قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

پروژه بازسازی تویوتا لندکروز FJ40 مدل 1977

تصویر شامل مباحث مربوط به انواع تویوتا لندکروزر سری F و پروژه ها
نمایه کاربر
4DW
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 214
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 فروردین 1390, 2:24 pm
نوع خودرو: FJ40/FJ Cruiser
محل اقامت: رشت

پست یک‌شنبه 24 اردیبهشت 1391, 6:43 pm

سلام
حدود 2 سال پیش نیاز مبرمی به یک ماشین 4WD برای رفتن به شکار که قیمت زیادی هم نداشته باشه احساس شد.
چند تا ماشینی رو دیدم و تست کردم بابت اینکه ببینم پشت فرمونش جا میشم یا نه (هیکل یه مقدار کوچیکه) , پاژن و جیپ صحرا و کا.ام که موفقیتی حاصل نشد و یکی از دوستان FJ40 رو پیشنهاد کرد.
خلاصه یا کمی اینوراونور گشتن و از این و اون پرسیدن تو کرج یکی از بستگان این ماشین رو برام پیدا کرد که رفتیم و دیدیم و پسندیدم و خریدیم!
ماشین خوبی به نظر میومد , سیستم گازسوز و کولر و فرمون هیدرولیک و صندلیهای راحت و اتاق جادار (برای من) , یه سیستم صوتی تصویری و 6 تا پروژکتور و وینچ و 4 حلقه لاستیک نو و ...
خلاصه اون سال پاییز و زمستون باهاش رفتیم شکار و جای دوستان اهل شکار خالی فصل با برکتی بود.

این چند تا عکس از بهار گذشته است , قبل از اینکه به فکر تغییرات بیوفتم
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر


بعد تصمیم گرفتم براش باربند بزارم و بعد از یه مقدار اندک جستجو آقای دلفان رو پیدا کردم که کارگاهشون فاصله زیادی با من نداشت و رفتم پیش ایشون و همین سرآغاز تغییرات بنیادینی شد که در ادامه شاهدش خواهید بود.
صاحب قبلی کف داخل ماشین رو با ایزوگام پوشونده بود که این به مرور زمان باعث ایجاد پوسیدگی های پراکنده در کف ماشین شده بود.

ابتدا رفع پوسیدگیها و صافکاری
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

بعد هم اعزام به نقاشی

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

و شروع کار با آهن کردن دو تا گلگیر های عقب و جلو و الباقی کارها...

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

و بالاخره اولین تست رنگ و آستر

تصویر
تصویر
تصویر


بعد از این ماشین دوباره برگشت پیش آقای دلفان (از این قسمت کارها عکسی ندارم چون بالا سر ماشین نبودم البته آقای دلفان قرار بود از همه مراحل برام عکس بگیرن که به دلیل مشغله کاری یادشون رفت)
و ماحصل شد این

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

این ماشین اولش فقط ماشین بود , الان اسم داره , جناب توفیق :smile:

کارهائی که انجام شد :

ظاهر:
- بدنه آهن شد , رفع پوسیدگی شد
- رنگ عوض شد از آبی نفتی روغنی تبدیل شد به یه جور سورمه ای بادمجونی (رنگ 21 ایران)
- باربند با نردبون
- پروژکتور سقف
- وینچ 3.5 تنی
- دو جفت M/T Dueller
- جک های-لیفت
- آینه های بغل پاژنی
- کیت ارتفاع
- مال بند و بیل

باطن:
- کف قسمت عقب آلمینیوم شد
- تمام تجهیزات داخل اتاق فابریک شد (غیر از کمربندها و آینه وسط که پرایدی نصب شد و صندلیها که پاجروئی هستن)
- کل شاستی ماشین رنگ و قیرپاشی شد
- کل درز و سوراخ سنبه هاش با موم درزگیر ایزوله شد

موتور:

- کاربراتور نو شد
- رادیات هیدرولیک نصب شد (هیدرولیک فرمون قبلا نصب شده بود)
- کلاچ پروانه نصب شد
- کولر برداشته شد (برای این ماشین اعتقادی بهش ندارم فقط جا گرفته بود)
- سیستم گاز سوز LPG حذف شد (کپسولش کل قسمت عقب رو بلا استفاده کرده بود)
- ترمزها دیسکی شد
- دیسک و صفحه کلاچ نو شد
- دیفرها بازبینی شد خوشبختانه سالم بود و این یکی خرج برنداشت
- کمکها نو شد
- فعلا یکم کار باطری سازی داره که خدائیش دیگه بودجه ندارم براش تا چند ماه دیگه

داخلش که آماده شد ایشالله عکس هاش رو براتون همینجا قرار میدم
نمایه کاربر
en.delbordeh
دنده 2
پست: 2171
تاریخ عضویت: جمعه 6 آبان 1390, 12:17 pm
محل اقامت: مازندران
Like شده: 1 بار

پست دوشنبه 25 اردیبهشت 1391, 4:58 am

سلام دوست عزیز
شرمنده که اسم شما رو نمیدونم
مبارک باشه؛تویوتا ماشین خوبیه خصوصا FJ40
الان در چه وضعی هست‏?‏
با تشکر
سلامتی سه تن؛ناموس و رفیق و وطن
سلامتی سه کس؛زندونی و سرباز و بی کس
نمایه کاربر
4DW
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 214
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 فروردین 1390, 2:24 pm
نوع خودرو: FJ40/FJ Cruiser
محل اقامت: رشت

