قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

Restore BMW 2002 Turbo

پروژه هاي تقويت خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

نمایه کاربر
سید حسین.
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 395
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 25 مهر 1387, 9:38 pm
نوع خودرو: E28 535is, E28 528e
محل اقامت: Rockville, MD

پست پنج‌شنبه 25 خرداد 1396, 6:38 pm

Holset HX30w turbine side is way too big for a 2.0L that max can rev up to 7k.
Also what is headgasket configuration?
Official BMW Master Technician #16073 @ BMW of Rockville
mye28.com - BWM E28 Enthusiasts Community
نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3476
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 15 مرداد 1383, 10:14 pm
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, London
اینستاگرام: ex.mechanic
Like شده: 22 بار

پست دوشنبه 5 تیر 1396, 3:25 pm

درود

فرصتی دست که کمی بتوتم تایپ کنم.
كار هاي زيادي در طَي اين ٣ ماه انجام شدش كه قبل از هرچي از همه اونايي كه دركم كردم يا منو درك نكردن تشكر ميكنم، اگر بخوام اسم أفراد رو ببرم ليست بلندي ميشه كه شايد از ماهيت كلي اين تاپيك دور باشه اما بدونين كه همه شما توي قلب من هستين و هر وقت كه به ماشين و عكس ها نگاه ميكنم به ياد شما ميفتم.
فدائ همه دوستان گلم :hb:


اكثر لوازم حدود ٩ سال پيش انتخاب و تهيه شده بودن كه بازم هم تا جايي كه ميشدش به قولي ارتقا دادم، اما اعتراف ميكنم اگر با ديدگاه امروزم ميخواستم همين پروژه رو انجام بدم شايد يك موتور ٤ سيلندر ژاپني مينداختم توي كاپوت اونم هم فقط و فقط به خاطر هزينه مقول نه اينكه موتور M10 بيس بدي داشته باشه.

٩٠٪‏ كار ها اولين بارم كه داشتم انجام ميدادم كه خودش اولين تجربه حساب ميشه و زمانگير ميشه انجام كار ها، از طرفي من در مقابل زمان بودم كه يك جور هايي به ضررم هم شدش.

مثلا روزي كه عصرش بايد ماشين رو ميزدم روي خرك و پروژه توي خواب كوتاه ميرفتش تازه داريور هاي جرقه ام رسيدن دستم! كه نميشدش ماشين رو روشن كنم و روشن كردن موتور به دفعه بعدي موكول شدش، با وجود داشتن تمامي شرايط يعني مدار سوخت و سنسور ها يا حتي گيجً ها نصب بودن و حتي فشار روغن مطلوب زمان استارت و...
جالب اينكه دقيقه ٩٠ يك ست راديو فابريكي هم خريداری شدش،
در كل بگم كه از عملكرد خودم به شدت راضي هستم به خصوص به دوستاي خوبم افتخار ميكنم.

استاندارد ها توي اين چند سال تفاوت هايي زيادي كرده....
يادمه كه رفته بودن از شيرازي توي چراغ برق شمع موتور بخرم كه قيمّت ٤٠،٠٠٠ تومن دادن كه نگرفتم و همون جنس توي مغازه شمع فروشي سر كوچه رياحي ٣٠،٠٠٠ بودش كه بازم نگرفتم تا از يك مغازه همونجا كه شمع و اينا ميفروخت گرفتم ٢٦،٥٠٠ تومن!!!!
به قول معروف والا حرام! ١٣،٥٠٠ تومن حرام توي زندگي و خواهر مادر فروشنده، تازه يك باباي حدود ٨٠٠ تا پلاتين دلكو همون روز أورده براي فروش كه اون آقاي محترم با وجود اصلي بودن جنس ها به اون بنده خدا قيمّت دونه ايي ٤٠٠٠ تومن دادن! بله ديگه اينه كه از بي ام و ٢٠٠٢ جمع كردن پشيمون شدم يك عده دلال دارن لوازم روً سگ خوري ميخرن و به قيمّت خون پرده ميفروشن، والا حرام!
تازه پايه موتور زير گيرباكس رو ٣٠ تومن قيمّت دادن كه همسايه محترمشون ٢٠ تومن ميفروختن.... حالم به هم خورد...
بله استاندارد حروم خوری جای صداقت رو گرفته و حتی یک جورهایی به کلاه برداری افتخار هم میکنن!

قيمّت خريد معقول حق مسلم هر مشتریي هست. :lol:

خب ماشين دفعه بعدي كه برگردم روشن ميشه و براي تنظيم مياد تهران و شايدم داينو بزنم اصلا مهم نيست كه ١٠٠ اسب باشه يا ١١٠٠ اسب، تجربه رانندگي با ١٠٠ اسب اشم به حد كافي متفاوت هست، دريغ كه يك زماني ماشين ها چقدر سبك بودن و عاري از پلاستيك، ستون ها A pillar ها نازك بود، فرمون هيدروليك نبود، شيشه ها دستي بودن، شيشه مثلي جلوSmoking Windows باز ميشدش، سپر ها فلزي كرُم بودن، زه دور براق داشتن، راديو مونو داشتن، در كل إمكانات زيادي نداشت اما fun بودن. مثله زندگی خودمون که ساده اما با لذت بود.

اشتباه نكنيد من منكر تكنولوژي، رفاه و ايمني نيستم. فقط دنبال يك تجربه قديمي به همراه تفريح هستم.

بله من دندونپزشك هستم و D.M.D دارم، اما قبل از تغيير فاز هنرستان رفتم، ديپلم فني دارم، فوق ديپلم مكانيك خودرو گرفتم، توي سكو هاي نفتي كار كردم، دوره هاي مكانيك سيالات شركت نفت و.... از سن ١٢ سالگي شب و روزن ماشين بازي بوده و بيگانهً نيستم، بعضي كار ها رو براي دلت انجام میدی بعضي ها براي أمرار معاش و زندگي كردن.

هر قسمت اين ماشين تجربه جالبي بودش، مثلا سيم كشي كه شيلد خوب پيدا نكردم توي بازار تا حدي يك سيم كشي فابريكي ماشين رو أوراق شدش تا از تيكهً كامل شيلدش استفاده بشه.
جوشكاري TIG ارگون اولين بارم كه ميزدم، يا اهن كردن كامل و رنگ الكترواستاتيكً قسمت ها،
سيم كشي كامل مدار انژكتور، نصب دريچه گاز بزرگتر و ساخت آداپتور و جوشكاري پايه و طراحي چند بار سيم گاز و تغيير پدال و اهرم بندي دريچه گاز و ساخت رابط براي سنسور TPS و حدف مدار اب دريچه و إصلاح فنر بندي،
مدار سوخت همون طرح قبلي اجرا شدش با اين تفاوت كه لوله هاي مسي رو كندم اونم به خاطر نا مناسب بودن جنس لوله ها بودش كه زيادي نرم بودن يعني الياژ مناسب نداشتن، براي نصب رادياتور ٢٠٦ إصلاحات زيادي انجام دادم توي سيني جلوي ماشين جاي پايه هاي فابريكي درست كردم و اون فضاي داخلي موم تزريق كردم.
جاي لوله خروجي توي سيني جلو إيجاد شدش تا رادياتور تا حد ممكن پايين نصب بشه و به خوبي توي جاش بشينه مدار ترموستات و باي پاس تا جايي كه ميشدش مورد مطاله! إصلاح قرار گرفت منبع انبساط ٢٠٦ طرح قديم نصب شدش اماً هنوز توي فكر إصلاح فنر درب منبع انبساط هستم كه ١.٤ بار باز ميشه كه بالا هست براي طراحي من ٠،٨ بار أيده ال طراحي من هستش سيني جلو براي إفزايش جريان هواي عبوري به رادياتور إصلاح شد،
كل air to water تغيير كرد فلنج پيچي براي بي او وي تراشيده شدش پمپ اب برقي و رادياتور ،
oil cooler خنك كن روغن أضافه شدش، مدار ترمز پمپ اصلي جلو تي اي اي ٢٢ ميليمتر ديسك ترمز كاليپر Tii بزرگترین بوستر ترمزی
که میشد نصبیدم و لقي پمپ بوستر شيم گيري شدش لوله هاي ترمز تعويض شدن، بقييه قسمت هاش تميز رنگ شدن شيلنگ ترمز ها نو شدن منبع روغن تميز شدش لوله هاي ورودي از مخزن عِوَض شدن، رابط چپقي ها ارتقا پيدا كردن درب منبع روغن سنسور دار شدش،
پدال باكس كامل بازسازي شدش پمپ كلاچ كامل داخلش نو شدش حتي خود پوسته آش هم پوليش خورد شيلنگ كلاچ زير نو شدش،
و....
نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3476
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 15 مرداد 1383, 10:14 pm
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, London
اینستاگرام: ex.mechanic
Like شده: 22 بار

