قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

گاز هرز خوردن پرايد

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)
Arash111se
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 138
تاریخ عضویت: جمعه 20 مرداد 1396, 9:13 am
نوع خودرو: 111

پست سه‌شنبه 12 آذر 1398, 3:18 pm

سلام دوستان
پرايد من(يورو ٤ مدل ٩٦) بيشتر موقعها گاز هرز ميخوره و بعضي مواقع اونم به صورت كوتاه مدت مشكل كاملا برطرف ميشه، مثلا دور موتور رو ٢ گير ميكنه يا ١.٥ يا ٢.٥ و همچنين موقع تعويض دنده ماشين گاز ميخوره كه استپر و همه سنسورها(سنسور دريچه گاز،سنسور سرعت،سنسور كيلومتر،مپ سنسور) و شمعها و فيلتر هوا رو عوض كردم و ecu رو فلش هم زدم دريچه گاز رو هم تست كردم هوا نميكشه،يعني تقريبا همه كار كردم ولي متاسفانه مشكل همچنان پابرجاست،مصرف بنزين خيلي بالا رفته،به هر مكانيكي هم مشكلمو ميگم،ميگه مشكل از استپره كه وقتي استپر رو تست ميكنه همه ميگن مشكل از استپر نيست.ماشينم قبلا تو دنده ١ خيلي كپ ميكرد كه با تعويض شمع مشكل تا حدودي رفع شد ولي هنوز بعضي مواقع تو دنده ١ حين شروع حركت ماشين كپ ميكنه هر چي گاز ميدم ماشين گاز نميخوره انگار ماشين ميخاد خاموش شه ك تو اين حالت بايد كلاچو بگيرم و همزمان پدال گاز رو تا ته فشار بدم و يهو كلاچو ول كنم تا ماشين حركت كنه.
دوستان لطفا اگه كسي از رفع اين مشكلا اطلاعي داره خواهشا منو راهنمايي كنين،خدا اجرتون بده،ممنون
نمایه کاربر
aalpsat
دنده 1
پست: 1526
تاریخ عضویت: جمعه 12 آبان 1391, 10:38 am
نوع خودرو: Tiba sx 94
محل اقامت: malayer
Like شده: 11 بار

پست سه‌شنبه 12 آذر 1398, 7:31 pm

خود دریچه گازو بررسی کردین؟ هوا کشیدن از شیر برقی کنیستر هم چک کنید و اینکه کپ کردن 99% مربوط به سنسور اکسیژن میشه بعد سنسور دریچه گاز و مپ
--------------------{-@
arash
موتور شور معجزه گر !!!
http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=84&t=32563
مرگ سیاه موتور اتومبیل
viewtopic.php?t=93716
Arash111se
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 138
تاریخ عضویت: جمعه 20 مرداد 1396, 9:13 am
نوع خودرو: 111

پست چهارشنبه 13 آذر 1398, 11:21 am

aalpsat نوشته شده:
سه‌شنبه 12 آذر 1398, 7:31 pm
خود دریچه گازو بررسی کردین؟ هوا کشیدن از شیر برقی کنیستر هم چک کنید و اینکه کپ کردن 99% مربوط به سنسور اکسیژن میشه بعد سنسور دریچه گاز و مپ
ممنون مرسي از راهنماييت.
دريچه گاز رو هم خودم و هم مكانيك چك كرد گفت مشكلي نداره سالمه و هوا نميكشه،البته ميخام دريچه گاز رو با دريچه گاز يه پرايد سالمه ديگه تعويض كنم ببينم مشكلم حل ميشه يا نه.من ميگم شايد اين مشكل از پدال گاز و يا خود سيم گاز باشه كه مكانيك گفت سيم گاز سالمه ولي پدال گاز رو نميدونم سالمه يا نه.
مشكل كپ كردن به سنسور اكسيژن بالا ربط داره يا سنسور اكسيژن پايين؟ چون ميخام سنسور اكسيژن پايين رو كلا از ecu حذفش كنم،ميگن با حذف سنسور اكسيژن پايين،ماشين تبديل به يورو ٢ ميشه و مصرف بنزين مياد پايين و شتابش هم زياد ميشه.
من سنسور ميل بادامك رو پارسال از ecu حذفش كردم
نمایه کاربر
_Mehrad_
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 85
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 2 آبان 1398, 2:54 pm
نوع خودرو: چهار چرخ
محل اقامت: کرج
Like شده: 51 بار

