سيستم انتقال قدرت (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و ...)

نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2427
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۴۰۵/پارس/سمند/آزرا
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: سيستم انتقال قدرت (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و ...)

پست توسط ممل-امریکایی » 07 ژانویه 2018, 00:23

dading نوشته شده:
06 ژانویه 2018, 23:37
سلام خدمت دوستان
سوال داشتم از اساتید ممنون میشم به تفکیک پاسخ بدید
1- دنده اتوماتیک استپ وی در حالت درایو باشد و یک پا روی ترمز فشار دهد و پای دیگر روی گاز چند ثانیه فشار دهد و مطمئنا خودرو حرکت نمیکند به دلیل گرفتن ترمز.
2- دنده اتوماتیک استپ وی در حالت درایو باشد و ترمز دستی بالا کشیده شده باشد و با پا روی پدال گاز چند ثانیه فشار دهیم و مطمئنا خودرو حرکت نمیکند به دلیل بالا بودن ترمز دستی.
۱-آیا این کار ها آسیب میرساند به خودرو؟۲- به کجای خودرو؟ ۳-و چقدر آسیب میرساند؟۴- و همچنین آسیب هر دو گزینه یکی است یا فرق میکند؟
۵-چون بنده یک بار این کار را نزدیک ۱۰ ثانیه انجام دادم به نظرتون مشکلی پیش می آید برای خودرو؟
ممنون میشم پاسخ سوالات را به تفکیک بفرمایید
باز هم تشکر
با سلام دوست عزیز
من استپ وی نداشتم ولی با ازارو این مشکل چندبار پیش اومد
۱_دراین حالت حرکت نمیکند و در بعضی مدلها حتی ماشین گاز نمیخورد چون ای سی یو دوپیام متناقض دریافت میکند و مشکلی هم بوجود نمیاد.
۲_دراین حالت اگر کمی رگلاژ ترمز دستی شل باشد یا ترمز دستی کامل کشیده نشده باشد خودرو حرکت میکند واسیب وارده در کیلومترهای کوتاه ناچیز هست اما در مسیر طولانی بالای بیست کیلومتر باعث داغ شدن لنت ها و فشار بر دیسک و صفحه میشود اما اگر کلا ماشین حرکت نکند فشاری هم وارد نمیشود.
شاد باشید.
سوالی در صفحه آخر تایپیک نگهداری کابین سمند مطرح کردم اگر اطلاع دارید پاسخ دهید.
dading
شروع حركت
پست: 25
تاریخ عضویت: 21 آگوست 2012, 20:35
نوع خودرو: SAMAND EF7 MUX

Re: سيستم انتقال قدرت (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و ...)

پست توسط dading » 07 ژانویه 2018, 10:33

ممل-امریکایی نوشته شده:
07 ژانویه 2018, 00:23
dading نوشته شده:
06 ژانویه 2018, 23:37
سلام خدمت دوستان
سوال داشتم از اساتید ممنون میشم به تفکیک پاسخ بدید
1- دنده اتوماتیک استپ وی در حالت درایو باشد و یک پا روی ترمز فشار دهد و پای دیگر روی گاز چند ثانیه فشار دهد و مطمئنا خودرو حرکت نمیکند به دلیل گرفتن ترمز.
2- دنده اتوماتیک استپ وی در حالت درایو باشد و ترمز دستی بالا کشیده شده باشد و با پا روی پدال گاز چند ثانیه فشار دهیم و مطمئنا خودرو حرکت نمیکند به دلیل بالا بودن ترمز دستی.
۱-آیا این کار ها آسیب میرساند به خودرو؟۲- به کجای خودرو؟ ۳-و چقدر آسیب میرساند؟۴- و همچنین آسیب هر دو گزینه یکی است یا فرق میکند؟
۵-چون بنده یک بار این کار را نزدیک ۱۰ ثانیه انجام دادم به نظرتون مشکلی پیش می آید برای خودرو؟
ممنون میشم پاسخ سوالات را به تفکیک بفرمایید
باز هم تشکر
با سلام دوست عزیز
من استپ وی نداشتم ولی با ازارو این مشکل چندبار پیش اومد
۱_دراین حالت حرکت نمیکند و در بعضی مدلها حتی ماشین گاز نمیخورد چون ای سی یو دوپیام متناقض دریافت میکند و مشکلی هم بوجود نمیاد.
۲_دراین حالت اگر کمی رگلاژ ترمز دستی شل باشد یا ترمز دستی کامل کشیده نشده باشد خودرو حرکت میکند واسیب وارده در کیلومترهای کوتاه ناچیز هست اما در مسیر طولانی بالای بیست کیلومتر باعث داغ شدن لنت ها و فشار بر دیسک و صفحه میشود اما اگر کلا ماشین حرکت نکند فشاری هم وارد نمیشود.
شاد باشید.
اقا ممنون از نظرتون ولی یکی از بچه ها به نام dr data که ادم با سوادی هم هست یادمه تو یک تاپیک دیگه میگفت این کار ضرر داده ولی دقیقا یادم نبود ضررش برای کجای ماشین بود و اینکه اگر ادم یک بار این کار رو انجام بده در حد چند ثانیه چقدر ضرر داره؟ بازهم اگر دوستان نظری دارند بفرمایید استفاده کنیم
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2427
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۴۰۵/پارس/سمند/آزرا
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: سيستم انتقال قدرت (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و ...)

