قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

انتخاب شمع موتور مناسب برای 405 و پرشیا و ...

GM.1
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 767
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 25 آذر 1393, 8:43 pm
نوع خودرو: 405...2000
Like شده: 100 بار

پست چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399, 1:12 pm

سلام
وایر دست ساز عالیه،هیچ ضرری نداره
زندگی زیباست
kaaj
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 192
تاریخ عضویت: جمعه 7 خرداد 1389, 6:56 pm
نوع خودرو: 405-82
محل اقامت: اهواز
Like شده: 5 بار

پست چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399, 7:27 pm

hesam4x4 نوشته شده:
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399, 11:05 am
من وایر بدون مقاومت استفاده میکنم دست ساز مقاومت 5 مترش 0.002اهم هست واقعا تاتیرش کاملا محسوس هست و باشمع های اصلی هیچ نویز نداره عالی کار میکنه خیلی ها. شنیدم میگن کویل میسوزه شمع میسوزه
درباره کویل که غلط من اینا رو رو پاترول گذاشتم 5 سال عیب نکرد سیستم برقش خیلی عالی بود حدود 6&7.سال رو پراید استفاده‌ کردم الانم حدود یک سال نیم رو پژو با کویل دوبل زیمنس عالی بوده دلیل تولید وایر های مقاومت بالا توبازار نمیدونم از برند ای سی دلکو تا بوجیگورذ و والو و پرتو ناب تست کردم همگیذمقاوت بالایی داشتن در صورتی که شمع های امروزی همه رزیستور دارن با مقاومت دیگه اون شمع های بدون رزیستور متل اکتر اکیوم های تو بازار وووو رو به انقراض هستن که نیاز به این وایرا باشه
درباره شمع هم با وایر ها بدون مقاوت تقریبا اکتر شمع ها بازار ایران که تقلبی هستن و طرح عمر کوتاهی دارن با این وایر و.زود الکترود گود میکنه از شدت جرقه اما بازم کار میکنن متل بوش ngk ها تا 30000 تا راحت کار میدن تونت دیدم شمع های ایریدیوم استوک خوبی میارن از رو موتور باز میکنن واقعا اصلی یدست دنسو گرفتم sk20r11 خیلی راصیم پشیمونم چرا همشو نگرفتم اون موقع خ
درود بر شما. در رابطه با تهیه وایر دست ساز با مقاومت کم راهنمایی کنید.
 
نمایه کاربر
delfi
دنده 1
پست: 1480
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1388, 3:36 pm
Like شده: 94 بار

پست جمعه 2 خرداد 1399, 3:48 am

من یه مدت وایر دست ساز داشتم ماشین دوگانه فابریک بود و ecu گاز رو بهم می‌ریخت. روی ماشین تک ecu تجربه ای ندارم
نمایه کاربر
hesam4x4
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 373
تاریخ عضویت: شنبه 27 خرداد 1391, 6:47 am
نوع خودرو: jeepفروختیم رفت
محل اقامت: kerman
Like شده: 28 بار

پست شنبه 3 خرداد 1399, 12:46 pm

درود خدمت دوستان عزیز
درجواب اقای mas samand باید عرص کنم این وایر ها به صورت سیم فروخته میشن متری شما باید خودتون ببریذ و از کانکتور های وایر استوک سالم استفاده کنید یا یه وایر ارزون که. جنس خوبی داره کانکتور هاش و راحت جدا میشن مثل پرتو ناب استفاده کنید و مونتاز کنید چون این وایر ها 7 و 8 و 9 میل هستن پیشنهاد همون 7 میل سیلیکونیه راحت تر میشه درست کرد و موقع کشیدن سیم ها به داخل کانکتور ها از چسب هایی متل اتو سیل یا مزدا استفاده کنید که خوب ابندی هم بشن درکل کار راحت نتیجه خیلی عالی داره تاحالا این سیم ها ندیدم خراب بشن یا خشک بشن نسوز هستن هرچی خرابی داشتم کانکتور بوده که اون عوص کردم
در مورد ادوانس نمیشه قاطعانه گفت چون این شمع ها هم خودشون رزیستور دارن و همین شمع ها رو ماشین هایی نصب میشن متلا که بوت دارن بوت اا هم بدون مقاومت اما درنهایت یه چیز ناچیز ادوانس اگر قرار بشه که خودش خیلیم خوبه درکل نتیجه تو همه دور ها عالی و بدون مشکل رو این. ماشین هایی که لااقل خودم نصب کردم بوده
درمورد افزایش حرارت منطورتون کجاست
اگر کوئل هست که فک نمیکنم برف زود تر سریع تر تخلیه میشه باید خنک تر باشه روی کویل خشک ها حقیقت توجه نکردم چون معلوم نمیشه اما کوئل روغنی پاترول که از موتور هم دور بعد نصب این وایر ها خنک تر نسبت به قبل هم بود