پست چهارشنبه 13 آذر 1398, 2:34 pm

Arash111se نوشته شده:
سه‌شنبه 12 آذر 1398, 3:18 pm
سلام دوستان
پرايد من(يورو ٤ مدل ٩٦) بيشتر موقعها گاز هرز ميخوره و بعضي مواقع اونم به صورت كوتاه مدت مشكل كاملا برطرف ميشه، مثلا دور موتور رو ٢ گير ميكنه يا ١.٥ يا ٢.٥ و همچنين موقع تعويض دنده ماشين گاز ميخوره كه استپر و همه سنسورها(سنسور دريچه گاز،سنسور سرعت،سنسور كيلومتر،مپ سنسور) و شمعها و فيلتر هوا رو عوض كردم و ecu رو فلش هم زدم دريچه گاز رو هم تست كردم هوا نميكشه،يعني تقريبا همه كار كردم ولي متاسفانه مشكل همچنان پابرجاست،مصرف بنزين خيلي بالا رفته،به هر مكانيكي هم مشكلمو ميگم،ميگه مشكل از استپره كه وقتي استپر رو تست ميكنه همه ميگن مشكل از استپر نيست.ماشينم قبلا تو دنده ١ خيلي كپ ميكرد كه با تعويض شمع مشكل تا حدودي رفع شد ولي هنوز بعضي مواقع تو دنده ١ حين شروع حركت ماشين كپ ميكنه هر چي گاز ميدم ماشين گاز نميخوره انگار ماشين ميخاد خاموش شه ك تو اين حالت بايد كلاچو بگيرم و همزمان پدال گاز رو تا ته فشار بدم و يهو كلاچو ول كنم تا ماشين حركت كنه.
دوستان لطفا اگه كسي از رفع اين مشكلا اطلاعي داره خواهشا منو راهنمايي كنين،خدا اجرتون بده،ممنون
سلام
مشکل کپ کردن و مصرف بالای سوخت، معمولاً از نشانه های خرابی سنسور اکسیژن هستن. هر دو سنسور اکسیژن میتونن این مشکل رو ایجاد کنن ولی متهم ردیف اول سنسور اکسیژن بالاست. اما مشکل گاز هرز خوردن شاید یه ایراد جداگانه باشه که معمولاً توسط سنسور دریچه گاز و استپر ایجاد میشه. ولی بعضاً با تعویض قطعات مذکور هم مشکل پابرجا باقی میمونه و متاسفانه احتمال خرابی ای سی یو رو افزایش میده.
دلیل حذف کردن سنسور میل سوپاپ چی بوده؟ مشکل گاز هرز خوردن قبل از حذف سنسور میل سوپاپ هم وجود داشت؟
Arash111se
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 138
تاریخ عضویت: جمعه 20 مرداد 1396, 9:13 am
نوع خودرو: 111

