قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

خرید ماشین منطقه آزاد - بخرم یا نه؟

مدیران انجمن: hexagon, espero

نمایه کاربر
ya30n
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 65
تاریخ عضویت: جمعه 23 شهریور 1386, 8:39 am
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: زاهدان

پست چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399, 10:14 pm

سلام دوستان قدیمی و جدید (خیلی خوشحالم بعد 13 سال هنوز انجمن سرپاست)

لطفا تو زمینه خرید خودرو راهنماییم کنید.

حقیقتا من 3 ماهی هست از زاهدان به جزیره قشم رفتم. منطقه آزاد
ماشین خودم 206 تیپ 5 کارکرد 40 هزار و واقعا ماشین رو تمیز نگه میدارم و اهل دور دور الکی و .. نیستم.

منطقه آزاد ماشینای خارجی قشنگی داشت که دلمو برد :o
یکیشون فورد موستانگ کروک شش سیلندر ( هشت سیلندر هم هستش ) با کارکرد 80 تا 100 هزار
مدل 2006 و 2009
قیمت 130 و 150 میلیون

همسایمون یه پژو 405 داره و همیشه ناله میکنه میگه اینجا مکانیک درستی نداره هزینه هاشون خیلی بالاست و ... ماشینت رو از دست ندی
که ضرر میکنی... یکی دیگه میگه بخاطر شرجی و این حرفا ماشین خارجی خیلی بهتره واسه قشم و..
از یه طرف من میخوام همیشه زندگی کنم اونجا...
درسته شهر دیگه نمیشه برم ولی واقعا دلمو برده... حالا نه فقط فورد اصلا ماشین شاسی بلند و ... زیاده که میشه بخرم

یکی اینکه نمیدونم مصرف سوخت اینا چطوریه
206 خودم که واقعا بالاست...

یکی اینکه آیا تعمیر و نگهداریشون و لوازمی اگه خراب شد و .. خیلی گرونه؟!

و اینکه من کلا یه 111 داشتم و الانم 206 ... زیاد از ماشین و داخلی و این چیزا سر در نمیارم.
ولی دیگه خودتونو بزارین جای من... وقتی تو منطقه آزاد هستی و ماشین خارجی با این قیمتا میشه سوار شی و رانندگی کنی و لذتشو ببری
شما چیکار میکردین :who:

چهار تا بود دیوار تا دو سه روز قبل ، یکیشون فروش رفته
خودتون ببینید
و ممنون میشم کمکم کنید که آیا کار درستیه یا نه!

فورد موستانگ 2007

فورد موستانگ 2006

فورد موستانگ 2009
نمایه کاربر
علی سلیمی
فعال حوزه خودرو
پست: 2661
تاریخ عضویت: دوشنبه 23 شهریور 1383, 9:16 am
محل اقامت: کالیفرنیا
اینستاگرام: alisalimi_ir
Like شده: 158 بار

پست جمعه 9 خرداد 1399, 4:26 am

فورد ماستنگ هزینه تعمیرات بالایی ندارد و در امریکا نیز نظیر تولیدات ایرانخودرو و یا سایپا جزو خودروهای تولید داخل با هزینه های نگهداری بسیار معمول و معقول محسوب میشود، اگر چه اغلب این خودرو ها به دلیل محدودیت در کشور (ایران) به طور صحیحی نگهداری و یا حتی استفاده نمیشوند. تنها مورد شایع در این اتاق از فورد ماستنگ صدای تیک تیک ای است که در حدود همین میزان کارکرد بسیار شایع است که با تعویض Variable Timing Solenoid (گوگل کنید) به راحتی قابل تعویض و قابل رفع میباشد. پیش از خرید نیز حتما وضعیت روغن موتور و به خصوص روغن گیربکس را بررسی کنید چرا که در صورت عدم تعویض به موقع، در آینده با مشکلات تعمیر گیربکس رو به رو خواهید شد.

در صورت تمایل به خرید، میتوانید پیش از خرید VIN Number خودروهای مذکور (درج شده بر روی برچسب نصب شده بر روی اتاق خودرو که با باز کردن درب راننده قابل مشاهده است، و یا پلاک ای که بر روی داشبورد نصب شده و از پشت شیشه جلو در سمت راننده قابل مشاهده است) را از طریق پیام خصوصی برای بنده ارسال کنید تا Service History آنها ائم از سرویس هایی که قبل از خارج شدن از خاک امریکا بر روی این خودروها انجام شده و همچنین گزارش تصادف های احتمالی را در اختیار شما قرار دهم.

* توجه داشته باشید: برخی از خودروهای وارداتی به کشور که از مقصد امریکا به ا م ا ر ا ت و سپس به ایران وارد شدند قبلا تصادف داشتند و بسیاری به دلیل هزینه پایین خرید این نوع خودروها (سند اوراقی) از شرکت های بیمه که از طریق حراجی های خودرو در امریکا به فروش میرسند، نسبت به خریداری این نوع خودروها و بازسازی آن در خاک ا م ا ر ا ت اقدام میکنند و در نهایت نیز وارد کشور (ایران) میشوند، یکی از دلایل نصب بادی کیت های افترمارکت بر روی اغلب این خودروها علاوه بر ظاهر جدید و جذاب تر، هزینه های پایین تر بازسازی این نوع خودروها است چرا که قطعات و بادی کیت های افترمارکت به مراتب ارزانتر از لوازم اصلی هستند و علاوه بر ظاهر جدید در فروش خودرو نیز موثر تر هستند.

چنین خودروهایی در خاک امریکا مشمول دریافت سند اوراقی میشوند اما از آنجایی که این خودرو ها از خاک امریکا خارج میشوند، در هر کشور دیگری غیر از امریکا، سند جدیدی برای آنها صادر میشود که این سند همانند سایر خودروهای معمول، تمیز (غیر اوراقی) هستند. قبلا مشابه چنین اتفاقی در خصوص یکی از کاربران همین انجمن در خصوص خریداری خودروی تویوتا کمری اتفاق افتاده بود و خودروی بدون تصادف ایشان در امریکا تا شیشه جلو دچار آسیب جدی و شدیدی شده بود که تصاویر این خودرو پیش از بازسازی و در زمان آسیب و فروش آن در حراجی خودرو در امریکا در اختیار کاربر انجمن به جهت پیگیری مراحل قانونی قرار گرفت.

بازگشت به “[130 تا 180 میلیون]”