قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

پژو 405 SLX با موتور TU5

نمایه کاربر
alireza_br
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 73
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 18 تیر 1392, 7:27 pm
نوع خودرو: Peugeot slx-tu5
محل اقامت: Iran 25
Like شده: 1 بار

پست چهارشنبه 13 آذر 1398, 8:23 pm

Shahab2500 نوشته شده:
یک‌شنبه 10 آذر 1398, 6:14 pm
منم این خطا رو داشتم و مثل شما خیلی باهاش ور رفتم ولی با تعویض یکی از رله ها مشکل حل شد. لطفا یه بار دیگه با دیاگ دور تند فن ها رو روشن کنید و با دقت چک کنید ببینید آیا هر دو فن بصورت تند میچرخند؟ برای من دور کند درست بود اما وقتی دور تند میزدم یکی از فنها به دور تند میرفت اما اون یکی فن کلا خاموش میشد!!
منتها چون فنها کلا با دور بالا میچرخن، باید چند ثانیه صبر میکردم تا ببینم فن خاموش میشه و اون یکی فن هم که با دور تند میچرخید صدای خیلی بلندی تولید میکرد که آدم لحظه اول فکر میکرد فنهای دور تند درست کار میکنن اما وقتی چند ثانیه صبر میکردی میدیدی عه یکی از فنا وایستاد!!
جالبه برا من یه بار که رله یکی از فن‌ها خراب شده بود، هم دور کند هر دو تا فن و هم دور تند همون فن کار نمی‌کرد. چیزی که باعث شد متوجه این موضوع بشم این بود که موقع حرکت ماشین، دمای آب نرمال بود. اما موقع توقف دمای آب سریع خط وسط رو رد می‌کرد و فن رو دور تند کار می‌کرد (چون دور کند عمل نمی‌کرد).


sasan hatami نوشته شده:
سه‌شنبه 12 آذر 1398, 11:52 am
ماشین منم همونجوریه،دلیلش هم فکر میکنم مپ ایسیو باشه.من ریمپ که کرده بودم،همیشه به یک حال بود.اما برای مصرف کمتر مجدد فابریکش کردم.
با ریمپ مصرف چقدر افزایش داشت؟ آیا کشش و عملکرد موتور بهتر شده بود؟ صدای موتور چطور؟
نمایه کاربر
sasan hatami
يار همراه
پست: 1152
تاریخ عضویت: جمعه 25 دی 1388, 9:00 am
نوع خودرو: 405 GLX TU5
Like شده: 14 بار

پست پنج‌شنبه 14 آذر 1398, 4:37 am

من ریمپ های مختلفی انجام دادم.یکیشون مصرف رو به شدت بالا میبرد و البته روی سرعت نهایی هم تاثیر داشت و سرعت نهایی رو هم حدود ۵ الی ۷ کیلومتر در ساعت زیاد کرده بود،اما مصرف ترکیبی رو به حدود صدی ۱۴ رسونده بود و در صورت رانندگی تهاجمی مصرف تا صدی ۱۷ هم میرسید!
بهترین مپی که زدم تاثیرش تو شتاب و کشش و حذف کامل تاخیر پدال گاز بسیار موثر بود.مصرف آنچنان بالا نرفت،به خصوص مصرف جاده تقریبا چیز محسوسی بالا نرفت.
اما تا جایی که من از این ریمپ کردن ها فهمیدم اینه که اگر مصرف شهری مناسب و حداقل میخوای،باید با تاخیر پدال گاز تا حدودی بسازی،چون کاهش تاخیر پدال باعث شتاب گیری های ناگهانی و بیشتر از حد لازم برای رانندگی تو شهر و ترافیک و ... میشه و همین عامل باعث افزایش مصرف توی شهر هست.
ریمپ اصولی،با رانندگی اصولی،مصرف رو بسیار ناچیز افزایش میده و پدال گاز بسیار تیز و بدون تاخیر میشه.
チューニング
نمایه کاربر
alireza_br
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 73
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 18 تیر 1392, 7:27 pm
نوع خودرو: Peugeot slx-tu5
محل اقامت: Iran 25
Like شده: 1 بار

