قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

سيستم انتقال قدرت (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و ...)

نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2621
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 2:32 pm
نوع خودرو: ۴۰۵/پارس/سمند/آزرا
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 131 بار

پست شنبه 16 دی 1396, 8:53 pm

dading نوشته شده:
شنبه 16 دی 1396, 8:07 pm
سلام خدمت دوستان
سوال داشتم از اساتید ممنون میشم به تفکیک پاسخ بدید
1- دنده اتوماتیک استپ وی در حالت درایو باشد و یک پا روی ترمز فشار دهد و پای دیگر روی گاز چند ثانیه فشار دهد و مطمئنا خودرو حرکت نمیکند به دلیل گرفتن ترمز.
2- دنده اتوماتیک استپ وی در حالت درایو باشد و ترمز دستی بالا کشیده شده باشد و با پا روی پدال گاز چند ثانیه فشار دهیم و مطمئنا خودرو حرکت نمیکند به دلیل بالا بودن ترمز دستی.
۱-آیا این کار ها آسیب میرساند به خودرو؟۲- به کجای خودرو؟ ۳-و چقدر آسیب میرساند؟۴- و همچنین آسیب هر دو گزینه یکی است یا فرق میکند؟
۵-چون بنده یک بار این کار را نزدیک ۱۰ ثانیه انجام دادم به نظرتون مشکلی پیش می آید برای خودرو؟
ممنون میشم پاسخ سوالات را به تفکیک بفرمایید
باز هم تشکر
با سلام دوست عزیز
من استپ وی نداشتم ولی با ازارو این مشکل چندبار پیش اومد
۱_دراین حالت حرکت نمیکند و در بعضی مدلها حتی ماشین گاز نمیخورد چون ای سی یو دوپیام متناقض دریافت میکند و مشکلی هم بوجود نمیاد.
۲_دراین حالت اگر کمی رگلاژ ترمز دستی شل باشد یا ترمز دستی کامل کشیده نشده باشد خودرو حرکت میکند واسیب وارده در کیلومترهای کوتاه ناچیز هست اما در مسیر طولانی بالای بیست کیلومتر باعث داغ شدن لنت ها و فشار بر دیسک و صفحه میشود اما اگر کلا ماشین حرکت نکند فشاری هم وارد نمیشود.
شاد باشید.
'-'
dading
شروع حركت
پست: 25
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 31 مرداد 1391, 4:05 pm
نوع خودرو: SAMAND EF7 MUX

پست یک‌شنبه 17 دی 1396, 7:03 am

ممل-امریکایی نوشته شده:
شنبه 16 دی 1396, 8:53 pm
dading نوشته شده:
شنبه 16 دی 1396, 8:07 pm
سلام خدمت دوستان
سوال داشتم از اساتید ممنون میشم به تفکیک پاسخ بدید
1- دنده اتوماتیک استپ وی در حالت درایو باشد و یک پا روی ترمز فشار دهد و پای دیگر روی گاز چند ثانیه فشار دهد و مطمئنا خودرو حرکت نمیکند به دلیل گرفتن ترمز.
2- دنده اتوماتیک استپ وی در حالت درایو باشد و ترمز دستی بالا کشیده شده باشد و با پا روی پدال گاز چند ثانیه فشار دهیم و مطمئنا خودرو حرکت نمیکند به دلیل بالا بودن ترمز دستی.
۱-آیا این کار ها آسیب میرساند به خودرو؟۲- به کجای خودرو؟ ۳-و چقدر آسیب میرساند؟۴- و همچنین آسیب هر دو گزینه یکی است یا فرق میکند؟
۵-چون بنده یک بار این کار را نزدیک ۱۰ ثانیه انجام دادم به نظرتون مشکلی پیش می آید برای خودرو؟
ممنون میشم پاسخ سوالات را به تفکیک بفرمایید
باز هم تشکر
با سلام دوست عزیز
من استپ وی نداشتم ولی با ازارو این مشکل چندبار پیش اومد
۱_دراین حالت حرکت نمیکند و در بعضی مدلها حتی ماشین گاز نمیخورد چون ای سی یو دوپیام متناقض دریافت میکند و مشکلی هم بوجود نمیاد.
۲_دراین حالت اگر کمی رگلاژ ترمز دستی شل باشد یا ترمز دستی کامل کشیده نشده باشد خودرو حرکت میکند واسیب وارده در کیلومترهای کوتاه ناچیز هست اما در مسیر طولانی بالای بیست کیلومتر باعث داغ شدن لنت ها و فشار بر دیسک و صفحه میشود اما اگر کلا ماشین حرکت نکند فشاری هم وارد نمیشود.
شاد باشید.
اقا ممنون از نظرتون ولی یکی از بچه ها به نام dr data که ادم با سوادی هم هست یادمه تو یک تاپیک دیگه میگفت این کار ضرر داده ولی دقیقا یادم نبود ضررش برای کجای ماشین بود و اینکه اگر ادم یک بار این کار رو انجام بده در حد چند ثانیه چقدر ضرر داره؟ بازهم اگر دوستان نظری دارند بفرمایید استفاده کنیم
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2621
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 2:32 pm
نوع خودرو: ۴۰۵/پارس/سمند/آزرا
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 131 بار

