قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

سورن ELX توربو - Soren ELX Turbo (موتور EF7 توربوشارژ)

تصویر بحث و بررسی در مورد انواع مدلهای خودروی سمند

مدیر انجمن: suzuki2400

محمد حکیمی منش
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: جمعه 6 دی 1398, 4:39 pm
نوع خودرو: سورن توربو
Like شده: 19 بار

پست شنبه 3 خرداد 1399, 5:35 pm

جهت یادآوری تغییراتی که در موتور سورن توربو نسبت به موتور قبلی آن اعمال شده:

1-تعویض پیستون ها با نمونه های مستحکم تر و تراکم پایین
2-طراحی مجدد محفظه احتراق و سرسیلندر
3-طراحی منیفولد اگزوز
4-افزوده شدن اینترکولر
5-استفاده از سوپاپ های دود سدیمی
6-رادیاتور بزرگ تر
7-اویل ماژول با پره های خنک کننده بیشتر
8-تغییر در ضرایب جعبه‌دنده
9-طراحی مجدد فیلتر هوا
10-طراحی مجدد چرخ تسمه تایم
11-طراحی مجدد واشر منیفولد دود
12-طراحی مجدد منیفولد دود
13-طراحی مجدد مسیرهای خنک کاری
14-تغییر در زمان بندی میل بادامک دود
15-تغییر در ایپرام برنامه Ecu
davo0d-s000t
دنده 3
پست: 3259
تاریخ عضویت: جمعه 28 خرداد 1389, 1:06 pm
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان
Like شده: 80 بار

پست یک‌شنبه 4 خرداد 1399, 10:03 am

دوستان ماشین من کلاس1 هست کسی میدونه چطور میتونم کلید رو فرمان رو مشابه کلاس2 وصل کنم؟
در مورد کروز کنترل هم چونecuقابلیتش رو داره و دریچه گاز هم برقی هست فکر نکنم کاری‌داشته باشه نصبش ولی اسپرتی ها رقم یک ملیون تومن رو گفتن که به نظرم زیاده.کسی میدونه رقم معقولش چند هست و جایی رو سراغ دارید؟
فروش سورن توربو95زیر‌ قیمت فوری‌ خریدار واقعیpm.
نمایه کاربر
samreza
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 359
تاریخ عضویت: چهارشنبه 5 فروردین 1394, 8:19 am
نوع خودرو: سمندef7مدل93بنزینی
Like شده: 41 بار

پست یک‌شنبه 4 خرداد 1399, 11:11 am

davo0d-s000t نوشته شده:
یک‌شنبه 4 خرداد 1399, 10:03 am
دوستان ماشین من کلاس1 هست کسی میدونه چطور میتونم کلید رو فرمان رو مشابه کلاس2 وصل کنم؟
در مورد کروز کنترل هم چونecuقابلیتش رو داره و دریچه گاز هم برقی هست فکر نکنم کاری‌داشته باشه نصبش ولی اسپرتی ها رقم یک ملیون تومن رو گفتن که به نظرم زیاده.کسی میدونه رقم معقولش چند هست و جایی رو سراغ دارید؟
درود بر تو داوود جان.
به روز رسانی کلاسها رو نمیدونم اما درباره ی کروز کنترل: من سال 93 رفتم آپکوی تهران واسه دریچه گاز سیمی سوار کردم، 700 هزار تومان. برای دریچه برقی هم 450 هزار تومان بود که نرخش تا اردیبهشت 97 همین بود. سال 97 هم برای سمند دوستم از شرکت هایتک خریدم که یادم نیست چند تومان بود.

سایت آپکو
سایت هایتک
 
رضا هستم.خودروهایی که داشتم: پیکان جوانان - پراید - آردی - 405 - پیکان وانت - سمندXU7 - سمندef7
نمایه کاربر
samreza
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 359
تاریخ عضویت: چهارشنبه 5 فروردین 1394, 8:19 am
نوع خودرو: سمندef7مدل93بنزینی
Like شده: 41 بار

پست یک‌شنبه 4 خرداد 1399, 11:15 am

محمد حکیمی منش نوشته شده:
شنبه 3 خرداد 1399, 5:35 pm
جهت یادآوری تغییراتی که در موتور سورن توربو نسبت به موتور قبلی آن اعمال شده:

1-تعویض پیستون ها با نمونه های مستحکم تر و تراکم پایین
2-طراحی مجدد محفظه احتراق و سرسیلندر
3-طراحی منیفولد اگزوز
4-افزوده شدن اینترکولر
5-استفاده از سوپاپ های دود سدیمی
6-رادیاتور بزرگ تر
7-اویل ماژول با پره های خنک کننده بیشتر
8-تغییر در ضرایب جعبه‌دنده
9-طراحی مجدد فیلتر هوا
10-طراحی مجدد چرخ تسمه تایم
11-طراحی مجدد واشر منیفولد دود
12-طراحی مجدد منیفولد دود
13-طراحی مجدد مسیرهای خنک کاری
14-تغییر در زمان بندی میل بادامک دود
15-تغییر در ایپرام برنامه Ecu

درود بر شما جناب حکیمی منش.
اگه میشه بیشتر درباره ی کارهایی که انجام دادین برامون بگین. اگه همراه با گزارش نگارین(تصویری) هم باشه که چه بهتر.
سپاس
رضا هستم.خودروهایی که داشتم: پیکان جوانان - پراید - آردی - 405 - پیکان وانت - سمندXU7 - سمندef7
محمد حکیمی منش
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: جمعه 6 دی 1398, 4:39 pm
نوع خودرو: سورن توربو
Like شده: 19 بار

پست یک‌شنبه 4 خرداد 1399, 6:34 pm

سلام بر جناب داود عزیز
در مورد نصب کلیدهای روی فرمان تا اونجایی که بنده اطلاع دارم احتیاج به سیم های رابط فرمان و کیت رابط به ضبط صوت هست و قابل انجام هست خودت یک ذره فنی باشی میتونی نصب کنی فقط موقع باز کردن فرمان باید آچار ستاره ای داشته باشی و هنگام باز کردن کیت ایربک پشت فرمان حتمن سر باطری رو باز کنید چون احتمال انفجارش هست، من یک بار باز کردم نهایتا یک ساعت کار میبره
سلام بر جناب samreza
اولا مشخصات توربوی من:

مدل ۹۷ برج ۲ کلاس ۲
۶۰ هزار کارکرد
لاستیک ۲۰۵ کویر باد نیتروژن

کار خاصی انجام ندادم فقط
دوبار گیربکس توربو گذاشتم پایین
انجام ریمپ و شمع سوزنی
صداگیری های داخل کابین:
داخل درب با بازکردن درب
زدن اسپری wd40 برای صداگیری درها
تعویض واشر گلویی اگزوز
تعویض واشر منیفولد
تعویض شیشه جلو(اصابت سنگ از کوه)
تعویض روغن ترمز
تعویض روغن گیربکس
تمیز کردن و شستن اینتر کولر
تمیز کردن شمع ها هر ۲۰ هزار
تعویض آب رادیات(ابتکاری ریختن ۴ عدد کاسپین برای کاهش دمای موتور و مابقی آب رادیات)

اما از مسافرتم امروز:
از اصفهان تا تهران در کفی موقع ظهر با روشن بودن کولر سرعت ۱۲۰ آمپر آب یک خط و نیم مانده به وسط بود
در سربالایی و باد مخالف بهمراه کولر و رانندگی پر فشار دنده ۴ سرعت ۱۲۰ آمپر آب فیکس روی وسط بود قبلا دو خط از وسط رد بود
MR.SBOY
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 231
تاریخ عضویت: جمعه 27 بهمن 1396, 11:28 am
نوع خودرو: Soren TC
Like شده: 25 بار

پست دوشنبه 5 خرداد 1399, 10:28 am

محمد حکیمی منش نوشته شده:
یک‌شنبه 4 خرداد 1399, 6:34 pm
سلام بر جناب داود عزیز
در مورد نصب کلیدهای روی فرمان تا اونجایی که بنده اطلاع دارم احتیاج به سیم های رابط فرمان و کیت رابط به ضبط صوت هست و قابل انجام هست خودت یک ذره فنی باشی میتونی نصب کنی فقط موقع باز کردن فرمان باید آچار ستاره ای داشته باشی و هنگام باز کردن کیت ایربک پشت فرمان حتمن سر باطری رو باز کنید چون احتمال انفجارش هست، من یک بار باز کردم نهایتا یک ساعت کار میبره
سلام بر جناب samreza
اولا مشخصات توربوی من:

مدل ۹۷ برج ۲ کلاس ۲
۶۰ هزار کارکرد
لاستیک ۲۰۵ کویر باد نیتروژن

کار خاصی انجام ندادم فقط
دوبار گیربکس توربو گذاشتم پایین
انجام ریمپ و شمع سوزنی
صداگیری های داخل کابین:
داخل درب با بازکردن درب
زدن اسپری wd40 برای صداگیری درها
تعویض واشر گلویی اگزوز
تعویض واشر منیفولد
تعویض شیشه جلو(اصابت سنگ از کوه)
تعویض روغن ترمز
تعویض روغن گیربکس
تمیز کردن و شستن اینتر کولر
تمیز کردن شمع ها هر ۲۰ هزار
تعویض آب رادیات(ابتکاری ریختن ۴ عدد کاسپین برای کاهش دمای موتور و مابقی آب رادیات)

اما از مسافرتم امروز:
از اصفهان تا تهران در کفی موقع ظهر با روشن بودن کولر سرعت ۱۲۰ آمپر آب یک خط و نیم مانده به وسط بود
در سربالایی و باد مخالف بهمراه کولر و رانندگی پر فشار دنده ۴ سرعت ۱۲۰ آمپر آب فیکس روی وسط بود قبلا دو خط از وسط رد بود
سلام نوع سوخت و مصرف و نوع روغن رو هم حتما ذکر کنید.
درثانی بازه ی دمای محیطی رو هم بگید. :sy:
 
برخی از کیفیت خودرو،بنزین،روغن موتور،قطعات مصرفی،خدمات پس ازفروش مینالند،درحالیکه تخته میکنند و تخته میشوند.آری این نشانه ایست برای اینکه(شاید)بیاندیشند.
محمد حکیمی منش
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: جمعه 6 دی 1398, 4:39 pm
نوع خودرو: سورن توربو
Like شده: 19 بار

پست دوشنبه 5 خرداد 1399, 11:36 am

سلام
دما ۳۰ درجه و بنزین معمولی ، مصرف جاده صدی ۷،۵ لیتر مصرف شهر همون ۷،۵ تا ۸ نهایتا چون فوق العاده کم فشار و دور موتور ۲۰۰۰ رانندگی میکنم!
راستش بنده از روز اولی که سورن توربو اومدم دستم تنها مشکلی که باهاش داشتم و غیر قابل تحمل بود مشکل بالا آمدن آمپر دمای آب این ماشین بود قبل از توربو ۴ سال ef7 داشتم که تو بدترین شرایط آب و هوایی آمپر آب رنگ وسط رو هم ندیده بود حالا موتور توربو میاد دو خط هم از وسط رد میشه و گاها تا لاین قرمز هم پیش میره !!! خلاصه ما یک سال فقط دویدیم و هر کس برا ما تز خودش رو میداد، یکی میگفت با ریمپ و زود زدن فن رادیات، هم در دور کند و هم در دور تند ، دمای موتور کاهش پیدا میکنه اما انجام دادم و کوچترین اثری نداشت، مهندس ایرانخودرو خمینی شهر ناظری که ممتاز هست بهم پیشنهاد داد که از قمقمه آب پاش یک لوله بگیر و ببر روی اینتر کولر و با فن مجزا آب رو پاشش کنه تا دما بیاد پایین ،که با این تزش مرزهای خلاقیت رو جابجا کرد :x
جای دیگه خوندم آب سنگین هسته ای کارش خنک کردن راکتور هسته ای در دماهای بسیار بالا هست و گزینه خوبی بود اما بیشتر که جویا شدم هر لیترش ۵۰ میلیون تومان بود :git:
راه دیگری که معقولانه تر بود عوض کردن اینتر کولر فعلی با مدل بزرگتر greddy turbo intercooler بود که قیمت حاضرش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هست و طی مشورتی که با مکانیک توربو که خودش داور پیست اتومبیل رانی بود انجام دادم گفت باعث لگ افتادن تو شتاب میشه و توربو بوست پایین تری میده و کشش اینترکولر بزرگتر را نداره که میبایست در کنار اون توربو را هم عوض کرد که هزینه های گزاف خودش رو داره!
تا بر این شدیم که اون کار ابتکاری خودم رو انجام بدم و دوستان در پست های قبل تر مارو مورد هجمه قرار دادند که اینکار غیر اصولی و استاندارد هست
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2578
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 2:32 pm
نوع خودرو: ۴۰۵/پارس/سمند/آزرا
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 91 بار

