برای ریست کردن Password خود میتواید از گزینه کلمه عبورم را فراموش کرده ام استفاده کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد. در صورت عدم دریافت پوشه Spam , Junk mail را حتما بررسی کنید.
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

روشن ماندن موتور خودرو در وضعیت سلو بمدت زیاد

مدیر انجمن: hexagon

نمایه کاربر
شهرام اسماعيلي
متخصص فنی خودرو
پست: 764
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 مهر 1384, 10:43 am
نوع خودرو: PARS LX-TIBA -206TU5
محل اقامت: شيراز - بندر ماهشهر
Like شده: 56 بار

دوشنبه 4 فروردین 1399, 3:31 pm

سلام.
یکی از دوستان با من تماس گرفت و گفت شب گذشته برای اینکه باطری ماشین شارژ شود به محل پارک خودرو که در گوشه حیاط بزرگ ویلایی ما هست رفتم و موتور    هایما اس 7    را  روشن کرده و به اتاق برگشته و فراموشم شد که موتور آنرا خاموش کنم   فردا صبح که به حیاط رفتم متوجه شدم موتور خودرو بیش از دوازده ساعت روشن مانده بود . سوال کردند آیا ممکن است مشکلی برای موتور ایجاد شده باشد.
پاسخ من این بود : به شخصی بگویید به خودرو گاز بدهد و به لوله اگزوز نگاه کنید اگر دود آبی نداشت مشکلی نیست و برای پاک شدن محفظه احتراق موتور و پره توربو شارژ از دوده با دور موتور بالا پنج دقیقه رانندگی خشن انجام بدهید ضمنا تعویض روغن موتور را 2000 کیلومتر زودتر عوض کنید .
پاسخ شما در این مورد چیست ؟ 
نمایه کاربر
Mostafa
مدير كل سايت
پست: 2909
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 11 تیر 1383, 3:27 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!
Like شده: 34 بار

دوشنبه 4 فروردین 1399, 5:32 pm

موتور روغن خوب داشته باشه و سیستم رادیاتور و فن درست کار کنه و همه چیزش نرمال باشه ، هیچ ایرادی نخواهد داشت که روشن بمونه حتی چند روز ، اصلآ اینقدر روشن بمونه تا زیر لاستیکاش چمن سبز بشه

تا زمانی که همه شرایط مثل خنک کاری موتور (رادیاتور و فن) روغنکاری و بنزین داشته باشه میتونه روشن بمونه ، هیچ جای محفظه هم رسوب نمیگیره ، اون برای ماشینهای قدیمی بود که کاربراتورهاشون تنظیم نبوده و اینطوری میشدن
این هم نیز بگذرد
نمایه کاربر
__Pontiac__
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 483
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 28 آذر 1387, 6:21 am
نوع خودرو: PARS ELX
Like شده: 12 بار

دوشنبه 4 فروردین 1399, 5:42 pm

همانطور که اقا مصطفی گفتن
اگر سیستم خنک کنندگی درست کارش رو انجام داده باشه هیچ ایرادی نداره
شما فرض کن 12 ساعت یکسره باهاش رانندگی کردی
فقط روغن رو 1000 - 2000 تا زودتر عوض کنید اب ماشین رو هم نگاه کنید کم نشده باشه
محاسبه حجم موتورسیلندر و تراکم موتور
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
نمایه کاربر
کیهان مالکی
فعال خودروهای داخلی
پست: 2589
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1391, 10:53 am
نوع خودرو: 405GTI
Like شده: 36 بار

سه‌شنبه 5 فروردین 1399, 11:31 am

من با موتور این ماشین آشنایی کافی رو ندارم ولی در این وضعیت 2 چیز خیلی مهمه !
فشار روغن در حالت سلو و دمای روغن
اگه ماشین اویل کولر داشته باشه پس روغن کیفیت خودش رو حفظ میکنه
مورد بعدی فشار روغنه که اگه درست محاسبه شده باشه حتی با نبود اویل کولر هم فشارش در حد کافی باقی میمونه و مشکلی پیش نمیاد .
در بدترین حالت دمای روغن میره بالا ، کیفیت خودش رو از دست میده ، فشار افت میکنه و . . .
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “بحث آزاد پیرامون خودرو”