سلام
بنده رنو کولیوس مدل ۲۰۱۴دارم با۴۴هزار کارکرد.از ۵هزار کیلومتر قبل مشکل ناک در دور موتور۱۵۰۰ دارم.ماشین هیچ مشکل دیگه ای مثل عدم کشش یا داع کردن و..نداره.بعد از ۱۰ دقیقه حرکت معمولا مشکل ناک پیش میاد.با بنزین سوپر ویورو۴ کمی بهتر میشه ولی حذف نمیشه.مکمل اکتان و انژکتور شور استفاده کردم بی تاثیر بود.با دیاگ رنو هم سنسورها و...بی عیب بودن
.توصیه وتشخیص شما چیست اساتیدمحترم؟
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
1. قوانین تیونینگ تاک

2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن

- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ناک سنسور-Knock sensor
مدیر انجمن: كوروش پيروز
-
- دنده 1
- پست: 1228
- تاریخ عضویت: شنبه 17 خرداد 1393, 9:44 pm
- نوع خودرو: KOLEOS.LOGAN
-
- يار قديمي
- پست: 576
- تاریخ عضویت: پنجشنبه 28 آذر 1387, 2:51 am
- نوع خودرو: PARS ELX
- Like شده: 138 بار
همون که تو فروم خارجی خوندید درستهArvin_Amarth نوشته شده: ↑شنبه 13 خرداد 1396, 4:38 amآقایون و اساتید گرامی خسته نباشید
تو این تاپیک خوندم که اگر پیچ ناک سنسور رو سفت تر کنیم حساسیتش بالاتر میره و به قولی جرقه آوانس میشه
شل کردن پیچ هم منجر به ریتارد شدن جرقه میشه
نکته اینه که تو فوروم های خارجی دقیقا برعکسش رو خوندم که با سفت کردن پیچ جرقه ریتارد میشه
به نظر من هم نظرات خارجی منطقی تره
چون با سفت کردن پیچ سنسور رو بیشتر در معرض ویبره های موتور قرار میدیم و سنسور تمام لرزش های ریز رو بیستر دریافت میکنه ک قطعا جرقه ریتارد میشه
حالا سوالم اینجاست که کدوم یکی درسته??
آیا با سفت کردن پیچ عملا آوانس میشیم یا ریتارد?
با سفت کردن زیاد سنسور ناک احتمال ریتارد جرقه شدن بیشتر میشه
محاسبه حجم موتورسیلندر و تراکم موتور
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
-
- دنده 1
- پست: 1577
- تاریخ عضویت: دوشنبه 13 دی 1389, 5:57 pm
- نوع خودرو: 207i - اپتیما TF
- Like شده: 10 بار
__Pontiac__ نوشته شده: ↑جمعه 10 آبان 1398, 11:03 amهمون که تو فروم خارجی خوندید درستهArvin_Amarth نوشته شده: ↑شنبه 13 خرداد 1396, 4:38 amآقایون و اساتید گرامی خسته نباشید
تو این تاپیک خوندم که اگر پیچ ناک سنسور رو سفت تر کنیم حساسیتش بالاتر میره و به قولی جرقه آوانس میشه
شل کردن پیچ هم منجر به ریتارد شدن جرقه میشه
نکته اینه که تو فوروم های خارجی دقیقا برعکسش رو خوندم که با سفت کردن پیچ جرقه ریتارد میشه
به نظر من هم نظرات خارجی منطقی تره
چون با سفت کردن پیچ سنسور رو بیشتر در معرض ویبره های موتور قرار میدیم و سنسور تمام لرزش های ریز رو بیستر دریافت میکنه ک قطعا جرقه ریتارد میشه
حالا سوالم اینجاست که کدوم یکی درسته??
آیا با سفت کردن پیچ عملا آوانس میشیم یا ریتارد?
با سفت کردن زیاد سنسور ناک احتمال ریتارد جرقه شدن بیشتر میشه
یه سوال داشتم الان آ وانس جر قه ماشینم منفی هست حالت درجا به نظرتون با کمی سفتتر کردن نا ک سنسو ر بهتر میشه یعنی مثبت میره از منفی تو حالت درجا
-
- يار قديمي
- پست: 576
- تاریخ عضویت: پنجشنبه 28 آذر 1387, 2:51 am
- نوع خودرو: PARS ELX
- Like شده: 138 بار