پست دوشنبه 5 خرداد 1399, 12:33 pm

باسلام
ماشین شما مدل ۹۷ هست.گفته بودن مشکل گرم شدن در مدلهای جدید بدلیل استفاده از رادیاتور دنا و فن مخصوص توربو و سینی پایین کامپوزیتی و واتر پمپ مخصوص،حل شده است.همین اطلاعیه هم برای ماشینهای توربو مدل پایینتر داده بودن تا اونها هم برن رفع کنن.پس مشکل هنوز حل نشده و همچنان سورن توربو ها گرم میکنن درسته؟؟
ماشین شما در دمای ۳۰ درجه قبلا نصف رو رد میکرده؟؟؟احتمال داره مشکل از جای دیگری باشد نباید اینطوری باشه حالا گرم کردن تحت فشار قابل قبوله.
'-'
davo0d-s000t
دنده 3
پست: 3259
تاریخ عضویت: جمعه 28 خرداد 1389, 1:06 pm
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان
Like شده: 80 بار

پست دوشنبه 5 خرداد 1399, 12:52 pm

یک مورد ایراد ذاتی این خودرو هست که با تعویض رادیات با نمونه دنا توربویی،کوالانت،گازکولر مرغوب،روغن موتور مرغوب5w40،واترپمپ،جنت ها،سینی زیر موتور و فن دورتند و بنزین سوپر تا حد زیادی قابل بر طرف شدن هستش(در دمای44درجه و کولر و فول سرنشین و چندین دقیقه فول لود و سربالایی امپر اب نزدیک110درجه(دو خط بعد از وسط) بود و بالاتر نرفت)
مورد دیگه تصوری هست که ما از امپر ماشین های قدیمی‌داریم.در این ماشین فن دور تند تازه در دمای۱۰۳درجه روشن میشه که این دما روی امپر بعد از وسط هست و حس خوبی رو منتقل نمیکنه.در صورتی که این موتورxu7نیست که با این دما ها واشر بزنه.چندین بار امپر ماشین‌وارد محدوده قرمز شده بود برای مدت طولانی(قبل از انجام تغییرات بالا)ولی با این حال واشر سر سیلندر کاملا سالم بود و سر سیلندر تابش در محدوده استاندارد بود و سرسیلندر بدون تراشکاری بسته شد.
محمد جان بنزین معمولی سمه برای این ماشین در این دمای هوا.حتما سوپر یا مکمل بریز.
پ.ن:اگر با همه کار های بالا باز هم مشکل داشتید(احتمالا در شهر های جنوبی این اتفاق بیفته)میتونید واتر متانول اینجکشن رو هم امتحان کنید که اتفاقا یکی از تیونر های خوشنام رو دیدم امروز برندAEMش‌رو موجود کرده
فروش سورن توربو95زیر‌ قیمت فوری‌ خریدار واقعیpm.
نمایه کاربر
SAEEDARMAGEDDON
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 309
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 17 اسفند 1389, 10:44 am
نوع خودرو: Dena Plus Turbo
محل اقامت: کرج
Like شده: 4 بار

پست سه‌شنبه 6 خرداد 1399, 9:06 am

سلام به همه

در مورد آمپر آب باید بگم دنا توربوی من مدل 98 و کارکرد 12000 تا
روغن 5-40 ادینول
بنزین سوپر با 2 عدد اکنان همیشه تو باکه
شمع سوزنی ایریدیم ان جی کا
دمای دیروز کرج 35-36
سربالایی - کلا 3 سرنشین- کولر روشن
دمای آب به وسط نرسید نیم میل قبل از وسط

کولرو خاموش می کردم یک خط قبل وسط

برای مقایسه دوستان گزارش دادم .

بازگشت به “کلوپ سمند Samand”