احتمالا گاز ماشینتون تنظیم نیست یا گپ شمع زیادهfarhad91 نوشته شده:ریپ میزنه دیگه البته نه همیشه وقتی که حدودا ٣٠ کیلومتر راه بره روی گاز ریپ میزنه و ماشین میلرزهMohammad 145 نوشته شده:سلام داداfarhad91 نوشته شده:سلام
اینطور که معلومه پرایدی که دارم مشکل سنسور میل سوپاپ داره ، شایدم نداشته باشه چون رو بنزین خوب کار میکنه
چند بارم برده بودم نمایندگی عوض کرد اما هنوز مشکل رفع نشده
ممکنه هنوز مشکل از سنسور باشه؟
ماشین دوگانه و کارکرد 45000 شمع ها هم هنوز تعویض نشدند
سنورها مارک بوش بودند مارک خیلی خوبش کسی میدونه؟
این سنسورها که دوگانه و غیر دوگانه نداره؟
الان مشکل ماشینتون چیه؟
رو گاز شتابش کمه؟یا مصرفش بالاست؟
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
1. قوانین تیونینگ تاک

2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن

- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
سنسور موقعیت میل سوپاپ
مدیر انجمن: كوروش پيروز
-
- دنده 1
- پست: 1096
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 5 تیر 1392, 8:03 pm
- نوع خودرو: Roa G1
- محل اقامت: مـــشـــهـــد
- Like شده: 3 بار
ما از اوناش نیستیم چیزی بنویسیم....!
-
- سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
- پست: 60
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 5 فروردین 1394, 2:07 pm
- نوع خودرو: Samand XU7
سلام و درود
همون طور که میدونید اکثر پراید و تیبا های موجود مشکل خرابی سنسور میل سوپاپ رو دارن.
تیبا ی بنده بعد از 23 هزار کیلومتر دومین سنسور رو هم سوزوند ( سنسور اول در کیلومتر 12 هزار تعویض شد)
وقتی هم که سنسور از کار میفته، ecu حداکثر دور موتور رو به 4 هزار کاهش میده.
ولی طبق تجربه ی چند نفر، با گذاشتن یه واشر فلزی به ضخامت 1 میلیمتر، مشکل محدود شدن دور موتور با همون سنسور سوخته از بین میره و خبری از روشن شدن چراغ چک نیست!
منم همین کار رو کردم و فعلا جواب داده
چراغ چک روشن نمیشه اما همچنان خطای سنسور میل سوپاپ رو دیاگ نشون میده
حالا میخوام بدونم دلیل اینکه وقتی سنسور از میل سوپاپ فاصله میگیره، ecu دستور محدود کردن دور موتور رو نمیده دقیقا چیه؟ آیا سنسور کاملا از کار میفته و باعث میشه اطلاعات غلط به ecu منتقل نشه؟
همون طور که میدونید اکثر پراید و تیبا های موجود مشکل خرابی سنسور میل سوپاپ رو دارن.
تیبا ی بنده بعد از 23 هزار کیلومتر دومین سنسور رو هم سوزوند ( سنسور اول در کیلومتر 12 هزار تعویض شد)
وقتی هم که سنسور از کار میفته، ecu حداکثر دور موتور رو به 4 هزار کاهش میده.
ولی طبق تجربه ی چند نفر، با گذاشتن یه واشر فلزی به ضخامت 1 میلیمتر، مشکل محدود شدن دور موتور با همون سنسور سوخته از بین میره و خبری از روشن شدن چراغ چک نیست!
