قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

بررسی و رفع مشکلات فنی دوو اسپرو

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي Daewoo

مدیر انجمن: امين قطبي

KN_1365520
پست: 2
تاریخ عضویت: دوشنبه 24 اردیبهشت 1397, 6:20 am
نوع خودرو: دوو اسپرو

پست دوشنبه 14 خرداد 1397, 6:20 pm

سلام‌ماشین من دمای آمپرش خیلی بالا میره دریچه ترموستاتش رو هم باز کردم ترموستاتش رو‌هم نبود آب رادیات و موتور رو هم خالی مردم پف مردم ولی. گیر نبود چه دلیلی میتونه داشته باشه
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
345Sahar
پست: 1
تاریخ عضویت: چهارشنبه 30 خرداد 1397, 3:37 pm
نوع خودرو: دوو اسپرو

پست چهارشنبه 30 خرداد 1397, 3:49 pm

سلام. دوو اسپرو مدل 93 میل سوپاپ برید مکانیک سر سیلندر باز کرد و تراش کاری داد وموتورو جمع کرد. میل سوپاپو بست دوسه تا استارت زدیم موتور قفل کرده دوباره باز کرد که ایراد و پیداکنه بازم بست و استارت زد بازم موتور قفل کرده. الان مجدد سرسیلندرو باز کرده اور پمپم باز کرده که بذاره زیر فشار . به نظر شما مشکل ازچیه
نمایه کاربر
mohsen_390
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 432
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1392, 9:51 pm
نوع خودرو: ef7 بنزین 96
محل اقامت: تهران

پست شنبه 9 تیر 1397, 5:22 am

من این مشکل رو بعد از بریدن شاتون و باز و بست موتور پیدا کردم . میل لنگ رو براده پر کرده و اجازه عبور روغن و روغن کاری یاتاقان رو نمیده. حتما چک کنید یاتاقان ها رو
نسبت به پولی که میدی توقع داشته باش
نمایه کاربر
GMRACER
مدیر پیشین
پست: 5312
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 30 مهر 1387, 11:25 am
Like شده: 1 بار

پست چهارشنبه 22 آبان 1398, 10:51 am

KN_1365520 نوشته شده:
دوشنبه 14 خرداد 1397, 3:20 pm
سلام ترموستات اسپروو کجاشه
ترموستات دووها دم دست نیست و کلی باید مصیبت بکشید و کلی قطعات رو بازکنید تا روئیت بشه. سمت تسمه تایم هست
در روزگار جهل، شعور خود جرم است.
نمایه کاربر
deniz_co
شروع حركت
پست: 31
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 اسفند 1393, 4:57 pm
نوع خودرو: کادیلاک -دوواسپرو92

پست چهارشنبه 13 آذر 1398, 4:35 pm

ترموستات اسپروروبروی ماشین که وایستی لوله سمت چپ رادیاتور نگاه کنی بسته شده به لوله ترموستات. ۳ تا پیچ داره و باید با دقت باز کنی که پیچ نبره
احمد هستم
raeisipour
پست: 7
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1397, 5:53 pm
نوع خودرو: esperoo