پست دوشنبه 25 اردیبهشت 1391, 5:06 am

سلام
من کوچیک شما , رشید هستم.
ممنون و قابل شما رو هم نداره.
شنبه از نقاشی در اومد و فعلا تو پارکینگ خوابیده تا بره برای کارهای باطری سازی و تودوزی.
نمایه کاربر
mahdiar HILUX
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 121
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 8 اسفند 1389, 9:30 am
نوع خودرو: Capra/206/prado
محل اقامت: M A R L I K

پست دوشنبه 25 اردیبهشت 1391, 9:26 am

با سلام وخسته نباشید :hb:
لطفا هزینه هایی رو هم که پرداخت کردین ذکر کنید
مهدیار نجفی
نمایه کاربر
mojib
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 319
تاریخ عضویت: شنبه 28 خرداد 1390, 12:28 pm
نوع خودرو: *
Like شده: 1 بار

پست دوشنبه 25 اردیبهشت 1391, 10:51 am

خیییییییییییییییییییییییییییییییییییییلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی کارت درسته. :hb:
نمایه کاربر
ali_70
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 877
تاریخ عضویت: شنبه 14 اسفند 1389, 6:18 pm
محل اقامت: K a r a j

پست دوشنبه 25 اردیبهشت 1391, 7:02 pm

خسته نباشید.عالی شده

تا به حال چقدر خرجش کردید؟

اون چوب ها (باربند) توی شمال به مرور زمان ،خراب نمی شن؟
نمایه کاربر
4DW
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 214
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 فروردین 1390, 2:24 pm
نوع خودرو: FJ40/FJ Cruiser
محل اقامت: رشت

پست سه‌شنبه 26 اردیبهشت 1391, 9:56 am

حدودا 11 خرجش شد و کلا 19 برام تموم شد.
هزینه ها رو اگه تفکیک شده بخواین که باید بشینم و از تو فاکتورها تک تک در بیارم ولی رنگ و نقاشی 1,000,000 , صافکاری و رفع پوسیدگی 600,000 , وینچ 880,000 , لاستیکها 1,280,000 , جک 158,000 , یخچال 191,000
چوبهای باربندهم نراد روسی هست و حالا حالاها چیزیش نمیشه.
نمایه کاربر
admiralII
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 108
تاریخ عضویت: چهارشنبه 19 بهمن 1390, 8:58 am
نوع خودرو: 206T3

پست چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391, 9:23 am

بسيار عالي و زيبا كار نموديد.
اول يك پيشنهاد:
كاش تو دوزي صندلي ها را هم به رنگ ماشين در مي آورديد و همينطور هم آهنهاي آنها را رنگ آميزي ميكرديد.
دوم هم يه سوال:
اين ماشين از سري موتورهاي f است يا 2 اف چون هم مدلش و هم چلو پنجره اي اش به مدلهاي قبلي شباهت دارد.
اگر اينگونه است فكر كنم بهتر باشد سيستم فنر بندي عقب را اگر دست نزده ايد زير نظر همان جناب دلفان آذري با سيستم 2اف جايگزين نمائيد.
گروه كوير نوردي لوت آفرود
نمایه کاربر
4DW
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 214
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 فروردین 1390, 2:24 pm
نوع خودرو: FJ40/FJ Cruiser
محل اقامت: رشت

پست جمعه 29 اردیبهشت 1391, 9:43 am

سلام
هنوز کارهای داخل اتاق تموم نشده و حتما اون نکاتی که فرمودید رو انجام میدم ولی رنگ چرمش رو دوست دارم فکر نکنم تغییری در رنگ بدم.
سیستم F هست. فنر بندی عقب تغییری نکرده فقط گوشواره ها برای افزایش ارتفاع عوض شدند.
در مورد سیستم فنربندی 2F اگه اطلاعات بیشتری دارین خوشحال میشم بیشتر توضیح بدین.
نمایه کاربر
admiralII
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 108
تاریخ عضویت: چهارشنبه 19 بهمن 1390, 8:58 am
نوع خودرو: 206T3

پست شنبه 30 اردیبهشت 1391, 4:26 am

به سلامتي انشا الله
من هم دقيق اطلاع ندارم ولي فكر كنم گذاشتن گوشواره 2 اف خودش كمك خوبي به سيتم تعليق باشه
چون از يكي ا زدوستاني كه در اصفهان كارش اين ماشينها بود پرسيدم و ايشون سر بسته گفتن كه سيستم تعليق عقب f ها يه مشكلي داره كه تو شرايط سخت بيشتر فنر ميشكنه و اكثرا بعد از آفرود سخت يك يا دولايه از فنر ها ميشكنه كه راهش اينه كه سيستم تعليق رو با 2f عوض كنن.
در هر صورت كه انشاالله چرخش براوتن بچرخه و هميشه باهاش جاهاي خوب بريد.
من خودم عاشق لندكروزهاي مدل پائين سري 40 و 70 هستم اما :
"دست ما كوتاه و خرما بر نخيل"
وقتي شما دوستان اينكارا ميكنيد و ماروهم در خاطرات خوبتون سهيم ميكنيد خيلي خوشحال ميشم.
مؤيد و پيروز باشيد
گروه كوير نوردي لوت آفرود

بازگشت به “تویوتا لندکروزر کلاسیک - LC Fseries”