پست دوشنبه 5 تیر 1396, 3:47 pm

سید حسین. نوشته شده:Holset HX30w turbine side is way too big for a 2.0L that max can rev up to 7k.
Also what is headgasket configuration?
Dude its not only inappropriate but against law to typing English.
since I am assuming your Persian is weak I am answering you in way
you can understand ;)

Have ever saw the Hx30 map ?

yep it has huge turbine housing, however the comp size is ok,
forget about what garage rats saying look to map + other dyno-ed engines.
they even used way bigger turbo than mine.
this turbo has been on 4 cylinder 3.9 L Cummins, considering
the ava, of M10 double of a diesel and ky log headers make back press so
boost is dirt cheap to get.
yep the spool is not as quick as it if, but when you got boost
it goes for ever! 1 second lag worth it + this turbo that much strong you can even
delete any bov and surge it day&night.

search it they using it on Miata not just HX30 even the bigger brother HX35 and so.
نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3476
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 15 مرداد 1383, 10:14 pm
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, London
اینستاگرام: ex.mechanic
Like شده: 22 بار

پست دوشنبه 5 تیر 1396, 3:57 pm

hoshivar نوشته شده:سلام واقعا تمیز کار میکنید عالیه. میشه بپرسم ای سی یو رو قراره برای چه قسمت هایی استفاده کنید؟ اطلاعاتش رو میخوندم برای ماشین های مدرن امکانات جالبی داره ولی برای موتور های قدیمی چی؟ دقتش بالاتره یا سلیقه ای انتخاب شده؟
تکنولوژی بهتر.
نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3476
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 15 مرداد 1383, 10:14 pm
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, London
اینستاگرام: ex.mechanic
Like شده: 22 بار

پست دوشنبه 5 تیر 1396, 4:06 pm

آخرین تصاویر از آخرین لحظات که داشتیم ماشین رو میکردیم توی کپسول زمان،
بهراد، بهنام که خیلی بهشون زحمت دادم :smile:
thumb_IMG_1284_1024.jpg
thumb_IMG_1258_1024.jpg
thumb_IMG_1256_1024.jpg
thumb_IMG_1253_1024.jpg
thumb_IMG_1252_1024.jpg
thumb_IMG_1222_1024.jpg
thumb_IMG_1216_1024.jpg
thumb_IMG_1212_1024.jpg
thumb_IMG_1194_1024.jpg
thumb_image_1024.jpg
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3476
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 15 مرداد 1383, 10:14 pm
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, London
اینستاگرام: ex.mechanic
Like شده: 22 بار

پست یک‌شنبه 1 مرداد 1396, 9:53 am

بچه ها این هادی هستش که کلی شاکی بودش که چرا عکسش توی عکس های پشت صحنه پروژه نیستن :smile:
البته شخصا آدم فرزانه و فرحیخته ایی هستن و اینجا خسته بودن، جای جهت هم خیلی خالی بودش :old:
Screen Shot 2017-07-23 at 11.41.56.png
پایان این فصل پروژه عکس های یادگاری من با ۲۰۰۲ توی موزه بی ام و هستن،
لطفا هر کی دسترسی داره این تاپیک رو قفل کنه.


IMG_2484.JPG
IMG_2399.JPG
#bmwwelt
#bmwmusem
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

بازگشت به “پروژه های استیج II”