پست شنبه 7 دی 1398, 7:23 am

یاماها نوشته شده:
چهارشنبه 28 بهمن 1394, 7:22 am
MOHAMMAD1346 نوشته شده:
یاماها نوشته شده:سلام دوستان کسی هست بهم کمک کنه ماشینم یه ایراد داره وقتی گاز میدی کم میاره خفه میکنه یا بهتره بگم میگیره هنگامی که میخوای شتاب بگیری انگار ساسات کرده فن هم دیر روشن میشه گاز هم میدی درجا اولش میگیره آروم گاز بدی گاز میخوره ول کنی پت پت میکنه در کل اگه آروم رانندگی کنی کم متوجه میشی ایراد و وبرعکس وقتی هم هوا خیلی سرد باشه صبح مثال منفی 6 خیلی به زحمت روشن میشه اونم اگه روشن بشه ببخشید سرتونو درد آوردم دیگه اعصاب واسم نمونده راستی ماشینم اسپرو 94
سلام
چراغ چک سالمه ؟
موقع باز کردن سوئیچ ,چراغ چک روشن میشه ؟
بنده احتمال میدم سنسور دریچه ی گاز مشکل داره
فیشش رو بکشین
باید چراغ چک روشن بشه
حالا موتور رو بدون سنسور دریچه تست کنین
آیا بدتر میشه یا فرقی نمیکنه ؟
اگر فرقی نمیکنه پس خرابه یا فیشش مشکل داره
قبلا نحوه ی تست کردنش با اهم متر رو نوشتم
دوست عزیز آره وقتی سوئیچ بازه چراغ چک روشن میشه وقتی ماشین روشن میشه چراغم خاموش میشه گاهی وقتا روشن میشه ماشینو خاموش کنی باز روشن کنی روشن نمیشه یه بار وقتی داشتم میرفتم چراغ چک باز روشن شد ماشینو نگه داشتم وشیلنگ سنسور مپ را بیرون کشیدم باز سر جاش زدم چراغ خاموش شد دیگه نمیدونم از چیشه شاید از سنسور اکسیژنه که مال من خرابه تو مدار نیست کلا یعنی چراغ چک ربطی به خفگی ماشین تو شتاب گیری به نظر من نداره راستی گاهی وقتا هم خفه نمیکنه درست میشه به گفته شما دوست عزیز فبشه سنسور دریچه را کشیدم دور موتور رفت بالا چراغ چکم روشن شد دیگه موندم ازکجاشه گاهی خفه میکنه هنگام شتاب گیری گاهی درست میشه
یکی از مواردی که این مشکلات پیش میاد، کویل نیم سوز باشه، یا سری دلکو مشکل داشته باشه و همچنین وایر شمع ها،
raeisipour
پست: 7
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1397, 5:53 pm
نوع خودرو: esperoo

پست شنبه 7 دی 1398, 7:52 am

jalalp1 نوشته شده:
دوشنبه 5 مرداد 1394, 3:18 am
مرسی از نظرات دوستان
ماشین تایمه و مجدد هم چک کردم درست بود
وایر ها هم اوکی هست و ایضا چکش برق
دیروز با دلکویی دیگه تست کردیم فرقی نداشت
مشکل تقریبا پیدا شده و متهم سیمکشی باید باشه
مشکل اینجا هست که دیدم زمانی که ماشیبن روشن نمیشه کویل برق نمیده ، سوکتش رو که میشکم و میزنم برق میده و روشن میشه(البته بعد از استارت طولانی)و بعد از چند ثانیه خاموش میشه و دوباره کویل برق نمیده
کامپیوتر هم چک شده
چیزی غیر از سیمکشی نمونده به نظر خودم چون بقیه چیزهایی که به جرقه مربوط هست چک شده
ماشین منم همین مشکل رو داشت، علتش هم چند تا دلیل بود، اولا تو یک روز بارونی شدید، آب رفت و نمد زیر کاپوت رو خیس کرد، و بعدش ماشین ریپ زد و خاموش شد، مثل زمانی که بنزین نمی رسه، خلاصه اولش فکر کردم مال پمپ بنزین، اما چک کردم دیدم بنزین راحت میاد، بعد در نهایت فهمیدم آب ریخته رو کویل، کویل رو خشک کردم، نمد هم کندم انداختم دور، ماشین روشن شد اما ریپ می زد، چون بارون شدید می بارید ادامه دادم، اما بعد از یکماه ماشین روشن نمی شد، کویل نیم سوز شده بود و وایر شمع ها هم خراب شده بودن، اونا رو تعویض کردم، روشن شد، اما بازم مشکل داشت، که در نهایت فهمیدم سیم کشی نزدیک کویل هست، که 30 تایی سیم داره، و یک سوکت اینجاست، اونا باید تا حد امکان از کویل دور باشن، انگار عملکرد کویل رو اونا تاثیر منفی می گذاشت، اونا رو چسبوندم زیر گلگیر، جایی که حدود 10 سانتیمتر از کویل فاصله داشته باشه، ماشین مثل ساعت کار کرد، شد مثل روز اول، البته با تعویض کویل و وایر شمع و چکش برق، 500 تومن هزینه گذاشت، اینم هزینه یک روز بارونی
mp4008
پست: 7
تاریخ عضویت: چهارشنبه 11 بهمن 1391, 8:52 pm
Like شده: 3 بار

