قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

TMS Camshaft

نمایه کاربر
ParvizSahra
آفرودر
پست: 1423
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 21 آبان 1388, 11:18 am
نوع خودرو: Jeep-Pajero
محل اقامت: کردستان

پنج‌شنبه 3 مهر 1393, 1:18 pm

سلام
لازم میدانم از مصطفی تشکر کنم بابت ساخت میل سوپاپ لیفت برای موتور میتسوبیشی جیپ خودم
الان نزدیک یک سال و نیمه که روی ماشین بستم و تاثیرش کاملا معلومه ..کیفیتش هم حرف نداره...
من یک میل سوپاپ برایشان فرستادم و از روی میل سوپاپ فابریک ..یک پروفایل طراحی و اجرا کرده...
گارانتی محصولاتشان هم کاملا درست است من یک ئی سی یو....مارک force داشتم که بدون هیچ وجهی برایم تعویض کردند با نمونه مدل بالاتر...
یک بار هم سعادت داشتم و گاراژشان رفتم ..کاملا به صداقت و دانش ایشان و برادرشان ایمان دارم
نمیتونم از طرف همه مشتریان حرف بزنم همانطور که خود مصطفی هم گفتند...اشکالاتی در بعضی از کارها بوده .... ولی برای من که خیلی کارشان تمیز و حرفه ای و خوب در آمده..در سخت ترین شرایط و گرمای کویر و زمستان کردستان...میل سوپاپ ساخت ایشان کارمیکنه و یک ذره هم خط و خراش پیدا نکرده...
به نظر من برای این کارها در ایران هنوز عادت نشده جنس ایرانی مرغوب ببینیم ..و همش در فکر محصولات اونور آب هستیم...
در هرصورت وظیفه خودم دانستم که تجربه ام را برای همه بیان کنم...هرکس هم دوست دارد بیاید و میل سوپاپ فابریک و لیفت نصب شده را ببیند بنده در خدمتم.
پرویز گیلاسی
Hillclimbingwaterwadingmudpluggindesertraidingtrailrunningsnowdriftingcooldriving
تپه نوردی به آب زدن گل ولای نوردی صحرانوردی مسافرت رفتن دریفت زدن در برف رانندگی راحت...اینه مزایای جیپ
reza_toprpm
شروع حركت
پست: 10
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 شهریور 1389, 11:56 pm
محل اقامت: رشت

چهارشنبه 9 مهر 1393, 2:03 am

متاسفانه یه بحثی اینجا پیش اومده که زیاد خوش آیند نیست!!!
آقا مصطفی خلف نژاد نه فامیلمه نه دوست جون جونیمه نه برادرمه من مدت طولانیه که این سایت رو دنبال میکنم خیلی قبل از عضویتم.همیشه سعی کردم که خواننده باشم.
مصطفی خودش داره میگه آقا من میل سوپاب نامناسب درست کردم!من میل سوپاب ساختم که سر سیلندر خراب کن باشه!من میل سوپاب داشتم که آب کاری شو چیزای دیگش مشکل داشته باشه!
این بنده خدا خودش این جسارت رو داره که بگه ، اما الان همین آدم میگه که دیگه مشکلی تو کار تولیدم نیست ... اگرم باشه چون ضمانت میکنم کارم رو یا پس میگیرم یا تعویض میکنم.
ای کاش ماها هر جای این مملکت می خواستیم چیز بخریم فروشنده ها این قدر مسولیت پذیر بودن.
من 2 صفحه پیشم پست زدم توضیح دادم :
من 3 تا میل سوپاب پیش اقا مصطفی خریدم 1-شهری پراید 2- ریس شهری پراید 3- ریس شهری tu5
اولین بار ریس شهری پراید رو تو گاراژ خودش رو یه پراید 1500 اومدیم سوار کردیم خودش فنرهای سوپاب اینارو چک کرد هشدارای لازم رو بهم داد.من گفتم اقا ببند فوقش بخوام موتور باز کنم دیگه.(حالا بماند که بستیم و هیچ اشکالی هم پیش نیومد و نزدیکه 1 ساله داره کا میکنه) ماشین کاربرات بود ماشین با بد بختی و دردسر روشن شد هر کاریشم کردیم درست کار نکرد مصطفی گفت تا رشت رانندگی کنی بهتر میشه رسیدی اوجا سوخت دور پایین کم کن دور بالا رو زیاد.با دل نگرونی اومدم رشت ماشین رو میزون کردم چنان جوابی گرفتم که از خوشحالی داشتم بال در میاوردم فیلم هاشم موجوده ، این از این

