قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تاپیک معرفی و مشکلات مربوط به ECU انواع دوو

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي Daewoo

مدیر انجمن: امين قطبي

نمایه کاربر
aalpsat
دنده 1
پست: 1525
تاریخ عضویت: جمعه 12 آبان 1391, 2:08 pm
نوع خودرو: Tiba sx 94
محل اقامت: malayer
Like شده: 10 بار

جمعه 9 مرداد 1394, 9:15 pm

بسیار بسیار ممنونم ایمان جان
یه اما سوال داشتم که هروقت تونستی جواب بده
میخام بدونم وقتی که چراغ چک روشن میشه و ما مجبور به تعویض یکی از سنسور ها میشیم, ایا احتیاج به دیاگ برای پاک کردن خطا یا معرفی کردن سنسور جدید به ایسیو هست یا نه؟ میشه با برداشتن سرباطری این کارو کرد؟


Sent from my HUAWEI Y511-U30
--------------------{-@
arash
موتور شور معجزه گر !!!
http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=84&t=32563
مرگ سیاه موتور اتومبیل
viewtopic.php?t=93716
نمایه کاربر
Behzad_Rasouli
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 324
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 28 مهر 1388, 12:16 am
نوع خودرو: Daewoo Espero 94...
محل اقامت: تبـــــــــــریز
تماس:

یک‌شنبه 11 مرداد 1394, 1:22 am

aalpsat نوشته شده:بسیار بسیار ممنونم ایمان جان
یه اما سوال داشتم که هروقت تونستی جواب بده
میخام بدونم وقتی که چراغ چک روشن میشه و ما مجبور به تعویض یکی از سنسور ها میشیم, ایا احتیاج به دیاگ برای پاک کردن خطا یا معرفی کردن سنسور جدید به ایسیو هست یا نه؟ میشه با برداشتن سرباطری این کارو کرد؟


Sent from my HUAWEI Y511-U30
سلام...
با برداشتن سرباطری خطاها پاک میشن...
اغلب سنسورها با پارامترهای مربوط به خودشون سر و کار دارن، اگه ولتاژ نداشته باشن و یا پارامتر ورودیشون خارج از رنج تعریف شده باشه خطای مربوطه رو میدن، در غیر این صورت هیچ خطایی روی سیستم نمیندازن! پس نیازی به معرفی کردن به اس سی یو ندارن...
نمایه کاربر
eman-206
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 832
تاریخ عضویت: دوشنبه 22 شهریور 1389, 1:53 pm
نوع خودرو: سمند EF7
محل اقامت: اصفهان

چهارشنبه 14 مرداد 1394, 8:42 am

eman-206 نوشته شده:با سلام خدمت دوستان عزیز.
امروز یه نکته ای به نظرم رسید که گفتم مطرح شدنش خالی از لطف نیست..
از دوستان و اساتید محترم خواهشمندم در صورتیکه اشتباهی در عرایض بنده هست اونا رو تصحیح بفرمایند . :-D

روش ریست کردن ای سی یو های مر بوط به دوو :

موردی که اینجا مطرحه اینه که این نوع ای سی یو ها در صورتیکه خطایی رو احساس کنه اون رو به عنوان کد خطا در حافظه خود نگه می داره و در صورت کد گیری از اون کد رو از طریق نشان دادن کد روی چراغ چک به ما نشون میده.. این کد خطا ها در صورت برطرف شدن مشکل و ریست نشدن ای سی یو تا 50 استارت بعدی موتور در خافظه می مونه و در صورت کد گیری مجدد باز هم اون کد نمایش داده میشه..
اصطلاحا این کد ها به Diagnostic Trouble Code معروف هستند که به اختصار DTC نامیده میشه..

پس از گذشت از50 استارت موفقیت آمیزز و بدون خطا حافظه کد خالی میشه..
حالا اگه ما بخوایم بصورت دستی کد مورد نظر رو پاک کنیم باید سر منفی باتری رو به مدت 5 دقیقه جدا کنیم .. پس از این مدت تی سی یو ریست و حافظه کد ها پاک میشه..

نکته ای که اینجا مهم هست اینه که کلیه اطلاعاتی که ای سی یو از سنسور ها در خود ذخیره کرده هم از بین میره. پس در اولین باری که سوئیچ باز میشه ای سی یو یک سری پارامتر از قبل تعیین شده را که در خود داره به عنوان مقادیر اولیه در نظر می گیره تا بتونه موتور رو برای اولین بار روشن کنه و بلافاصله پس از استارت مقادیر دریافتی از سنسور ها را در خود ثبت میکنه..این مقادیر شامل مقدار سرعت خودرو، دمای آب ،دمای هوای ورودی منیفولد ، زاویه دریچه گاز ، سنسور کربن ، سنسور اکسیژن و دیگر سنسورهای موجود هست..

توی لحظات اول این استارت اولیه ممکنه که موتور یه مقدار بد کار کنه و مجدد به حالت نرمال در بیاد.. عمل ست شدن پارامترهای مربوط به ای سی یو تا به بالاترین دمای موتور و روشن شدن فن ادامه داره .
دو راه برای شناساندن مقادیر صحیح به ذهنم میرسه که بصورت زیر هست:

1- خودرو پس از ریست شدن بصورت درجا کار بکنه تا زمانیکه فن موتور عمل کنه
2- می تونیم با خودرو برای 20 دقیقه رانندگی نرمال داشته باشیم.

پس تا اینجا ای سی یو داره پارامترهای جدید رو جایگزین مقادیر ثبت شده کارخانه می کنه تا بهترین وضعیت ممکن را برای موتور فراهم کنه...

