ایراد جلوبندي و تعلیق پژو 405 – پارس- سمند

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
علي1800
يار همراه
پست: 368
تاریخ عضویت: شنبه 14 آذر 1383, 1:19 am
نوع خودرو: BMW 525i & 318i
محل اقامت: اهواز >>>>

ایراد جلوبندي و تعلیق پژو 405 – پارس- سمند

پست توسط علي1800 » پنج‌شنبه 22 دی 1384, 12:11 am

با سلام خدمت دوستان خوبم: :grin:
دو تا مشکل در مور جلوبندی ماشینم ایجاد شده که داره کلافم میکنه :???: (ماشین پژو پارس مدل 82)
1:در حالت خاموش اگه فرمون رو به چپ و راست (با کورس کم ) حرکت بدم صدای تق تق میده .که در حالتی که ماشین روشن هست این صدا در این حالت ایجاد نیشه فقط وقتی سر پیچ اگه کوچکترین دس اندازی باشه این صدا و ضربه کاملا در فرمون احساس میشه!!!!

2:تازگی موقع چرخوندن فرمان صدایی مثل سابیده شدن آهن به آهن یا لاستیک(قرچ قرچ) :-( شنیده میشه و با و پایین رفتن از رو مانع ها صدای جیر جیر میده که این صداها وقتی بارون میاد کاملا رفع میشه!!! :(

قابل توجه که برای رفع این مشکلات 3 روز پیش.. 2 تا بوشهای طبق ها – لاستیک های موجگیر – سیبکهای فرمان رو عوض کردم که 85000 تومان خرجش شد ولی این مشکلات حل نشد.... :cry:


نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3476
تاریخ عضویت: جمعه 16 مرداد 1383, 2:44 am
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, London
اینستاگرام: https://www.instagra
تماس:

پست توسط hossein G » پنج‌شنبه 22 دی 1384, 1:34 am

علي جان نگفتي تاير زير ماشينت چييه ؟‌اسپرته ؟ رينگت سايزش چنده ؟


.Horsepower sells cars, Torque wins the races

Overhaul & Blueprint XU9J4/Z - Peugeot MI16

Restore BMW 2002 Turbo
نمایه کاربر
علي1800
يار همراه
پست: 368
تاریخ عضویت: شنبه 14 آذر 1383, 1:19 am
نوع خودرو: BMW 525i & 318i
محل اقامت: اهواز >>>>

پست توسط علي1800 » پنج‌شنبه 22 دی 1384, 1:40 am

حسين جان رينگ و لاستيك فابريك بريجيستون 185 65 14


نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3476
تاریخ عضویت: جمعه 16 مرداد 1383, 2:44 am
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, London
اینستاگرام: https://www.instagra
تماس:

پست توسط hossein G » پنج‌شنبه 22 دی 1384, 1:50 am

صدايي كه گفتي مربوط به ميل كمك فنر و لاستيك ضربه گير و اين صدا بيششتر در فصل زمستان رايجه و اگر چندين ساعت با ماشينت راه بري قطع يا كمتر ميشه راه اصلي اينه كه اگر از كمك هات راضي نيستي تعويض كني با نوع اصلي اما راه موقت اينه كه كمي روغن به ميل كمك فنر بزني.
صداي بعدي كه گفتي از تو جعبه فرمون و اتصلاتشه ماشين خودم هم همين صدا ميده مخصوصآ وقتي در يك موقعيت خاص به سمت چپ فرمون ميدم و بر ميگردونم اول فكر كردم از شغال دست و ميل كوتاه فرمون ميشه ولي دقت كرد از طرف جعبه فرمون بود صداش.


.Horsepower sells cars, Torque wins the races

Overhaul & Blueprint XU9J4/Z - Peugeot MI16

Restore BMW 2002 Turbo
نمایه کاربر
علي1800
يار همراه
پست: 368
تاریخ عضویت: شنبه 14 آذر 1383, 1:19 am
نوع خودرو: BMW 525i & 318i
محل اقامت: اهواز >>>>

پست توسط علي1800 » پنج‌شنبه 22 دی 1384, 3:06 am

مرسي حسين جان اتفاقا منم حدس زدم از ميل كوتاه فرمون چون وقتي نگهش ميداشتم صداش كمتر مي شد.... حالا اين مشكل علاجي داره؟؟


نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3476
تاریخ عضویت: جمعه 16 مرداد 1383, 2:44 am
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, London
اینستاگرام: https://www.instagra
تماس:

پست توسط hossein G » پنج‌شنبه 22 دی 1384, 4:16 am

ببين علي جان
يك سري قطعات هست كه ايران خودور روي ماشين ميبنده اين قطعات از كيفيت آنچناني بر خوردار نيستن و اگر اونا رو با نوع اصلي اصلي مقايسه كني به تفاوت ها به راحتي پي ميبري !
حالا ما چي كار كنيم ؟
دو حالت داره يكي اينه كه طرف ميخواد ماشين رو براي مدت طولاني نگه داره (مثله خودم) كه در اين صورت هر قطعه ايي خراب ميشه با بهترين نوعي كه تو بازار گيرش بياد تعويض ميكنه.
حالت بعدي شخصيه كه ميخواد چند سالي از ماشين استفاده كنه خب براي اين شخص به صرف نيست كه پول قطعات رو دوبار بده(يكي پولي كه به ايرانخودور بابت قطعات فابريك آشغال داده و يكي پولي كه حالا بايد براي قطعات اصلي بده) و اكثرآ به روش ها ابتكاري و مسكن مانند پناه ميبرن.

