قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

ساخت امپلی فایر

نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1885
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 4:20 pm
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Like شده: 5 بار
تماس:

جمعه 11 تیر 1395, 4:19 pm

سلام به همه اساتید و کاربرا سایت TT
من چند روزه طعتیلات تابستونیم شروع شده و شب ها خواب امپلی فایر میبینم :smile: :smile:
تصمیم گرفتم ی امپلی فایر مونو کلاس D بسازم ((این تصمیم رو پارسال هم داشتم ولی اون موقه هیچی بلد نبودم))
خب این امپلی فایر میخوام روی 4 اهم 300 تا بده
روی 2 اهم 600 تا بدم
و روی 1 اهم 1200 وات بده
و مورد استفاده من هم همین 1 اهم 1200 وات هست ((2 تا ساب PIONEER3003D4 دارم))
امپ هم قرار همه چی تموم باشه ینی ((گین .بیس بوست . فرکانس کات اف فیلتر .ساب سونیک .پروتکت دما .پروتکت اتصال کوتاه . پروتکت ولتاژ کلیپ . پروتکت افت ولتاژ ورودی . ولوم بیس و...)) داشته باشه
اول ی توضیحی بدم ((البته جسارت منو باید ببخشید چون میدونم همه دوستان اهل فن بلد هستن ولی اینو واسه اون کسایی میگم ک اول راه هستن))
امپ ماشین از چند بخش ساخته میشه ک 2 تا از اصل کاریش ک هر امپی داره عبارت است از خود امپلی فایر ینی قسمتی ک ولتاژ صوتی رو تقویت میکنه و قسمت dc to dc یا منبع سویچینگ چون امپلی فایر با ولتاژ دوبل ((البته اکثر امپلی فایر ها نه همشون )) کار میکنه و برق ماشین هم همونطور ک میدونم تک ولتا 12 هست و امپی هم ک من میخوام بسازم دوبل 55 ولت نیاز دارم
امپ قسمت های مخطلف دیگه ای هم داره مثلا قسمت فیلترینگ یا قسمت پروتکت یا قسمت پروسسور داخلی و...
مرحله اول هم ساخت خود امپ هست
سعی میکنم تموم فایل ها و هرچی ک دارم رو اپ کنم ک دوستان هم استفاده کنن
خوشحال میشم دوستان کمک کنن
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1885
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 4:20 pm
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Like شده: 5 بار
تماس:

یک‌شنبه 13 تیر 1395, 8:52 pm

خب با وجود این ک 2 روزه این تاپیک رو زدم هنوز هیچ کس نظری نداره
امپلی ک میخوام بسازم با ic کلاس دی هست ک داخل دیتا شیت اون شماتیک گزاشته برا راه اندازی ولی کامل نیست!!!
ای سی موزد نظر irs2092 هست
این هم دیتاشیت اون...
http://www.infineon.com/dgdl/irs2092.pd ... 75f1be2790
پی سی بی اون رو خودم طراحی میکنم
البته ی حرکت هاییش رو زدم!!!
http://uupload.ir/files/bktr_aa.bmp
کسی نظری روی طراحی پی سی بی اون داره؟؟؟
البته این پی سی بی قراره با 2 جفت ماسفت باشه ینی 600 وات روی 2 اهم !!!
امپلی اصلی با 5 جفت ماسفت راه اندازی میشه برا 1500 وات روی 1 اهم!!!
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
بسم الله
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 626
تاریخ عضویت: جمعه 23 خرداد 1393, 11:12 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: خیابان پیروزی