میل شهری رو گرفتم بستم بی دردسر و ایراد در حده خودش جواب گرفتم،

میل سوپاب tu5 که دیگه واقعا رو سفیدمون کرد!!! برا این یکی دیگه اصلا حرف نمیزنم میزارم این فیلم صحبت کنه: http://www.aparat.com/v/OcoPq

من وظیفه خودم دونستم به عنوان یه مشتری که به شدت از کار ، نحوه بر خورد ، و مهمون نوازی ، فروشنده رازی بودم نظر خودم رو بگم.

یه نکته هم بگم ، 2 هفته پیش که گاراژ مصطفی بودم میل سوپاب هایی رو دیدم که رو زمین افتاده بودن ازش که پرسیدم اینا چین گفت سفر بودم اینارو بچه ها خراب کردن !!! جالب اینجاست که حتی عملیات حرارتی هم روشون انجام شده بود!!
خب حالا خودتون کلاه خودتون رو قاضی کنین آدمی که این میل سواب هار دور میریزه که براش کلی هزینه برداشته ، بعد میاد با فروختن یا بهتر بگم با مثلا انداختن میل سوپاب به این و اون خودش رو خراب کنه!!!!!؟؟؟؟؟

درباره این که این میل سوپاب ها کپی هستن و این چیزا!! این برام خیلی جالبه ، همه میل سوپابا رو از 20 متری نگاه کنی همه شبیه همن!!! مگه کسی انتظار داره مثلا این میل سوپابا خار داشته باشن یا مثلا پشم داشته باشن؟؟؟!!!! نمونه بعضی از اینایی که مصطفی داره میسازه 2-3 برابر همین قیمت تو مارکای خارجیشون هستن.حالا اسم اینا هرچی هست کپی غیر کپی هم مرقون به صرفست هم تاثیرش به قیمتش توجیه اقتصادی داره.

دوستان عزیز بازم میگم من نه با مصطفی خلف نژاد برادری دارم نه به این سایت وابستگه(از تعداد پست هام به گمانم مشخص باشه) من نظر شخصی خودم رو بعنوان دادش کوچکتر همه شما اعلام کردم،قصدمم در اختیار گذاشتن تجربه خودم برا دوستانی بود که سر در گم هست تو انتخاب.

و سلام
نمایه کاربر
M3HD! HB
دنده 1
پست: 1115
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 تیر 1388, 11:57 pm
نوع خودرو: MazMaz+HB BPT RWD
محل اقامت: زیر آسمون خدا

جمعه 11 مهر 1393, 2:46 pm

فقط خواستم اینو بزارم اینجا که کمتر شاهد نظریه های تخیلی تو بعضی جاها باشیم
اگرم کسی حوصله تایپ کردن داشت فارسیش کنید بنویسید که همه راحت تر استفاده کنن

increase duration = move power band (peaking torque) up through revs at expense of power at lower revs. "Advertised" duration is supposed to represent the actual opening and closing duration of the cam . Please note that the valve duration may actually be longer than the cam duration due to the way a rocker or lifter moves on the cam lobe. The @0.050" duration is a standardised method of comparing cams regardless of the type of rocker, lash, etc and allows comparison between cams being the duration of the lift greater than 0.050". Rule of thumb expect 50 rpm movement of the power band for every 1° change in duration using the @0.050" standard. ;

increase LSA= lobe separation angle= good idle, high vacuum, increase power band span (wide rpm range), flatten the torque curve, delay peak torque, but can reduce peak power. A short LSA (more overlap) makes the torque peak and fall early (and rapidly) in the power band, rougher idle, less manifold vacuum, strong mid range power.

centrelines = are useful for determining cam event offsets and relationships to piston velocity and position. Advancing the intake centreline makes the peak torque occur earlier in the power band; rule of thumb expect 50 rpm movement for every 1°, but also expect more of the fuel to exit with the exhaust during overlap, so your fuel consumption will rise..

increase overlap= move power band up through the revs, makes the the torque curve peaky, increases rough idling.

increase lift= increases duration at maximum flow event, increased torque at high rpms, but little benefit for stump pullers and tow vehicles. Increasing lift on narrow LSA setups can cause problems with piston interference. Other problems associated with high lift cams are spring retainer/valve guide interference, rocker arm stud interference, coil bind, rapid wear on lobes and followers. Lots of rules of thumb, but tends to be limited to the lessor of 12mm or 25% of valve diameter.

camshaft range = various sources suggest the optimum torque range of a camshaft is around 3000 engine rpm. The power peak for larger engines is expected to be about 1000 rpm after the upper range limit and around 3500 rpm after for small engines: As you shift the performance range up you need to consider increasing the final reduction gear ratio also. Your idle speed will also need to increase. The following range limits are more suited to larger engines, but illustrate the effect of "improvement" cams.