منم همین کار رو کردم و فعلا جواب داده

حالا میخوام بدونم دلیل اینکه وقتی سنسور از میل سوپاپ فاصله میگیره، ecu دستور محدود کردن دور موتور رو نمیده دقیقا چیه؟ آیا سنسور کاملا از کار میفته و باعث میشه اطلاعات غلط به ecu منتقل نشه؟
-
- پست: 2
- تاریخ عضویت: یکشنبه 22 اسفند 1395, 8:04 pm
- نوع خودرو: سورنef7
با سلام
بنده یه سورن ef7 دارم که چند روز پیش یاتاقان زد و میل لنگ میل سوپاپ و.....همه رو نو کردم بعدش هم سر سیلندر رو هم نو خریدم انداختم روش حالا که کار های ماشین تموم شد ماشین رو که روشن کردیم چراغ چک خودرو روشن شد رفتم دیاگ گذاشتم روش خطای سنسور میل سوپاپ رو داد سنسور رو هم عوض کردیم خطا رو پاک کرد دوباره همون خطا رو داد تسمه تایم رو دوباره تایم کرد بازم خطا داد
دوستان اگه کسی چیزی میدونه کمک کنه
ممنون
بنده یه سورن ef7 دارم که چند روز پیش یاتاقان زد و میل لنگ میل سوپاپ و.....همه رو نو کردم بعدش هم سر سیلندر رو هم نو خریدم انداختم روش حالا که کار های ماشین تموم شد ماشین رو که روشن کردیم چراغ چک خودرو روشن شد رفتم دیاگ گذاشتم روش خطای سنسور میل سوپاپ رو داد سنسور رو هم عوض کردیم خطا رو پاک کرد دوباره همون خطا رو داد تسمه تایم رو دوباره تایم کرد بازم خطا داد
دوستان اگه کسی چیزی میدونه کمک کنه
ممنون
-
- دنده 1
- پست: 1912
- تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 12:50 pm
- نوع خودرو: slx&206
- محل اقامت: کره زمین(اصفان)
- Like شده: 32 بار
سوکت رو تست کن و سیم کشی روسعید031 نوشته شده:با سلام
بنده یه سورن ef7 دارم که چند روز پیش یاتاقان زد و میل لنگ میل سوپاپ و.....همه رو نو کردم بعدش هم سر سیلندر رو هم نو خریدم انداختم روش حالا که کار های ماشین تموم شد ماشین رو که روشن کردیم چراغ چک خودرو روشن شد رفتم دیاگ گذاشتم روش خطای سنسور میل سوپاپ رو داد سنسور رو هم عوض کردیم خطا رو پاک کرد دوباره همون خطا رو داد تسمه تایم رو دوباره تایم کرد بازم خطا داد
دوستان اگه کسی چیزی میدونه کمک کنه
ممنون
باید مدل دقیق ای سی یو رو بگی تا بهت بگم کدوم پایه ای سی یو ولی سنسور 3تا سیم داره یکیش باید ب بدنه اتصال کوتاه باشه ک باید با مالتی متر چک کنی
یکی باید مثبت 5ولت داشته باشه
یکیش هم مستقیم میره تا ای سی یو اگه مدل ای سی یو رو بگی بهت میگم کدوم پایه
-
- پست: 2
- تاریخ عضویت: یکشنبه 22 اسفند 1395, 8:04 pm
- نوع خودرو: سورنef7
خطا از خود میل سوپاپ ها بود رفتم میل سوپاپ سیلندر خودش و با این جدید عوض کردم خطا رفع شد و ماشین از هن بودن در اومدAMIR N نوشته شده:سوکت رو تست کن و سیم کشی روسعید031 نوشته شده:با سلام
بنده یه سورن ef7 دارم که چند روز پیش یاتاقان زد و میل لنگ میل سوپاپ و.....همه رو نو کردم بعدش هم سر سیلندر رو هم نو خریدم انداختم روش حالا که کار های ماشین تموم شد ماشین رو که روشن کردیم چراغ چک خودرو روشن شد رفتم دیاگ گذاشتم روش خطای سنسور میل سوپاپ رو داد سنسور رو هم عوض کردیم خطا رو پاک کرد دوباره همون خطا رو داد تسمه تایم رو دوباره تایم کرد بازم خطا داد
دوستان اگه کسی چیزی میدونه کمک کنه
ممنون
باید مدل دقیق ای سی یو رو بگی تا بهت بگم کدوم پایه ای سی یو ولی سنسور 3تا سیم داره یکیش باید ب بدنه اتصال کوتاه باشه ک باید با مالتی متر چک کنی
یکی باید مثبت 5ولت داشته باشه
یکیش هم مستقیم میره تا ای سی یو اگه مدل ای سی یو رو بگی بهت میگم کدوم پایه
ممنون
-
- سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
- پست: 227
- تاریخ عضویت: جمعه 20 دی 1387, 3:44 pm
- نوع خودرو: لنسر 93 و پراید 87
سلام
دوستان من یه توضیح تکمیلی بدم برا بچه ها
تو هر سیکل کاری موتور میل لنگ 720 درجه میچرخه و میل سوپاپ 360 درجه.سنسور میل لنگ بخاطر دوبار چرخیدن میل لنگ در هر سیکل کاری موتور نمیتونه زمان دقیق بالا بودن پیستون سیلندر 1 یا 4 در حالت کمپرس رو مشخص کنه.اما با توجه به دوتایی بودن جرقه ها موتور تو این شرایط کار میکنه و ایسیو های قدیمی به همین صورت کار میکردن.
