برای ریست کردن Password خود میتواید از گزینه کلمه عبورم را فراموش کرده ام استفاده کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد. در صورت عدم دریافت پوشه Spam , Junk mail را حتما بررسی کنید.
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

سو سو زدن چراغ روغن پراید

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)

مدیران انجمن: DEATH, morbid

Vsh1373
پست: 3
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 دی 1398, 10:52 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!
Like شده: 1 بار

یک‌شنبه 15 دی 1398, 11:05 pm

با سلام.
همونطور که می دونید مکانیک ها هر کدوم نظر خاص خودشون رو دارن و متاسفانه هیچ کدوم به یه نظر واحد برای حل مشکل پر پر زدن چراغ روغن پراید نمی رسن.
و این شد که مجبور شدم تاپیک بزنم.

من همین چند روز پیش به صورت اساسی موتور ماشین رو آوردم پایین و سرسیلندر کامل و رینگ و یاتاقان و چیزایی که برای تعمیر اساسی نیاز بود رو عوض کردم.
اما بعد از چند روز که تو ترافیک بودم فهمیدم در دور های پایین چراغ روغن ماشین پر پر می زنه و موقعی که گاز میدم چراغ خاموش میشه.برگشتم پیش مکانیک گفت برو روغن و فیلتر عوض کن رفتم روغن با کیفیت ریختم ولی مشکل حل نشد.بعد رفتم فشنگی روغن رو هم عوض کرد ولی بازم حل نشد.رفتم پیش یه مکانیک دیگه گفت از یاتاقان هات هست گفتم موتور اساسی تعمیر شده گفت برو دیاگ بزن.رفتم دیاگ زدم مشکلی نداشت ولی چراغ روغن همچنان پرپر می زنه.
حالا موندم دیگه چیکار کنم.کسی از دوستان هست که این مشکل رو داشته و الان حل شده؟
نمایه کاربر
total_overdose
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 334
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 26 مهر 1388, 1:26 am
نوع خودرو: xu9

دوشنبه 16 دی 1398, 8:31 am

Vsh1373 نوشته شده:
یک‌شنبه 15 دی 1398, 11:05 pm
با سلام.
همونطور که می دونید مکانیک ها هر کدوم نظر خاص خودشون رو دارن و متاسفانه هیچ کدوم به یه نظر واحد برای حل مشکل پر پر زدن چراغ روغن پراید نمی رسن.
و این شد که مجبور شدم تاپیک بزنم.

من همین چند روز پیش به صورت اساسی موتور ماشین رو آوردم پایین و سرسیلندر کامل و رینگ و یاتاقان و چیزایی که برای تعمیر اساسی نیاز بود رو عوض کردم.
اما بعد از چند روز که تو ترافیک بودم فهمیدم در دور های پایین چراغ روغن ماشین پر پر می زنه و موقعی که گاز میدم چراغ خاموش میشه.برگشتم پیش مکانیک گفت برو روغن و فیلتر عوض کن رفتم روغن با کیفیت ریختم ولی مشکل حل نشد.بعد رفتم فشنگی روغن رو هم عوض کرد ولی بازم حل نشد.رفتم پیش یه مکانیک دیگه گفت از یاتاقان هات هست گفتم موتور اساسی تعمیر شده گفت برو دیاگ بزن.رفتم دیاگ زدم مشکلی نداشت ولی چراغ روغن همچنان پرپر می زنه.
حالا موندم دیگه چیکار کنم.کسی از دوستان هست که این مشکل رو داشته و الان حل شده؟
سلام.احتمالا ماشین فرار روغن داره که از خیلی چیزها میتونه باشه
مشکل تراشکاری و لقی یاتاقان
مشکل و ضعف اویل پمپ
فرار روغن از پایه های میل سوپاپ
باید برگردین پیش مکانیک که تعمیر کرده و دوباره باز کنه موتور رو و همه چیز چک بشه
Vsh1373
پست: 3
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 دی 1398, 10:52 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!
Like شده: 1 بار

دوشنبه 16 دی 1398, 5:22 pm

من سر سیلندر نو کامل خریدم میل سوپاپ مشکلی نداره.
موتور مثل ساعت کار می کنه.
من فقط پیستون های نو رو تراشکاری بردم که واسم عوض کنه.یاتاقان ها رو تراشکاری نبردم.یاتاقان نو خود مکانیک انداخت.
مکانیک میگه اویل پمپ رو چک کردم هیچ ضعفی توش نیست.
نمایه کاربر
horaman
دنده 1
پست: 1777
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 6 خرداد 1389, 12:57 am
نوع خودرو: مشخص نشده!
Like شده: 5 بار