سلام دوست من aalpsat
اگه اطلاعات بیشتری لازم داشتی یه مطالعه روی مطالب قبلی داشته باشی خوبه..موفق باشید :-)


eman-206 نوشته شده:
deniz_co نوشته شده:سلام آقا ایمان گل.
گوشیم به فنا رفته تو تلگرام نتونستم بپرسم. آیا کد ph برای اسپرو 93 92 هست یا نه؟
سلام...
من همچین کدی ندیدم تاحالا :shock: ..میشه Serv No این ای سی یو رو بفرستین؟؟ از کد های معروف مدل 92و93 میشه به CV,CU اشاره کرد.. به هر حال اگه پارت نامبر رو بفرستی واست تحقیق می کنیم ببینیم چیزی دستگیرمون میشه یا نه.
سلام و عرض ادب
انشااله با کمک دوستان رونق میگیره و می تونیم اطلاعاتمون رو بیشتر کنیم :old:

دوست من behzad_lover
ممنون از زحمتی که می کشی. :hb:
تاپیک معرفی و مشکلات مربوط به ECU انواع دوو
viewtopic.php?f=84&t=97697
نمایه کاربر
eman-206
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 832
تاریخ عضویت: دوشنبه 22 شهریور 1389, 1:53 pm
نوع خودرو: سمند EF7
محل اقامت: اصفهان

چهارشنبه 14 مرداد 1394, 9:08 am

یه مطاب بسیار جالب در مورد سنسور فشار منیفولد دوو واستون میزارم.اطلاعات کامل و خوبی از اون می تونیم بگیریم... :old:




تصویر
تاپیک معرفی و مشکلات مربوط به ECU انواع دوو
viewtopic.php?f=84&t=97697
batista24m
پست: 9
تاریخ عضویت: دوشنبه 18 اسفند 1393, 9:40 am
نوع خودرو: DAEWOO ESPERO 94

چهارشنبه 14 مرداد 1394, 2:38 pm

سلام
میشه چراغ چکی که بخاطر سنسور اکسیژن روشن میشه رو یه جوری قطع کرد ؟
آی دی ما هم به فنا رفت ...
نمایه کاربر
aalpsat
دنده 1
پست: 1525
تاریخ عضویت: جمعه 12 آبان 1391, 2:08 pm
نوع خودرو: Tiba sx 94
محل اقامت: malayer
Like شده: 10 بار

چهارشنبه 14 مرداد 1394, 3:03 pm

batista24m نوشته شده:سلام
میشه چراغ چکی که بخاطر سنسور اکسیژن روشن میشه رو یه جوری قطع کرد ؟
بله میشه! باید شبیه ساز سنسور اکسیژن بخری معمولا جاهایی که نصب cng انجام میدن دارن! حتی شبه ساز سنسور سرعت و انژکتور هم تو بازار هست.

Sent from my HUAWEI Y511-U30
--------------------{-@
arash
موتور شور معجزه گر !!!
http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=84&t=32563
مرگ سیاه موتور اتومبیل
viewtopic.php?t=93716
نمایه کاربر
eman-206
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 832
تاریخ عضویت: دوشنبه 22 شهریور 1389, 1:53 pm
نوع خودرو: سمند EF7
محل اقامت: اصفهان

جمعه 16 مرداد 1394, 10:05 am

سلام دوستان.. بستن شبیه ساز فقط چراغ چک رو خاموش میکنه..بهترین کار تهیه سنسور اکسیژنه.. :old:
تاپیک معرفی و مشکلات مربوط به ECU انواع دوو
viewtopic.php?f=84&t=97697
نمایه کاربر
Amirx64
دنده 1
پست: 1483
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 27 خرداد 1389, 7:21 pm
نوع خودرو: Samand
محل اقامت: Esfahan

چهارشنبه 21 مرداد 1394, 8:11 pm

سلام
یک سوال
انژکتور های 405 و امثالهم به دوو سیلو میخوره؟

Sent from my C6833 using Tapatalk
بهترین جرقه شمع چی میتونه باشه :| CDI ؟
نمایه کاربر
eman-206
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 832
تاریخ عضویت: دوشنبه 22 شهریور 1389, 1:53 pm
نوع خودرو: سمند EF7
محل اقامت: اصفهان

یک‌شنبه 25 مرداد 1394, 8:46 am

Amirx64 نوشته شده:سلام
یک سوال
انژکتور های 405 و امثالهم به دوو سیلو میخوره؟

Sent from my C6833 using Tapatalk
سلام ....
من متاسفانه اطلاعات زیادی در این مورد ندارم اما بعید هست که جواب بده.. به هر حال میزان پاشش سوخت در موتور های مختلف میزان خاصی داره که قطعا با خوروندن به موتور دیگه کارایی موتور رو بهم میریزه.. :zz:
همچنین سوخت پاش سی یلو در بازار موجود هست و نیازی به استفاده از دیگر سوخت پاش ها احساس نمیشه..
تاپیک معرفی و مشکلات مربوط به ECU انواع دوو
viewtopic.php?f=84&t=97697
نمایه کاربر
eman-206
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 832
تاریخ عضویت: دوشنبه 22 شهریور 1389, 1:53 pm
نوع خودرو: سمند EF7
محل اقامت: اصفهان

سه‌شنبه 7 مهر 1394, 8:06 am

ِDAEWOO NUBIRA
تصویر


DAEWOO LEGANZA/NUBIRA
تصویر


DAEWOO ESPERO
تصویر


OPEL ASTRA
تصویر
تاپیک معرفی و مشکلات مربوط به ECU انواع دوو
viewtopic.php?f=84&t=97697
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “كلوپ دوو DAEWOO”