حالا برای تشخیص دقیق بالا بودن پیستون یک در زمان انفجار اومدن و از سنسور میل سوپاپ استفاده کردن.این سنسور یک آهنربای الکتریکی هست که شیوه کارکردش به این صورته.من نمونه معمولی و فراوونشو میگم.سه پایه داره.پایه یک برق 12 از رله دوبل میگیره.پایه 3 بدنه از ایسیو میگیره.پایه 2 هم در زمان قرار گرفتن در مقابل فلزی که سر میل سوپاپ در زمان انفجار سیلندر یک قرار گرفته دارای ولتاژ صفر و در مواقع دیگر دارای ولتاژ 5 ولت خواهد شد که به ایسیو ارسال میشه.
حالا تست اهمی این سنسور.بین پایه ای که بدنه بود و پایه ارسال سیگنال مقاومت باید 2 کیلو اهم باشه.
علایم خرابی این سنسور:دیر روشن شدن خودرو.کم شدن شتاب.مصرف بالا.کات آف در دور 4000.زیاد فن زدن خودرو.روشن شدن چراغ چک.
علل این علایم:تبدیل پاشش خودرو از ترتیبی به گروهی به علت عدم تشخیص اینکه الان که سیلندر 1 و 4 بالا هستن کدومشون جرقن کدوم تخلیه.
علت حل مشکل با قرار دادن واشر:بعضا خود سنسور سالمه و به علت کیفیت پایین یا حالت آهنربایی کمی از بین میرود یا کلا مکان قرارگیری فرق میکند که با قرار دادن واشر یا تراشیدن محل قرارگیری این ایراد رو رفع میکنن که از این روش برای مشکل سنسور میل لنگ بوش هم استفاه میشه.
یه نکته دیگه.روشن شدن چراغ چک توسط سنسور میل سوپاپ به دو علت میتونه باشه.یکی خرابی سنسور.یکی هم ارسال اطلاعات جابجا با سنسور میل لنگ.
دوستان من یه توضیح تکمیلی بدم برا بچه ها
تو هر سیکل کاری موتور میل لنگ 720 درجه میچرخه و میل سوپاپ 360 درجه.سنسور میل لنگ بخاطر دوبار چرخیدن میل لنگ در هر سیکل کاری موتور نمیتونه زمان دقیق بالا بودن پیستون سیلندر 1 یا 4 در حالت کمپرس رو مشخص کنه.اما با توجه به دوتایی بودن جرقه ها موتور تو این شرایط کار میکنه و ایسیو های قدیمی به همین صورت کار میکردن.
حالا برای تشخیص دقیق بالا بودن پیستون یک در زمان انفجار اومدن و از سنسور میل سوپاپ استفاده کردن.این سنسور یک آهنربای الکتریکی هست که شیوه کارکردش به این صورته.من نمونه معمولی و فراوونشو میگم.سه پایه داره.پایه یک برق 12 از رله دوبل میگیره.پایه 3 بدنه از ایسیو میگیره.پایه 2 هم در زمان قرار گرفتن در مقابل فلزی که سر میل سوپاپ در زمان انفجار سیلندر یک قرار گرفته دارای ولتاژ صفر و در مواقع دیگر دارای ولتاژ 5 ولت خواهد شد که به ایسیو ارسال میشه.