پست چهارشنبه 13 آذر 1398, 3:33 pm

_Mehrad_ نوشته شده:
چهارشنبه 13 آذر 1398, 2:34 pm
Arash111se نوشته شده:
سه‌شنبه 12 آذر 1398, 3:18 pm
سلام دوستان
پرايد من(يورو ٤ مدل ٩٦) بيشتر موقعها گاز هرز ميخوره و بعضي مواقع اونم به صورت كوتاه مدت مشكل كاملا برطرف ميشه، مثلا دور موتور رو ٢ گير ميكنه يا ١.٥ يا ٢.٥ و همچنين موقع تعويض دنده ماشين گاز ميخوره كه استپر و همه سنسورها(سنسور دريچه گاز،سنسور سرعت،سنسور كيلومتر،مپ سنسور) و شمعها و فيلتر هوا رو عوض كردم و ecu رو فلش هم زدم دريچه گاز رو هم تست كردم هوا نميكشه،يعني تقريبا همه كار كردم ولي متاسفانه مشكل همچنان پابرجاست،مصرف بنزين خيلي بالا رفته،به هر مكانيكي هم مشكلمو ميگم،ميگه مشكل از استپره كه وقتي استپر رو تست ميكنه همه ميگن مشكل از استپر نيست.ماشينم قبلا تو دنده ١ خيلي كپ ميكرد كه با تعويض شمع مشكل تا حدودي رفع شد ولي هنوز بعضي مواقع تو دنده ١ حين شروع حركت ماشين كپ ميكنه هر چي گاز ميدم ماشين گاز نميخوره انگار ماشين ميخاد خاموش شه ك تو اين حالت بايد كلاچو بگيرم و همزمان پدال گاز رو تا ته فشار بدم و يهو كلاچو ول كنم تا ماشين حركت كنه.
دوستان لطفا اگه كسي از رفع اين مشكلا اطلاعي داره خواهشا منو راهنمايي كنين،خدا اجرتون بده،ممنون
سلام
مشکل کپ کردن و مصرف بالای سوخت، معمولاً از نشانه های خرابی سنسور اکسیژن هستن. هر دو سنسور اکسیژن میتونن این مشکل رو ایجاد کنن ولی متهم ردیف اول سنسور اکسیژن بالاست. اما مشکل گاز هرز خوردن شاید یه ایراد جداگانه باشه که معمولاً توسط سنسور دریچه گاز و استپر ایجاد میشه. ولی بعضاً با تعویض قطعات مذکور هم مشکل پابرجا باقی میمونه و متاسفانه احتمال خرابی ای سی یو رو افزایش میده.
دلیل حذف کردن سنسور میل سوپاپ چی بوده؟ مشکل گاز هرز خوردن قبل از حذف سنسور میل سوپاپ هم وجود داشت؟
سلام
اون موقع كه سنسور ميل سوپاپ رو حذف كردم به خاطر خراب شدنش بود و چراغ چك روشن ميشد واسه همين بجاي اينكه سنسور ميل سوپاپ نو بخرم كلا حذفش كردم كه ديگه هزينه اين سنسور رو ندم،و اون موقع ماشين گاز هرز نميخورد چ قبل از حذف كردنش و چ بعدش و فك نكنم اين سنسور اصن ربطي به گاز خوردن ماشين داشته باشه.
اره به نظر خودمم سنسور اكسيژن بالا تو كپ كردن بيشتر تاثير داره تا سنسور اكسيژن پايين و بيشتر خرابي سنسور اكسيژن هم مربوط به سنسور بالاست،البته اينم بگم من منبع كاتاليزور رو خالي كردم،ي جا رفتم گفتن ميتونيم دو تا سنسور بالا و پايين اكسيژن رو حذف كنيم،ولي نميدونم معايب و مزاياي حذف دوتاش چيه،ولي طرف ميگفت ب نظرم فقط سنسور اكسيژن پايين رو حذف كن
نمایه کاربر
_Mehrad_
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 85
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 2 آبان 1398, 2:54 pm
نوع خودرو: چهار چرخ
محل اقامت: کرج
Like شده: 51 بار

پست چهارشنبه 13 آذر 1398, 4:46 pm

Arash111se نوشته شده:
سه‌شنبه 12 آذر 1398, 3:18 pm
سلام
اون موقع كه سنسور ميل سوپاپ رو حذف كردم به خاطر خراب شدنش بود و چراغ چك روشن ميشد واسه همين بجاي اينكه سنسور ميل سوپاپ نو بخرم كلا حذفش كردم كه ديگه هزينه اين سنسور رو ندم،و اون موقع ماشين گاز هرز نميخورد چ قبل از حذف كردنش و چ بعدش و فك نكنم اين سنسور اصن ربطي به گاز خوردن ماشين داشته باشه.
اره به نظر خودمم سنسور اكسيژن بالا تو كپ كردن بيشتر تاثير داره تا سنسور اكسيژن پايين و بيشتر خرابي سنسور اكسيژن هم مربوط به سنسور بالاست،البته اينم بگم من منبع كاتاليزور رو خالي كردم،ي جا رفتم گفتن ميتونيم دو تا سنسور بالا و پايين اكسيژن رو حذف كنيم،ولي نميدونم معايب و مزاياي حذف دوتاش چيه،ولي طرف ميگفت ب نظرم فقط سنسور اكسيژن پايين رو حذف كن
اون سوال رو برای این پرسیدم تا مطمئن بشم مشکل از به هم ریختن برنامه ای سی یو نیست. سنسور میل سوپاپ هم وظیفه معینی رو برای کارکرد صحیح موتور و افزایش عمرش داره ، به نظر من بهترین کار اینه که سنسور معیوب، با نمونه سالم جایگزین بشه و حذف این سنسور از مدار، یه جورایی پاک کردن صورت مساله است.
اگر کاتالیزور رو خالی کردید، بهتره سنسور اکسیژن پایین رو از مدار خارج کنید چون وجودش بدون کاتالیزور معنی نداره و ممکنه باعث ایجاد اختلالاتی هم بشه. ولی با حذف سنسور اکسیژن بالا، مقداری به مصرف سوخت اضافه میشه و بهترین کار اینه که مشکلش برطرف بشه و در مدار باقی بمونه.
Arash111se
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 138
تاریخ عضویت: جمعه 20 مرداد 1396, 9:13 am
نوع خودرو: 111