General tow and torque = idle to 3600 rpm, CR <=9.0, stock exhaust,

Daily commute = 1000 to 4000 rpm, CR = 9.5, small headers, stock exhaust

Mild cam = 1400 to 4400 rpm, CR =8.5 - 9.8, small headers, start looking at a better exhaust, recurve ignition advance, slight lope at idle.

Performance cam = 1800 - 4800 rpm, CR= 9.0 - 10.5, tuned headers, new bigger or dual exhaust, aftermarket ECU, recurve ignition advance, minor lope at idle.

Hot cam = 2200 - 5200 rpm, CR= 9.5 -11, tuned headers, new bigger or dual exhaust, aftermarket ECU, recurve ignition advance, lope at idle , multi angle valve seat grind, not for towing, upper rpm performance.

Track cam = 2600 - 5600 rpm, CR 10.0 - 11.5, tuned headers, new bigger or dual exhaust, aftermarket ECU, recurve ignition advance, lope at idle , multi angle valve seat grind, mild port work, noticeably less manifold vacuum, automatics need a high stall torque converter

Race/Pro Street = 3000 rpm and greater, CR 10.5 and greater, tuned headers, new bigger or dual exhaust, aftermarket ECU, recurve ignition advance, lope gone and replaced with rough idle, multi angle valve seat grind, mild port work, almost no manifold vacuum (no brake assist and auto transmission modulation), automatics need a high stall torque converter.

Advancing and Retarding camshafts = as mentioned previously, advancing the intake centreline tends to make the torque peak event occur earlier. Although there are always exceptions to any rules, if you advance a camshaft you can expect the torque and power curves to move to the left, with a slight drop in peak power, but a smoother curve. If you retard the cam you can expect the curves to move to the right with a lower peak torque and maybe higher peak power figure; once again the curve will be smoother. We are not talking big degrees here (e.g. 4 -6°). The way to visualise what happens is for the standard cam without any advance or retard, the rpm versus power/torque curves will not have a smooth curves. Advancing the cam will tend to smooth the curve and bias to the left side of the bumps, while retarding will smooth and bias to the right side. Retarding the cam, makes the exhaust valve open later, which raises BMEP, but also has a negative effect in raising the engine temp and exhaust valve temperature. So some care needs to be taken with the air fuel ratios to compensate.
تصویر تصویر
نمایه کاربر
arash.zendani
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 524
تاریخ عضویت: دوشنبه 25 دی 1391, 3:35 am
نوع خودرو: 206
محل اقامت: همین دورو اطراف

دوشنبه 14 مهر 1393, 4:46 am

سلام به دوستان
من 9 ماه پیش ی میلسوپاپ ریس شهری xu7 خریدم از آقا مصطفی 680 تومن که اول اشتباهی میلسوپاپ تست رو فرستادن و بعد میلسوپاپ اصلی رو فرستادن
من از میلسوپاپ استفاده نکردم
بعد از 7 ماه فروختم به یکی از دوستان بست و گفت خیلی ماشین بد کار میکنه اصلا هم راه نمیره
وقتی سرسیلندر و باز میکنن متوجه میشن سر بادومکها رفته
من زنگ زدم آقا مصطفی ایشون گفت پس بفرست یدونه دیگه میفرستم من گفتم نه پولش رو میخوام
بنده شخصا رفتم میلسوپاپ رو بهشون دادم و بعدش ایشون پول منو 10 روز بعد به حسابم ریختن

