برای ریست کردن Password خود میتواید از گزینه کلمه عبورم را فراموش کرده ام استفاده کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد. در صورت عدم دریافت پوشه Spam , Junk mail را حتما بررسی کنید.
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مباحث متفرقه کلوپ برق

مدیر انجمن: کیهان مالکی

7703160
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 203
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 7 آذر 1387, 4:08 pm
نوع خودرو: ef7 دوگانه

جمعه 4 خرداد 1397, 5:13 pm

سلام
در حال جستجو در مورد تقویت برق کویل ef7 بودم که به فایلی ظاهرا راهنما برخوردم که آقایی به نام محمد صادق شفیعی نیک ادعایی با این مضمون توش کرده:
کابل منفی بر خلاف کابل مثبت که مقدار استانداردی دارد و بیشتر از آن باعث افزایش مقاومت و کاهش توان میشود هر چه بزرگتر باشد بهتر است
من از الکتریسیته و فیزیکش زیاد سر در نمیارم...منتها به نظرم ادعایی احمقانه میاد..هر چی سرچ میکنم میبینم همه جا گفتن هر چی ضحامت بیشتر بشه مقاومت کمتر میشه و حرفی از مثبت و منفی ندیدم..
حالا میخواستم مطمِن بشم واقعا این آقا راست گفته یا ترشحات مغز معیوب یه وراجه :dava:
(یه روز کامل گیر همین ادعا بودم... پشت مانیتور چشمام در اومد از بس سرچ کردم.. عصبانی شدم :o )
مرسی
نمایه کاربر
samreza
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 323
تاریخ عضویت: چهارشنبه 5 فروردین 1394, 12:49 pm
نوع خودرو: سمندef7مدل93بنزینی
Like شده: 1 بار

جمعه 4 خرداد 1397, 9:23 pm

7703160 نوشته شده:
جمعه 4 خرداد 1397, 5:13 pm
سلام
در حال جستجو در مورد تقویت برق کویل ef7 بودم که به فایلی ظاهرا راهنما برخوردم که آقایی به نام محمد صادق شفیعی نیک ادعایی با این مضمون توش کرده:
کابل منفی بر خلاف کابل مثبت که مقدار استانداردی دارد و بیشتر از آن باعث افزایش مقاومت و کاهش توان میشود هر چه بزرگتر باشد بهتر است
من از الکتریسیته و فیزیکش زیاد سر در نمیارم...منتها به نظرم ادعایی احمقانه میاد..هر چی سرچ میکنم میبینم همه جا گفتن هر چی ضحامت بیشتر بشه مقاومت کمتر میشه و حرفی از مثبت و منفی ندیدم..
حالا میخواستم مطمِن بشم واقعا این آقا راست گفته یا ترشحات مغز معیوب یه وراجه :dava:
(یه روز کامل گیر همین ادعا بودم... پشت مانیتور چشمام در اومد از بس سرچ کردم.. عصبانی شدم :o )
مرسی
درود بر شما. کجا چنین چیزی نوشته شده؟ یه نشونی بده ما هم بریم ببینیم و بیشتر بررسی کنیم.
سپاس
رضا هستم.خودروهایی که داشتم: پیکان جوانان - پراید - آردی - 405 - پیکان وانت - سمندXU7 - سمندef7
7703160
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 203
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 7 آذر 1387, 4:08 pm
نوع خودرو: ef7 دوگانه

جمعه 4 خرداد 1397, 10:14 pm

سلام
خدمت شما:
http://s9.picofile.com/file/8299305000/ ... m.pdf.html
من تو نت پیدا کردم این فایل رو..
نمایه کاربر
samreza
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 323
تاریخ عضویت: چهارشنبه 5 فروردین 1394, 12:49 pm
نوع خودرو: سمندef7مدل93بنزینی
Like شده: 1 بار

شنبه 5 خرداد 1397, 12:18 pm

samreza نوشته شده:
جمعه 4 خرداد 1397, 9:23 pm
7703160 نوشته شده:
جمعه 4 خرداد 1397, 5:13 pm
سلام
در حال جستجو در مورد تقویت برق کویل ef7 بودم که به فایلی ظاهرا راهنما برخوردم که آقایی به نام محمد صادق شفیعی نیک ادعایی با این مضمون توش کرده:
کابل منفی بر خلاف کابل مثبت که مقدار استانداردی دارد و بیشتر از آن باعث افزایش مقاومت و کاهش توان میشود هر چه بزرگتر باشد بهتر است
من از الکتریسیته و فیزیکش زیاد سر در نمیارم...منتها به نظرم ادعایی احمقانه میاد..هر چی سرچ میکنم میبینم همه جا گفتن هر چی ضحامت بیشتر بشه مقاومت کمتر میشه و حرفی از مثبت و منفی ندیدم..
حالا میخواستم مطمِن بشم واقعا این آقا راست گفته یا ترشحات مغز معیوب یه وراجه :dava:
(یه روز کامل گیر همین ادعا بودم... پشت مانیتور چشمام در اومد از بس سرچ کردم.. عصبانی شدم :o )
مرسی
درودی دوباره.
درست ننوشته. شاید میخواسته بگه که با بلندتر شدن کابل مثبت میزان مقاومت درونی کابل بیشتر میشه نه با کلفت تر شدن کابل. از این که بگذریم، شما روی همون کابل منفی کار کنی بهتره. منفی چون از بدنه و پوسته ی موتور گرفته میشه بیشتر نیاز به بهسازی(تقویت) داره.
توی بازار کلفتی و نازکی کابل رو با اندازه ی سطح مقطع ش میشناسن که در استاندارد جهانی بهش گیج هم میگن. گیج بالاتر = کابل نازک تر.
رضا هستم.خودروهایی که داشتم: پیکان جوانان - پراید - آردی - 405 - پیکان وانت - سمندXU7 - سمندef7
sammovd68
پست: 3
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 27 خرداد 1397, 10:28 am
نوع خودرو: سمند