پست شنبه 16 آذر 1398, 1:52 pm

_Mehrad_ نوشته شده:
چهارشنبه 13 آذر 1398, 4:46 pm
Arash111se نوشته شده:
سه‌شنبه 12 آذر 1398, 3:18 pm
سلام
اون موقع كه سنسور ميل سوپاپ رو حذف كردم به خاطر خراب شدنش بود و چراغ چك روشن ميشد واسه همين بجاي اينكه سنسور ميل سوپاپ نو بخرم كلا حذفش كردم كه ديگه هزينه اين سنسور رو ندم،و اون موقع ماشين گاز هرز نميخورد چ قبل از حذف كردنش و چ بعدش و فك نكنم اين سنسور اصن ربطي به گاز خوردن ماشين داشته باشه.
اره به نظر خودمم سنسور اكسيژن بالا تو كپ كردن بيشتر تاثير داره تا سنسور اكسيژن پايين و بيشتر خرابي سنسور اكسيژن هم مربوط به سنسور بالاست،البته اينم بگم من منبع كاتاليزور رو خالي كردم،ي جا رفتم گفتن ميتونيم دو تا سنسور بالا و پايين اكسيژن رو حذف كنيم،ولي نميدونم معايب و مزاياي حذف دوتاش چيه،ولي طرف ميگفت ب نظرم فقط سنسور اكسيژن پايين رو حذف كن
اون سوال رو برای این پرسیدم تا مطمئن بشم مشکل از به هم ریختن برنامه ای سی یو نیست. سنسور میل سوپاپ هم وظیفه معینی رو برای کارکرد صحیح موتور و افزایش عمرش داره ، به نظر من بهترین کار اینه که سنسور معیوب، با نمونه سالم جایگزین بشه و حذف این سنسور از مدار، یه جورایی پاک کردن صورت مساله است.
اگر کاتالیزور رو خالی کردید، بهتره سنسور اکسیژن پایین رو از مدار خارج کنید چون وجودش بدون کاتالیزور معنی نداره و ممکنه باعث ایجاد اختلالاتی هم بشه. ولی با حذف سنسور اکسیژن بالا، مقداری به مصرف سوخت اضافه میشه و بهترین کار اینه که مشکلش برطرف بشه و در مدار باقی بمونه.
ولي به نظرم حذف سنسور ميل سوپاپ مشكلي بوجود نمياره.
اره درست ميگي چون كاتاليزور رو خالي كردم وجود سنسور اكسيژن پايين كاربردي نداره،بايد حذفش كنم.
Arash111se
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 138
تاریخ عضویت: جمعه 20 مرداد 1396, 9:13 am
نوع خودرو: 111

پست دوشنبه 18 آذر 1398, 6:38 pm

گفتم شايد سيم گاز مشكل داره كه ماشين گاز هرز ميخوره و موقعي كه ماشين در حالت توقف،گاز هرز ميخورد رفتم كاپوت رو باز كردم و چنگك گاز كه سيم گاز به دورش پيچيده شده رو نگا كردم و ديدم چنگك اصن رو به پايين جا به جا نشده و تو حالت عاديشه، يعني سيم گاز ،چنگكو رو به پايين نكشيده در صورتيكه ماشين گاز ميخورد، اين يعني سيم گاز سالمه و مشكلي نداره؟
Arash111se
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 138
تاریخ عضویت: جمعه 20 مرداد 1396, 9:13 am
نوع خودرو: 111

پست سه‌شنبه 26 آذر 1398, 11:59 am

سلام
كسي از رفع مشكل گاز هرز خوردن ماشين اطلاعي نداره؟
نمایه کاربر
پایونیر
يار همراه
پست: 3597
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 8 خرداد 1390, 1:34 pm
Like شده: 2 بار

پست سه‌شنبه 26 آذر 1398, 2:03 pm

میگن با ریمپ حل میشه ولی فکر نمیکنم ، باهاش باید بسازی تا عادت کنی ، بیشتر هم در دور موتور پایین اتفاق می افته .
بردم نمایندگی استپ موتور و سنسور دریچه گاز رو عوض کرد ولی برطرف نشد ، خودم طبق فیلم موجود در نت استپ موتور رو باز و با کرم دست ( یا روغن ترمز ) روان سازی کردم فعلا بد نیست ، بهتر بگم یکی دو مرتبه از تابستان تا الان بیشتر پیش نیومد که گاز هرز بخوره .
«محمد»

بازگشت به “پراید Pride - سایپا”