سه‌شنبه 17 دی 1398, 9:53 pm

Vsh1373 نوشته شده:
دوشنبه 16 دی 1398, 5:22 pm
من سر سیلندر نو کامل خریدم میل سوپاپ مشکلی نداره.
موتور مثل ساعت کار می کنه.
من فقط پیستون های نو رو تراشکاری بردم که واسم عوض کنه.یاتاقان ها رو تراشکاری نبردم.یاتاقان نو خود مکانیک انداخت.
مکانیک میگه اویل پمپ رو چک کردم هیچ ضعفی توش نیست.
چجوری اویل پمپ رو تست کرده؟
Vsh1373
پست: 3
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 دی 1398, 10:52 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!
Like شده: 1 بار

چهارشنبه 18 دی 1398, 10:19 pm

[/quote]
چجوری اویل پمپ رو تست کرده؟
[/quote]

همون موقع تعمیر موتور چک کرده بود.می گفت همه چیش سالمه و فقط توری اویل پمپ رو عوض کرده بود.
نمایه کاربر
horaman
دنده 1
پست: 1777
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 6 خرداد 1389, 12:57 am
نوع خودرو: مشخص نشده!
Like شده: 5 بار

پنج‌شنبه 19 دی 1398, 10:12 am

Vsh1373 نوشته شده:
چهارشنبه 18 دی 1398, 10:19 pm
چجوری اویل پمپ رو تست کرده؟
[/quote]

همون موقع تعمیر موتور چک کرده بود.می گفت همه چیش سالمه و فقط توری اویل پمپ رو عوض کرده بود.
[/quote]
من دیدم که تو کاسه روغن میریزند بعد اویل پمپ رو میذارن توش پروانه اویل پمپ رو حرکن میدن با دست روغن پمپ میشه بعد روی خروجی اویل پمپ همون جا که روغن ازش بالا میداد دست میذاشت محکم پره رو می چرخوند ببینه که روغن با فشار بالا میاد یا پره ردی میده نمی دونم مال شما رو چجوری تست کرده
Mostafapakdel258
پست: 2
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 7 فروردین 1399, 7:51 pm
نوع خودرو: پراید 141sx

جمعه 8 فروردین 1399, 1:24 am

مال من هم همینجوری تازگی پر پر میکنه در بعضی از مواقع یکسره روشن هست یک وقت کاملآ خاموش فکر کنم مال من از فشنگی باشه
پاکدل
نمایه کاربر
suzuki2400
کاربر ويژه
پست: 6206
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 تیر 1391, 12:17 am
نوع خودرو: pars/SUZUKI/۱۱۱
محل اقامت: ایران13
Like شده: 19 بار

جمعه 8 فروردین 1399, 1:44 am

Vsh1373 نوشته شده:
یک‌شنبه 15 دی 1398, 11:05 pm
با سلام.
همونطور که می دونید مکانیک ها هر کدوم نظر خاص خودشون رو دارن و متاسفانه هیچ کدوم به یه نظر واحد برای حل مشکل پر پر زدن چراغ روغن پراید نمی رسن.
و این شد که مجبور شدم تاپیک بزنم.

من همین چند روز پیش به صورت اساسی موتور ماشین رو آوردم پایین و سرسیلندر کامل و رینگ و یاتاقان و چیزایی که برای تعمیر اساسی نیاز بود رو عوض کردم.
اما بعد از چند روز که تو ترافیک بودم فهمیدم در دور های پایین چراغ روغن ماشین پر پر می زنه و موقعی که گاز میدم چراغ خاموش میشه.برگشتم پیش مکانیک گفت برو روغن و فیلتر عوض کن رفتم روغن با کیفیت ریختم ولی مشکل حل نشد.بعد رفتم فشنگی روغن رو هم عوض کرد ولی بازم حل نشد.رفتم پیش یه مکانیک دیگه گفت از یاتاقان هات هست گفتم موتور اساسی تعمیر شده گفت برو دیاگ بزن.رفتم دیاگ زدم مشکلی نداشت ولی چراغ روغن همچنان پرپر می زنه.
حالا موندم دیگه چیکار کنم.کسی از دوستان هست که این مشکل رو داشته و الان حل شده؟

احتمالا از اویل پمپ هست
مغازه هایی هستند که کارشون کلا اویل پمپ هست
اگر راحت باز میشه ببرید اونجا تست میکنه میگه سالمه یا خراب
به راحتی نمیشه چشمی تشخیص داد اویل پمپ خرابه یا نه.
در زیر چکمه های کرونا.....
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “پراید Pride - سایپا”