میلسوپاپ من هم جزو همون 40 میلسوپاپ خرابی بودن
از آقا مصطفی هم بابت زحمتاشون تشکر میکنم
من من کار ندارم کی خوبه کی بد
نه میگم آقا مصطفی خوبه نه بد
به عنوان ی فروشنده برخورد خوبی دارن و پاسوخ گوی جنسشون هم هستم
درسته چند بار بابت واریز پول باهاشون تماس گرفتم و ی 10 روز طول کشید که اونهم میزارم به حساب شلوغ بودن سرشون چون میدونم سرشون شلوغ
ولی پول بنده رو بهم پس دادن من هم از ایشون راضی ام
فقط میدونم باید حق گفت و کار پاک انجام داد
آماده ام با تمام وجود
572
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 224
تاریخ عضویت: چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392, 9:28 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

چهارشنبه 28 آبان 1393, 2:56 am

سلام
برا ماشين هاي امريكايي چه مدل هايي دارين ؟
mehrdad9069
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 288
تاریخ عضویت: شنبه 29 آذر 1393, 9:17 am
نوع خودرو: tondar90/pride

شنبه 13 دی 1393, 11:51 am

درود بر جناب مصطفی جان
ماشین من کاربراتوری یعنی دستم بازه برا اوانس جرقه وسوخت و....
موتور رو حجم زدم الان 1500هست با سرسیلندر b601 ومیل وسوپاپ پراید موتورم بالای 4500خوب دور نمیگیره
لطفا راهنمایی کنید کدوم میل سوپاپ مناسب منه؟؟میخام حداقل بتونم رو 6500دنده بدم ایدلم نهایتا تا 1200بالا بیاد خبری نیست
همین الانم تو سلو زیر 1000نمیتونه بمونه وبد کار میکنه
ضمنا شنیدم میل سوپاپ شما بدون تنظیم جواب نمیده اینم یه راهنمایی کنید وبرای تقویت فنر ها از چه فنری استفاده کنم؟؟
بعضیا هستن به صورت تئوری یا ازمون وخطا یه چیز یاد گرفتن والان ادعای همه چی دانی میکنن واز نظر اونها همه اهل فن چرند میگن مراقب این افراد باشید
نمایه کاربر
ZIBA DESIGN
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 89
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 29 تیر 1393, 3:32 pm
نوع خودرو: DEFENDER

سه‌شنبه 8 اردیبهشت 1394, 5:44 pm

دوست عزيز سلام
براى XU9 هم چيزى توليد كرديد ؟؟؟
نمایه کاربر
faster
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 146
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 29 شهریور 1388, 2:38 pm
نوع خودرو: 405
محل اقامت: ایران

شنبه 12 اردیبهشت 1394, 11:51 am

ZIBA DESIGN نوشته شده:دوست عزيز سلام
براى XU9 هم چيزى توليد كرديد ؟؟؟
با سلام
XU9 و XU7 میل سوپاپشون به هم میخوره و تولید کردن اقا مصطفی... فکر کنم قیمتش هم حدود 1 تومن باشه... بسیار خوب هم جواب میده
نمایه کاربر
babak5452
دنده 2
پست: 2979
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 مرداد 1391, 4:18 am
نوع خودرو: xu7slx nib24 2f 206
محل اقامت: اصفهان و تهران
تماس:

شنبه 12 اردیبهشت 1394, 10:53 pm

faster نوشته شده:
ZIBA DESIGN نوشته شده:دوست عزيز سلام
براى XU9 هم چيزى توليد كرديد ؟؟؟
با سلام
XU9 و XU7 میل سوپاپشون به هم میخوره و تولید کردن اقا مصطفی... فکر کنم قیمتش هم حدود 1 تومن باشه... بسیار خوب هم جواب میده
شما تجربه استفاده ازش رو داری ؟؟
نمایه کاربر
faster
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 146
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 29 شهریور 1388, 2:38 pm
نوع خودرو: 405
محل اقامت: ایران

یک‌شنبه 13 اردیبهشت 1394, 9:53 pm

babak5452 نوشته شده:
faster نوشته شده:
ZIBA DESIGN نوشته شده:دوست عزيز سلام
براى XU9 هم چيزى توليد كرديد ؟؟؟
با سلام
XU9 و XU7 میل سوپاپشون به هم میخوره و تولید کردن اقا مصطفی... فکر کنم قیمتش هم حدود 1 تومن باشه... بسیار خوب هم جواب میده
شما تجربه استفاده ازش رو داری ؟؟
با سلام
بلی دوست عزیز.. حدود 1.5 سال هست رو ماشینم نصبه... استفاده ریس هم دارم ازش...
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “Top Fuel MotorSport”