درجواب اقای kaaj
این وایر ها کسایی تو کار اسپرت تقویت خودرو هستن دارن که خوب تر تمیز با کیفیت مونتاژ نکردن هرچی دیدم خودتون این کار انجام بدید بهتر من این وایر ها رو خیابان ملت لوازم خودزو های امریکابی فروش گرفتم
live to JEEP.JEEP to live
yad patrol hard top bekhir
mas.samand
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 261
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 20 اسفند 1387, 11:40 am
نوع خودرو: 405
Like شده: 9 بار

پست دوشنبه 5 خرداد 1399, 8:34 am

hesam4x4 نوشته شده:
شنبه 3 خرداد 1399, 12:46 pm
درود خدمت دوستان عزیز
درجواب اقای mas samand باید عرص کنم این وایر ها به صورت سیم فروخته میشن متری شما باید خودتون ببریذ و از کانکتور های وایر استوک سالم استفاده کنید یا یه وایر ارزون که. جنس خوبی داره کانکتور هاش و راحت جدا میشن مثل پرتو ناب استفاده کنید و مونتاز کنید چون این وایر ها 7 و 8 و 9 میل هستن پیشنهاد همون 7 میل سیلیکونیه راحت تر میشه درست کرد و موقع کشیدن سیم ها به داخل کانکتور ها از چسب هایی متل اتو سیل یا مزدا استفاده کنید که خوب ابندی هم بشن درکل کار راحت نتیجه خیلی عالی داره تاحالا این سیم ها ندیدم خراب بشن یا خشک بشن نسوز هستن هرچی خرابی داشتم کانکتور بوده که اون عوص کردم
در مورد ادوانس نمیشه قاطعانه گفت چون این شمع ها هم خودشون رزیستور دارن و همین شمع ها رو ماشین هایی نصب میشن متلا که بوت دارن بوت اا هم بدون مقاومت اما درنهایت یه چیز ناچیز ادوانس اگر قرار بشه که خودش خیلیم خوبه درکل نتیجه تو همه دور ها عالی و بدون مشکل رو این. ماشین هایی که لااقل خودم نصب کردم بوده
درمورد افزایش حرارت منطورتون کجاست
اگر کوئل هست که فک نمیکنم برف زود تر سریع تر تخلیه میشه باید خنک تر باشه روی کویل خشک ها حقیقت توجه نکردم چون معلوم نمیشه اما کوئل روغنی پاترول که از موتور هم دور بعد نصب این وایر ها خنک تر نسبت به قبل هم بود

درجواب اقای kaaj
این وایر ها کسایی تو کار اسپرت تقویت خودرو هستن دارن که خوب تر تمیز با کیفیت مونتاژ نکردن هرچی دیدم خودتون این کار انجام بدید بهتر من این وایر ها رو خیابان ملت لوازم خودزو های امریکابی فروش گرفتم
خیلی ممنون از راهنماییتون دوست گرامی. در مورد وایر های دست ساز و لزوم مقاومت دوستان در این تاپپیک توضیحاتی دادن :
https://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=6616&start=210

در مورد ادونس جرقه به خاطر کاهش شدید خاصیت خازنی وایر طبیعتن مقداری ایجاد خواهد شد که البته ecu می تونه جبران کنه. اما افزایش حرارتی که اشاره کردم به دلیل افزایش جریان عبوری از وایر و شمع خودرو هست البته روی واییر این افزایش حرارت مشکل ساز نخواهد شد اگه روکشش خوب و مقاوم باشه ولی شمع همون طور که خودتون فرمودید ((الکترود قوس می ندازه )) ممکنه عمرش کم بشه. البته گفتم این مسائل ریز الکترونیک تخصص بنده نیست و اظهار نظر زیاد و دقیق تو این باره جایز نیست. بالاخره شما تجربه استفادشو داشتین عملا  و به قول شما در نهایت شمع های امروزی داری رزیستورن 
نمایه کاربر
hesam4x4
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 373
تاریخ عضویت: شنبه 27 خرداد 1391, 6:47 am
نوع خودرو: jeepفروختیم رفت
محل اقامت: kerman
Like شده: 28 بار

