قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

۳۱۵ در یک نگاه

تصویر
A15 ، ویانا ، 110 ، 315 ، 530 ، X33 ، 550 ، Tiggo5 ، Tiggo7 ، Arizzo 5 ، ...

مدیر انجمن: دينگاليگا

hb315New
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 27 اردیبهشت 1399, 3:25 pm
نوع خودرو: ام وی ام ۳۱۵ نیو فیس

پست یک‌شنبه 28 اردیبهشت 1399, 7:51 am

سلام به همه دوستان
من سال ۹۴ از اولین سری‌های ۳۱۵ نیوفیس رو خریدم و تا الان هم همراهم هست و حدود ۸۵ هزارتا کار کرده. این توضیحات رو بیشتر برای دوستانی میدم که یا قصد خرید این ماشین رو دارن و یا خریدن و میخوان که بدونن چجور ماشینیه. ( و هم اینکه احساس دِین می‌کنم نسبت به گردانندگان و اعضای این سایت که زمانی که قصد خرید این ماشین رو داشتم از نظرات و اطلاعاتشون  خیلی استفاده کردم و اغلب هم به واقعیت نزدیک بودن).
این نکته رو همگیمون به خوبی می‌دونیم که ماشین تولید داخل خریدن تو ایران یه جورایی شبیه هندونه خریدنه!!! :sad: ( می‌خواد ننه باباش چینی باشن یا فرانسوی یا هر کشور دیگه‌) بر همین اساس هم بعضی‌ خریدارها راضی در حد تیم ملی و بعضی‌ها هم در حال آه و فغان از چیزی که خریدنن. اما در کل اگر بخوام ۳۱۵ نیو رو در یک جمله تشریح کنم باید بگم ماشینی نرم، کم سر و صدا، بساز و کم هزینه‌ست. تنها چیزی که بعضی اون رو عیب میدونن و من نمیدونم، شتاب پایین این خودروست. چون برای من شتاب داشتن یا نداشتن ماشین از اهیمت چندانی برخوردار نبوده و نیست.  این‌ها نتیجه‌ی سوار شدن این ماشین به مدت ۵ ساله. تنها چیزی که من دوبار تا حالا تعویض کردم (بجز مواردی که باید بصورت دوره‌ای تعویض بشن مث شمع و تسمه تایم و روغن و ...) قطعاتی از جلوبندی ماشین بوده، باتری ماشین بوده و یک قطعه هم از سیستم کولر (شلنگ رابط بین کمپرسور و رادیات). احتمالاً تو این هفته هم می‌خوام دیسک و صفحه رو عوض کنم که اون هم به عقیده خودم هنوز کارایی داره اما برای اطمینان بیشتر و آسیب کمتر به سایر قطعات این تصمیم رو دارم. توی سربالایی‌های جاده لوشان (مسیر آزاد راه قزوین رشت) که در سال چندبار میرم و میام، هیچوقت دچار مشکل و اصطلاحاً کم آوردن ماشین نشدم و خیلی از ماشین‌هایی که شاید یه سر و گردن از ۳۱۵ بالاتر به نظر میرسن رو با کولر روشن گرفتم. نکته‌ای که برام مسئله شده، باتری ماشینه و جالبه که بهتون بگم باتری هم داره کم کم مرخص میشه که من نمی‌دونم از جنس باتریه که من خریدم (البته نمایندگی انداخت و فابریکی بود) یا اینکه کلا این ماشین باتری خورش ملسه و یا اینکه عمرش از لحاظ فنی همین‌قدره)
امنیت این ماشین حرف نداره و در مقایسه با هم رده‌های خودش بسیار امن و ایمنه. این رو در تصادفات مختلفی که از ۳۱۵ دوستان و همچنین سایر ماشین‌های هم سایز و قیمتش دیدم دارم می‌گم. صندلی خیلی راحتی داره و با روکشی که براش انداختم که چرمی نیست و معمولیه، اصلاً احساس خستگی در رانندگی‌های طولانی مدت ندارم.
فرمون ماشین نسبت به سایر هم رده‌ها خیلی نرمه، تعلیق خوبی داره و سر پیچ‌ها اذیت نمی‌کنه، طراحی کاملاً دلنشینی داره، کم سر و صداست. صدای داخل ماشین زیاد و آزار دهنده نیست. کولرش اتوماتیک نیست ولی خوبه. یکی از مشکلاتی که زمان خرید ماشین باهاش مواجه بودم و اون موقع هم همه بهش اشاره می‌کردن نویز سیستم صوتی ماشین بود که نمی‌دونم توی تولیدات جدید حل شده یه نه. من که قید ضبط رو زدم و تو ماشین آهنگ گوش نمیدم. اگر برای شما مهمه حتماً قبلش راجع به این مشکل قدیمی تحقیق کنین. 
من این ماشین رو ۴۰ تومن نقدی خریدم و تا جایی که خبر دارم الان حدود ۱۷۰ تومنه!!! :( متاسفانه این شرایط کشور ماست که طی ۵ سال قیمت ماشین ۴ برابر شده و جای تاسفه. :sad:
امیدوارم توضیحات نسبتاً مبسوطی که دادم مفید باشه براتون و اگر هر کدام از دوستان سوالی داشته باشه و بتونم پاسخگو باشم، با کمال میل همراهتون هستم.

بازگشت به “ام وی ام MVM - چری Chery”