پست شنبه 9 فروردین 1399, 2:12 am

سلام دوستان
اسپرو 93 دارم مشکل خطای امپر اب رو داره ماشین سرد فقط سوییچو باز میکنم امپر اب بی دلیل بالا میره میچسبه به اخر سنسور دمای اب هم سالمه حتی فیشای کامپیوترم قطع کردم بازم فرقی نکرد لطفا ممنون میشم جواب بدید
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 3082
تاریخ عضویت: جمعه 19 خرداد 1391, 5:55 am
محل اقامت: زمین پهناور خدا
Like شده: 138 بار

پست شنبه 9 فروردین 1399, 5:14 am

mp4008 نوشته شده:
شنبه 9 فروردین 1399, 2:12 am
سلام دوستان
اسپرو 93 دارم
مشکل خطای امپر اب رو داره ماشین سرد فقط سوییچ رو باز میکنم امپر آب بی دلیل بالا میره میچسبه به آخر.
سنسور دمای اب هم سالمه حتی فیشهای کامپیوترم قطع کردم بازم فرقی نکرد.
لطفا ممنون میشم جواب بدید
سلام
اسپرو ۹۳ چند تا سنسور دمای موتور داره ؟
اگه ۲ تا هست پس اونی که تک سیمه هست وصله به آمپر حرارت آب رادیاتور . این سنسور اگه سیمش اتصالی کنه به بدنه ، آمپر می‌ره می‌چسبه آخر
====================================================
اگه ماشینتون فقط یک سنسور دمای موتور داره پس بایستی با موتور کاملاً سرد فیشش رو بکشید و با اهم متر مقدار مقاومتش رو اندازه بگیرین .
بعد از ۲ دقیقه کار کردن موتور هم اندازه بگیرین.
بعد از کاملاً گرم شدنِ موتور هم اندازه گیری کنید.
باید مقدار اینها با هم متفاوت باشه وگرنه معنیش اینه که سنسور خرابه .
در اکثر سنسورها هر چه سنسور گرم‌تر میشه مقاومتش کمتر میشه .
====================================================
طرز کار این سنسور ها خیلی ساده هست . به محض باز شدن سوییچ ، کامپیوتر به طور مداوم یک ولتاژ ثابت که معمولاً ۴ و نیم ولت هست میده به سنسور . با توجه به اینکه موتور چقدر گرم باشه مقاومتش تغییر می‌کنه پس سنسور یک ولتاژی رو می‌فرسته برای کامپیوتر که از مقدار این ولتاژ هست که کامپیوتر می‌فهمه موتور چقدر گرم شده و سپس دستورات لازم برای سایر قطعات رو صادر می‌کنه مثلاً به انژکتورها مدت کمتر یا بیشتری برق میده تا پاشش سوخت ، کم یا زیاد بشه .

===================================================
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

https://www.tuningtalk.com/forum/viewto ... &start=440
.

معرفی نرم افزارهای کاربردی موبایلهای اندرویدی

https://www.tuningtalk.com/forum/viewto ... 6#p3901676
mp4008
پست: 7
تاریخ عضویت: چهارشنبه 11 بهمن 1391, 8:52 pm
Like شده: 3 بار

پست شنبه 9 فروردین 1399, 8:49 pm

سلام
اسپرو ۹۳ چند تا سنسور دمای موتور داره ؟
اگه ۲ تا هست پس اونی که تک سیمه هست وصله به آمپر حرارت آب رادیاتور . این سنسور اگه سیمش اتصالی کنه به بدنه ، آمپر می‌ره می‌چسبه آخر
====================================================
اگه ماشینتون فقط یک سنسور دمای موتور داره پس بایستی با موتور کاملاً سرد فیشش رو بکشید و با اهم متر مقدار مقاومتش رو اندازه بگیرین .
بعد از ۲ دقیقه کار کردن موتور هم اندازه بگیرین.
بعد از کاملاً گرم شدنِ موتور هم اندازه گیری کنید.
باید مقدار اینها با هم متفاوت باشه وگرنه معنیش اینه که سنسور خرابه .
در اکثر سنسورها هر چه سنسور گرم‌تر میشه مقاومتش کمتر میشه

خیلی ممنونم محمد جان جواب دادی امتحان میکنم نتیجشو میگم

بازگشت به “كلوپ دوو DAEWOO”