شما بهتر هست ببینید دلیل اوانس منفی چی هست و مشکل رو بر طرف کنید
دست به تنظیم سنسور ناک نزنید که میتونه مشکلتون رو بدتر هم کنه و بعدا کلی دردسر دارید که دوباره تنظیم بشه
دست به تنظیم سنسور ناک نزنید که میتونه مشکلتون رو بدتر هم کنه و بعدا کلی دردسر دارید که دوباره تنظیم بشه
محاسبه حجم موتورسیلندر و تراکم موتور
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
-
- دنده 1
- پست: 1577
- تاریخ عضویت: دوشنبه 13 دی 1389, 5:57 pm
- نوع خودرو: 207i - اپتیما TF
- Like شده: 10 بار
__Pontiac__ نوشته شده: ↑دوشنبه 1 اردیبهشت 1399, 9:27 pmشما بهتر هست ببینید دلیل اوانس منفی چی هست و مشکل رو بر طرف کنید
دست به تنظیم سنسور ناک نزنید که میتونه مشکلتون رو بدتر هم کنه و بعدا کلی دردسر دارید که دوباره تنظیم بشه
والا هر کاری کردیم درست نشده از تایم مجدد گرفتن تا غیره . اگه فرضا کسی حتی بخواد ناک سنسور هم نو بخره تعویض کنه بازم ممکنه مثله فابریک تنظیم نشه ؟
-
- يار قديمي
- پست: 576
- تاریخ عضویت: پنجشنبه 28 آذر 1387, 2:51 am
- نوع خودرو: PARS ELX
- Like شده: 138 بار
مطمعن باش یکجای کار ایراد داره باید اینقدر بگردی تا پیداش کنید (ایسیو رو ازمایشی تعویض کنید و دوباره دیاگ بزنید)
بله ممکنه هست
بدلیل اینکه ناک سنسور رو حتما باید با اچار ترکمتر و گشتاوری که کارخونه گفته باید ببندید در غیر اینصورت احتمال سیگنال اشتباه دادن زیاده یا حتی سیگنال ندادن !
بله ممکنه هست
بدلیل اینکه ناک سنسور رو حتما باید با اچار ترکمتر و گشتاوری که کارخونه گفته باید ببندید در غیر اینصورت احتمال سیگنال اشتباه دادن زیاده یا حتی سیگنال ندادن !
محاسبه حجم موتورسیلندر و تراکم موتور
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
-
- دنده 1
- پست: 1577
- تاریخ عضویت: دوشنبه 13 دی 1389, 5:57 pm
- نوع خودرو: 207i - اپتیما TF
- Like شده: 10 بار
__Pontiac__ نوشته شده: ↑سهشنبه 2 اردیبهشت 1399, 11:00 pmمطمعن باش یکجای کار ایراد داره باید اینقدر بگردی تا پیداش کنید (ایسیو رو ازمایشی تعویض کنید و دوباره دیاگ بزنید)
بله ممکنه هست
بدلیل اینکه ناک سنسور رو حتما باید با اچار ترکمتر و گشتاوری که کارخونه گفته باید ببندید در غیر اینصورت احتمال سیگنال اشتباه دادن زیاده یا حتی سیگنال ندادن !
امروز تعویض کردم سنسور نمیدونم چرا اینجوری بود ظاهرش زنگ زدی دورش داشت

سنسور نو هم بسته شد فعلا که همه چی نرمال هست
http://uupload.ir/files/jstv_2020-04-23_015710.jpg

-
- پست: 2
- تاریخ عضویت: شنبه 12 مهر 1399, 7:25 pm
- نوع خودرو: پژو405
باسلام وقت بخیر خدمت دوستان
من یه پژو405 مدل 96 دارم که خطای سنسور ضربه ناک میده یه روز چراغ چک روشن میشه یه روز خاموش میشه 2بار هم برقکار با لب تاب چراغ چک پاک کرد دوباره اومد و نمیدونم صدای ناک چطوریه ممنون میشم راهنمایی کنید
من یه پژو405 مدل 96 دارم که خطای سنسور ضربه ناک میده یه روز چراغ چک روشن میشه یه روز خاموش میشه 2بار هم برقکار با لب تاب چراغ چک پاک کرد دوباره اومد و نمیدونم صدای ناک چطوریه ممنون میشم راهنمایی کنید
-
- پست: 1
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 7 آبان 1399, 6:38 am
- نوع خودرو: مشخص نشده!toyota
