قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

megasquirt project MB W124 230e

پروژه هاي تقويت خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

نمایه کاربر
masoud911
يار قديمي
پست: 4095
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 12 شهریور 1383, 11:40 am
نوع خودرو: W124/JEEP
محل اقامت: TEH
Like شده: 1 بار

پست چهارشنبه 23 مرداد 1392, 6:08 pm

سلام
ببخشید که دیر جواب دادم شهریار جان.
اون دلکو به هیچ جایی وصل نیست! و همینجوری روی ماشینه
اگر باز بشه باید کورکن روغن رو بصورت یه درپوش بسازم که روغن بیرون نریزه و کی حال داره :-(
جلو روغن رو گرفته و داره کار میده ول کن :smile:

تو اونو دیدی ولی نازل نایتروس روی تراتل و سه راهی بنزین تغذیه نایتروس و پایه سلونویید ها و... رو ندیدی که همنجوری رو ماشین نصفه نیمه مونده و وقت ندارم برم پیش مصی تا تمومش کنه!؟
ما عشق ماشینها مشکلمون اینه که پول نداریم و وقتی هم پول داریم دیگه وقت نداریم!

یه گزارش هم بدم که الان دیگه تقریبا سه سال هست که این سیستم رو ماشینه و تا حالا خود ECU و سیم کشی و سنسورها و... هیچ مشکلی نداشتن و جند بار هم که فکر کردم ECU ویا رله ها یا سیم کشی مشکلی دارن، نهایتا مشکل از برق و جرقه بود که خودم وایر ها رو عوض کرده بودم و یا وایر رو منیفولد دود افتاده بود و از اینجور چیزها که هیچ ربطی به مگا نداشتن.

راه رفتن ماشین رو هم با سبکترین حالت دف و گیربکس که روی این اتاق بوده و رینگ های سه سایز بزرگتر از سایز اصلی کارخونه دوستان دیدن و من از راه رفتن و شتاب ماشین و ... هم راضی هستم.
هرگونه تبلیغ شامل: سایت، مذهب، سیاست و تجارت اجناس در این مکان ممنوع است.
اعلان درجات خاص
نمایه کاربر
Leon SS
اخراجی
پست: 3581
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 7 دی 1389, 8:25 am
نوع خودرو: Nissan Maxima M/T
محل اقامت: کرمانــــــــــــــشاه . ساختمان رایشستاگ

پست یک‌شنبه 27 مرداد 1392, 12:20 am

masoud911 نوشته شده:سلام
ببخشید که دیر جواب دادم شهریار جان.
اون دلکو به هیچ جایی وصل نیست! و همینجوری روی ماشینه
اگر باز بشه باید کورکن روغن رو بصورت یه درپوش بسازم که روغن بیرون نریزه و کی حال داره :-(
جلو روغن رو گرفته و داره کار میده ول کن :smile:

تو اونو دیدی ولی نازل نایتروس روی تراتل و سه راهی بنزین تغذیه نایتروس و پایه سلونویید ها و... رو ندیدی که همنجوری رو ماشین نصفه نیمه مونده و وقت ندارم برم پیش مصی تا تمومش کنه!؟
ما عشق ماشینها مشکلمون اینه که پول نداریم و وقتی هم پول داریم دیگه وقت نداریم!

یه گزارش هم بدم که الان دیگه تقریبا سه سال هست که این سیستم رو ماشینه و تا حالا خود ECU و سیم کشی و سنسورها و... هیچ مشکلی نداشتن و جند بار هم که فکر کردم ECU ویا رله ها یا سیم کشی مشکلی دارن، نهایتا مشکل از برق و جرقه بود که خودم وایر ها رو عوض کرده بودم و یا وایر رو منیفولد دود افتاده بود و از اینجور چیزها که هیچ ربطی به مگا نداشتن.

راه رفتن ماشین رو هم با سبکترین حالت دف و گیربکس که روی این اتاق بوده و رینگ های سه سایز بزرگتر از سایز اصلی کارخونه دوستان دیدن و من از راه رفتن و شتاب ماشین و ... هم راضی هستم.
به نظرم دستش نزنی بهتره ها.......درپوش بسازی فکر نکنم به اندازه این قشنگ کار بده.
نایتروس هم همون موقع ها رویت شد و کف و خوناشو همون موقع قاط زدم :smile: فقط این سوالو یادم رفته بود بپرسم. امان از پروژه های نیمه تمام.......
میگم این موتور الان حدودا چند اسب شده؟
با حفظ احترام یکدیگر و رعایت قوانین دیگر احتیاجی به مدیر نیست.
amir.s600
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 295
تاریخ عضویت: چهارشنبه 22 خرداد 1392, 2:00 pm
نوع خودرو: opel bmw maybe benz
محل اقامت: سرزمین آریایی

پست دوشنبه 22 مهر 1392, 8:56 pm

مرتضى نوشته شده:نمیدونم منظورتون از جسارت و ریسک چیه. تا حالا بالای 30 تا ماشین توی ایران مگا شده که حداقل 10 تاش توربوست.

بنظر من وقتی ریسک میکنید که با ECU فابریک ماشین سر کار دارید. ماشینتون یه ایراد برقی کوچیک پیدا میکنه... 10 جا دیاگ میزنید 10 تا سنسور عوض میکنید آخر کار شاید ایراد پیدا بشه شاید نشه. اما وقتی با ECU مگا سر کار داشته باشید که به راحتی با لپ تاپ به تمام سنسورهاش دسترسی دارید و همه پارامتر هاش رو میتونید تغییر بدید و مستقیم ببینید موتور داره چطور کار میکنه دیگه چه ریسکی هست این وسط؟

اسم مگا قابل اعتماد نیست؟
به Bosch که اعتماد دارید؟

بنظرتون این ECU Bosch توش چیه؟



قدیمیترین ورژن مگا 1!
ساخت آمریکا توسط کمپانی Bosch برای Polaris

این Polaris آفرودر هست با موتور توربو که داشتیم روی داینو برای بوست بیشتر تنظیمش میکردیم. جالبه که ECU Bosch هست اما توش از پلتفرم مگا استفاده شده. اونم از بیسیک ترین و قدیمیترین ورژن مگا.


سایت تاپ فیول موتور اسپرت رو دارم راه میندازم که یک اطلاعات کلی از مزیت های مگا و مقایسه با ECU فابریک و چند تا از ECU های قابل تنظیم مطرح رو توش میزارم و یه سری عکس و اطلاعات از ماشین هایی که تا حالا با مگا روشن شدن.

در ضمن مگاهایی که از تاپ فیول می گیرید و اسمبل شده من هستن گارانتی مادام العمر دارن. و هر وقت هر مشکلی براشون پیش بیاد در صورتی که از ECU باشه مفتی تعمییر یا تعویز میکنیم.
و یه نکته دیگه اینکه مگایی که از تاپ فیول می گیرید با مگایی که از جاهای دیگه میگیرید خیلی فرق دارن. یه سری آپشن ها هستن که مگا های استاندارد ندارن. بزودی ورژن اختصاصی با برند تاپ فیول رو هم میاریم.
درود بر مرتضی
داینو کجا داریم بتونیم تست کنیم؟
پور سینا : تا بدانجا رسید دانش من، که بدانم هیچ نمی دانم
آموزش/ ترویج و مشاوره مهارتهای کسب و کار/ مدیریت و کارآفرینی
نمایه کاربر
Baktash GT
دنده 1
پست: 1556
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 18 تیر 1387, 6:48 am
نوع خودرو: Benz 280S W116 1978
محل اقامت: تهران - الهیه (فرشته)
Like شده: 1 بار

پست سه‌شنبه 8 بهمن 1392, 8:40 am

درود و مخلص!
برادر مسعود یه سوال تخصصی داشتم.
شما بعد از نصب مگا روی موتور مرسدس، بدون تغییرات دیگه، حدوداً چقدر تغییر قدرت داشتید؟ چند اسب یا حدوداً چند درصد؟!
ما یک مرسدس 1978 280S با موتور کد M110 داریم که در آینده نزدیک فورس میبندم روش. شاید هم 7 PSI بوست! نمیدونم.
گفتم از شما هم که پیشکسوت هستید و قبلاً روی مرسدس کار کردید کمک بگیرم.
mj1980
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 463
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 29 بهمن 1391, 2:33 pm

پست پنج‌شنبه 29 بهمن 1394, 5:17 am

دوستان برنامه ای برای افزودن مطالب و تجارب در مورد این مورد جالب (انژکتوری کردن خودروهای قدیمی) ندارید؟
مثل قیمتهای جدید و نمونه های جدید تجهیزات و ....
حیف این تاپیک نیست که 2 -3 ساله بدون مطلب رها شده؟؟
خسته ی راه
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 73
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 5 مهر 1390, 4:19 pm
نوع خودرو: VW-BENZ E230-
محل اقامت: qom

پست یک‌شنبه 12 فروردین 1397, 8:47 am

سلام سال نو مبارک
میشه بفرمایید فولی سر میل لنگ رو برای سنسور دور موتور بایدچندتا دندونه در بیارم و کدوم دندونه رو حذف کنم
ممنون

بازگشت به “پروژه های استیج II”