پست پنج‌شنبه 14 آذر 1398, 9:13 am

شرمنده من چون اطلاعات زیادی در مورد ریمپ ندارم می‌پرسم. این ریمپ‌ها با اسم یا ورژن خاصی مشخص می‌شن؟ مثلا اگه بخوام بهترین ریمپیو که شما اشاره کردیدو انجام بدم باید چیکار کنم؟ فکر کنم ای سی یو شما هم بوش 7.4.4 فرانسوی باشه؟
نمایه کاربر
sasan hatami
يار همراه
پست: 1152
تاریخ عضویت: جمعه 25 دی 1388, 9:00 am
نوع خودرو: 405 GLX TU5
Like شده: 14 بار

پست پنج‌شنبه 14 آذر 1398, 9:58 am

alireza_br نوشته شده:
پنج‌شنبه 14 آذر 1398, 9:13 am
شرمنده من چون اطلاعات زیادی در مورد ریمپ ندارم می‌پرسم. این ریمپ‌ها با اسم یا ورژن خاصی مشخص می‌شن؟ مثلا اگه بخوام بهترین ریمپیو که شما اشاره کردیدو انجام بدم باید چیکار کنم؟ فکر کنم ای سی یو شما هم بوش 7.4.4 فرانسوی باشه؟
اره ای سی یو بوش ۷۴۴ فرانسه است.
ورژن خاصی نداره،هر کی با توجه به ابزار و سوادش ریمپ میکنه،البته نیاز های شما که به متخصص ریمپ میگین هم در نحوه ریمپ کردن متخصص تاثیر داره و مطابق خواست شما تا جایی که سواد و تجربه اش اجازه بده،ریمپ میکنه.
البته ریمپ ماشین هایی که تغییرات مکانیکی دارن مثل پورت و پولیش شدن یا میلسوپاپ غیر فابریک دارن یا تراکم بالا دارن یا حجم خوردن و .... بسیار متفاوت تره.
ریمپ خوب رو یکی از دوستان همین سایت برای من ریمپ زد.
اگه خواستین میتونم تو پیام خصوصی آی دی اینستاشو بدم،دوست داشتید و اطلاعات بیشتر خواستید از خودش بپرسید.
チューニング
نمایه کاربر
Shahab2500
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 753
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 19 تیر 1390, 9:55 am
نوع خودرو: Peugeot 405 SLX TU5
محل اقامت: ايران 15
اینستاگرام: shahab_458
Like شده: 3 بار

پست پنج‌شنبه 14 آذر 1398, 10:13 am

آقایون برای حذف کاتالیست این ماشین آیا لوله بصورت فابریکی پیدا میشه؟ چون به نظرم جایگزینی کاتالیست با لوله بهتر از خالی کردن کاتالیسته...
Some do drugs, others pop bottles... We solve our problems, with wide open throttles
نمایه کاربر
sasan hatami
يار همراه
پست: 1152
تاریخ عضویت: جمعه 25 دی 1388, 9:00 am
نوع خودرو: 405 GLX TU5
Like شده: 14 بار

پست پنج‌شنبه 14 آذر 1398, 11:37 am

یه زمانی یه چیزایی به اسم کاتالیست مودیفای برای ۲۰۶ تو بازار بود که خالی بود،نمیدونم هنوز پیدا میشه یا نه،اما یک قیفی هم داخلش گذاشته بودن که صدا کمتر بشه.
チューニング
نمایه کاربر
yoosefheidari
دنده 1
پست: 1189
تاریخ عضویت: شنبه 27 فروردین 1390, 8:14 am
نوع خودرو: RD-SLX TU5-سورنTURBO
محل اقامت: شهرکرد
Like شده: 14 بار

پست پنج‌شنبه 14 آذر 1398, 3:00 pm

Shahab2500 نوشته شده:
پنج‌شنبه 14 آذر 1398, 10:13 am
آقایون برای حذف کاتالیست این ماشین آیا لوله بصورت فابریکی پیدا میشه؟ چون به نظرم جایگزینی کاتالیست با لوله بهتر از خالی کردن کاتالیسته...
اره کاتالیست خالی خیلی بهتر از خالی کردن کاتالیسته.من که پشیمون شدم خالی کردم.
یه سری از اگزوزسازا دارن کاتالیست خالی
HU : CDA-137EBT RE : Helix H236 Precision FR : MX165PLUS
نمایه کاربر
amir.bahador.94
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 590
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 10 اسفند 1389, 11:12 am
نوع خودرو: SLX TU5
محل اقامت: هرمزگان

