قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

سنسور موقعیت میل سوپاپ

بحث در مورد سنسورها و فرمانگير هايي كه ECU براي كاركردن به اونها احتياج داره

مدیر انجمن: كوروش پيروز

نمایه کاربر
Mohammad 145
دنده 1
پست: 1096
تاریخ عضویت: چهارشنبه 5 تیر 1392, 8:03 pm
نوع خودرو: Roa G1
محل اقامت: مـــشـــهـــد
Like شده: 3 بار

پست سه‌شنبه 30 آذر 1395, 9:04 am

farhad91 نوشته شده:
Mohammad 145 نوشته شده:
farhad91 نوشته شده:سلام

اینطور که معلومه پرایدی که دارم مشکل سنسور میل سوپاپ داره ، شایدم نداشته باشه چون رو بنزین خوب کار میکنه

چند بارم برده بودم نمایندگی عوض کرد اما هنوز مشکل رفع نشده

ممکنه هنوز مشکل از سنسور باشه؟

ماشین دوگانه و کارکرد 45000 شمع ها هم هنوز تعویض نشدند

سنورها مارک بوش بودند مارک خیلی خوبش کسی میدونه؟

این سنسورها که دوگانه و غیر دوگانه نداره؟
سلام دادا
الان مشکل ماشینتون چیه؟
رو گاز شتابش کمه؟یا مصرفش بالاست؟
ریپ میزنه دیگه البته نه همیشه وقتی که حدودا ٣٠ کیلومتر راه بره روی گاز ریپ میزنه و ماشین میلرزه
احتمالا گاز ماشینتون تنظیم نیست یا گپ شمع زیاده
ما از اوناش نیستیم چیزی بنویسیم....!
نمایه کاربر
__VAHID__
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 60
تاریخ عضویت: چهارشنبه 5 فروردین 1394, 2:07 pm
نوع خودرو: Samand XU7

پست یک‌شنبه 12 دی 1395, 3:17 pm

سلام و درود

همون طور که میدونید اکثر پراید و تیبا های موجود مشکل خرابی سنسور میل سوپاپ رو دارن.

تیبا ی بنده بعد از 23 هزار کیلومتر دومین سنسور رو هم سوزوند ( سنسور اول در کیلومتر 12 هزار تعویض شد)
وقتی هم که سنسور از کار میفته، ecu حداکثر دور موتور رو به 4 هزار کاهش میده.

ولی طبق تجربه ی چند نفر، با گذاشتن یه واشر فلزی به ضخامت 1 میلیمتر، مشکل محدود شدن دور موتور با همون سنسور سوخته از بین میره و خبری از روشن شدن چراغ چک نیست!

منم همین کار رو کردم و فعلا جواب داده :shock: چراغ چک روشن نمیشه اما همچنان خطای سنسور میل سوپاپ رو دیاگ نشون میده

حالا میخوام بدونم دلیل اینکه وقتی سنسور از میل سوپاپ فاصله میگیره، ecu دستور محدود کردن دور موتور رو نمیده دقیقا چیه؟ آیا سنسور کاملا از کار میفته و باعث میشه اطلاعات غلط به ecu منتقل نشه؟
سعید031
پست: 2
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 22 اسفند 1395, 8:04 pm
نوع خودرو: سورنef7

پست یک‌شنبه 22 اسفند 1395, 8:24 pm

با سلام
بنده یه سورن ef7 دارم که چند روز پیش یاتاقان زد و میل لنگ میل سوپاپ و.....همه رو نو کردم بعدش هم سر سیلندر رو هم نو خریدم انداختم روش حالا که کار های ماشین تموم شد ماشین رو که روشن کردیم چراغ چک خودرو روشن شد رفتم دیاگ گذاشتم روش خطای سنسور میل سوپاپ رو داد سنسور رو هم عوض کردیم خطا رو پاک کرد دوباره همون خطا رو داد تسمه تایم رو دوباره تایم کرد بازم خطا داد
دوستان اگه کسی چیزی میدونه کمک کنه
ممنون
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1912
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 12:50 pm
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Like شده: 32 بار

پست دوشنبه 23 اسفند 1395, 4:51 am

سعید031 نوشته شده:با سلام
بنده یه سورن ef7 دارم که چند روز پیش یاتاقان زد و میل لنگ میل سوپاپ و.....همه رو نو کردم بعدش هم سر سیلندر رو هم نو خریدم انداختم روش حالا که کار های ماشین تموم شد ماشین رو که روشن کردیم چراغ چک خودرو روشن شد رفتم دیاگ گذاشتم روش خطای سنسور میل سوپاپ رو داد سنسور رو هم عوض کردیم خطا رو پاک کرد دوباره همون خطا رو داد تسمه تایم رو دوباره تایم کرد بازم خطا داد
دوستان اگه کسی چیزی میدونه کمک کنه
ممنون
سوکت رو تست کن و سیم کشی رو
باید مدل دقیق ای سی یو رو بگی تا بهت بگم کدوم پایه ای سی یو ولی سنسور 3تا سیم داره یکیش باید ب بدنه اتصال کوتاه باشه ک باید با مالتی متر چک کنی
یکی باید مثبت 5ولت داشته باشه
یکیش هم مستقیم میره تا ای سی یو اگه مدل ای سی یو رو بگی بهت میگم کدوم پایه
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
سعید031
پست: 2
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 22 اسفند 1395, 8:04 pm
نوع خودرو: سورنef7