یک‌شنبه 13 تیر 1395, 11:03 pm

AMIR N نوشته شده:خب با وجود این ک 2 روزه این تاپیک رو زدم هنوز هیچ کس نظری نداره
امپلی ک میخوام بسازم با ic کلاس دی هست ک داخل دیتا شیت اون شماتیک گزاشته برا راه اندازی ولی کامل نیست!!!
ای سی موزد نظر irs2092 هست
این هم دیتاشیت اون...
http://www.infineon.com/dgdl/irs2092.pd ... 75f1be2790
پی سی بی اون رو خودم طراحی میکنم
البته ی حرکت هاییش رو زدم!!!
http://uupload.ir/files/bktr_aa.bmp
کسی نظری روی طراحی پی سی بی اون داره؟؟؟
البته این پی سی بی قراره با 2 جفت ماسفت باشه ینی 600 وات روی 2 اهم !!!
امپلی اصلی با 5 جفت ماسفت راه اندازی میشه برا 1500 وات روی 1 اهم!!!
سلام
یه توضیحی در مورد خودت بده،ببینم در چه سطحی صحبت کنم،البته شاید به دلیل مسائل کاری خیلی نتونم کمکت کنم،کلاس AB راحتره نمی پسندی مخصوصا اگه با ترانس حلقوی درست کنی،بنده روی آمپ 5000 وات مونو دارم کار می کنم نه که بگی حرفه ای هستم،متاسفانه PCB بنده خوب نیست یکی دیگه می زنه.
برای شروع و پایان اینو درست کن: http://www.infineon.com/dgdl/iraudamp9. ... 9aee022bff
متاسفانه به دلیل استقبال نکردن بازار احتمال داره ما طرح های آمپلی فایرمون رو که تجاری بود رو متوقف کنیم.
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1885
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 4:20 pm
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Like شده: 5 بار
تماس:

دوشنبه 14 تیر 1395, 12:45 am

بسم الله نوشته شده: سلام
یه توضیحی در مورد خودت بده،ببینم در چه سطحی صحبت کنم،البته شاید به دلیل مسائل کاری خیلی نتونم کمکت کنم،کلاس AB راحتره نمی پسندی مخصوصا اگه با ترانس حلقوی درست کنی،بنده روی آمپ 5000 وات مونو دارم کار می کنم نه که بگی حرفه ای هستم،متاسفانه PCB بنده خوب نیست یکی دیگه می زنه.
برای شروع و پایان اینو درست کن: http://www.infineon.com/dgdl/iraudamp9. ... 9aee022bff
متاسفانه به دلیل استقبال نکردن بازار احتمال داره ما طرح های آمپلی فایرمون رو که تجاری بود رو متوقف کنیم.
سلام
خوشحال شدم جناب بسم الله ک نفر اول هستید تاپیک رو up میکنید البته 2 تا از دوستان توی pm هم پیام داده بودن
من هیچی بلد نیستم شما اینطوری تصورر کن ((چون میخوام تاپیک ی جوری باشه ک همه دوستان استفاده کنن))
کلاس ab هم سختی های خودش رو داره منتها توی راه افتادن خوش قلق تر هست و نیاز به تجهیزات کمتری داره((منظورم اسکپ و... اینا هست))
انشالله ک طرح های شما هم استقبال بشه ولی من اینو برا خودم و تفریح میخوام درست کنم
منم اونقدر pcb زدنم خوب نیس وقت خیلی میزارم برا همینه یکم خوب از اب در میاد ((البته به نظر خودم خوب میشه ))
pdf هم ک قرار دادین pdf خوبی هست و من خیلی چیز ها ازش یاد گرفتم !!!

حالا ک بحث کلاس ab پیش اومد ی توضیح کوچیکی بدم!!!
من خودم از امپلی فایر های کلاس d خوشم نمیومد اون هم به خاطر همون سخت تر راه افتادن و کیفیت پایینشون نسبت بقیه کلاس های امپ
ولی اینجا کلاس d خیلی بهتر جواب میده
دلیل های زیادی داره ک مهم هاش ایناس:
1.کلاس d راندمانش خیلی خیلی بالا تر از کلاس ab هست پس توی توان های بالا برای توی ماشین ک ما کم بود برق داریم خیلی بهتر جواب میده
2.کلاس d خیلی ارزون تر از کلاس ab در میاد هزینه ساختش دلیلش هم همون راندمان بالاش هست !!!
داخل کلاس d ما میتونیم با 1 جفت ماسفت ((مشخص )) مثلا میشه 500 وات گرفت ولی روی کلاس ab برا 500 وات با همون ترانزیستور ما باید 5 جفت ترانزیستور استفاده کنیم
بعضا توی امپلی فایر هایی ک من میساختم هزینه هیتسینک و خنک کردنش از هزینه خود امپ بیشتر در میومد ((کلاس ab منظورم هست)) به خاطر تلفات بالا و گرم شدن ترانزیستور ها
ولی تو کلاس d به خاطر این ک ترانزستور ها یا تو ناحیه قطع و یا توی ناحیه اشباع کار میکنن خیلی خیلی کم گرم میشه پس نیاز به هیت سینک بزرگ نداره
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
بسم الله
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 626
تاریخ عضویت: جمعه 23 خرداد 1393, 11:12 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: خیابان پیروزی

