برای ریست کردن Password خود میتواید از گزینه کلمه عبورم را فراموش کرده ام استفاده کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد. در صورت عدم دریافت پوشه Spam , Junk mail را حتما بررسی کنید.

مشورت درباره ۱۶ سوپاپ کردن پژو ۴۰۵

Alimzfryn
پست: 2
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 بهمن 1398, 1:11 pm
نوع خودرو: 405 mi16

پنج‌شنبه 29 اسفند 1398, 7:38 am

سلام دوستان خسته نباشید
امیدوارم حال دلتون به بهترین حال تغییر پیداکنه

یه پژو ۴۰۵ نقره ای مدل ۹۰ دارم ایسیو بوش
میخوام ۱۶ سوپاپش کنم حالا در این رابطه چندتا سوال دارم دوستان هرکی هر تجربه ای داره راهنمایی کنه


۱ . چه سرسیلندری بذارم 7L4 یا 7 اروپایی(ق فلزی)

۲ . چه گیربکسی و با چه شماره ای بذارم ؟

۳ . ایسیو بوش mp7 بهتره یا mp5 ؟

۴ . پیستون رو میتونم زانتیایی بزارم ناک نمیزنه ؟

۵ . سوزن رو چه مدلی بزارم ؟ هم شتاب و تاپ اسپید خوبی داشته باشه هم سوخت کم . خیلی بنزین ۳ هزاری نخوره

۶ . چه دریچه گازی بندازم شمع کج ؟ دوهزار زانت یا چی ..؟


بنظرتون آیا این کار بصرفه س ؟؟ مخصوصا الان که سرسیلند خالی شده ۷ میلیون تومن ناقابل
یا اینکه چندوقت صبر کنم یه موتور ۲۰۰۰ زانتیا بندازم خودم با مورد اول موافق ترم چون پولم به موتور ۲۰۰۰نمیرسه
نمایه کاربر
__Pontiac__
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 483
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 28 آذر 1387, 6:21 am
نوع خودرو: PARS ELX
Like شده: 12 بار

شنبه 2 فروردین 1399, 1:44 am

درود بر شما
اگر تخصص فنی و علمیش رو ندارید شتر گاو پلنگ درست نکنید

اگر فقط بحث افزایش قدرت هست میتونید یک میل سوپاپ GTI تهیه کنید با دریچه گاز زانتیا 2000 و یک ریمپ رو داینو (حتما)
از پارس ELX بهتر نره کمتر نمیره

هم هزینه هم دردسرش کمتره

ولی اگر میخوای حتما 16 سوپاپ کنی (مزایای خودش رو داره)
1 - XU7L4
2- نیازی به تغییر نیست
3 - حتما MP7.3
4 - اگر سرسیلندر L4 و mp7.3 ECU باشه نه مشکلی نیست
5 - انژکتور همون سوزن زانتیا 1800 (XU7L4) یا زانتیا 2000
6 - دریچه گاز و منیفولد زانتیا 2000 بهتر از زانتیا 1800 هست اگر 2000 انداختی سوزن انژکتور رو برای زانتیا 2000 بنداز

سرسیلندر زانتیا 1800 کلا الیاژش خوبه و کیفیت خوبی داره شما اگر به همراه رادیاتور دولول و خنک کننده روغن خودش و واشر سرسیلندر نسوز بهمراه بستن پیچ های سرسیلندر با ترکمتر ببندید قشنگ سالها بدون دردسر کار میکنه
دردسر سیم کشی هم دارید بهمراه ساخت دسته موتور
کلا کار پر دردسری هست 16 سوپاپ کردن حالا چه زانتیا 1800 باشه چه 2000 باشه چه GTI6 و نتیجه اش هم خوبه از لحاظ طول عمر و کیفیت

ولی اگر فقط قدرت میخواید اضافه کنید راه حل اول بهتر کم دردسرتر هستش
محاسبه حجم موتورسیلندر و تراکم موتور
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
Alimzfryn
پست: 2
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 بهمن 1398, 1:11 pm
نوع خودرو: 405 mi16

پنج‌شنبه 7 فروردین 1399, 8:13 am

__Pontiac__ نوشته شده:
شنبه 2 فروردین 1399, 1:44 am
درود بر شما
اگر تخصص فنی و علمیش رو ندارید شتر گاو پلنگ درست نکنید

اگر فقط بحث افزایش قدرت هست میتونید یک میل سوپاپ GTI تهیه کنید با دریچه گاز زانتیا 2000 و یک ریمپ رو داینو (حتما)
از پارس ELX بهتر نره کمتر نمیره

هم هزینه هم دردسرش کمتره

ولی اگر میخوای حتما 16 سوپاپ کنی (مزایای خودش رو داره)
1 - XU7L4
2- نیازی به تغییر نیست
3 - حتما MP7.3
4 - اگر سرسیلندر L4 و mp7.3 ECU باشه نه مشکلی نیست
5 - انژکتور همون سوزن زانتیا 1800 (XU7L4) یا زانتیا 2000
6 - دریچه گاز و منیفولد زانتیا 2000 بهتر از زانتیا 1800 هست اگر 2000 انداختی سوزن انژکتور رو برای زانتیا 2000 بنداز

سرسیلندر زانتیا 1800 کلا الیاژش خوبه و کیفیت خوبی داره شما اگر به همراه رادیاتور دولول و خنک کننده روغن خودش و واشر سرسیلندر نسوز بهمراه بستن پیچ های سرسیلندر با ترکمتر ببندید قشنگ سالها بدون دردسر کار میکنه
دردسر سیم کشی هم دارید بهمراه ساخت دسته موتور
کلا کار پر دردسری هست 16 سوپاپ کردن حالا چه زانتیا 1800 باشه چه 2000 باشه چه GTI6 و نتیجه اش هم خوبه از لحاظ طول عمر و کیفیت

ولی اگر فقط قدرت میخواید اضافه کنید راه حل اول بهتر کم دردسرتر هستش
ممنونم داداش که وقت گذاشتی
راستی چقد خلوت شده اینجاها
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “موتور ؛ ECU وسنسورهای مربوطه ؛ سیستم سوخت رسانی ؛سیستم خنک کننده”