پست دوشنبه 5 خرداد 1399, 9:07 am

درود ارادت مندم قریان وایر ها که اصلا سوختی ووو ندارن حتی بعد چند سال خشک هم نمیشن حالت ژله ای سیلیکونی حفط میکنن و نسوز هستن شما روی شعله هم حتی میگیریذ مقاومت خیلی عالی دارن و پودر سفیذ میشه و ردشون 20kv یا 30kv زده در مورد شمع ها گود میکنن خورده میشن دلیل اشغال بودن شمع هاست تقریبا تمام شمع های ایریدیوم و پلاتینیوم دیدم تقلبی بودن واقعا اصلی زیر 1%. امکان پیدا کردنش هست و روی این وایر ها اصلا عمری ندارن و کلا یا سایت های معتبر خارجی هم چک بفرماییذ به این قصیه پی میبرید که کل اینا تو ایران میاذ یا ساخت ترکیه پاکستان وچین هستن من یه دست شمع دنسو برام خریدن نزدیک 40 دلار تموم شد و یه ست اتولایت نزدیک همین قدر تموم شد شما همین شمع ها تو ایران خودمون بین 400 تا 700 میگن که خیلی عحیب غریب از کشور هایص سازنده وو ارزون تر تازه با این عوارض گمرک ووووووو که به جنس ها بسته میشه و سود حدااقل 50 درصدی لوازم فروش اصلا جور در نمیاد یا خیلی دوستمون دارن یا واقعاً ارزونی خبر نداریم من خودم شمع ngk bkr6eix-11 از سایت که ادعا کرد نمایندگی و اسم رسم سایت هم همینه گرفتم ولی تمام مشخصات شمعی که بذستم رسید با عکس های فیک داخل اینترنت مطابقت داشت این موصوع گفتیم قبول هم نکردن بستم بعذ چند ماهم باز کردم ریختم دور
هرچی تبلیغ داخل اینستا و نت هست دیذیم همین جوری از اینستا چمپیون خریذم اصلا کد شمع با جلد مطابق نبود بعذ انتطار اصلی بودن به کنار کلا پیشنهادم اینه کسانی که میخوان شمع بخرن همین معمولیا بخرن بهتر و دوام بهتری داشتن هم ارزون ترن یا استوک سالم بگیرن بقبه همش پول دور ریختن

دوستان که تو کار لوازم ووو هستن لطفا برذاشت بد نکنن
live to JEEP.JEEP to live
yad patrol hard top bekhir
davo0d-s000t
دنده 3
پست: 3259
تاریخ عضویت: جمعه 28 خرداد 1389, 1:06 pm
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان
Like شده: 80 بار

پست دوشنبه 5 خرداد 1399, 9:25 am

دقیقا همینطوره نمایندگیngkچندین ساله داره شمع فیک میاره وای به حال بقیه.کیفیت این شمع ها حتی در حد نور هم نیست...
فروش سورن توربو95زیر‌ قیمت فوری‌ خریدار واقعیpm.
GM.1
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 767
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 25 آذر 1393, 8:43 pm
نوع خودرو: 405...2000
Like شده: 100 بار

پست دوشنبه 5 خرداد 1399, 5:47 pm

سلام
همه شمع های بازار تو زیر پله تولید میشن
مخصوصا با مارک ژاپنی و شمع بوش آلمان
مگه میشه دستی ۱۵۰ باشه و اصل باشه
بهتره قبل از خرید کد شمع دلخواه رو در سایت های
آمازون ای بی علی اکسپرس وارد کنید و قیمت دلار و عوارض گمرک رو در نظر بگیرید
زندگی زیباست
GM.1
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 767
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 25 آذر 1393, 8:43 pm
نوع خودرو: 405...2000
Like شده: 100 بار

پست دوشنبه 5 خرداد 1399, 6:14 pm

سلام
همه شمع های بازار تو زیر پله تولید میشن
مخصوصا با مارک ژاپنی و شمع بوش آلمان
مگه میشه دستی ۱۵۰ باشه و اصل باشه
بهتره قبل از خرید کد شمع دلخواه رو در سایت های
آمازون ای بی علی اکسپرس وارد کنید و قیمت دلار و عوارض گمرک رو در نظر بگیرید
زندگی زیباست
mas.samand
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 261
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 20 اسفند 1387, 11:40 am
نوع خودرو: 405
Like شده: 9 بار

پست دوشنبه 5 خرداد 1399, 8:36 pm

بله دقیقا. به نظرم تو این بازار آشفته خرید شمع ایرانی یا حداقل شمع چینی شرکتی عقلانی تر باشه.
من خودم قصد دارم برا ماشین دوگانم شمع ام کو دو پر بگیرم ببینم چجوری در میاد. همه چیمون شده یا شانس یا قسمت.
دوستان رفرنسی برای مقاومت شمع ها دارند معرفی کنند لطفا 

بازگشت به “پژو 405، پرشیا و...”