(Infiniti EX35/37 (J50
و اما در ادامۀ موفقیت نیسان در کلاس SUV لوکس و در خانوادۀ اینفینتی که در FX (معروف به Bionic Cheetah) اشاره شده بود، بدلیل رضایت مشتریان و استقبال خوب، نیسان پروژۀ دیگر این برند رو عرضه کرد که اینفینیتی سری EX و در کلاس compact luxury SUV بود. 
اما سیاست اینفینیتی همیشه رقابت با دیفرانسیل عقبهای ژرمن خصوصاً محصولات ب ام و بود که آنها نیز در کلاس پرفرمنس شهره بوده اند. EX نسل اول (J50) هم در اصل برای رویارویی با ب ام و E83 X3 در نظر گرفته شده بود که از سال 2003 روی خط تولید ب ام و بوده.
و اما اگر در سال 2008! جزء اندک اولین مالکان نیسان مورانو Z50 در کشور (و در واقع آخرینها در مقیاس جهانی) بوده باشید و در همان سال بر حسب اتفاق سفری خاورمیانه ای به یکی از کشورهای لاکچری طلب داشته باشید و باز هم بر حسب اتفاق در یکی از پارکینگهای شهر (ساحلی ب ی روت) چنین صحنه ای را برای اولین بار از دور نظاره گر باشید!

و مدت زیادی تصویر خودروی خود را پیش رو دیده باشید، بدون شک به اشتباه افتاده و تصور میکنید آنچه می بینید چنان بوده !

خصوصاً نمای نیمرخ چراغها و نوار شبرنگ حاشیه ...
به هرصورت در همان نواحی حضور پرشمار اینفینیتی های FX را که در کنار ب ام و X5 جز SUV های محبوب لاکچری دوست مدیترانه ای هستن می تونید نظاره گر باشید و مطمئن خواهید شد که Infiniti رقیبی نامدار برای آن ژرمنها بوده است.
معرفی Infiniti EX35 مصادف بود با عرضۀ نسخۀ ارتقاء یافتۀ انجین VQ35DE یعنی
VQ35HR

و بدین ترتیب VQ35HR برای EX35 در نظر گرفته شد (HR: High Revolution) که محدودۀ ردلاین اون از 7500rpm شروع میشد.

Nissan VQ Engines
انجین 6 سیلندر 3.5 لیتر 24-سوپاپ تولید 297 اسب بخار توان و 343 نیوتن متر گشتاور رو داشته
و قابلیت بدست اوردن 0-60 مایل بر ساعت 6.5 ثانیه رو داشته است.
Motortrend 2008 infiniti ex35





همینطور مجهز به گیربکس 5-سرعتۀ اتوماتیک که در نسخه های تک دیفرانسیل (عقب یا RWD) و 2 دیفرانسیل AWD قابل خرید بوده است.
از امکانات شاخص اون میشه به همان سیستم کروز کنترل هوشمند (Intelligent Cruise Control (ICC عرضه شده در FX ، قابلیت تشخیص Lane Departure خروج از بین خطوط، سیستم Around View Monitor مجهز به دوربینهای CMOS با دید گسترده wide-angle هست در 4 نقطه از خودرو.

نمایشگر تصویری:

سیستمی که نمای دید °360 رو فراهم میکنه، همچنین به Nissan AVM System هم شناخته میشه.
شبیه سازی نمایش Around View Monitor (حجم 1.35Mb زمان "20 '1)
Infiniti EX AVM system
از مزایای ایفینیتی EX به پایداری و هندلینگ فوق العاده
remarkably sharp through the corners
شتابگیری بسیار خوب به همراه امکانات لوکس و طراحی کلی زیبا اشاره میشه. در مقابل کمی فضای عقب.
توضیحات تکمیلی: Infiniti EX35 2008
----------------------------------------------
Infifniti EX37
پس از معرفی نسل ارتقاء یافتۀ VQ های دور بالادر سال 2009 ، انجین VQ37HR بر روی محصولات سری EX هم عرضه شد.

این انجین از تکنولوژی VVEL یا Vriable Valve Event and Lift نیسان بهره میبرد که از قابلیتهای جدید انجینهای پرفرمنس تنفس طبیعی بود.

تکنولوژی پیشرفته و متفاوتی برای کنترل و زمان بندی سوپاپها در این انجین هست. بدین شکل که در شمای بالا هم دیده میشه باکمک یک موتور DC و سنسور موقعیت محل اثر اتصالات بر روی شفت تغییر میکند.
منبع: NISSAN introduces innovative Engine Valve Control TECHNOLOGY
Nissan VVEL
VVEL نیسان معادلی در انجینهای ب ام و داشت که تحت عنوان سیستم Valvetronic ب ام و شناخته میشود. همین قابلیتها بود که او رو در زمرۀ شش سیلندرهای تنفس طبیعی با ارزش قرار داد. VQ37HR و N54
The N54 has proven its superiority against larger displacement naturally aspirated 6-cylinder engines, such as Infiniti's VQ37VHR 3.7 L V6 that has an output of 328 hp (245 kW) 269 ft•lbf (365 N•m). While the N54 has around 30 less horsepower than the VQ37VHR, the N54's horsepower and greater torque are available at much lower rpms.
VQ37HR همونطور که اشاره شده بود توانایی تولید 328 اسب بخار توان و 365 نیوتن متر گشتاور را داشت.
نمونه ای از پرفرمنس VQ37HR البته بر روی SUV بزرگتر FX37 (حجم 1.85Mb زمان "17)
Accelerazione Infiniti FX37S
در کنار این انجین پیشرفته نیسان از گیربکس 7-سرعتۀ جدید زیر مجموعۀ خود Jatco و سری گیربکسهای JR710E بهره گرفت.

این گیربکس نسخۀ توسعه یافتۀ 5-سرعته پیشین بود که رنج وسیعتری از ضرایب را پوشش میداد.
به این شکل که ضرایب سنگین بیشتر منجر به افزایش کارایی در شتابگیری و ضرایب سبک گسترده تر با فاصلۀ کم منجر به کارایی خوب اسپرت همچنین مصرف بهینه میشود. بطوریکه 7% کاهش مصرف رو نسبت به نوع 5-سرعته ارائه کرده.
این گیربکس جدید در طیف وسیعی از محصولات پرفرمنس و دیفرانسیل عقب نیسان/اینفینیتی بکار گرفته شد از جمله سری اسپرت Z (370Z) و یا سدانهای اسکای لاین در بازار ژاپن.
لینک سازنده: Jatco JR710E
به هر ترتیب این سازنده همواره تلاش دارد با اتکا به تکنولوژیها و توانمندیهای خود همچون انجینهای سری VQ و گیربکسهای Jatco به مقابله با بزرگان ژرمن در کلاس پرفرمنس بپردازد.
جهت تکمیل موضوع، این مدل از اینفینیتی در ژاپن تحت برند نیسان و منتسب به نام اسطوره ای Skyline عرضه میگردد.
Nissan Skyline Crossover

و در صورتی که نیسان برنامۀ تولید گسترده تری را در مقیاس جهانی از این محصولات داشته باشد، میتوان امید به حضور آن در بازارهای بیشتری رو نیز داشت!