مشکلات مربوط به سیستم اگزوز و کاتالیست انواع سمند و سورن

تصویر بحث و بررسی در مورد انواع مدلهای خودروی سمند

مدیر انجمن: milad IV

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
Kayhan3773
فعال خودروهای داخلی
پست: 2550
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1391, 10:53 am
نوع خودرو: 405GTI
Like شده: 14 بار

Re: مشکلات مربوط به سیستم اگزوز و کاتالیست انواع سمند و سورن

پست توسط Kayhan3773 » چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397, 4:29 pm

كاتاليزوري كه بهش اشاره كردم خيلي كم كاره و از روي ماشين نو باز شده بوده ولي خب يه مدت طولاني توي انبار بوده .
ضمن اين كه اگه تو نت سرچ كنين مواد شوينده زيادي براي كاتاليزور پيدا ميشه .
سوال من اين بود كه اين مواد داخل بازار ما هم پيدا ميشه يا نه !؟

مقدار hc پارسال ١٠١ بود ، الان ٥٥ هست ( بدون كاتاليزور ) ميخوام مقدار الايندگي رو تا جايي كه امكان داره كم كنم براي همين قصد دارم اين كاتاليزور رو نصب كنم
ولي گفتم قبلش اگه بشه كاتاليزور رو تميز كنم تا اين چند سالي كه خاك ميخورده تاثيري در عملكردش نداشته باشه .



Sent from my iPhone using Tapatalk


WORK SMARTER , NOT HARDER
نمایه کاربر
yoosefheidari
دنده 1
پست: 1183
تاریخ عضویت: شنبه 27 فروردین 1390, 12:44 pm
نوع خودرو: RD-SLX TU5-سورنTURBO
محل اقامت: شهرکرد-آریاشهر
Like شده: 4 بار

Re: مشکلات مربوط به سیستم اگزوز و کاتالیست انواع سمند و سورن

پست توسط yoosefheidari » چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397, 7:11 pm

Kayhan3773 نوشته شده:
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397, 4:29 pm
كاتاليزوري كه بهش اشاره كردم خيلي كم كاره و از روي ماشين نو باز شده بوده ولي خب يه مدت طولاني توي انبار بوده .
ضمن اين كه اگه تو نت سرچ كنين مواد شوينده زيادي براي كاتاليزور پيدا ميشه .
سوال من اين بود كه اين مواد داخل بازار ما هم پيدا ميشه يا نه !؟

مقدار hc پارسال ١٠١ بود ، الان ٥٥ هست ( بدون كاتاليزور ) ميخوام مقدار الايندگي رو تا جايي كه امكان داره كم كنم براي همين قصد دارم اين كاتاليزور رو نصب كنم
ولي گفتم قبلش اگه بشه كاتاليزور رو تميز كنم تا اين چند سالي كه خاك ميخورده تاثيري در عملكردش نداشته باشه .



Sent from my iPhone using Tapatalk
به شست و شو نیازی نیست کاتالیزوری که نو باشه شستشو نمیخواد کاتالیزوری هم که کارشو کرده باشه شست و شوش فایده ای نداره!! یه باد داخلش بگیرین و ببندینش
منبع عقب هم تاثیر زیادی تو hc داره


HU : CDA-137EBT RE : Helix H236 Precision FR : MX165PLUS
نمایه کاربر
S+
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 287
تاریخ عضویت: شنبه 17 بهمن 1394, 8:28 pm
نوع خودرو: Samand LX - XU7
محل اقامت: شهر باران

Re: مشکلات مربوط به سیستم اگزوز و کاتالیست انواع سمند و سورن

پست توسط S+ » چهارشنبه 29 آبان 1398, 7:31 pm

درود

دوستان تاثیر سوراخ شدن منبع انتهایی رو مصرف سوخت رو حدوداً چقد برآورد میکنید ؟


SajjaD
نمایه کاربر
شهرام اسماعيلي
متخصص فنی خودرو
پست: 737
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 مهر 1384, 10:43 am
نوع خودرو: PARS LX-TIBA -206TU5
محل اقامت: شيراز - بندر ماهشهر
Like شده: 3 بار

Re: مشکلات مربوط به سیستم اگزوز و کاتالیست انواع سمند و سورن

پست توسط شهرام اسماعيلي » چهارشنبه 29 آبان 1398, 8:07 pm

S+ نوشته شده:
چهارشنبه 29 آبان 1398, 7:31 pm
درود

دوستان تاثیر سوراخ شدن منبع انتهایی رو مصرف سوخت رو حدوداً چقد برآورد میکنید ؟
سلام
سوراخ شدن و پاره شدن منبع آخر اگزوز مصرف سوخت را بالا میبرد بطوریکه راننده متوجه میشود قبل از این عیب مصرف سوخت کمتر بوده است
تقریبا برای پژو 206 تیپ 5 اگر منبع آخر اگزوز پاره و یا قطعات آن فرسوده و ریزش کرده باشند افزایش مصرف سوخت حدود 4 تا 5 لیتر است
و علیرِغم صدای زیبای اگزوز راننده را مجبور به رفع اشکال میکند