پست توسط ممل-امریکایی » 07 ژانویه 2018, 11:20

با سلام
البته نظر هرکس محترم و قطعا درست هست .ولی همیشه همچیز اونطوری که میگن نیست وباید تجربه بشه.مثلا یکی از دوستان من با ترمز دستی بالا حدود صد کیلومتر رانندگی کرد طوری که قالپاق ها اب شدند.این موضوع به هرکس بگید میگه صد در صد دیسک و صفحه ولنت صدمه دیده.اما الان حدود دوسال از موضوع گذشته و ایشون هیچ مشکلی براشون پیش نیومده.مسعله شما هم نهایت صدمه به لنت هست و مطمعن باشید هیچ مشکلی پیش نمیاید.
سوالی در صفحه آخر تایپیک نگهداری کابین سمند مطرح کردم اگر اطلاع دارید پاسخ دهید.
dading
شروع حركت
پست: 25
تاریخ عضویت: 21 آگوست 2012, 20:35
نوع خودرو: SAMAND EF7 MUX

Re: سيستم انتقال قدرت (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و ...)

پست توسط dading » 08 ژانویه 2018, 10:24

دوستان ممنون از راهنمایی
اقا یک مشکل دیگه دارم من از اون موقع کی ماشین رو تحویل گرفتم تا الان حدود یک هفته است که وقتی دنده عقب R میگذارم و با ماشین راه میفتم در حین حرکت به عقب یک صدای تق میدهد تقریبا میشه گفت زیر صندلی شاگرده و صدا کاملا شنیده می شود و همچنین این صدا معلومه که فنی هستش منظورم اینه که از صندلی و داشبورد و غیره نیست قشنگ از زیر ماشین یه تق صدا می دهد مشکل کجاست اساتید بزرگوار
نمایه کاربر
مهرداد8086
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 809
تاریخ عضویت: 04 فوریه 2008, 12:10
نوع خودرو: H30
محل اقامت: طهران

Re: سيستم انتقال قدرت (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و ...)

پست توسط مهرداد8086 » 08 ژانویه 2018, 19:38

dading نوشته شده:
08 ژانویه 2018, 10:24
دوستان ممنون از راهنمایی
اقا یک مشکل دیگه دارم من از اون موقع کی ماشین رو تحویل گرفتم تا الان حدود یک هفته است که وقتی دنده عقب R میگذارم و با ماشین راه میفتم در حین حرکت به عقب یک صدای تق میدهد تقریبا میشه گفت زیر صندلی شاگرده و صدا کاملا شنیده می شود و همچنین این صدا معلومه که فنی هستش منظورم اینه که از صندلی و داشبورد و غیره نیست قشنگ از زیر ماشین یه تق صدا می دهد مشکل کجاست اساتید بزرگوار
اگر از زیر ماشینه و موقع حرکت به گوش میرسه من احتمال شل شدن یا خراب شدن یکی از بستهای اگزوز رو میدم....
:-D
مرد بودن سخته باید مثل تراکتور کار کنی، مثل پرادو شیک باشی، مثل پورشه کاین پرتوان،مثل ام وی ام کم مصرف باشی و مثل ماکسیما با گذشت عمرت از ریخت نیوفتی
dading
شروع حركت
پست: 25
تاریخ عضویت: 21 آگوست 2012, 20:35
نوع خودرو: SAMAND EF7 MUX