از اينكه ديدم اينقدر پول خرجش كردي خيلي تعجب كردم اون مكانيكي كه اينكار رو كرده خيلي بي وجدان و بدون تجربه بوده :???:
اولين توصيه اينه كه هر گونه لقي رو كنترل كني خيلي راحته يكي بزار پشت فرمون و (از قبل دو تا فيلم راديولوژي زير چرخ ها ي جلو بزار تا فرمون سبك بشه چون اگر موتور رو روشن كني سر و صداي موتور مزاحم ميشه+اتصال فرمون به چرخ تبديل به مكانيكي هيدروليكي ميشه) حالا از طرف بخوا تا فرمون بازي كنه بعد خودت بادقت به صدا ها گوش كن حتي اگر لازم بود از يك تيكه شيلنگ پلاستيكي باريك(شيلنگ هواي آكواريوم) استفاده كن و ببين صدا از كدوم موضع ميادش.
درستهكه كمي وقت گيره اما براي چيز هايي كه بار اولته باهشون برخورد ميكني كابردي ترين روشه و بعدآ با داشتن تجربه كه چه صدايي مربوط به چه به راحتي ميتوني عيب يابي كني.
يك نكته هم بگم فرق صداي سوپاپ هاي تغيير موقعيت جعبه فرمون هيدروليك رو ميدوني ؟
موفق باشي


.Horsepower sells cars, Torque wins the races

Overhaul & Blueprint XU9J4/Z - Peugeot MI16

Restore BMW 2002 Turbo
نمایه کاربر
علي1800
يار همراه
پست: 368
تاریخ عضویت: شنبه 14 آذر 1383, 1:19 am
نوع خودرو: BMW 525i & 318i
محل اقامت: اهواز >>>>

پست توسط علي1800 » پنج‌شنبه 22 دی 1384, 5:15 am

hossein G نوشته شده:يك نكته هم بگم فرق صداي سوپاپ هاي تغيير موقعيت جعبه فرمون هيدروليك رو ميدوني ؟
موفق باشي
نه نميدونم اگه ميشه يكم توضيح بده
مرسي از راهنماييت امروز حتما اين كاري كه گفتي ميكنم و نتيجش ميگم


نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3476
تاریخ عضویت: جمعه 16 مرداد 1383, 2:44 am
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, London
اینستاگرام: https://www.instagra
تماس:

پست توسط hossein G » پنج‌شنبه 22 دی 1384, 5:36 am

صداش به صورت تيپ/teep/ خيلي خفيفه.
صدايي كه شما ميگي احتمالآ به صورت` تق` هستش اولش كمي خشه داره بعدش صداي تقه بم ميده.


.Horsepower sells cars, Torque wins the races

Overhaul & Blueprint XU9J4/Z - Peugeot MI16

Restore BMW 2002 Turbo
نمایه کاربر
A R A S H
پاي ثابت
پست: 1138
تاریخ عضویت: شنبه 29 مرداد 1384, 7:42 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست توسط A R A S H » پنج‌شنبه 22 دی 1384, 6:53 am

سلام
حسين جان اون صداي قيژ قيژ وقتي فرمون رو ميچرخوني اگه فقط موقع سرد بودن ماشين بياد كه مشكلي نداره؟يعني يه نمه كه ماشين كار ميكنه و گرم ميشه ديگه اون صدا نياد.يا با اينحال بازم مشكل داره؟
ممنون


نمایه کاربر
علي1800
يار همراه
پست: 368
تاریخ عضویت: شنبه 14 آذر 1383, 1:19 am
نوع خودرو: BMW 525i & 318i
محل اقامت: اهواز >>>>

پست توسط علي1800 » پنج‌شنبه 22 دی 1384, 8:41 pm

حسين جان امروز اون كارايي كه گفتي انجام دادم....
اون صدايي كه موقع چرخوندن به صورت ممتد و رو دس اندازا صدا ميداد از داخل گردگير فرمون سمت راننده بود كه گردگيرو باز كردم ديدم 1 قطره گيريس هم روش نبود و اون لولاكه بعد سرروت فرمان هست زنگ زده بود و صدا ميداد درش آوردم و عوضش كردم... بعد گريسش زدم و گردگيرش بستم.. اين از مشكل اول... بعد اون صداي تق تق هم چك كردم موقع بازي كردن با فرمون(بازي كردن به سمت چب و راست) وقتي به سمت راست ميگيري و ول ميكني دقيقا از داخل جعبه فرمون صداي تق تقش شنيده ميشه يه جور حالت لقي... حالا ديگه نميدونم؟؟؟؟


موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “پژو 405، پرشیا و...”