پست یک‌شنبه 17 دی 1396, 7:50 am

با سلام
البته نظر هرکس محترم و قطعا درست هست .ولی همیشه همچیز اونطوری که میگن نیست وباید تجربه بشه.مثلا یکی از دوستان من با ترمز دستی بالا حدود صد کیلومتر رانندگی کرد طوری که قالپاق ها اب شدند.این موضوع به هرکس بگید میگه صد در صد دیسک و صفحه ولنت صدمه دیده.اما الان حدود دوسال از موضوع گذشته و ایشون هیچ مشکلی براشون پیش نیومده.مسعله شما هم نهایت صدمه به لنت هست و مطمعن باشید هیچ مشکلی پیش نمیاید.
'-'
dading
شروع حركت
پست: 25
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 31 مرداد 1391, 4:05 pm
نوع خودرو: SAMAND EF7 MUX

پست دوشنبه 18 دی 1396, 6:54 am

دوستان ممنون از راهنمایی
اقا یک مشکل دیگه دارم من از اون موقع کی ماشین رو تحویل گرفتم تا الان حدود یک هفته است که وقتی دنده عقب R میگذارم و با ماشین راه میفتم در حین حرکت به عقب یک صدای تق میدهد تقریبا میشه گفت زیر صندلی شاگرده و صدا کاملا شنیده می شود و همچنین این صدا معلومه که فنی هستش منظورم اینه که از صندلی و داشبورد و غیره نیست قشنگ از زیر ماشین یه تق صدا می دهد مشکل کجاست اساتید بزرگوار
نمایه کاربر
مهرداد8086
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 814
تاریخ عضویت: دوشنبه 15 بهمن 1386, 8:40 am
نوع خودرو: H30
محل اقامت: طهران
Like شده: 2 بار

پست دوشنبه 18 دی 1396, 4:08 pm

dading نوشته شده:
دوشنبه 18 دی 1396, 6:54 am
دوستان ممنون از راهنمایی
اقا یک مشکل دیگه دارم من از اون موقع کی ماشین رو تحویل گرفتم تا الان حدود یک هفته است که وقتی دنده عقب R میگذارم و با ماشین راه میفتم در حین حرکت به عقب یک صدای تق میدهد تقریبا میشه گفت زیر صندلی شاگرده و صدا کاملا شنیده می شود و همچنین این صدا معلومه که فنی هستش منظورم اینه که از صندلی و داشبورد و غیره نیست قشنگ از زیر ماشین یه تق صدا می دهد مشکل کجاست اساتید بزرگوار
اگر از زیر ماشینه و موقع حرکت به گوش میرسه من احتمال شل شدن یا خراب شدن یکی از بستهای اگزوز رو میدم....
:-D
مرد بودن سخته باید مثل تراکتور کار کنی، مثل پرادو شیک باشی، مثل پورشه کاین پرتوان،مثل ام وی ام کم مصرف باشی و مثل ماکسیما با گذشت عمرت از ریخت نیوفتی
dading
شروع حركت
پست: 25
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 31 مرداد 1391, 4:05 pm
نوع خودرو: SAMAND EF7 MUX

پست دوشنبه 18 دی 1396, 8:39 pm

مهرداد8086 نوشته شده:
دوشنبه 18 دی 1396, 4:08 pm
dading نوشته شده:
دوشنبه 18 دی 1396, 6:54 am
دوستان ممنون از راهنمایی
اقا یک مشکل دیگه دارم من از اون موقع کی ماشین رو تحویل گرفتم تا الان حدود یک هفته است که وقتی دنده عقب R میگذارم و با ماشین راه میفتم در حین حرکت به عقب یک صدای تق میدهد تقریبا میشه گفت زیر صندلی شاگرده و صدا کاملا شنیده می شود و همچنین این صدا معلومه که فنی هستش منظورم اینه که از صندلی و داشبورد و غیره نیست قشنگ از زیر ماشین یه تق صدا می دهد مشکل کجاست اساتید بزرگوار
اگر از زیر ماشینه و موقع حرکت به گوش میرسه من احتمال شل شدن یا خراب شدن یکی از بستهای اگزوز رو میدم....
:-D
من فکر نمیکنم به این دلیل که فقط ۱ بار این صدا شنیده میشه تو هر بار دنده عقب رفتن و همچنین صدا ممتمد نیست یک صدای کوچک تق وسطهای دنده عقب رفتن شنیده میشه همین
old mazdaran
پست: 1
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 26 دی 1398, 7:55 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست پنج‌شنبه 26 دی 1398, 8:31 am