دوشنبه 14 تیر 1395, 2:53 am

سلام
آره،تا آخر PDF رو بخونی کاملا می تونی بدونه هیچ کمکی آمپلی کلاس D درست کنی.
این طرح ها رو هم توانش رو زیاد کنی می تونی به عنوان منبع تغذیه استفاده کنی: http://ttupload.ir/uploads/a23bSMPS-Schematic.pdf
اینم یه طراحی دیگه هست: http://ttupload.ir/uploads/330fConverte ... ircuit.png
http://ttupload.ir/uploads/330fConverte ... del-1-.png
http://ttupload.ir/uploads/330fConverte ... W-coil.png
http://ttupload.ir/uploads/3783Converte ... del-2-.png
http://ttupload.ir/uploads/3783Converte ... W-trig.png
اینم آمپلی کلاس AB که راحتتره،برای خنک کردنش هم فی بذاری هیت سینکش تا 3 برابر کوچک می شود:
http://ttupload.ir/uploads/e4db1500W-po ... iagram.jpg
http://ttupload.ir/uploads/e4db2000W-Po ... iagram.jpg
این عکس رابطه توان اتلاف گرما در هیت سینک با سرعت فن را نشان می دهد:
http://ttupload.ir/uploads/8599Untitled.png
همون طور که می بینید تا 5 برابر می توان با فن ابعاد هیت سینک را کوچک کرد:
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1885
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 4:20 pm
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Like شده: 5 بار
تماس:

دوشنبه 14 تیر 1395, 11:01 am

بسم الله نوشته شده:سلام
آره،تا آخر PDF رو بخونی کاملا می تونی بدونه هیچ کمکی آمپلی کلاس D درست کنی.
این طرح ها رو هم توانش رو زیاد کنی می تونی به عنوان منبع تغذیه استفاده کنی: http://ttupload.ir/uploads/a23bSMPS-Schematic.pdf
اینم یه طراحی دیگه هست: http://ttupload.ir/uploads/330fConverte ... ircuit.png
http://ttupload.ir/uploads/330fConverte ... del-1-.png
http://ttupload.ir/uploads/330fConverte ... W-coil.png
http://ttupload.ir/uploads/3783Converte ... del-2-.png
http://ttupload.ir/uploads/3783Converte ... W-trig.png
اینم آمپلی کلاس AB که راحتتره،برای خنک کردنش هم فی بذاری هیت سینکش تا 3 برابر کوچک می شود:
http://ttupload.ir/uploads/e4db1500W-po ... iagram.jpg
http://ttupload.ir/uploads/e4db2000W-Po ... iagram.jpg
این عکس رابطه توان اتلاف گرما در هیت سینک با سرعت فن را نشان می دهد:
http://ttupload.ir/uploads/8599Untitled.png
همون طور که می بینید تا 5 برابر می توان با فن ابعاد هیت سینک را کوچک کرد:
منبع تغذیه اون رو طراحی کردم و با همین ای سی sg3525 هست
با 12 تا ماسفت و 2 تا هسته البته طراحی 100 در 100 از خودم نیست
اون کلاس ab رو هم گزاشتین فقط حدود 300 هزار تومن ترانزیستور هاش میشه ولی باز هم ارزش ساخت رو داره انشالله ک بعد این پروژه میریم تو کار اون
در رابطه با هیت سینک و فن هم بله خیلی تاثییر داره البته من این عکس ها رو ندیده بودم و به صورت تجربی بهش رسیده بودم ک میتونم هیتسینک 1 چهارم کوچیک تر استفاده کنم ولی خب در کل کلاس ab هنوز اون ضعف خودش رو داره تو توان های بالا ک ی منبع تغذیه ترس ناک میخواد
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1885
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 4:20 pm
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Like شده: 5 بار
تماس:

دوشنبه 28 تیر 1395, 12:45 pm

سلام به همه دوستان
فک کنم کسی علاقه ای نداره به این تاپیک ولی من پست میزارم پر رو تر از این حرفام
این پی سی بی نیمه کاره سویچینگ هست ک 12 ولت رو تبدیل میکنه به دویل 55 ولت ک با حساب و کتاب باید بتونه 1500 وات روی 1 اهم بده
توان این مدار رو هم میشه با همین تعداد هسته و ماسفت ببری بالا ولی نیاز نیست ((در کل میشه با این سویچینگ توان خروجی امپلی فایر رو 2500 وات ببری بالا ))
فرکانس کار سویچینگ روی 18 تا 25 کیلو هرتز تنظیم شده ک میشه اون رو با ی مولتی ترن کوچیک تغییر داد دلیل این کار هم گرفتن بهترین راندمان هست ک چگونگی اون رو بعدا توضح میدم
http://uupload.ir/files/qkwk_photo_2016 ... -43-30.jpg
http://uupload.ir/files/sxeq_photo_2016 ... -43-35.jpg
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1885
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 4:20 pm
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Like شده: 5 بار
تماس:

جمعه 1 مرداد 1395, 4:15 pm

واقعا دوستان کم لطفی میکنن
کسی ینی نیست؟؟؟؟
نظری انتقادی پیشنهادی حد عقل بیاین بگین کارم مسخرس

خب
مدار سویچینگ کامل شد
اول مشخصاتشو بگم
2تا هسته داره ک میتونه یکی 700 وات توان بده روی فرکانس 20 کیلو و توی فرکانس های بالا تر توان بیشتری داره
12 تا ماسفت irf3205 داره ک ماسفت های 110 امپری هستند ماسفت ها اصلی و دونه ای 5600 هزینه شد براش ک یکی از بچه ها زحمت کشید و از دبی برام فرستاد ((از هر ماسفت تقریبا 10 15 امپر جریان رد میشه ک من ماسفت های 110 امپری گزاشتم))
8 تا دیود RHRF30120 داره ک 30 امپری هستند و کاملا برای این مدار کافیه ((هر دیود حدود 5 امپر ازش رد میشه )
برا این ک بعد از بستن نیاز به باز کردن و تعمییر نباشه من همه قطعات رو با توان چند برابر براش گرفتم

http://s2.picofile.com/file/8260749376/ ... _05_49.jpg
انشالله فیلم های تست رو 2شنبه اپلود میکنم ((تا 2 شنبه خونه نیستم))
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
نمایه کاربر
arooni
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 710
تاریخ عضویت: دوشنبه 31 شهریور 1393, 5:42 pm
نوع خودرو: slx tu5
محل اقامت: اصفون

جمعه 1 مرداد 1395, 4:23 pm

سلام
مخلص دوستان
pcb را من طراحی میکنم فقط مدار را اوکی کن.
این مدار هم 1200 واته کلاس d که بروبچ dy ساختنش:
http://www.diyaudio.com/forums/class-d/ ... s-417.html
بعدم داداش امیر
توی TT انگار کسی خیلی تو کار الکترونیک نیست.تو همون eca بیشتر بروبچ هستند.یه چنتا بودند بنظرم انگار آی دیشون قفل شده و نیستند دیگه.
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
نمایه کاربر
arooni
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 710
تاریخ عضویت: دوشنبه 31 شهریور 1393, 5:42 pm
نوع خودرو: slx tu5
محل اقامت: اصفون

جمعه 1 مرداد 1395, 5:06 pm

راستی واسه آمپ 1000> واتی باید تغذیه دوبل 80 و بالاتر باشه .این 55 کمه.
راستی آمپ بالایی واسه 4 اهم 1200 وات و واسه 2 اهم 2000 واته.
به نظرم واسه این آمپها باید کلید محافظ جان هم بذاری چون 160 ولت تو خروجی میاد! :mrgr:
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “مباحث سيستمهاي صوتي و تصويري خودرو”