قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

ساخت ecu ایرانی

بحث در مورد ECU و نحوه كاركردن آن

مدیر انجمن: كوروش پيروز

abbas55
شروع حركت
پست: 28
تاریخ عضویت: چهارشنبه 11 دی 1392, 8:22 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست یک‌شنبه 24 فروردین 1393, 3:43 pm

میشه لینک دانلود رو بزارید؟
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1894
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 12:50 pm
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Like شده: 16 بار

پست شنبه 24 خرداد 1393, 4:57 am

نچ نچ نچ نچ
چطور ی همچین مسئله ای رفته زیر خاک؟ من موندم!!!
اقا یکی از بچه ها حرف خوبی زد ما اگه سخت افزارشو درست کنیم که ماشینو در حد روشن نگه داشتن کنترل کنه کار حله (البته همین خیلی سخته مسئله نویز و ایناش رو حل کنی) و الا نرم افزار طی 1 سال ازمونا خطا درست میشه (این فایل ها که اپ دیت می کنن رو ای سی یو چیه از اونا نمیشه الهام (الحام) گرفت؟
من یکی با کمک ی دوستام برا موتور سیکلت ساختیم جفتمونم مبتدی بودیم ( همین امروز رفتیم کار نامه دیپلممونا گرفتیم رشته الکترونیک)
راستشو بخاین اصلا به نویز و اینا هم فک نمیکردیم که هست اما کاریمونم نداشت
اگه چنتا ادم پایه جور بشن برا این کار ، کار حله نمی خوام احساسی رفتار کنم اما،ما ایرانی هستیم ...



ی مسئله اینجا هست
هدفممون از این کار چیه؟
1.پول در اوردن؟
2.پیشرفت و لذت از این که ما تونستیم این کارو بکنیم
اگه پوله دورشو خط بکشید اما اگه نیست میشه ساخت (نمیگم خر حمالی مفتی بکنیم تا درستش کنیما (البته ببخشید) و لی یکم توقع مونا کم کنیم میشه)




اصلا شاید من بتونم اسپانسرشو جور کنم ازمایش گاهشم همینطور فقط 4 تا ادم پایه جور بشن
یا علی
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
نمایه کاربر
arm9mcu
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 133
تاریخ عضویت: دوشنبه 6 شهریور 1391, 10:37 am
نوع خودرو: 405 GLX
محل اقامت: تبریز
Like شده: 1 بار

پست شنبه 11 مرداد 1393, 2:24 pm

سلام امیر آقا من پایم اما متاسفانه راهمون خیلی دوره من تبریزم. اگه کمکی از دستم بر میاد خوشحال می شم با هم همکاری داشته باشیم.
با امید موفقیت
در گل یا پوچ روزگار ، دنیا خوب مشت خود را باز کرد ... شهدا گل بودند و ما پوچ !
پژو 405 توربوی من: http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=174&t=107576
نمایه کاربر
aryamob.com
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 297
تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1391, 4:45 pm
نوع خودرو: پژو 405

پست پنج‌شنبه 10 مهر 1393, 7:20 am

شما اینو بسازید من برای بازاریابی و فروشش میام وسط .... کارم اینه و تجربش رو دارم .

خدارو چه دیدی شاید تونستیم یه شرکت تولیدی بزنیم و دستگاه های اینچنینی برای کارخونه های داخلی تولید کنیم و .... !

به نظر کار نشد نداره . غیر ممکن هم ممکنه چه برسه به این که داره ساخته میشه !