سلام وقت بخیر
دوستان کسی اطلاع داره گیربکس دستی JHQ ساندرو رو کجا میشه تعمیر کرد؟
ماشین من مدل 97 دستی هست در کیلومتر 2000 مراجعه کردم به نمایندگی پایلوت در خیابان شریعتی برای مشکل زوزه گیربکس، گفتن برو نزدیک 10000 بیا :( سر کیلومتر هشت هزار و پانصد مجددا رفتم، ( گیربکس دنده دو و سه اش می خونه، دنده چهار هم تو پنجاه )کارشناس محترم تشریف آوردن ماشینو تست کنن، فرمودن، این که مشکلی نداره همه ماشینای ایرانی این مشکل زوزه رو دارن، گفتم آقا ال 90 مدل 87 داشتم عین رخش بود هم شتابش عالی بودهم زوزه گیربکس نداشت، این ماشین با تغییر گیربکس هم شتابش کمشده و ضریب دنده هاشو تغییر دادین الان هم که دنده هاش مخصوصا دنده سه اش خیلی میخونه :old: همونطور که ماشینو میروند دیدم یدفعه ولوم پخش رو زیاد کرد گفت دیگه گیربکست نمی خونه :x گفتم برادر این روش رفع عیب مخصوص محصولات سایپا (پرایته) ست که این چه وضعشه؟ فرمودند ما یه پروژه مشترک با رنو پارس داشتیم خیلی روی این کار کردیم برطرف نمیشه بیرون هم ببری دست بزنن یه عیب دیگه بهش اضافه میشه برو باهاش کنار بیا :) و کلی بحث دیگه که دیدم فایده نداره و...
حالا می خواستم نظر دوستان رو بدونم کسی این مشکل رو داره (زوزه گیربکس) و اگه راه حلی هست یا جایی که بشه تعمیر مناسبی انجام داد لطفا راهنمایی کنن
نمایه کاربر
Meisam_14
پست: 5
تاریخ عضویت: شنبه 19 بهمن 1398, 9:42 am
نوع خودرو: Step way
محل اقامت: تهران و ساری
Like شده: 2 بار

پست یک‌شنبه 20 بهمن 1398, 9:23 am

سلام و عرض احترام
دوستان برای ساندرو استپ وی اتومات لطفا بفرماید

۱ چند هزارتا کارکرد باید روغن گیربکس تعویض بشه؟

۲ چه مدل و برندی رو پیشنهاد میکنید(چون دفترچه صحبتی نکرده)؟

۳ آیا درسته که این گیربکس همون گیربکس اتوماتیک 4 سرعته ZF 4HP20 / REANULT DP2 / PEGEUOT AL4 و خنک کنندگی توسط خود گیربکس انجام میشه با روغن و از نوع هیدرولیکی است؟

۴ رنگ روغن گیربکس اتومات آخر بایستی زرد باشه یا قرمز!؟

۵ گیربکس رنو تندر ها و ساندرو ها یک مدل هست؟

در سایت ها جستجو کردم به دو مطلب متناقض رسیدم

مطلب اول

حجم روغن گیربکس ساندرو اتوماتیک هنگام تخلیه کامل گیربکس برابر 6 لیتر و تخلیه از طریق پیچ تخلیه برابر 3.5 لیتر است(برای تعویض با دستگاه ساکشن روغن گیربکس میزان 7 لیتر تهیه گردد) .........................................
سطح کیفیت روغن گیربکس ساندرو اتوماتیک برابر ATF LT 71141 و زرد رنگ بوده و قابلیت تحمل حرارت بالای گیربکس اتوماتیک ZF 4HP را دارد (جایگزین این روغن گیربکس ELF RENAULT MATIC D3 SYN و RAVENOL 5/4 HP و روغنهای زرد رنگ دارای تاییدیه LT71141 میباشد ) ............................
زمان تعویض روغن گیربکس ساندرو اتوماتیک ::::::
گیربکس AL4 / DP2 رنو ساندرو اتوماتیک دارای یک عدد فیلتر صافی گیربکس میباشد که هنگام تعمیرات گیربکس یا تقه زدن گیربکس بایستی تعویض گردد ................
بدلیل حساسیت خاص گیربکسهای ZF 4HP20 توصیه میگردد فقط از روغن گیربکسهای دارای سطح کیفیت ATF LT 71141 استفاده نمایید ......................
روغن گیربکس رنو ساندرو اتوماتیک را در 50000 کیلومتر تعویض نمایید.