یک‌شنبه 27 خرداد 1397, 10:52 am

لطفا در این تاپیک نظر بدین.

viewtopic.php?f=143&t=108657
نمایه کاربر
saeedtizro
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 362
تاریخ عضویت: دوشنبه 23 فروردین 1389, 2:13 pm
نوع خودرو: Samand&Pride132

چهارشنبه 30 خرداد 1397, 12:06 am

سلام دوستان
چراغای جلوی سمند معمولی با سال عوض کردم
چون سوکتش فرق داشت سوکت جدیدم براش گرفتم و بستم
الان مشکل آینه وقتی نور بالا میزنم چراغ راهنمای همون سمت هم روشن میشه عجیبه!
سوکت قبلیش راهنما و نور کوچک و نور پایین/بالاش ۳تا فیش داشت یعنی ۷تاسیم جدیده ۶تا که بدنه راهنما و نور پایین/بالا مشترکه
درست بشو هست؟
Ehsan.saeidi
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 12 آذر 1398, 11:59 am
نوع خودرو: پژو ۲۰۶

سه‌شنبه 12 آذر 1398, 12:13 pm

با سلام و احترام
علت های نیامدن برق پشت آمپر پژو ۲۰۶ در صورتی که ماشین روشن می‌شود. این همزمان با روشن شدن ماشین (پله دوم سوئیچ) چراغهای جلو نیز روشن می‌شود. ووقتی درب رانند و باز میکنم فقط آرم باطری میاد پشت آمپر.
ومحل قرار گیری فیوز مرتبط با برق پشت آمپر
متشکر میشم اگر راهنمایی بفرمایید.
خارستانی
پست: 3
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 7 فروردین 1399, 12:36 am
نوع خودرو: پژو405
Like شده: 2 بار

پنج‌شنبه 7 فروردین 1399, 12:49 am

باسلام خدمت اساتیدودوستان بنده یه خودروی پژو405مدل94دارم که چراغ صندوق عقبش روشنه کلیدرااز مدارخارج کردم ولی چراغ خاموش نشد بنده خودم داخل جعبه رفتم ودرب صندوق را بستم فقط یه جزیی معلوم میشه که کلید عمل می‌کنه ولی خاموش نمیشه حتی تمام دربهارا قفل کردم ولی خاموش نشددرضمن اینو بگم که بنده
داخل جعبه از ال ای دی استفاده کردم ولامپ خودش را نیز وصل گذاشتم در نیاوردم دوستان منتظر راهنمایی هستم
نمایه کاربر
suzuki2400
کاربر ويژه
پست: 6206
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 تیر 1391, 12:17 am
نوع خودرو: pars/SUZUKI/۱۱۱
محل اقامت: ایران13
Like شده: 19 بار

پنج‌شنبه 7 فروردین 1399, 2:05 am

خارستانی نوشته شده:
پنج‌شنبه 7 فروردین 1399, 12:49 am
باسلام خدمت اساتیدودوستان بنده یه خودروی پژو405مدل94دارم که چراغ صندوق عقبش روشنه کلیدرااز مدارخارج کردم ولی چراغ خاموش نشد بنده خودم داخل جعبه رفتم ودرب صندوق را بستم فقط یه جزیی معلوم میشه که کلید عمل می‌کنه ولی خاموش نمیشه حتی تمام دربهارا قفل کردم ولی خاموش نشددرضمن اینو بگم که بنده
داخل جعبه از ال ای دی استفاده کردم ولامپ خودش را نیز وصل گذاشتم در نیاوردم دوستان منتظر راهنمایی هستم
منفی ال ای دی از سیمی که دارای بار بوده نگرفتی؟؟
چون سیمی که میاد به کلید و خارج میشه یکیش باردار هست یکیش بعد از عمل کردن کلید باردار میشه
در زیر چکمه های کرونا.....
خارستانی
پست: 3
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 7 فروردین 1399, 12:36 am
نوع خودرو: پژو405
Like شده: 2 بار

جمعه 8 فروردین 1399, 5:12 pm

suzuki2400 نوشته شده:
پنج‌شنبه 7 فروردین 1399, 2:05 am
خارستانی نوشته شده:
پنج‌شنبه 7 فروردین 1399, 12:49 am
باسلام خدمت اساتیدودوستان بنده یه خودروی پژو405مدل94دارم که چراغ صندوق عقبش روشنه کلیدرااز مدارخارج کردم ولی چراغ خاموش نشد بنده خودم داخل جعبه رفتم ودرب صندوق را بستم فقط یه جزیی معلوم میشه که کلید عمل می‌کنه ولی خاموش نمیشه حتی تمام دربهارا قفل کردم ولی خاموش نشددرضمن اینو بگم که بنده
داخل جعبه از ال ای دی استفاده کردم ولامپ خودش را نیز وصل گذاشتم در نیاوردم دوستان منتظر راهنمایی هستم
منفی ال ای دی از سیمی که دارای بار بوده نگرفتی؟؟
چون سیمی که میاد به کلید و خارج میشه یکیش باردار هست یکیش بعد از عمل کردن کلید باردار میشه

با سلام حتما انجام میدم وخبر میدم
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “مباحث تخصصی برق خودرو”