حالا تست اهمی این سنسور.بین پایه ای که بدنه بود و پایه ارسال سیگنال مقاومت باید 2 کیلو اهم باشه.
علایم خرابی این سنسور:دیر روشن شدن خودرو.کم شدن شتاب.مصرف بالا.کات آف در دور 4000.زیاد فن زدن خودرو.روشن شدن چراغ چک.
علل این علایم:تبدیل پاشش خودرو از ترتیبی به گروهی به علت عدم تشخیص اینکه الان که سیلندر 1 و 4 بالا هستن کدومشون جرقن کدوم تخلیه.
علت حل مشکل با قرار دادن واشر:بعضا خود سنسور سالمه و به علت کیفیت پایین یا حالت آهنربایی کمی از بین میرود یا کلا مکان قرارگیری فرق میکند که با قرار دادن واشر یا تراشیدن محل قرارگیری این ایراد رو رفع میکنن که از این روش برای مشکل سنسور میل لنگ بوش هم استفاه میشه.
یه نکته دیگه.روشن شدن چراغ چک توسط سنسور میل سوپاپ به دو علت میتونه باشه.یکی خرابی سنسور.یکی هم ارسال اطلاعات جابجا با سنسور میل لنگ.
اینکه میگم لنسر نه اینکه ماشین خوبیه.یک معیار اندازه گیریه.در حد کولیس.
-
- شروع حركت
- پست: 36
- تاریخ عضویت: شنبه 14 شهریور 1394, 5:52 am
- نوع خودرو: مینی کوپر
- محل اقامت: زیر آسمون خدا
سلام ب اساتید محترم
بنده ی سرسیلندر کاربراتو اومدم رو موتور انژکتور روشن کنم الان همش ارور سنسور میل سوپاپ میده
حالا شرح واقعه ماشین تیبا هست سرسیلندر مربوط ب مزدا بی ۶ تک میل ۱۶ سوپاپ از آنجا ک سرسیلندر کاربرات بوده میل سوپاپ جا نصب دلکو داشته حالا بنده اومدم با توجه ب اینکه سنسور تیبا ۹۰درجه با جای سنسور پراید فرق میکرد (برای نصب سنسور رواین سرسیلندر باید ازکور کن پراید استفاده میکردم ) نشان سنسور میل سوپاپو در آوردم حالا با مشکل ارور سنسور دست درگیریبانم
رفتم ی سنسور دیگه مارک کروز خریدم اما باز مشکل حل نشد
کمکم کنید خواهشن

بنده ی سرسیلندر کاربراتو اومدم رو موتور انژکتور روشن کنم الان همش ارور سنسور میل سوپاپ میده
حالا شرح واقعه ماشین تیبا هست سرسیلندر مربوط ب مزدا بی ۶ تک میل ۱۶ سوپاپ از آنجا ک سرسیلندر کاربرات بوده میل سوپاپ جا نصب دلکو داشته حالا بنده اومدم با توجه ب اینکه سنسور تیبا ۹۰درجه با جای سنسور پراید فرق میکرد (برای نصب سنسور رواین سرسیلندر باید ازکور کن پراید استفاده میکردم ) نشان سنسور میل سوپاپو در آوردم حالا با مشکل ارور سنسور دست درگیریبانم
رفتم ی سنسور دیگه مارک کروز خریدم اما باز مشکل حل نشد
کمکم کنید خواهشن



-
- سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
- پست: 60
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 5 فروردین 1394, 2:07 pm
- نوع خودرو: Samand XU7
درودTaha khan نوشته شده:سلام ب اساتید محترم
بنده ی سرسیلندر کاربراتو اومدم رو موتور انژکتور روشن کنم الان همش ارور سنسور میل سوپاپ میده
حالا شرح واقعه ماشین تیبا هست سرسیلندر مربوط ب مزدا بی ۶ تک میل ۱۶ سوپاپ از آنجا ک سرسیلندر کاربرات بوده میل سوپاپ جا نصب دلکو داشته حالا بنده اومدم با توجه ب اینکه سنسور تیبا ۹۰درجه با جای سنسور پراید فرق میکرد (برای نصب سنسور رواین سرسیلندر باید ازکور کن پراید استفاده میکردم ) نشان سنسور میل سوپاپو در آوردم حالا با مشکل ارور سنسور دست درگیریبانم
رفتم ی سنسور دیگه مارک کروز خریدم اما باز مشکل حل نشد
کمکم کنید خواهشن![]()
![]()
تیبا به خودی خود مشکل ارور سنسور میل سوپاپ رو داره. شما انتظار دارید با این وضعیت درست کار کنه؟

گذشته از شوخی حرکت جالبیه برای این موتور. چون تنها چیزی که کم داره یه سرسیلندر 16 سوپاپه!
