قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

پراید 141خودم+تعمیرگاه جامع پرایدهای زیمنس قدیم(نیم انژکتور)

نمایه کاربر
mostafa_gordy
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 261
تاریخ عضویت: شنبه 27 شهریور 1389, 4:10 pm
نوع خودرو: 141 Old زیمنس
محل اقامت: مشهد
Like شده: 1 بار

پست جمعه 16 بهمن 1394, 5:52 pm

سلام به همه دوستان عزیز تیونینگ تاک :dj:
پروژه ماشین قبلیم من که یادتون هست :
زندگی دوباره پراید141مدل82 انژکتورکیا با مشاوره شماعزیزان
viewtopic.php?f=30&t=84762

دوستان توجه بفرمایند :
طبق نظر مدیریت سایت امکان ساختن زیر مبحث جدا برای پرایدهای دارای کیت سوخترسانی زیمنس قدیم فراهم نشد با مشورتی که با آقا فرهاد و هم بقیه دوستان داشتیم تصمیم گرفتیم در تایپیک جدیدی که میزنم هم مشکلات بقیه دوستان نیم انژکتور مطرح وراه حل ارایه بشه و هم مسایل ماشین خودم مطرح بشه ا یعنی این مبحث که باز کردم هم اختصاصی و هم غیر اختصاصی خواهد بود اختصاصی برای خودم از پیچ چرخ تا ECU ماشینم و هم غیر اختصاصی تا دوستان بتونند مشکلات برقی و سیستم سوخترسانی ماشین نیم انژکتورشون رو مطرح کنند و از سوال کردن در مورد بقیه مشکلات و سوالتشان غیر مرتبطانشان خودداری بفرماییند .

بعد مقدمه دوباره خدمتتان رسیدم بعد 2 سال با یه پراید نیمه انژکتور (زیمنس قدیم یا همون پراید با کیت سوخترسانی انژکتوری زیمنس به سفارش شرکت کیا ) دیگه .
ماشین فعلی هم مثل مورد قبلی 141 هست و مدل 1383
اول رخ موتور و بدنه ماشین :

تصویر

تصویر

تصویر
پروژه قبلی: viewtopic.php?f=30&t=84762
هوای تمیز هم مثل بیت المال هست با کاتالیزور برداشتن وچراغ چک روشن بهش خیانت نکنیم
نمایه کاربر
hamed-pc
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 275
تاریخ عضویت: جمعه 7 مرداد 1390, 9:20 pm
نوع خودرو: Kia Pride Siemens
Like شده: 2 بار

پست شنبه 17 بهمن 1394, 12:09 am

سلام
مبارکه آقا مصطفی عزیز انشالله به خیر و خوشی باشه . مثل همیشه . فعال . و مشتاق اینگونه مدلها هستید امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشید
از تجربیات شما و همچنین دوستان دیگر که پراید زیمنس قدیم دارند استفاده میکنیم . انشالله این تاپیک یک منبع موثق و خوبی برای پر کردن جای خالی مطالب فنی در مورد سیستم سوخت رسانی قدیم باشه . که بتونیم به کمک همدیگه بهترین روشهای تیونینگ و تنظیمات را برای خودروهامون داشته باشم
نمایه کاربر
ali esm
دنده 1
پست: 1532
تاریخ عضویت: جمعه 4 دی 1388, 1:09 pm
نوع خودرو: @p€r$i
محل اقامت: teh-run

پست شنبه 17 بهمن 1394, 3:58 am

سلام
به به اقا مصطفی گل.
دوباره برگشتی روی زیمنس قدیم -مبارک باشه.
ماشین تمیزیه-فقظ به نظر من چون چراغ جلو رو مدل بالایی انداختی سپرا رو همرنگ بدنه کن و رینگو با رینگ الومینیومی فابریک 141 عوض کن.
نمایه کاربر
عینی
دنده 1
پست: 1699
تاریخ عضویت: شنبه 15 شهریور 1393, 6:34 pm
نوع خودرو: I wish a 4x4
محل اقامت: تهران نارمک - 37th
Like شده: 10 بار

پست شنبه 17 بهمن 1394, 9:27 am

سلام
امیدوارم این تاپیک پر از مطالب پربار و ارزنده باشه
پیگیر کاراتون هستم
..................................................................
درمورد رخ ماشین هم اون سپرای مشکی یکم رخش بهم ریخته
جوانی را سفر کردیم تا مرگ نفهمیدیم به دنبال چه هستیم

morteza76m سابق
بهسازی پراید نقره ای من
viewtopic.php?f=30&t=104642
bbenz
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 434
تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 اسفند 1391, 1:55 pm
نوع خودرو: پارس tu5