داداش برو جلو ما هستیم :-)
ata4624
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 487
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 5 اردیبهشت 1389, 4:58 pm
نوع خودرو: پیکان

پست پنج‌شنبه 10 مهر 1393, 12:33 pm

دوستان عزيز چرا به فكر كپي كردن از روي اي سي يو مگااسكويرت نيستيد؟؟؟
مثلا مگا ورژن يك... سي پي يو خريداري بشه (35 دلار) و بقيش اينجا طراحي و ساخته بشه... توي سايتش حتي نقشه هاي شماتيك اي سي يو ها پيدا ميشه
تصویر
تصویر
يا مثلا همينجا بگرديم دنبال قطعات و دست بكار بشيم... مثلا سي پي يوش اينه Motorola 68HC908 microprocessor
اگه بشه همچين كاري كرد فكر كنم خيلي راحت تر و كاربردي تر و بصرفه تر باشه... چون نرم افزارش و... قبلا زحمتشو كشيدن :div:
البته بايد اينم درنظر داشته باشيم كه همينو تو سايتش دارن دويست و نوزده دلار ميفروشن... پس قيمتش بايد كمتر ازين حرفا تموم بشه... :smile:
http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... p-108.html
...............................
???????
carp3
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 421
تاریخ عضویت: دوشنبه 7 تیر 1389, 5:11 pm
نوع خودرو: سمند

پست سه‌شنبه 22 مهر 1393, 5:50 pm

روشن نگه داشتن موتور به صورت مدار باز چیز خاصی نیست. مشکل اصلی ایناست :


کنترل موتور به صورت مدار بسته
کم کردن مصرف
بالا نگه داشتن راندمان
کم کردن گاز های آلاینده (کار بسیار پیچیده ایه )
راهکار های بازیابی در صورت خطا. با کوچکترین اشکالی ماشین نباید خاموش بشه
راهکارهای اضطراری. مثلا پایین نگه دور موتور تا رسیدن به تعمیر گاه
تشخیص خطا
تو ماشین ممکنه نویز های چند صد ولت هم رو ولتاژ اصلی وجود داشته باشه !‌ نباید بعد دو روز کار کردن بسوزه !‌( نویز های رادیو ای بماند )

جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور ( مثلا اگه ماشین گرمه فلان کارو بکن یا اگه ماشین ناک داره ادونس کنه و و و .... )
از همه مهمتر یاد گرفتن شرایط رانندگی صاحب ماشین و شرایط تغییر یافته ی موتور.موتور بدون شک بعد از مدتی کار کردن شرایط ش عوض میشه. ECU باید بتونه این اشکالات رو جبران کنه


کما اینکه بیخود ترین ECU هایی که امروز استفاده میشن که والئو های S2000 باشن همه این موارد بالا رو دارن


جدای همه ی اینها. ECU ها باید گواهی های بسیار سختی رو از نظر نرم افزاری و سخت افزاری بگذرونند.
برای همین اکثر قطعاتی که رو ECU بکار رفته برای ماشین طراحی شده استفاده میکنند تا در این زمینه دچار مشکل قانونی نشن.
ata4624
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 487
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 5 اردیبهشت 1389, 4:58 pm
نوع خودرو: پیکان

پست پنج‌شنبه 1 آبان 1393, 8:21 am

چرا اينقدر سخت ميگيريد؟؟؟
با زير 300-400 تومن ميشه درستش كرد...
megasguirt v2.2
تصویر
مقاومت و ديود و خازن ها و ... همينجا پيدا ميشه...
پردازنده و قطعاتي كه اينجا پيدا نميشه و از اونور بايد سفارش داد كه اينا فكر نميكنم بيشتر از 60 دلار بشه (هزينه ي ارسالو كاري ندارم :-D )
قطعاتي كه اينجا پيدا نميشه رو ميشه از اينجا سفارش داد...
http://www.diyautotune.com/catalog/ms-s ... -c-50.html
اينم ليست قطعات و راهنما و...
http://www.megamanual.com/v22manual/mass.htm
اينم پي دي اف شماتيك
http://www.bgsoflex.com/v22/megasquirt_ShemV2.2.pdf
اينم پي دي اف نقشه ي مدار...
http://www.bgsoflex.com/v22/Megasquirt_LayoutV2.2.pdf
اينم پي دي اف قطعات
http://www.bgsoflex.com/v22/BOM.pdf
اينم يه عكس اونور آبي كه همينكارو كرده... :div:
تصویر
تصویر
البته كم و كسري هم داره ولي ميشه درستش كرد... :smile:
???????
نمایه کاربر
mahard.
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 278
تاریخ عضویت: شنبه 8 تیر 1392, 8:24 pm

