قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تاپیک جامع شورلت بلیزر

مباحث مربوط به بلیزر Blazer , سابربن Suburban , هامر Hummer , تاهو Tahoe

مدیران انجمن: علي هافكلاچ, آرمين

نمایه کاربر
بليزر
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 511
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 اردیبهشت 1386, 1:08 pm
نوع خودرو: بلیزر و هیوندا ورنا
محل اقامت: اصفهان

پست دوشنبه 24 اردیبهشت 1386, 6:44 pm

لندروور كه ستمه فقط بليزر
تو جاده كه 180 تا ميره
تو آفرود هم كه تا ميره بايد همرو بكسل كنه بياره بيرون
خدا بركنش بده
نمایه کاربر
پوما
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 511
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 28 شهریور 1385, 8:40 am
نوع خودرو: chevelle malibu
محل اقامت: شيراز

پست یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1386, 11:23 am

درسته كه من امريكايي بازم ولي هيچوقت بليزر توانايي يه لندروور 70 اسب بخاري رو هم نداره!
بليزر كه خوبه حتي خيلي از اس يو وي هاي وطني هم اين توانايي رو ندارن كه با يه لندروور 48 در رد شدن از ناهمواري ها رقابت كنند :smile:
آخرین ويرايش توسط 1 on پوما, ويرايش شده در 0.
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
مدیر کلوپ خودروهای آمریکایی
پست: 13314
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 21 مهر 1383, 7:17 am
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
Like شده: 21 بار

پست یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1386, 11:24 am

هر چند امريكايي دوست هستم
ولي معتقدم تو آفرود ها رودست لندرور از نظر كارايي و رنجرور از نظر ديناميك و كارايي با هم رو دست ندارن

اما بليزر چنتا ايراد داره
هرچند ماشين كارا و خيلي خوبيه اما نرمي زياد از حد در كنار بازي فنرهاش تو نا همواريهاي شديد و همينطور كوچكي چرخها در مقابل جثه صحت حرف دوستمون آرمان عزيز رو تصديق ميكنه

چون زود چرخهاش يه حالتي مث پريدن پيدا ميكنه و نميتونه نيرو رو خوب به زمين انتقال بده

به نظر من بليزر بيشتر از كوهنورد بودن يه بيابون نورد خوبه مخصوصا تو جاهايي كه زمينش سست و روونه

البته اگه يه موتور 455 روش باشه نميتونيم خيلي به پر و پاش بپيچيم چون اون موقع گشتاور عظيمش با اون دنده كمكهاي قدرتي هر ناهواري رو هموار ميكنه
نمایه کاربر
بليزر
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 511
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 اردیبهشت 1386, 1:08 pm
نوع خودرو: بلیزر و هیوندا ورنا
محل اقامت: اصفهان

پست شنبه 12 خرداد 1386, 11:30 am

سلام
شايد هيچ كدوم تا حالا بليزر يا رنجرور نداشتيد .

من بليزر داشتم و دارم و رنج روور رو هم يكي از بچه داره.

اصطلاحاً ميگن كسي كه سوار رنج رور شد ديگه پياده نميشه ، چون فوق العاده نرمه صداي موتور قشنگي هم داره در كل هندلينگش بد نيست .
ولي . . .

استهلاكش فوق العاده بالاست قطعاتش هم گرونه ديگه چون ماله پدر پيره استعماره .
مثال : انباره اگزوز وي 8 فابريك 185 هزار تومان .
موتورش مثل 350 GM هست با دوتا كاربرات ديافراگمي ( مثل پيكان) كه اگه بهم ريخت واويلا
هيچ وقت من نعره اين موتور رو نشنيدم اينگار اين موتور جون نداره البته در مقايسه با GM350 .
كمك خوبي داره ولي اتاقش خيلي سبكه و توان فشار زياد رو نداره بعد از يه مدت اگه زياد آفرود رفتي بايد بره دكتر .

بليزر مورد بحث : موتور 350 - گيربكس350 اتوماتيك- هميشه چهار چرخ .

تك كاربراتور 4 دهنه -750 سي اف ام
2 شيشه جلو و شيشه بزرگ عقب برقي.
كمك چهار حالته و يك حالت خلاص .
ورزن گيربكس كمكش حدود 300 كيلو

تصویر

ضريب كمكش هم 1:1 و 2:1 هست .
فقط كمكش اندازه موتور رنجرووره :smile:
جعبه فرمان هيدروليك با كمك فنر افقي براي بهم نخوردن تعادل.
تصویر

قطعات موتورو گيربكش با بيوك و تموم 350 هاي تو ايران مشتركه ، پس قيمتش پايينه چون خيلي زياده.
تنها SUV تو ايران هست كه بدون تغييرات در بدنه ميشه سايز لاستيك 33.12.5R15 روش انداخت.

فقط مصرف بنزينش رو صدي 18 ليتره كه 5 ليتر از رنجرور بيشتره. :cry:
خلاصه بليزر رو بايد سوارشي :)

تصویر
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
مدیر کلوپ خودروهای آمریکایی
پست: 13314
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 21 مهر 1383, 7:17 am
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
Like شده: 21 بار

پست یک‌شنبه 13 خرداد 1386, 4:47 am

مشكلاتي كه از رنجرور گفتي همش ناشي از عمر زياد و نبود قطعاته و همينطور قيمت سر سام آور لوازم


اما خوب بليزر هم قطعاتش بيشتره و هم خودش :smile:


به هر حال اگه هر دو رو تو شرايط خيلي خوب سوار بشي حتما راي به رنجرور ميدي
فك كنم اينو خودتم قبول داشته باشي كه رنجرور هم تو ديناميك و هم تو آفرود حرفاي زيادي برا گفتن داره

نميگم بليزر ضعيفتره اما هيكل بزرگ و سنگينش خيلي برا آفرود مناسب نيست و يه جاهايي حال آدم رو ميگيره
نمایه کاربر
پوما
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 511
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 28 شهریور 1385, 8:40 am
نوع خودرو: chevelle malibu
محل اقامت: شيراز

پست یک‌شنبه 13 خرداد 1386, 8:36 am

بليزر اگر موتور گنده روش باشه نا اميدت نميكنه ولي 350 هم شده كه بعضي از جاها بزارتت !
داييم بليزر داشت ! يه بار زديم افرود طرف جاده صدرا ... تقريبا از همه جا رد شد . ولي يه جاي باريك گير افتاديم و با كلي بدبدختي در اومديم! در ضمن دنده كمك بليزر براي همچين هيكلي كارايي لازم رو داره ولي به شرطي كه موتورش بزرگ تر از 350 باشه مثلا 400 . و تنها مشكل بليزر سايز بزرگشه و بفهمي نفهمي وزنه هم اگه كمتر بود بهتر بود.
رنجرور هم داشتيم ! تو شيراز به رنجاور معروفه :smile: چون قطعاتش خيلي گرونه و در عين حال خيلي استهلاك بالاي هم داره. همون طور كه گفتين اتاقش براي موتور 8 سيلندرش ضعيفه كه و همينطور توي دست اندازها زود مستهلك ميشه ! ولي از نظر شتاب و سرعت و ديناميك رانندگي خيلي توپه نسبت به افرود ها راستي زاويه ديدش هم حرف نداره ! تو هيچ ماشيني نديدم اينقدر به اطراف مسلط باشين.
ولي در عين حال به بليزر راي ميدم چون ماشين خشنيه مخصوصا اگه يه گارد استيل گنده جلوش بسته باشن و دو تا شاخ رو سقفش :cool:
نمایه کاربر
اصلان شورلت
دنده 1
پست: 1000
تاریخ عضویت: جمعه 18 اسفند 1385, 5:39 pm
نوع خودرو: 206 و رویال
محل اقامت: رشت

پست دوشنبه 14 خرداد 1386, 7:31 am

سلام
راستش از بچگي عاشق بليزر بودم. هميشه از بزرگي و ابهتش لذت مي بردم.
ميخواستم يكم اساتيد اطلاعات در موردش بدن...[/url]
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10838
تاریخ عضویت: جمعه 2 مرداد 1383, 9:19 am
نوع خودرو: C107,C350,XV50
Like شده: 4 بار

پست دوشنبه 14 خرداد 1386, 7:37 am

اصلان جان اين چه طرز تاپيك نوشتنه؟ تاپيك زدي بدون 1 خط اطلاعات و از بقيه اطلاعات ميخواي؟
خب خودت 4 خط در مورد عشقت بنويس :lol:
لطفا يا تاپيك رو كامل تر كن يا قفل و پاك ميشه.
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»
نمایه کاربر
اصلان شورلت
دنده 1
پست: 1000
تاریخ عضویت: جمعه 18 اسفند 1385, 5:39 pm
نوع خودرو: 206 و رویال
محل اقامت: رشت

پست دوشنبه 14 خرداد 1386, 7:59 am

اره اقا محمد حق داري...
اطلاعاتي كه دارم اينه كه 8 سيلندره!!!!!!!! البته نميدونم در چه سالايي توليد شدن.
تا اونجا كه يادمه پلاكاشون از تهران-م تا تهران-24 هست
يه بارم كه سوار شده بودم يادم مياد كه از بس كه درب كاپوتش كشيده بود مثله كاميونا زياد نسبت به ماشينايي كه از جلو بهشون نزديك ميشديم ديد نداشتيم.
من فقط 3 درشو ديدم ولي 5 درشم فكر كنم باشه.
يه سري اشكالاتي كه ازش ميدونم يكي وزن زيادشه كه البته چرخاشم يكم كوچيكه.
دومي فاصله زياد محورها و همچنين به نسبت طول، ارتفاع كمشه كه باعث ميشه تو عبور از مسيرهاي صعب العبور كفش به زمين بگيره...
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
مدیر کلوپ خودروهای آمریکایی
پست: 13314
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 21 مهر 1383, 7:17 am
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
Like شده: 21 بار

پست دوشنبه 14 خرداد 1386, 10:28 am

در مورد توانايي آفرود اين ماشين تو بخش آفرود تاپيك دنده كمك يه صحبتايي شده كه به نظرم اگه يكي از دوستان يه كم دست به موس بشه و اون قسمتهاي نا مربوط به اون تاپيك رو بياره اينجا خيلي خوب ميشه

اما خود بليزر
موتورهاي 8 سيلندر 350 و و 455 از معروفترين موتورهاش هستن
يه ماشين نسبتا رحت و نرمه اما خوب يه كمبودهايي از نظر راحتي داره مثل غير قابل تنظيم بودن صندليها و ارتفاع زياد اطاق

از نظر من بيشتر يه ماشينه آفرود اما غير صخره نورده و بيشتر براي مسير هايي ساخته شده كه خيلي چين و چروك نداشته باشن
بيشتر به مسيرهايي كه قدرت براي حركت ميخواد سازگاري داره و از نظر تكنيكي به خاطر ابعاد بزرگ حرف زيادي برا گفتن نداره

از نظر قدرت هم با يه موتور 350 كه حدود 150-60 اسب قدرت داره راحت يه ماشينايي مث رونيز و اينا كه 160 اسبي هستن رو ميزنه كه اينم ناشي از گشتاور بالا و گيربكساي خوبشه

راستي دو مدل گيربكس داره كه 4 دنده دستي و 3 دنده اتوماتيك هستن و مدل اتوماتيكش درده فرمونيه

يه حسني كه داره تو شرايط بد رانندگي اگه خراب بشه مثلا راحت ميتونيد بريد زيرش و بدون جك گيربكس رو باز كنيد :-(

انواع دو در و 4 درش هست و از مدلهاي 75 تا 93 تو ايران زياد پيدا ميشه


به نظر من يه ماشين خيلي خوب و قدرتي براي كمپينگ هست كه ميتونيد تو ساحل شني دريا و يا دشتها و مناطق كوهستاني ازش بهترين استفاده رو بكنيد و يه كاروان يا قايق كوچك خودتونو باهاش حمل كنيد
اما توقع نداشته باشين مث يه لندرور از هر مسيري عبور كنه

بازگشت به “وانت و شاسی بلند های جنرال موتورز GM”