پست جمعه 15 آذر 1398, 1:53 pm

yoosefheidari نوشته شده:
پنج‌شنبه 14 آذر 1398, 3:00 pm
Shahab2500 نوشته شده:
پنج‌شنبه 14 آذر 1398, 10:13 am
آقایون برای حذف کاتالیست این ماشین آیا لوله بصورت فابریکی پیدا میشه؟ چون به نظرم جایگزینی کاتالیست با لوله بهتر از خالی کردن کاتالیسته...
اره کاتالیست خالی خیلی بهتر از خالی کردن کاتالیسته.من که پشیمون شدم خالی کردم.
یه سری از اگزوزسازا دارن کاتالیست خالی
الان که بحث کاتالیست هستش یه اگزوز ساز میگفت واسه tu5 کاتالیست خالی باعث میشه موتور ضعیف بشه با وجودی که خیلیا میان هدرز هم میبندن این حرفش چقد صحت داره؟
* در این دنیای بی حاصل چرا مغرور میگردی * سلیمان گر شوی آخر نصیب مور میگردی *
نمایه کاربر
Shahab2500
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 753
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 19 تیر 1390, 9:55 am
نوع خودرو: Peugeot 405 SLX TU5
محل اقامت: ايران 15
اینستاگرام: shahab_458
Like شده: 3 بار

پست جمعه 15 آذر 1398, 10:22 pm

ببینید وقتی هدرز میبندین ذاتا کاتالیست حذف میشه و هدرز جاشو میگیره. اما وقتی نمیخواهیم برای هدرز هزینه کنیم، دو حالت داره. یا کاتالیست رو خالی میکنیم یا کاتالیست رو باز میکنیم و بجاش لوله میزاریم. وقتی کاتالیست رو خالی کنیم در واقع دود از طریق لوله میاد و وارد کاتالیستی که خالی شده میشه و داخل اون فضای کاتالیست ممکنه دود شروع کنه به چرخیدن و تا بیاد از اون فضا خارج بشه باعث اخلال در جریان منظم دود بشه. اما وقتی لوله با کاتالیست جایگزین بشه دیگه خیال راحته و دود بصورت منظم داخل لوله جریان خواهد داشت. امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم.
Some do drugs, others pop bottles... We solve our problems, with wide open throttles
نمایه کاربر
gerftar2012
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 441
تاریخ عضویت: دوشنبه 9 مرداد 1391, 7:09 am
نوع خودرو: به زودی...
محل اقامت: 19-98
Like شده: 1 بار

پست شنبه 16 آذر 1398, 6:37 am

amir.bahador.94 نوشته شده:
جمعه 15 آذر 1398, 1:53 pm
yoosefheidari نوشته شده:
پنج‌شنبه 14 آذر 1398, 3:00 pm
Shahab2500 نوشته شده:
پنج‌شنبه 14 آذر 1398, 10:13 am
آقایون برای حذف کاتالیست این ماشین آیا لوله بصورت فابریکی پیدا میشه؟ چون به نظرم جایگزینی کاتالیست با لوله بهتر از خالی کردن کاتالیسته...
اره کاتالیست خالی خیلی بهتر از خالی کردن کاتالیسته.من که پشیمون شدم خالی کردم.
یه سری از اگزوزسازا دارن کاتالیست خالی
الان که بحث کاتالیست هستش یه اگزوز ساز میگفت واسه tu5 کاتالیست خالی باعث میشه موتور ضعیف بشه با وجودی که خیلیا میان هدرز هم میبندن این حرفش چقد صحت داره؟
حرفش اشتباهه
چون وقتی ماشین کاتالیست داره دود به خوبی خارج نمیشه
شما فکرشو بکن که جلوی مسیر دود یه چیزی قرار گرفته باعث میشه جلوی خروج دود رو بگیره
وقتی لوله کپسول دار بذاری جای کاتالیست دیگه نمیخواد کاتالیست رو خالی کنی صدای اگزوز هم عادی می مونه
درمورد نظر آقا شهاب هم اینو بگم اگه این نظر درمورد کاتالیست هایی باشه که خالیه درسته
اما لوله کپسول دار اینطوری نیست و دود به خوبی خارج میشه
کوچیک همه محمد حسینم

بازگشت به “پژو 405، پرشیا و...”