قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

جلوگيري از استارت پس از روشن شدن

مدیر انجمن: امير معيري

mashinabad
شروع حركت
پست: 38
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 4 اسفند 1394, 11:55 am
نوع خودرو: پرشیا
Like شده: 8 بار

پست پنج‌شنبه 21 فروردین 1399, 8:00 am

سلام

کسی میدونه تو سیستم های کیلس استارتر روشن شدن ماشین رو چجوری تشخیص میدن

و بهترین راه برای اینکه بلافاصله بعد از روشن شدن استارت رها بشه و زیاد استارت نخوره که آسیب به موتور و استارتر نرسه چیه؟

دور موتور
چراغ فشار روغن 
و از برق پشت استارتر خودرو

کدوم از اینا سریعتر روشن میشن ؟
نمایه کاربر
کیهان مالکی
فعال خودروهای داخلی
پست: 2695
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1391, 7:23 am
نوع خودرو: 405GTI
Like شده: 132 بار

پست پنج‌شنبه 21 فروردین 1399, 8:51 am

در مورد سیستم های کیلس بازاری اطلاعی ندارم
بهترین روشن از نظر من استفاده از سنسور فشار روغن هست .
ماشین خودم به وسیله همین سنسور فشار روغن استارت میخوره و مشکلی نداره فقط بعد از تعویض روغن یه کوچولو استارت بیشتر درگیر میمونه در حد یک ثانیه .
mashinabad
شروع حركت
پست: 38
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 4 اسفند 1394, 11:55 am
نوع خودرو: پرشیا
Like شده: 8 بار

پست پنج‌شنبه 21 فروردین 1399, 9:14 pm

کیهان مالکی نوشته شده:
پنج‌شنبه 21 فروردین 1399, 8:51 am
در مورد سیستم های کیلس بازاری اطلاعی ندارم
بهترین روشن از نظر من استفاده از سنسور فشار روغن هست .
ماشین خودم به وسیله همین سنسور فشار روغن استارت میخوره و مشکلی نداره فقط بعد از تعویض روغن یه کوچولو استارت بیشتر درگیر میمونه در حد یک ثانیه .
نظرتون در مورد برق منفی که از پشت دینام
میاد چیه؟! اون سریعتر از چراغ روغن فعال نمیشه به نظرتون؟
یا ترکیبی از این‌ دو هرکدوم سریعتر فعال شدن فرمان قطع شدن استارت رو بده
نمایه کاربر
کیهان مالکی
فعال خودروهای داخلی
پست: 2695
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1391, 7:23 am
نوع خودرو: 405GTI
Like شده: 132 بار

پست جمعه 22 فروردین 1399, 6:09 am

در ماشین من قبل از روشن شدن موتور چراغ دینام خاموش میشد و اجازه نمیداد موتور کاملا روشن بشه و دیدم بعضی خودرو های جدید بعد از روشن شدن موتور چراغ دینامشون چند ثانیه روشن میمونه که به نظرم تایم اون هم زیاده .
الان با فشار روغن خیلی دقیق روشن میشه فقط زمانی که میرم تعویض روغن بیشتر استارت میخوره که اونم قابل چشم پوشیه .
من برای استارتر ماشین ازش استفاده میکنم و به نظرم مهم نیست سریعتر قطع بشه ، مهم اینه که بعد از روشن شدن کامل موتور قطع بشه ( چون اگه با استارت اول روشن نشه باید تا ته نشین شدن دوباره روشن صبر کنین که این مورد در زمستون یه مقدار آزار دهنده هست )
mashinabad
شروع حركت
پست: 38
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 4 اسفند 1394, 11:55 am
نوع خودرو: پرشیا
Like شده: 8 بار

پست جمعه 22 فروردین 1399, 6:46 am

کیهان مالکی نوشته شده:
جمعه 22 فروردین 1399, 6:09 am
در ماشین من قبل از روشن شدن موتور چراغ دینام خاموش میشد و اجازه نمیداد موتور کاملا روشن بشه و دیدم بعضی خودرو های جدید بعد از روشن شدن موتور چراغ دینامشون چند ثانیه روشن میمونه که به نظرم تایم اون هم زیاده .
الان با فشار روغن خیلی دقیق روشن میشه فقط زمانی که میرم تعویض روغن بیشتر استارت میخوره که اونم قابل چشم پوشیه .
من برای استارتر ماشین ازش استفاده میکنم و به نظرم مهم نیست سریعتر قطع بشه ، مهم اینه که بعد از روشن شدن کامل موتور قطع بشه ( چون اگه با استارت اول روشن نشه باید تا ته نشین شدن دوباره روشن صبر کنین که این مورد در زمستون یه مقدار آزار دهنده هست )
درسته
اگه استارت بیشتر بخوره در دراز مدت چه مشکلاتی می‌تونه ایجاد کنه؟
و برق چراغ روغن رو از پشت کیلومتر بگیرم اوکیه؟
نمایه کاربر
کیهان مالکی
فعال خودروهای داخلی
پست: 2695
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1391, 7:23 am
نوع خودرو: 405GTI
Like شده: 132 بار

پست جمعه 22 فروردین 1399, 8:51 am

اتفاقی نمیافته چون در حالت معمول استارت خوردن بموقع قطع میشه .
اون زمان بیشتر بعد از تعویض روغن که بهش اشاره شد هم در حد نیم تا یک ثانیه بیشتر هست .
ده سالی میشه که دارم استفاده میکنم و مشکلی نبوده ، فقط اگه دیدین روشن موندن چراغ در ماشینتون بیشتر از نرمال هست بهتره سنسور فشار روغن رو با برند دقیق تری تعویض کنین .

بله میشه منم از کیلومتر گرفتم ، سیم سنسور منفی هست و به یه مثبت هم نیاز دارین ، مثبت رو میتونین از سیم خود استارت بگیرین یا از سیمی که زمان استارت زدن برق مثبتش قطع نشه .
برای بالا بردن ایمنی یک دیود هم در مسیر نصب کنین و تا احیانا برگشت ولتاژ به سمت صفحه کیلومتر نداشته باشین .
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 3082
تاریخ عضویت: جمعه 19 خرداد 1391, 5:55 am
محل اقامت: زمین پهناور خدا
Like شده: 138 بار

پست جمعه 22 فروردین 1399, 10:16 am

سلام

ساده‌ترین سیستمی که میشه ساخت به نظرم استفاده از همون فشنگی روغن و نصب رله برای برق سوئیچ هست یعنی برای سیمی که از سوییچ می‌ره برای قسمت بالای استارتر

توضیح بیشتر :

وقتی استارت می‌زنیم یک برق مثبت از سوپیچ می‌ره برای آهنربای الکتریکی داخل استارتر .

این آهنربا ۲ کار انجام میده :
الف- چرخدنده ی سر استارتر رو تموم میده و میچسبونه به چرخدنده ی فلای ویل
ب- رله ی داخل استارتر رو فعال می‌کنه تا برق باتری وصل بشه به آرمیچر استارتر و استارت بزنه .
البته طراحیش طوری هست که اول چرخدنده ی استارتر با فلای ویل درگیر میشه بعدش آرمیچر شروع به چرخش می‌کنه .

====================================================

پس کافیه یک رله نصب بشه زیر داشبورد، نزدیک فرمان . ابن رله بایستی ۱۲ ولتی و حداقل ۵ آمپری باشه .

آهنربای این رله از یک فیوز در جعبه فیوز برق میگیره و منفیِ آهنربای رله هم وصل میشه به سیم فشنگی روغن .

برقی که به سوییچ وصله رو قطع میکنین و میدین به پایه ی سوم رله .‌‌‌‌‌این همون برقی هست که با استارت زدن می‌ره برای استارتر پس پیدا کردن ساده هست . کافیه سیم‌های سوییچ رو تک تک قطع کنید و استارت بزنید . اونی که با برداشتنش آمپرها برق داره ولی استارتر از کار میافته پس همون سیم هست .

از پایه ی چهارم رله هم میدین به سوییچ .

حالا به محضِ بالا رفتن فشار روغن ، آهنربای توی رله خاموش میشه و دیگه نمیشه استارت زد .
====================================================

نکته مهم :

یکی از روشهای سریع و آسان برای تستِ سلامتِ اویل پمپ اینه که:

با موتور کاملاً گرم ، برق شمعها رو قطع کنیم تا موتور روشن نشه و بعدش بدون گاز دادن استارت بزنیم .
اگر اویل پمپ قوی باشه بعد از حداکثر ۴ ثانیه چراغ روغن خاموش میشه که نشانه ی قوی بودن اویل پمپ هست .

علت اینکه با موتور کاملاً گرم باید تست بشه اینه که روغن روانتر و به اصطلاح آبکی تر میشه یعنی گرانرویش کم میشه و پمپ باید قوی باشه تا بتونه فشار روغن رو زود ببره بالا و فنرِ فشنگی روغن رو فشار بده و اتصال سیم فشنگی به بدنه رو کنه تا چراغ روغن خاموش بشه .
====================================================
حالا اگه با روش استفاده از فشنگی روغن ، سیستم ضد استارت ساخته بشه و اویل پمپ هم قوی باشه و موتور ایراد داشته باشه و زود روشن نشه ، پس با استارت زدنِ طولانی، استارتر خاموش میشه و بایستی یکی دو ثانیه سوییچ ول بشه تا فشار روغن افت کنه و بعدش دوباره استارت بزنیم

==================================================
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

viewtopic.php?f=26&t=76184&start=440
.

معرفی نرم افزارهای کاربردیِ موبایلهایِ اندرویدی و اطلاعاتِ بسیار مهم در موردِ امنیتِ گوشی و کاهش ِمصرفِ اینترنت و کاهش مصرفِ باتری و کاهش حرارتِ گوشی و افزایشِ عمرِ باتری و گوشی
viewtopic.php?f=31&t=109008&p=3901676#p3901676
mashinabad
شروع حركت
پست: 38
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 4 اسفند 1394, 11:55 am
نوع خودرو: پرشیا
Like شده: 8 بار

پست جمعه 22 فروردین 1399, 10:33 am

ممنون از توضیحات و راهنمایی های شما
من این سیستم رو برای استارت ماشین از راه دور و کی‌لس استارتر می‌خوام بقیه بخش ها اوکیه و مشکلی ندارن
تنها بخشی که هنوز مطمئن نیستم همین بخش هست که سیستم بعد اینکه ماشین روشن شد چجوری استارت رو قطع کنه و دیگه استارت نخوره که مطمئن باشه و به ماشین آسیب نرسه

البته من می‌خوام یه تایمر ۵ ثانیه ای هم بزارم که در هر صورت چه روشن بشه چه نشه بیشتر از 5 ثانیه ماشین استارت نخوره

بازگشت به “مباحث الكترونيك”