پست شنبه 17 بهمن 1394, 11:06 am

نیمه انژوکتور یعنی مثل بنز های 124 دهه 90 با دیاگ تنظیم نمیشه ولی سوخت رسانی انژکتور هست درسته ؟
نمایه کاربر
mostafa_gordy
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 261
تاریخ عضویت: شنبه 27 شهریور 1389, 4:10 pm
نوع خودرو: 141 Old زیمنس
محل اقامت: مشهد
Like شده: 1 بار

پست شنبه 17 بهمن 1394, 12:29 pm

از همه دوستان ممنون
فعلا کار به ظاهر ماشین ندارم اول فنی ها ...
چند تا تصویر از موتور
باکس هوا که تعویض قبلا کردن و فاثد سنسور دمای هوا البته تو عکس هم معلومه به جای سنسور هوا یه مقاومت 1000 اهم به دو سر سیمهاش با چسب برق وصل کردم تا دمای حدود 20 درجه به ECU فهمانده بشه و مصرف سوخت فعلا بالا نره :???: البته قیمت کردم سنسور اصلی نو حدود 30 تومن هست اما فروشگاه طرف از محل کارم دوره و من هم نرسیدم برم .
تصویر
خرطومی هوا که عوض شده و واضحه
تصویر
پمپ بنزین با توجه به تجربه ماشین قبلی محض اطمینان بازدید شد
تصویر
سوپاپ EGR که باز شد و پر روغن بود و عملکردش کاملا مختل با تینر روفنی و فرچه روان شد
تصویر
تصویر
یه قطعه بین راهی سیم کیلومتر که سیم دوتکه میشه و به دو طرف این متصل میشه ماشین قبلی من اینو نداشت :
تصویر
وضعیت صندلی ها و غربیلک که با 141 د.لوکس تعویض شده
تصویر
تصویر
شیلنگهای شیر برقی ها شیلنگ کنیستر برعکس نیست ؟
تصویر
تنظیم اولیه دلکو که طرف کامل ریتارد کرده بود
تصویر
کمپرسور کولر DAC کره هست و سیستم کولر سالم
تصویر
ماشین هد یونیت (پخش ) ندارد. این مارک مکسیدر که گارانتی داره چطوره ؟بگیرم :srch:
تصویر

آلترناتور (دینام ) هم بلبرینگش جلوش تقریبا قفل بود باز کردم با بلبرینگ ناچی ژاپنی تعویض کردم شماره بلبرینگ 6303 قیمت 6.500 تومن
همه میدونیم که بهترین قطعات یدکی و لوازم صنعتی ساخت آلمان هستنداما با این قیمت دلار برندهای آلمانی بسیار گران هستند و نمونه های ژ|پنی که کیفیتی بعد از آلمانی دارند انتخاب خوبی هستند .ضمنا برندها بلبرینگ آلمانی SKF - INA - FAG هستند که قیمتی دوبرابر نمونه های ژاپن دارند و آگاه باشید که این برندهای آلمانی تو هند و چین هم کارخونه افتتاح کردند و برخی فروشگاهها نمونه های هندی و چینی و متفرقه رو به قیمت آلمانی بفروش میرسونند :viol:
پس توصیه من برای بلرینگ و رولبرینگ اینهاست :
NSK
NACHI
NTN
KOYO
NMB (تایلند سنگاپور اندونزی)
CW
تو بلبرینگهای کوچک و متوسط کیفیت تایلند سنگاپور اندونزی بسیار بالا و مشابه ژاپنی ها هستند
بلبرینگهایی که بسیار بد هستند , و ارزشون دوری کنید: :gun:
نمونه های تقلبی NACHI و KYK
INS
DPI و DPI Gold
بعدا توضیح بشتری میدم
پروژه قبلی: viewtopic.php?f=30&t=84762
هوای تمیز هم مثل بیت المال هست با کاتالیزور برداشتن وچراغ چک روشن بهش خیانت نکنیم
سفید ۹۲
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 139
تاریخ عضویت: جمعه 26 دی 1393, 3:11 am
نوع خودرو: رانا
محل اقامت: قم

پست شنبه 17 بهمن 1394, 12:57 pm

سلام شرح کار رو با عکس های بیشتر توضیح بدید تا ما هم استفاده کنیم
نمایه کاربر
عینی
دنده 1
پست: 1699
تاریخ عضویت: شنبه 15 شهریور 1393, 6:34 pm
نوع خودرو: I wish a 4x4
محل اقامت: تهران نارمک - 37th
Like شده: 10 بار