Re: سيستم انتقال قدرت (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و ...)

پست توسط dading » 09 ژانویه 2018, 00:09

مهرداد8086 نوشته شده:
08 ژانویه 2018, 19:38
dading نوشته شده:
08 ژانویه 2018, 10:24
دوستان ممنون از راهنمایی
اقا یک مشکل دیگه دارم من از اون موقع کی ماشین رو تحویل گرفتم تا الان حدود یک هفته است که وقتی دنده عقب R میگذارم و با ماشین راه میفتم در حین حرکت به عقب یک صدای تق میدهد تقریبا میشه گفت زیر صندلی شاگرده و صدا کاملا شنیده می شود و همچنین این صدا معلومه که فنی هستش منظورم اینه که از صندلی و داشبورد و غیره نیست قشنگ از زیر ماشین یه تق صدا می دهد مشکل کجاست اساتید بزرگوار
اگر از زیر ماشینه و موقع حرکت به گوش میرسه من احتمال شل شدن یا خراب شدن یکی از بستهای اگزوز رو میدم....
:-D
من فکر نمیکنم به این دلیل که فقط ۱ بار این صدا شنیده میشه تو هر بار دنده عقب رفتن و همچنین صدا ممتمد نیست یک صدای کوچک تق وسطهای دنده عقب رفتن شنیده میشه همین
old mazdaran
پست: 1
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2020, 11:25
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: سيستم انتقال قدرت (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و ...)

پست توسط old mazdaran » 16 ژانویه 2020, 12:01

سلام وقت بخیر
دوستان کسی اطلاع داره گیربکس دستی JHQ ساندرو رو کجا میشه تعمیر کرد؟
ماشین من مدل 97 دستی هست در کیلومتر 2000 مراجعه کردم به نمایندگی پایلوت در خیابان شریعتی برای مشکل زوزه گیربکس، گفتن برو نزدیک 10000 بیا :( سر کیلومتر هشت هزار و پانصد مجددا رفتم، ( گیربکس دنده دو و سه اش می خونه، دنده چهار هم تو پنجاه )کارشناس محترم تشریف آوردن ماشینو تست کنن، فرمودن، این که مشکلی نداره همه ماشینای ایرانی این مشکل زوزه رو دارن، گفتم آقا ال 90 مدل 87 داشتم عین رخش بود هم شتابش عالی بودهم زوزه گیربکس نداشت، این ماشین با تغییر گیربکس هم شتابش کمشده و ضریب دنده هاشو تغییر دادین الان هم که دنده هاش مخصوصا دنده سه اش خیلی میخونه :old: همونطور که ماشینو میروند دیدم یدفعه ولوم پخش رو زیاد کرد گفت دیگه گیربکست نمی خونه :x گفتم برادر این روش رفع عیب مخصوص محصولات سایپا (پرایته) ست که این چه وضعشه؟ فرمودند ما یه پروژه مشترک با رنو پارس داشتیم خیلی روی این کار کردیم برطرف نمیشه بیرون هم ببری دست بزنن یه عیب دیگه بهش اضافه میشه برو باهاش کنار بیا :) و کلی بحث دیگه که دیدم فایده نداره و...
حالا می خواستم نظر دوستان رو بدونم کسی این مشکل رو داره (زوزه گیربکس) و اگه راه حلی هست یا جایی که بشه تعمیر مناسبی انجام داد لطفا راهنمایی کنن
ارسال پست

بازگشت به “ساندرو - SANDERO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان