قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تاپیک جامع دوو ماتیز

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي Daewoo

مدیر انجمن: امين قطبي

نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 3082
تاریخ عضویت: جمعه 19 خرداد 1391, 5:55 am
محل اقامت: زمین پهناور خدا
Like شده: 138 بار

پست یک‌شنبه 8 دی 1398, 6:36 am

a_mehr نوشته شده:
شنبه 7 دی 1398, 10:57 pm
محسن نوشته شده:
یک‌شنبه 10 آذر 1398, 4:51 am
در مورد دود سیاه...
هم مکانیک و هم تنظیم موتوری هر دوتاشون به اتفاق نظرشون این بود که دود سیاه موقع گاز محکم دادن در حالت درجا طبیعیه و چیزیه که با ماتیز به دنیا اومده و کاریش هم نمیشه کرد!

والا با ماتیز ما که به دنیا نیمده
مشکل شما سنسور مپ هست
تعویض کنید درست میشه این حرفای مکانیک ها رو هم خیلی بهش اهمیت نده
قیمتش هم توی این بازار بی در و پیکر از 130 تومن غیر اصلی تا 300 تومن فروخته میشه
البته 200 تومن جنس درجه یک هم هست
برای خریدش حتما از چند جا قیمت بگیرید
======================================
.
سلام دوستان
.
موضوع دودِ سیاه موقع گاز دادنِِ شدید رو قبلاً مفصل توضیح داده ام
.
این دود به احتمال 99% فقط به دلیل رسوب گرفتن رگولاتورِ سوخت هست که توی باکه
در ایران بهش میگم فشارشکنِ سوخت
وقتی رسوب میگیره فشار سوخت بالا میره و درنتیجه پاشش سوخت از انژکتورها زیاد میشه
نتیجه اش میشه دود سیاه هنگام گاز دادنِ شدید , مصرف سوخت زیاد , دوده زدنِ سر شمعها , بوی زیادِ خام سوزی در دور آرام
.
علاجش رو هم مفصل توضیح دادیم که یا باید رگولاتورِ عوض بشه با یکی شبیه خودش و یا مسیر برگشتِ سوخت با رعایت نکات ایمنی دستکاری بشه تا بتونین فشار سوخت رو تا حد مطلوب کم کنید
و یا کاهنده ولتاژ نصب کنین برای برق پمپ تا مقدار ولتاژ رو یکی دو ولت کم کنین تا فشار سوخت متعادل بشه
.
.

سنسور مپ وقتی خراب میشه علامتش اینه که در دور آرام دود سیاه داره و موتور گاز نمیخوره یا خیلی بد گاز میخوره . وقتی هم در دور آرام ولتاژ خروجی مپ رو چک کنین میبینین که به جای حدودِ 1 ولت شده 4 ولت یا بیشتر
آخرین ويرايش توسط 1 on MOHAMMAD1346, ويرايش شده در 0.
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 3082
تاریخ عضویت: جمعه 19 خرداد 1391, 5:55 am
محل اقامت: زمین پهناور خدا
Like شده: 138 بار

پست یک‌شنبه 8 دی 1398, 6:46 am

مسعود67 نوشته شده:
سه‌شنبه 26 آذر 1398, 7:57 pm
سلام دوستان
مدت زیادی بود که دینام رو وقتی گاز رو یه ذره زیاد می کردم صدای غر غر بدی میداد، مکانیک تسمه دینام رو شل تر از حالت معمول کرد که این صدا از بین بره. صدا از بین نرفته اما خیلی کم شده و روی گاز خیلی کم یه صدای غر غر میاد و میره. الان چند روزه بنظرم یه صدای تق تق از داخل کاپوت میاد توی اتاق.
.
امشب کاپوت رو زدم بالا بنظرم صدای داخل کاپوت مثل قبل نرمال نیست. حدس خودم اینه که این صدا از سمت دینام باشه چون وقتی گاز میدم صدا نرمال میشه. حالا سوال اینجاست که اولا بنظرتون صدا از سمت موتوره یا دینام؟

و دوما با همین شکل به کار ادامه بدم یا به فکر یه دینام نو باشم با در نظر گرفتن این که همچنان تسمه دینام به خاطر صدای غر غر دینام، شل تر از حالت معموله.
و اگه باید دینام عوض بشه نو بگیرم یا استوک؟
سلام
بهتره اول مطمئن بشید که این صدا از دینام هست نه چیز دیگه
.
باید تسمه دینام رو بردارید و بدون اون موتور رو روشن کنین و چند گاز بدین و اگر صدا نمیده پس از دینامه
بعدش باید ببینید چرا همچین صدایی میده که به احتمال زیاد از بلبرینگ هست
تسمه رو هم چک کنین که زدگی و اینها نداشته باشه
وحید جوان
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 132
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 15 فروردین 1396, 1:33 pm
نوع خودرو: دوو ماتیز
محل اقامت: کرج

پست پنج‌شنبه 12 دی 1398, 11:23 pm

سلام به همه عزیزان،امیدوارم مشکل این دوستمون مثل دو ماه پیش من نباشه که سفت کن تایم جای پیچش خراب شده بود نم نم شل کرده بود و بلبلرینگش هم خراب شده بود مجبور شدم چندین بار تایم رو باز و بسته کنم که در نهایت اخر سوپاپ کج کرد و کلی هزینه رو دستم گذاشت و متاسفانه مکانیک هم برای تعمیر موتور بالای سرش نبودم کلی خراب کاری کرده که الان گندش دراومده
بالازاده
پست: 1
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 22 دی 1398, 12:21 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست یک‌شنبه 22 دی 1398, 8:53 pm

سلام دوستان.من یه ماتیز ۷۹ خریدم که چند تا اشکال اساسی داره لازم به توضیح که سرسیلندر تعمیر اساسی شده و بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر راه نرفته هنوز
۱.مصرف بنزینش خیلی زیاده بیشر از ۱۰ لیتر در ۱۰۰تا
۲.موتور در حالت شتاب گیری در دنده ۲ به بالا ضربات شدیدی ایجاد میکنه طوری که من روی صندلی جلو عقب میشم
۳.یکم دیر و با ارتعاش زیاد روشن میشه
۴.صدای شبیه لقی سوپاپ ها به داخل اتاق میاد که خیلی زیاده
لطفا از دوستان هر کی میتونه کمک کنه ممنونم.خودم هم در حد یه تعمیر کار نسبتا کار بلد کار بلدم
نمایه کاربر
__Pontiac__
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 531
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 28 آذر 1387, 2:51 am
نوع خودرو: PARS ELX
Like شده: 68 بار

پست دوشنبه 23 دی 1398, 2:01 pm

درود بر شما
اول از همه دیاگ بزنید و مطمعن بشید سنسورها درست و در محدوده مجازشون کار میکنند
دوم ببینید موتور در حالت درجا که کار میکنه لرزش داره یا نه و درجا هم گاز بدید ببینید لرزش موتور چطور هست
سوم دسته موتور ها رو بررسی کنید محکم بسته شده باشند
محاسبه حجم موتورسیلندر و تراکم موتور
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
sevel
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 68
تاریخ عضویت: دوشنبه 25 آذر 1392, 6:04 pm
نوع خودرو: ماتیز
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 1 بهمن 1398, 8:29 pm

سلام
از دوستان کسی شماره فنی تسمه دینام ماتیز رو داره؟
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 3082
تاریخ عضویت: جمعه 19 خرداد 1391, 5:55 am
محل اقامت: زمین پهناور خدا
Like شده: 138 بار

پست یک‌شنبه 6 بهمن 1398, 7:25 am

sevel نوشته شده:
سه‌شنبه 1 بهمن 1398, 8:29 pm
سلام
از دوستان کسی شماره فنی تسمه دینام ماتیز رو داره؟
سلام
1- روی تسمه نوشته شده . اگه الان روی ماشین نصب هست میتونین ازش عکس بگیرید

.
2- اگه تسمه ندارید , برید جایی که میفروشند و از شمارش عکس بگیرین یا یادداشت کنید
.
تسمه های بنجل بوی بد میده و نخش کمه و بعد از چند روز کش میاد و جیغ میزنه و باید دوباره کمی کشیده بشه .
.
کلاً هر چیزی که از لاستیک درست شده اگر بو میده بنجل هست . اگر براقه بنجل هست . لاستیک درجه یک بو نداره و کاملاً مات هست مثل تیوب های ژاپنی و امریکایی و آلمانی و غیره
ayoub63
شروع حركت
پست: 15
تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 بهمن 1398, 2:19 pm
نوع خودرو: دوو ماتیز
Like شده: 3 بار

پست چهارشنبه 9 بهمن 1398, 2:50 pm

سلام و وقت بخیر
ممنون از همه مخصوصا آقا محمد برای اطلاعات خوبش
دوو ماتیز دارم.
قبلا یکم روغن از زیرش میریخت که فکر میکردم از پیچ تخلیه روغن کارتر و یا پیچ بدنه کارتر به موتور هست. چون زیاد نبود اهمیت ندادم.
یک ماه پیش آب رادیات را کامل عوض کردم و حدود 50 به 50 آب جوشیده و ضد یخ ریختم. یکم نشت آب پیدا کرد که ظاهرا از قسمت سمت راست (سمت مخزن آب - سمت شاگرد) رادیات بود (داخل رادیات که با چشم مشخص نبود اما ضد یخ سبز رنگ از قسمت هایی که میومد بیرون مشخص بود). با مقدار چسب یکم نشت را کم کردم.
همون حدود زمانی که آب رادیات را کامل عوض کردم، یک تصادف کوچیک هم داشتم و جلوی ماشین سمت شاگرد را زدم به جدول.

حالا یکم روغن ریزی بیشتر شد و جاش هم عوض شد. از زیر حدودا میله راهنمای گیج روغن کنار کارتر روغن بیشتر به چشم میخوره (یکم هم ضد یخ هست). همچنین از اون سمت کارتر دقیقا روبروی همین نقطه یکم به سمت عقب ماشین.
توی تصادف دسته موتور نیاز به تعویض داشت. به مکانیک گفتم یه نگاه هم به روغن ریزیش بکن ببین از کجاست. گفت تجربم میگه از کاسه نمد سر میل لنگ هست که میریزه روی کارتر و چون شیب داره شما فکر میکنی از پیچ تخلیه کارتر هست و بعدا بیا تا کاسه نمد عوض کنم.

اما خودم کاور بالایی که روی تسمه تایم هست را باز کردم، مقداری روغن و ضد یخ کمی بالاتر از چرخدنده میل لنگ به سمت جلوی ماشین (سپر)، جایی که اگر دیده باشید فنر هم هست، جمع شده. و ظاهرا همین روغن و ضد یخ از کاور پایین نشت میکنه روی لبه کارتر (کنار میله گیج روغن) و بعد هم میریزه زمین.
پیچ های کارتر هم در اثر ضربه شل شده بود که یه آچار بهشون انداختم و سفت کردم (البته به جز دوتایی که زیر اگزوزند و بدون پاچال سخت میشه اچار انداخت)

چند روزی هست که یه صدای تق تق کمی هم مخصوصا اول صبح که سرده از داخل موتور قسمت درب سوپاپ (قالپاق) میشنوم. که حدس خودم این هست که نیاز به فیلر گیری داره.

کمی نگران شدم که 1- روغن ریزی از کجاست؟ 2- چرا اونجا ضد یخ هست؟ 3- صدای تق تق از فیلر هست یا چیزه دیگه؟

ممنون میشم راهنمایی کنید.
R.karamiyan
پست: 2
تاریخ عضویت: جمعه 27 دی 1398, 9:50 am
نوع خودرو: ماتیز

پست پنج‌شنبه 10 بهمن 1398, 12:44 pm

با سلام خدمت دوستان . بخاری ماشین من گرفتگی داشت با یک روش ساده گرفتگیش رفع شد .
شیلنگ آب خانگی رو به شیلنگ پایینی منبع انبساط وصل کنید
شیلنگ پایینی رادیاتور رو ازش جدا کنید
شیلنگ ورودی آب بخاری که دقیقا کنار ترموستات قرار داره رو باز کنید.
شیلنگ بالایی سمت موتور منبع انبساط رو بازکنید و با یک پیچ یا هر وسیله دیگه کور کنید .
شیر آب رو باز کنید
حالا با کف دست چپ مانع از خروج آب ازشیلنگ پایین رادیاتور شوید(دقت کنیدشیلنگ نه رادیاتور )
با نوک انگشت دست راست لوله آب ورودی بخاری که شیلنگش جدا شده رو بپوشانید تا آب خارج نشود
حالا کل فشار شیر روی رادیاتور بخاری است و آب از سمت خروجی وارد و از سمت ورودی خارج میشود در صورت تمایل میشه مقداری جوهر نمک رو بعداز بستن شیر آب از شیلنگ ورودی بخاری ریخت و بعد از چند لحظه دوباره مراحل قبل ر تکرار کرد .
بخاری ماشین من به این روش جواب داد و درست شد .
ayoub63
شروع حركت
پست: 15
تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 بهمن 1398, 2:19 pm
نوع خودرو: دوو ماتیز
Like شده: 3 بار

پست جمعه 11 بهمن 1398, 4:36 pm

سلام دوستان
کیلومتر ماتیز حدود 20 کیلومتر سرعت را بیشتر نشون میده. خودم میتونم باز کنم درستش کنم یا باید ببرم پیش متخصص کیلومتر؟
وقتی ماشین سرده، یکم صدای لق لق از جلو میاد، فکر کنم از همین کیلومتر هست. درسته؟
ممنون

بازگشت به “كلوپ دوو DAEWOO”