پست جمعه 5 دی 1393, 9:37 pm

سلام دوستان
این کار به اون شکلی که نشان می دهد ساده نیست
شاید همه ما بلد باشیم برای میکرو یا avr برنامه بنویسیم یا با صرف وقت نسبتا کم یاد بگیریم برنامه بنویسیم
مهندسی معکوس کردن ecu یا هر دستگاه الکترونیکی دیگری هم کاری نداره
سنسور ها همه دیتا شیت داره
ولی مهم این که خروجی کار ما از خروجی شرکت هایی مثل بوش یا زیمنس بالا تر باشه
چرا مثلا می گن ecu فلان شرکت از فلانی بالاتر این توی افتر مارکتهای جهانی می گم
در حال حاضر ecu بازار داره که به تواند پارمترهای خیلی زیادی محاسبه کند وقیمت تمام شده پاینی داشته باشد
حالا چرا می گم این کار خیلی سخته چون باید تجهیزات آزمایشگاهی بسیار پیشرفته داشته باشی باید به تونی برای هر ماشین از دما -40 درجه تا 60 درجه توی شرایط آزمایشگاه شبیه سازی کنی باید بتونی فشار هوا رو کم زیاد کنی باید پارمترهایی از عملکرد ترمودینامیکی موتور بدونی که شرکت هایی مثل ایرانخودرو هم ندارند و فقط کمپانی مادر دارد
در کل این کار بسیار سخته
ولی اگر بخواهد شدنی باشه باید یک نهاد دولتی یا یک شرکت خودرو سازی از آن حمایت کنه هم از نظر تجهیزات هم از نظر اطلاعات
البته در حال حاضرر بحث حمایت از شرکت های دانش بنیان خیلی مطرحه به نظر من اول باید یک رویه و دستور عمل تعیین کرد و بعد به دنبال ثبت شرکت و کارهای اداری پرداخت و یک شرکت دانش بنیان ثبت کرد و بعد از اون باید به دنبال حامی گشت که در این صورت این کار خیلی آسان تر خواهد شد
من این حرف ها رو نزدم که شما رو سرد کنم اینا رو گفتم چون من دنبال پروژه ای مشابه رفتم و حدود 3سال از عمرم وسرمایه ای حدود 100 میلیون صرف کردم و پروژه من از طرف 3 تا دانشگاه هم حمایت می شد ولی در آخر کار با بی مهری مسولین مواجه شد و به غیراز یک وام 10 میلیونی قرض الحسنه هیچ چیزی نسیب نشد پس توصیه من به شما اینکه اگه خواستید این کار انجام بدید اول چاه بکنید بعد منار بدزدید
تعویض گیربکس ال 90 با مدل 6 دنده دستی TL8*002
viewtopic.php?f=114&t=96656&p=3216676#p3216676
SADEGH75
پست: 3
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1391, 9:08 am
نوع خودرو: zzr 400

پست یک‌شنبه 28 آذر 1395, 12:52 pm

سلام دوستان خسته نباشید
من یه موتور 250 سی سی دارم که میخام انژکتورش کنم
مبخاستم یه ای سی یو براش بسازم که فقط موتورو بتونه روشن نگه داره و نسبت هوا و سوخت رو کنترل کنه
ساخت ecu برای یه موتور تک سیلندر حدودا چقدر هزینه میبره
ممنون میشم راهنمایی کنید
SADEGH75
پست: 3
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1391, 9:08 am
نوع خودرو: zzr 400

پست یک‌شنبه 28 آذر 1395, 1:14 pm

ecu هست که بشه برنامه ریزی کرد برا موتور سیکلت؟؟؟

بازگشت به “واحد كنترل كننده الكترونيكي (ECU)”