قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

سوبارو ایمپرزای من

تصویر مباحث مربوط به سوبارو و گروه صنعتی فوجی
نمایه کاربر
Nima Mojiz
مدیر کلوپ خودروهای مدل
پست: 1876
تاریخ عضویت: جمعه 29 خرداد 1388, 9:53 am
نوع خودرو: Subaru Impreza 2014
محل اقامت: Nevada
Like شده: 35 بار

پست جمعه 26 اردیبهشت 1399, 6:54 am

سلام!
اواسط آذر ماه امسال (دسامبر) بود که تصمیم گرفتم با توجه به بالا رفتن مایلج و از اون مهم‌تر مشکل شایع بین سوباروهای 2.5 لیتری (سرسیلندر)، ماشینمو عوض کنم.
نتیجه کار شد یه ایمپرزای مدل 2014 از نوع دو لیتری واگن (هاچبکه ولی نمیدونم چرا آمریکاییا اصرار دارن بگن اینا استیشنن!) دنده دستی تریم بیس به قیمت 10500 دلار. قصد دارم تو این تاپیک از سیر تا پیاز ماشینمو بگم و این که چرا سراغ این ماشین رفتم و خرج و مخارج اعم از بیمه و غیره چی بوده و البته تعمیرات و سرویس و ... ایشالا از فردا شروع می‌کنم.
اینم عکس نوگل ما که الان تقریبا 5 ماهه اومده خونه و مزین شده به پلاک تهرون!

تصویر
مجله ماشین
هفته نامه خودرو امروز
نمایه کاربر
رضا موتوري
يار همراه
پست: 1428
تاریخ عضویت: چهارشنبه 8 فروردین 1386, 11:20 am
Like شده: 2 بار

پست یک‌شنبه 28 اردیبهشت 1399, 7:52 am

نوادا هستی.
هزینه پلاک سفارشی اونجا چقدر هست؟
فرقی نداره جاده چالوس و راه قم
من مستی ام که خوش داره رانندگی کنه
نمایه کاربر
Nima Mojiz
مدیر کلوپ خودروهای مدل
پست: 1876
تاریخ عضویت: جمعه 29 خرداد 1388, 9:53 am
نوع خودرو: Subaru Impreza 2014
محل اقامت: Nevada
Like شده: 35 بار

پست یک‌شنبه 28 اردیبهشت 1399, 9:17 pm

من قبل از این یه سوبارو فارستر 2005 داشتم که مایلجش داشت بالا می‌رفت و تصمیم گرفتم عوضش کنم.
 این موقعیت شهر ما که از نظر آب و هوا خیلی نزدیک تهرانه و برف میباره. مهمتر از همه این که مسیر اصلی ارتباطیش به کالیفرنیا، از جاده کوهستانی می‌گذره که برف خیزه و برای همین ماشین دو دیفرانسیل خیلی به کار می‌آد.
تصویر
با توجه به رضایتی که از سوبارو داشتم و این که بازار دست دومش اینجا در کنار هوندا خیلی داغه، رفتم سراغ همین دو برند.
نمایندگی سوباروی اینجا در حقیقت زیرمجموعه یه نمایندگی بزرگه که یه قسمتش کرایسلر، دوج و رم می‌فروشه، بخش دیگه کیا و هیوندای و بخش سوم همین سوبارو هست. من یه سر حضوری رفتم و ماشینای دست دومش رو یه نگاهی انداختم. بینشون یه آوت بک مدل 2013 با کارکرد 90 هزار تا به نظرم جالب بود و یه ایمپرزا 2014 با کارکرد 70 هزار. برخلاف اون آوت بک که فول فول بود و سانروف و صندلی چرمی و ماساژور و هزار تا بساط داشت، ایمپرزا دنده دستی بیس بود و صندلیاش پاچه‌ای بودن. خلاصه این که نهایتا رفتم هر دو رو تست درایو کردم و برگشتم خونه. دو روز بعد برگشتم به این امید که هر دوتا هستن و میتونم انتخاب کنم ولی نهایتش دیدم جلوی چشم من دارن آوت بک رو معامله میکنن. با توجه به این که آخرین روزهای سال بود و دیلرها دنبال خلاص شدن از شر ماشینا هستن، از قیمت اولیه 13999 رسیدم به 10600 و با این دوست عزیز برگشتیم خونه. البته اینم اضافه کنم که ماشین دنده دستی هم اینجا بدفروشه و خیلی از جوونترها اصلا بلد نیستن باهاشون رانندگی کنن. بعدا سر فروختنش خودمم اذیت خواهم شد ولی واقعا برام مهم نبود چون شدیدا از اون اول که اومده بودم امریکا حسرت ماشین دنده دستی مونده بود به دلم!
ایشالا تو قسمت بعدی وضعیت بیمه و سایر موارد رو مرور میکنیم.