پست شنبه 17 بهمن 1394, 3:13 pm

سوپاپ EGR کارش دقیقا چیه؟؟
بعد روکش صندلیات عین ماشین من و بدیش اینه که تو طولانی مدت پوست پوست میشه و پشت کمر آدم عرق میکنه

فرستاده شده از SM-J200Hِ من با Tapatalk
جوانی را سفر کردیم تا مرگ نفهمیدیم به دنبال چه هستیم

morteza76m سابق
بهسازی پراید نقره ای من
viewtopic.php?f=30&t=104642
نمایه کاربر
hamed-pc
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 275
تاریخ عضویت: جمعه 7 مرداد 1390, 9:20 pm
نوع خودرو: Kia Pride Siemens
Like شده: 2 بار

پست شنبه 17 بهمن 1394, 6:13 pm

با اجازه آقا مصطفی
سوپاپ EGR برای هدایت و یا برگشت مجدد گازهای خروجی اگزوز هستش برای کاهش آلودگی NOX2 , و سایر گازها
آقا مصطفی با شستشوی سوپاپ EGR چه تعغیری متوجه شدید ؟ منظور اینکه قبل از شستشو چه مساله ای بود که مختل بود و الان با شستشوی آن چه بهبودی در کارکرد موتور حاصل شده . ( البته حتما در کارکرد و بازگشت گازهای خروجی از اگزور بهتر عمل میکنه . که برای فهمیدن این موضوع نیاز به تشخیص آلایندگی هستش که توی معاینه فنی نسبت گازها مشخص میشه )
--------------------------------------------------------------
راستی آقا مصطفی در مورد سنسور هوا . انشالله براتون توی این هفته از بازار پرس و جو میشم . انشالله با قیمت بهتری بشه پیدا کرد
در مورد پخش مکسیدر . توی رنج قیمتی حدود 80 الی 100 بدک نیست اما تا زمانیکه به مشگل نخوره بد کار نمیکنه و. اما به محض اینکه خدایی ناکرده توی بخش برقی ماشین مشگلی به وجود بیاد . و پخش هم مشگلدار بشه متاسفانه درست کردنش مکافات میشه و ارزش تعمیر هم نداره ( من هم در پی خریدش بودم . منصزف شدم ) . مخصوصا زمانیکه میخوایین استارت بزنید نوسان شدید برق میتونه آسیب بزنه . باید سعی بشه در هنگام استارت پخش خاموش باشه . اما به نظرم یه 100 چوق بیشتر پرداخت بشه برای پایونیر که رادیو و فلش هستش . هم کیفیت بهتری داره و هم بخش ورودی تغذیه پایونیر محافظت شده هستش . حتی اگر هم مشگلی پیش بیاد باز هم قابلیت تعمیر دارن
نمایه کاربر
mostafa_gordy
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 261
تاریخ عضویت: شنبه 27 شهریور 1389, 4:10 pm
نوع خودرو: 141 Old زیمنس
محل اقامت: مشهد
Like شده: 1 بار

پست شنبه 17 بهمن 1394, 10:33 pm

ali daewoo نوشته شده:سلام
به به اقا مصطفی گل.
دوباره برگشتی روی زیمنس قدیم -مبارک باشه.
ماشین تمیزیه-فقظ به نظر من چون چراغ جلو رو مدل بالایی انداختی سپرا رو همرنگ بدنه کن و رینگو با رینگ الومینیومی فابریک 141 عوض کن.
ممنونم علی آقا من هم خیلی دوست دارم سپرها رو حال بدم اما فعلا امانش نیست رینگ هم اگر کسی اینها رو بخواد با فابریک 141 بجز مدل ستاره ایش عوض میکنم البته بگم که لاستیکها الان ایزان تایر 175 هست و 20- 10درصد هستند یکشیون رو بردم آپاراتی بعد تعمیر و باد کردن گذاشتم روی ترازو فمر میکنید وزنش چقدر شد ؟10کیلو و 350 گرم :o کسی لاستیک 175 با رینگ آلومینیم فابریک رو وزن نزده ؟به ما هم بگه ...
پروژه قبلی: viewtopic.php?f=30&t=84762
هوای تمیز هم مثل بیت المال هست با کاتالیزور برداشتن وچراغ چک روشن بهش خیانت نکنیم

بازگشت به “پروژه و بازسازی انواع پراید”