حدود 2 سال پیش نیاز مبرمی به یک ماشین 4WD برای رفتن به شکار که قیمت زیادی هم نداشته باشه احساس شد.
چند تا ماشینی رو دیدم و تست کردم بابت اینکه ببینم پشت فرمونش جا میشم یا نه (هیکل یه مقدار کوچیکه) , پاژن و جیپ صحرا و کا.ام که موفقیتی حاصل نشد و یکی از دوستان FJ40 رو پیشنهاد کرد.
خلاصه یا کمی اینوراونور گشتن و از این و اون پرسیدن تو کرج یکی از بستگان این ماشین رو برام پیدا کرد که رفتیم و دیدیم و پسندیدم و خریدیم!
ماشین خوبی به نظر میومد , سیستم گازسوز و کولر و فرمون هیدرولیک و صندلیهای راحت و اتاق جادار (برای من) , یه سیستم صوتی تصویری و 6 تا پروژکتور و وینچ و 4 حلقه لاستیک نو و ...
خلاصه اون سال پاییز و زمستون باهاش رفتیم شکار و جای دوستان اهل شکار خالی فصل با برکتی بود.
این چند تا عکس از بهار گذشته است , قبل از اینکه به فکر تغییرات بیوفتم




بعد تصمیم گرفتم براش باربند بزارم و بعد از یه مقدار اندک جستجو آقای دلفان رو پیدا کردم که کارگاهشون فاصله زیادی با من نداشت و رفتم پیش ایشون و همین سرآغاز تغییرات بنیادینی شد که در ادامه شاهدش خواهید بود.
صاحب قبلی کف داخل ماشین رو با ایزوگام پوشونده بود که این به مرور زمان باعث ایجاد پوسیدگی های پراکنده در کف ماشین شده بود.
ابتدا رفع پوسیدگیها و صافکاری








بعد هم اعزام به نقاشی







و شروع کار با آهن کردن دو تا گلگیر های عقب و جلو و الباقی کارها...










و بالاخره اولین تست رنگ و آستر



بعد از این ماشین دوباره برگشت پیش آقای دلفان (از این قسمت کارها عکسی ندارم چون بالا سر ماشین نبودم البته آقای دلفان قرار بود از همه مراحل برام عکس بگیرن که به دلیل مشغله کاری یادشون رفت)
و ماحصل شد این














این ماشین اولش فقط ماشین بود , الان اسم داره , جناب توفیق

کارهائی که انجام شد :
ظاهر:
- بدنه آهن شد , رفع پوسیدگی شد
- رنگ عوض شد از آبی نفتی روغنی تبدیل شد به یه جور سورمه ای بادمجونی (رنگ 21 ایران)
- باربند با نردبون
- پروژکتور سقف
- وینچ 3.5 تنی
- دو جفت M/T Dueller
- جک های-لیفت
- آینه های بغل پاژنی
- کیت ارتفاع
- مال بند و بیل
باطن:
- کف قسمت عقب آلمینیوم شد
- تمام تجهیزات داخل اتاق فابریک شد (غیر از کمربندها و آینه وسط که پرایدی نصب شد و صندلیها که پاجروئی هستن)
- کل شاستی ماشین رنگ و قیرپاشی شد
- کل درز و سوراخ سنبه هاش با موم درزگیر ایزوله شد
موتور:
- کاربراتور نو شد
- رادیات هیدرولیک نصب شد (هیدرولیک فرمون قبلا نصب شده بود)
- کلاچ پروانه نصب شد
- کولر برداشته شد (برای این ماشین اعتقادی بهش ندارم فقط جا گرفته بود)
- سیستم گاز سوز LPG حذف شد (کپسولش کل قسمت عقب رو بلا استفاده کرده بود)
- ترمزها دیسکی شد
- دیسک و صفحه کلاچ نو شد
- دیفرها بازبینی شد خوشبختانه سالم بود و این یکی خرج برنداشت
- کمکها نو شد
- فعلا یکم کار باطری سازی داره که خدائیش دیگه بودجه ندارم براش تا چند ماه دیگه
داخلش که آماده شد ایشالله عکس هاش رو براتون همینجا قرار میدم