تصویر
مجله ماشین
هفته نامه خودرو امروز
نمایه کاربر
علی سلیمی
فعال حوزه خودرو
پست: 2661
تاریخ عضویت: دوشنبه 23 شهریور 1383, 9:16 am
محل اقامت: کالیفرنیا
اینستاگرام: alisalimi_ir
Like شده: 158 بار

پست دوشنبه 29 اردیبهشت 1399, 5:09 am

نیما جان،

پیش از هر چیز ماشین جدید مبارک! از محتوای پست شما ظاهرا ساکن شهر رینو ایالت نوادا هستید و اگر اهل تفریح و گردش در روزهای برفی علی الخصوص سمت Tahoe و Highway 50 باشید قطعا انتخاب خودروی AWD بهترین گزینه است.

سه پیشنهاد و نظر شخصی داشتم:

1) حتما سرویس های قبلی Timing Belt و Water Pump رو از روی وین نامبر چک کنید و اگر اینکار انجام نشده (که البته با توجه به میزان کارکرد فعلی نیازی نبوده)، با رسیدن به مرز 100 هزار مایل حتما اینکار را انجام بدید. (البته کارکرد خودرو تون مشخص نیست به مایل یا به کیلومتر درج شده) و در صورتی که امکان دسترسی به سرویس هایی نظیر Carfax (جهت اطلاع سایر کاربران: چک کردن تاریخچه خودرو و تمامی اطلاعات گزارش شده مربوط به خودرو از روی VIN Number ائم از سرویس ها، تصادفات و.. البته در صورتی که گزارش شده باشند) نداشتید برای اطلاعات این چنینی میتوانید با من به صورت مستقیم در تماس باشید.

2) با توجه به حساسیت شما و خیلی از دوستانی که به خودروی شخصی به عنوان یک وسیله مصرفی کوتاه مدت نگاه نمیکنند، حدالامکان از مراجعه به مراکز تعویض روغن زنجیره ای پرهیز کنید، اغلب این فروشگاه ها به دلیل رقابت قیمتی موجود از فیلتر و روغن های ارزان قیمت تری استفاده میکنند و بالطبع با توجه به کیفیت محصولات مصرفی، نیازمند مراجعه متعدد و بیشتری هستید. روغن های Full Syntactic این مراکز به صورت Bulk (عمده) خریداری میشوند و قابل مقایسه با آنچه شما در قوطی های 5QT تهیه میکنید نیستند.

3) حتما اگر از مسیر Highway 80 یا Highway 50 سمت Sacramento یا Shingle Springs تشریف آوردید تماس بگیرید، خوشحال میشم زیارت تون کنم.  :grin:
نمایه کاربر
Nima Mojiz
مدیر کلوپ خودروهای مدل
پست: 1876
تاریخ عضویت: جمعه 29 خرداد 1388, 9:53 am
نوع خودرو: Subaru Impreza 2014
محل اقامت: Nevada
Like شده: 35 بار

پست سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1399, 3:16 am

خیلی ممنون از همه دوستان بابت پیشنهادات و کمک‌هاتون!
اول از همه این که کارکردم به مایله که میشه حدود 100 هزار کیلومتر و با توجه به این داستان کورونا و بهم ریختن وضع دنیا و خونه نشینی، تو این شیش ماه سر جمع 2000 مایل اضافه شده بهش!
موقع خرید ماشین کارفکس ماشین رو خود نمایندگی بهم داد و کامل بررسی کردم و خوشبختانه همه سرویس‌ها به موقع انجام شده بود. فعلا تا حوالی 100 هزار مایل خرج خاصی ندارم، مگر این که اتفاق خاصی بیوفته. با این وضعیت البته صد سال دیگه به 100 هزار مایل میرسه!
اینم بگم که اون ماشین قبلیم در عرض 2 سال به زور 11 هزار مایل پر کرد! به عبارتی سالی حوالی 6000 مایل در شرایطی که باهاش زیاد هم رانندگی میکردم.
اولین کار بعد از خرید ماشین، داستان بیمه بود. یه سری از شرکت‌های بیمه به امثال من که پاسپورت آمریکایی ندارم، بیمه نمیدن. به همین خاطر تعداد گزینه‌هام چندان زیاد نبود. در نهایت با بیمه بدنه تا سقف 1000 دلار و همین طور شخص ثالث تا سقف 25000 دلار، نهایتا بیمه ماهی 101 دلار شد. البته اینم بگم که مدت گواهینامه من تو آمریکا کمتر از سه ساله و به همین خاطر مقدار بیمه ام همچین پایین نیومد!
در مطلب بعدی میرم سراغ قوانین و قواعد پلاک اختصاصی و هزینه ای که پرداخت کردم و...
مجله ماشین
هفته نامه خودرو امروز

بازگشت به “سوبارو Subaru”