پست پنج‌شنبه 26 اسفند 1395, 5:08 am

AMIR N نوشته شده:
سعید031 نوشته شده:با سلام
بنده یه سورن ef7 دارم که چند روز پیش یاتاقان زد و میل لنگ میل سوپاپ و.....همه رو نو کردم بعدش هم سر سیلندر رو هم نو خریدم انداختم روش حالا که کار های ماشین تموم شد ماشین رو که روشن کردیم چراغ چک خودرو روشن شد رفتم دیاگ گذاشتم روش خطای سنسور میل سوپاپ رو داد سنسور رو هم عوض کردیم خطا رو پاک کرد دوباره همون خطا رو داد تسمه تایم رو دوباره تایم کرد بازم خطا داد
دوستان اگه کسی چیزی میدونه کمک کنه
ممنون
سوکت رو تست کن و سیم کشی رو
باید مدل دقیق ای سی یو رو بگی تا بهت بگم کدوم پایه ای سی یو ولی سنسور 3تا سیم داره یکیش باید ب بدنه اتصال کوتاه باشه ک باید با مالتی متر چک کنی
یکی باید مثبت 5ولت داشته باشه
یکیش هم مستقیم میره تا ای سی یو اگه مدل ای سی یو رو بگی بهت میگم کدوم پایه
خطا از خود میل سوپاپ ها بود رفتم میل سوپاپ سیلندر خودش و با این جدید عوض کردم خطا رفع شد و ماشین از هن بودن در اومد
ممنون
نمایه کاربر
لنسر
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 227
تاریخ عضویت: جمعه 20 دی 1387, 3:44 pm
نوع خودرو: لنسر 93 و پراید 87

پست شنبه 26 فروردین 1396, 5:10 am

سلام
دوستان من یه توضیح تکمیلی بدم برا بچه ها
تو هر سیکل کاری موتور میل لنگ 720 درجه میچرخه و میل سوپاپ 360 درجه.سنسور میل لنگ بخاطر دوبار چرخیدن میل لنگ در هر سیکل کاری موتور نمیتونه زمان دقیق بالا بودن پیستون سیلندر 1 یا 4 در حالت کمپرس رو مشخص کنه.اما با توجه به دوتایی بودن جرقه ها موتور تو این شرایط کار میکنه و ایسیو های قدیمی به همین صورت کار میکردن.
حالا برای تشخیص دقیق بالا بودن پیستون یک در زمان انفجار اومدن و از سنسور میل سوپاپ استفاده کردن.این سنسور یک آهنربای الکتریکی هست که شیوه کارکردش به این صورته.من نمونه معمولی و فراوونشو میگم.سه پایه داره.پایه یک برق 12 از رله دوبل میگیره.پایه 3 بدنه از ایسیو میگیره.پایه 2 هم در زمان قرار گرفتن در مقابل فلزی که سر میل سوپاپ در زمان انفجار سیلندر یک قرار گرفته دارای ولتاژ صفر و در مواقع دیگر دارای ولتاژ 5 ولت خواهد شد که به ایسیو ارسال میشه.
حالا تست اهمی این سنسور.بین پایه ای که بدنه بود و پایه ارسال سیگنال مقاومت باید 2 کیلو اهم باشه.
علایم خرابی این سنسور:دیر روشن شدن خودرو.کم شدن شتاب.مصرف بالا.کات آف در دور 4000.زیاد فن زدن خودرو.روشن شدن چراغ چک.
علل این علایم:تبدیل پاشش خودرو از ترتیبی به گروهی به علت عدم تشخیص اینکه الان که سیلندر 1 و 4 بالا هستن کدومشون جرقن کدوم تخلیه.
علت حل مشکل با قرار دادن واشر:بعضا خود سنسور سالمه و به علت کیفیت پایین یا حالت آهنربایی کمی از بین میرود یا کلا مکان قرارگیری فرق میکند که با قرار دادن واشر یا تراشیدن محل قرارگیری این ایراد رو رفع میکنن که از این روش برای مشکل سنسور میل لنگ بوش هم استفاه میشه.
یه نکته دیگه.روشن شدن چراغ چک توسط سنسور میل سوپاپ به دو علت میتونه باشه.یکی خرابی سنسور.یکی هم ارسال اطلاعات جابجا با سنسور میل لنگ.
اینکه میگم لنسر نه اینکه ماشین خوبیه.یک معیار اندازه گیریه.در حد کولیس.
Taha khan
شروع حركت
پست: 36
تاریخ عضویت: شنبه 14 شهریور 1394, 5:52 am
نوع خودرو: مینی کوپر
محل اقامت: زیر آسمون خدا

