قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

نوسان دور موتور در حالت سلو و گاز خوردن در حرکت هنگام تعویض دنده

نمایه کاربر
afi2asal
شروع حركت
پست: 33
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 31 خرداد 1390, 6:42 am
نوع خودرو: xu7/10 samand lx
محل اقامت: bnd

پست پنج‌شنبه 7 آذر 1398, 7:03 pm

با سلام
دوستان عزیز ایراد فوق منو کلافه کرده و هر کاری که لازم بوده کردم ولی نتیجه نگرفتم .حدودا از یکماه پیش این ایراد پیش اومده بطوری که مابین دنده ها ماشین گاز میخورد (موتور xu7 9 ) .پتانسیومتر دریچه گاز رو عوض کردم نشد .چون سر سیلندر مال xu10 هستش دو تا منیفولد دارم .اونیکه روش نصب بود فابریک ایرانخودرو بود و با عوض کردن منیفولد نوسان در حالت سلو هم بهش اضافه شد .در حالیکه قبلا هردو منیفول بدون مشکل بودند .استپر سوییسی نصب شد(البته با 3 استپر هم تست کردم ) ای سی یو رو فلش کردم .تست برای هواکشیدن انجام دادم که از هیچ نقطه ای هوا نمیکشید .تعویض فیلتر بنزین و وایر و شمع هم انجام شد ولی کماکان مشکل پابرجاست .شاسی زیر پدال کلاج هم درست عمل میکنه. ای سی یو هم زیمنس هستش.
اساتید بزرگوار اگر راهنمایی بفرمایند ممنون میشم .
نمایه کاربر
شهرام اسماعيلي
متخصص فنی خودرو
پست: 775
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 مهر 1384, 7:13 am
نوع خودرو: PARS LX-TIBA -206TU5
محل اقامت: شيراز - بندر ماهشهر
اینستاگرام: jafartaheri37
Like شده: 83 بار

پست پنج‌شنبه 7 آذر 1398, 7:58 pm

afi2asal نوشته شده:
پنج‌شنبه 7 آذر 1398, 7:03 pm
با سلام
دوستان عزیز ایراد فوق منو کلافه کرده و هر کاری که لازم بوده کردم ولی نتیجه نگرفتم .حدودا از یکماه پیش این ایراد پیش اومده بطوری که مابین دنده ها ماشین گاز میخورد (موتور xu7 9 ) .پتانسیومتر دریچه گاز رو عوض کردم نشد .چون سر سیلندر مال xu10 هستش دو تا منیفولد دارم .اونیکه روش نصب بود فابریک ایرانخودرو بود و با عوض کردن منیفولد نوسان در حالت سلو هم بهش اضافه شد .در حالیکه قبلا هردو منیفول بدون مشکل بودند .استپر سوییسی نصب شد(البته با 3 استپر هم تست کردم ) ای سی یو رو فلش کردم .تست برای هواکشیدن انجام دادم که از هیچ نقطه ای هوا نمیکشید .تعویض فیلتر بنزین و وایر و شمع هم انجام شد ولی کماکان مشکل پابرجاست .شاسی زیر پدال کلاج هم درست عمل میکنه. ای سی یو هم زیمنس هستش.
اساتید بزرگوار اگر راهنمایی بفرمایند ممنون میشم .
سلام
در حالت موتور روشن فیش استپر را در حالیکه دور موتور سلو (ایدل) است جدا بکن و بدون استپر از موتور استفاده بکن .
نمایه کاربر
afi2asal
شروع حركت
پست: 33
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 31 خرداد 1390, 6:42 am
نوع خودرو: xu7/10 samand lx
محل اقامت: bnd

پست پنج‌شنبه 7 آذر 1398, 8:08 pm

شهرام اسماعيلي نوشته شده:
پنج‌شنبه 7 آذر 1398, 7:58 pm
afi2asal نوشته شده:
پنج‌شنبه 7 آذر 1398, 7:03 pm
با سلام
دوستان عزیز ایراد فوق منو کلافه کرده و هر کاری که لازم بوده کردم ولی نتیجه نگرفتم .حدودا از یکماه پیش این ایراد پیش اومده بطوری که مابین دنده ها ماشین گاز میخورد (موتور xu7 9 ) .پتانسیومتر دریچه گاز رو عوض کردم نشد .چون سر سیلندر مال xu10 هستش دو تا منیفولد دارم .اونیکه روش نصب بود فابریک ایرانخودرو بود و با عوض کردن منیفولد نوسان در حالت سلو هم بهش اضافه شد .در حالیکه قبلا هردو منیفول بدون مشکل بودند .استپر سوییسی نصب شد(البته با 3 استپر هم تست کردم ) ای سی یو رو فلش کردم .تست برای هواکشیدن انجام دادم که از هیچ نقطه ای هوا نمیکشید .تعویض فیلتر بنزین و وایر و شمع هم انجام شد ولی کماکان مشکل پابرجاست .شاسی زیر پدال کلاج هم درست عمل میکنه. ای سی یو هم زیمنس هستش.
اساتید بزرگوار اگر راهنمایی بفرمایند ممنون میشم .
سلام
در حالت موتور روشن فیش استپر را در حالیکه دور موتور سلو (ایدل) است جدا بکن و بدون استپر از موتور استفاده بکن .
سلام بزرگوار .این کار رو هم کردم باز دور موتور نوسان داره .لوله هواکش رو باز کردم دست که جلوش میگیری خاموش میشه . دیگه نمیدونم چه دردی داره
نمایه کاربر
کیهان مالکی
فعال خودروهای داخلی
پست: 2658
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1391, 7:23 am
نوع خودرو: 405GTI
Like شده: 92 بار

پست جمعه 8 آذر 1398, 4:23 pm

زاویه پولکی رو یه مقدار کمی تغییر بده ( باز تر بشه ) و چند ساعت رانندگی کن ببین درست میشه یا نه ( سوکت استپر وصل باشه )
روی دریچه یه پیچ تنظیم داره
نمایه کاربر
afi2asal
شروع حركت
پست: 33
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 31 خرداد 1390, 6:42 am
نوع خودرو: xu7/10 samand lx
محل اقامت: bnd

پست شنبه 9 آذر 1398, 8:14 pm

Kayhan3773 نوشته شده:
جمعه 8 آذر 1398, 4:23 pm
زاویه پولکی رو یه مقدار کمی تغییر بده ( باز تر بشه ) و چند ساعت رانندگی کن ببین درست میشه یا نه ( سوکت استپر وصل باشه )
روی دریچه یه پیچ تنظیم داره
ضمن سلام خدمت دوست عزیزم .بالاخره مشکل حل شد.بعد از تست کلیه سنسورها با کشیدن سوکت سنسور اکسیژن ماشین به دور نرمال برگشت و با تعویض سنسور تمام گرفتاریها حل شد .جالب اینکه چراغ چک با قطع سوکت روشن نشد .تو دیاگ هم سنسور درست کار میکرد .کلا من به گرفتاریهای این ماشین عادت کردم .هر وقت عیبی توش پیش میادباید هفت خوان رستم رو رد کنم .از دوستان عزیزم تشکر میکنم .پاینده و موفق باشید.

بازگشت به “پژو 405، پرشیا و...”