در مورد سنسور میل سوپاپ هم طبق اطلاعیه ی سایپا فاصله ی سنسور با میل سوپاپ، باید 1.2 میلیمتر باشه.شما این فاصله رو رعایت کردید؟ اگه نشان روی میل سوپاپ توی موقعیت و تایم درست باشه قاعدتا نباید مشکلی پیش بیاد.
حالا چرا با همون کاربرات خودش روشن نکردید؟ راه آب و روغن رو هم برای نصب سرسیلندر تغییر دادید؟
-
- شروع حركت
- پست: 36
- تاریخ عضویت: شنبه 14 شهریور 1394, 5:52 am
- نوع خودرو: مینی کوپر
- محل اقامت: زیر آسمون خدا
با سلام
فاصله میل سوپاپ خیلی جلو عقب کردم نشد ک نشد
راهنمایی میخام راجب محل سنسور سرچی ک تو اینترنت کردم سنسور باید tdcپیستون ۱رو تشخیص بده حالا سوالم اینه از کجا باید شروع بشه تا کجا ادامه بده
در مورد کارب ب نظر بنده حقیر دیگه دورانش گذشته و راجب راه آب هیچ مشکلی نداره اما دوتا راه برگشت روغن باید کور بشه
فاصله میل سوپاپ خیلی جلو عقب کردم نشد ک نشد
راهنمایی میخام راجب محل سنسور سرچی ک تو اینترنت کردم سنسور باید tdcپیستون ۱رو تشخیص بده حالا سوالم اینه از کجا باید شروع بشه تا کجا ادامه بده
در مورد کارب ب نظر بنده حقیر دیگه دورانش گذشته و راجب راه آب هیچ مشکلی نداره اما دوتا راه برگشت روغن باید کور بشه
-
- شروع حركت
- پست: 22
- تاریخ عضویت: شنبه 14 بهمن 1391, 8:41 am
- نوع خودرو: مشخص نشده!
سلام
ببخشید اگر جای این سوال در تاپیک نیست،میخوام سنسور مبل سوپاپ روآ مدل 86 بنزینی را عوض کنم میشه راهنمایی بفرمایید محل آن را،و آیا خودم میتونم تعویض رو انجام بدهم . چراغ چک روشنه دیاگ زدم میگه سنسور خرابه بخاطر همین میخوام عوض کنم،در ضمن معاینه فنی اینطوری باشه ایراد نمیگیره ؟؟؟
ممنون از لطف همه دوستان
ببخشید اگر جای این سوال در تاپیک نیست،میخوام سنسور مبل سوپاپ روآ مدل 86 بنزینی را عوض کنم میشه راهنمایی بفرمایید محل آن را،و آیا خودم میتونم تعویض رو انجام بدهم . چراغ چک روشنه دیاگ زدم میگه سنسور خرابه بخاطر همین میخوام عوض کنم،در ضمن معاینه فنی اینطوری باشه ایراد نمیگیره ؟؟؟
ممنون از لطف همه دوستان