهند به طوري كه دور موتور بالا بره و ناگهان پاشون رو از گاز بر ميدارند و ترمز هم نمي كنند بيشتر از بقيه در معرض كثيفي مپ قرار ميگيرند
چون زماني كه شما در دورهاي بالا به ناگه پاتون رو از گاز بر ميداريد دريچه تراتل بسته ميشه و خلا منيفلد بسيار بالا ميرود و مكش بسيار زيادي را از لوله تهويه كارتل انجام ميدهد
در اين خلال يك مورد ديگر هم به وجود مي آيد و اون انتشار هيدروكربنهاي نسوخته و به تبع اون كربن گيري محفظه احتراق هست كه به مرور زمان موجب افت راندمان حجمي خودرو ميشه
كسي ميدونه چرا ؟