مطلب دوم

روغن دنده اتوماتیک MOBIL LT 71141 مخصوص گیربکس های اتوماتیک 4 سرعته ZF 4HP20 و گیربکس AL4 پژو و گیربکسهای 4 سرعته ساخت رنو DP0 و DP2 طراحی شده است رنگ ظاهری روغن، زرد کهربایی و با قابلیت تحمل حرارت بالای گیربکس اتوماتیک یباشد..... روغن دنده اتوماتیک موبیل LT 71141 معادل و دارای سطوح کیفی ذیل میباشد....
‏MB 236.11 ....
‏Voith Turbo H55.633639....
‏PSA B712340....
‏ZF-TE-ML 4D/11B/14B/16L/17C .....
موارد مصرف:...
خودروهای دنده اتوماتیک مجهز به گیربکس اتوماتیک ZF 4HP20...
خودروهای دنده اتوماتیک مجهز به گیربکس اتوماتیک AL4....
سطح کیفیت PSA B71 2340...
تندر ال نود اتوماتیک با حجم روغن دنده اتوماتیک 6 لیتر ...
تندر ال نود پیکاپ اتوماتیک با حجم روغن دنده اتوماتیک 6 لیتر ...
پژو 206 اتوماتیک تیپ 5 و 6 با حجم روغن دنده اتوماتیک 6 لیتر ..
سیتروئن زانتیا موتور 2000 سي سي دنده اتوماتیک با حجم روغن دنده اتوماتیک 6 لیتر ..
پژو 407 اتوماتیک با حجم روغن دنده اتوماتیک 6 لیتر ..
سیتروئن C5 اتوماتیک با حجم روغن دنده اتوماتیک 6 لیتر ...
مگان اتوماتیک با حجم روغن دنده اتوماتیک 6 لیتر ....
رنو ساندرو دنده اتوماتيك مدل گيربكس DP2 و ظرفيت روغن دنده 6 ليتر...
دوره تعویض:
در فاصله 40000 تا 50000 کیلومتر کارکرد خودرو تعویض گردد...

لطفا هرچیزی از نگهداری فنی (تعویض روغن یا فیلتر) نوع روغن مناسب و زمان تعویض میدونید بفرمایید.
Milad99
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 51
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 مهر 1390, 9:59 am
نوع خودرو: SANDERO AT
محل اقامت: JAPAN

پست یک‌شنبه 20 بهمن 1398, 10:24 am

دوستان عزیز در رابطه با روغن موتور مناسب ساندرو AT لطفا بفرمایید ما که بوشهر هستیم و هوا در اکثر ایام سال بسیار گرم و من هم همیشه با دور موتور و سرعت بالا رانندگی میکنم، چه روغن موتوری رو پیشنهاد میکنید؟ و اگر فیلتر رو هم تعویض کنم چه حجمی دقیق باید روغن بریزیم؟
دوستان من چون در رسته بازرگانی/واردات هستم میخوام روغن خارجی اصل رو (از آمریکا یا اروپا) وارد کنم. لطفا بفرمایید چه مدلی رو مناسب این خودرو پیشنهاد می فرمایید.
نمایه کاربر
Meisam_14
پست: 5
تاریخ عضویت: شنبه 19 بهمن 1398, 9:42 am
نوع خودرو: Step way
محل اقامت: تهران و ساری
Like شده: 2 بار

پست شنبه 26 بهمن 1398, 3:04 pm

راجع به روغن مناسب گیربکس رنو استپ وی و ساندرو اتوماتیک اگر اطلاعات یا تجربه ای دارید بفرمایید
آیا با توجه به تحریم ها و فراوانی روغن های تقلبی در بازار با نام اصلی استفاده از روغن گیربکس های اتوماتیک بهران ایرانول و پارس و پیشنهاد میکنید؟
یکی از کارشناس های روغن میگفت امکان نداره یک روغن اروپایی یا کره ای در حجم یک لیتر با توجه به هزینه های حمل و نقل و فروش و محدودیت انتقال پول زیر ۷۰۰-۸۰۰ هزار تومن در ایران وجود داشته باشه! پس تکلیف این همه برند روغن گیربکس خارجی با قیمت های ۱۰۰ هزار تومن در بازار چیه؟

بازگشت به “ساندرو - SANDERO”