پست سه‌شنبه 6 تیر 1396, 7:57 am

سلام ب اساتید محترم
بنده ی سرسیلندر کاربراتو اومدم رو موتور انژکتور روشن کنم الان همش ارور سنسور میل سوپاپ میده
حالا شرح واقعه ماشین تیبا هست سرسیلندر مربوط ب مزدا بی ۶ تک میل ۱۶ سوپاپ از آنجا ک سرسیلندر کاربرات بوده میل سوپاپ جا نصب دلکو داشته حالا بنده اومدم با توجه ب اینکه سنسور تیبا ۹۰درجه با جای سنسور پراید فرق میکرد (برای نصب سنسور رواین سرسیلندر باید ازکور کن پراید استفاده میکردم ) نشان سنسور میل سوپاپو در آوردم حالا با مشکل ارور سنسور دست درگیریبانم
رفتم ی سنسور دیگه مارک کروز خریدم اما باز مشکل حل نشد
کمکم کنید خواهشن :old: :old: :old:
نمایه کاربر
__VAHID__
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 60
تاریخ عضویت: چهارشنبه 5 فروردین 1394, 2:07 pm
نوع خودرو: Samand XU7

پست سه‌شنبه 6 تیر 1396, 10:45 am

Taha khan نوشته شده:سلام ب اساتید محترم
بنده ی سرسیلندر کاربراتو اومدم رو موتور انژکتور روشن کنم الان همش ارور سنسور میل سوپاپ میده
حالا شرح واقعه ماشین تیبا هست سرسیلندر مربوط ب مزدا بی ۶ تک میل ۱۶ سوپاپ از آنجا ک سرسیلندر کاربرات بوده میل سوپاپ جا نصب دلکو داشته حالا بنده اومدم با توجه ب اینکه سنسور تیبا ۹۰درجه با جای سنسور پراید فرق میکرد (برای نصب سنسور رواین سرسیلندر باید ازکور کن پراید استفاده میکردم ) نشان سنسور میل سوپاپو در آوردم حالا با مشکل ارور سنسور دست درگیریبانم
رفتم ی سنسور دیگه مارک کروز خریدم اما باز مشکل حل نشد
کمکم کنید خواهشن :old: :old: :old:
درود

تیبا به خودی خود مشکل ارور سنسور میل سوپاپ رو داره. شما انتظار دارید با این وضعیت درست کار کنه؟ :-(

گذشته از شوخی حرکت جالبیه برای این موتور. چون تنها چیزی که کم داره یه سرسیلندر 16 سوپاپه!

در مورد سنسور میل سوپاپ هم طبق اطلاعیه ی سایپا فاصله ی سنسور با میل سوپاپ، باید 1.2 میلیمتر باشه.شما این فاصله رو رعایت کردید؟ اگه نشان روی میل سوپاپ توی موقعیت و تایم درست باشه قاعدتا نباید مشکلی پیش بیاد.

حالا چرا با همون کاربرات خودش روشن نکردید؟ راه آب و روغن رو هم برای نصب سرسیلندر تغییر دادید؟
Taha khan
شروع حركت
پست: 36
تاریخ عضویت: شنبه 14 شهریور 1394, 5:52 am
نوع خودرو: مینی کوپر
محل اقامت: زیر آسمون خدا

پست سه‌شنبه 6 تیر 1396, 1:46 pm

با سلام
فاصله میل سوپاپ خیلی جلو عقب کردم نشد ک نشد
راهنمایی میخام راجب محل سنسور سرچی ک تو اینترنت کردم سنسور باید tdcپیستون ۱رو تشخیص بده حالا سوالم اینه از کجا باید شروع بشه تا کجا ادامه بده
در مورد کارب ب نظر بنده حقیر دیگه دورانش گذشته و راجب راه آب هیچ مشکلی نداره اما دوتا راه برگشت روغن باید کور بشه
abmho
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: شنبه 14 بهمن 1391, 8:41 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست چهارشنبه 26 مهر 1396, 6:22 am

سلام
ببخشید اگر جای این سوال در تاپیک نیست،میخوام سنسور مبل سوپاپ روآ مدل 86 بنزینی را عوض کنم میشه راهنمایی بفرمایید محل آن را،و آیا خودم میتونم تعویض رو انجام بدهم . چراغ چک روشنه دیاگ زدم میگه سنسور خرابه بخاطر همین میخوام عوض کنم،در ضمن معاینه فنی اینطوری باشه ایراد نمیگیره ؟؟؟
ممنون از لطف همه دوستان

بازگشت به “سنسورها و فرمانگير ها”