آلکامی
يار همراه
پست: 3687
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 13 مهر 1393, 4:30 pm
نوع خودرو: عشق رنجرور ولی ندارم
محل اقامت: شهرک چوکا-بندرانزلی
اینستاگرام: mohsen_moradi_alkam@

Re: مشکلات مربوط به سیستم اگزوز و کاتالیست انواع سمند و سورن

پست توسط آلکامی » چهارشنبه 29 آبان 1398, 10:03 pm

دوستان سلام
تجربه خودمو میگم
هایلوکوس روو ۲۰۱۶ به خاطر مصرف بنزین معمولی و کات آف زیاد تو کیلومتر زیر ۱۰۰ هزار کاتالیست بالایی گرفته بود
بازش کردیم با اسپری انژکتور شور کامل شستشو دادیم باد گرفتیم سفید و عالی شد هنوزم کار میکنه
کاپرای خودم
گرفتگی شدید داشت در حدی که دور موتور از ۴ هزار بالاتر نمیرفت
بردم یه اگزوز سازی با جوهر نمک رقیق شده شستشو داد و سفید شد
بستیم تقریبا ۱۰۰هزار کار کرد بالاییش خورد شد
الان خالیش کردم
نتیجه اینکه به هیچ عنوان خالیش نکنید
تا جایی که میشه با مصرف بنزین سوپر یا اکتان مرغوب و در نهایش شستشو مراقبت کنید
اصلا کات آف ندید
الان که کاپرام کاتالیست نداره تازه قدرشو میدونم
مصرف رفته بالا
خام سوزی
بد کار میکنه
چراغ چک
صدای زیاد
تغییر زیادی هم تو شتاب و کشش ایجاد نشده اینکه میگن خیلی تاثیر داره شما باور نکنید
یه نکته هم داره
کاتالیست خالی میکنی گرمای خروجی اگزوز به سنسور دوم بیشتر میشه که باعث خطا دادن و مصرف میشتر میشه
کیت های شبیه ساز و این حرفها هم تاثیر موقت دارن
با این قیمت های جدید قدر کاتالیست ماشین بدونید


بازسازی و نگهداری لندرور 9 نفره 1978
viewtopic.php?f=195&t=101992
_____________________
محسن مرادی آلکامی
نمایه کاربر
HDana
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 350
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 16 فروردین 1388, 1:03 pm
نوع خودرو: SAMAND SE
محل اقامت: تهران

Re: مشکلات مربوط به سیستم اگزوز و کاتالیست انواع سمند و سورن

پست توسط HDana » یک‌شنبه 8 دی 1398, 11:52 am

نکته بعدی لزوم توجه به بازار لوازم یدکی در کنار نوع سوخت ارائه شده است. نقش یک روغن خوب کم اهمیت‌تر از نقش بنزین خوب و خودروی خوب نیست. همچنین کاتالیست که وسیله بسیار گرانقیمتی است باید تحت نظارت دولت در بازار عرضه شود، همانطور که عیار طلا و سکه توسط دولت کنترل می‌شود. دقیقا کاتالیست هم وسیله‌ای است که موادی گرانقیمت‌تر از طلا در آن به کار می‌رود، لذا پتانسیل تقلب خیلی در آن بالا است. این در حالی است که به هر حال بعد ۶۰ یا حداکثر ۱۰۰ هزار کیلومتر، بسته به نوع کاتالیست و نوع ترافیک و رانندگی افراد، به هر حال باید تعویض شود. به عبارتی هر خودرویی با رانندگی نرمال حداکثر پس از پنج سال نیازمند چنین تغییری است. به عبارتی از حدود ۱۸ میلیون خودروی موجود، حداقل ۱۳ میلیون آن در محدوده‌ای هستند که نیازمند تعویض کاتالیست هستند، در حالیکه هیچ توجهی به آن نمی‌شود و برخی سازمان‌های مسوول این موارد را رها کرده و تنها بر خودروسازان تمرکز کرده‌اند.

منبع:
https://www.isna.ir/news/98100805441/%D ... 8%B4%DB%8C


rstol
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 148
تاریخ عضویت: جمعه 3 اردیبهشت 1395, 8:03 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مشکلات مربوط به سیستم اگزوز و کاتالیست انواع سمند و سورن

پست توسط rstol » چهارشنبه 18 دی 1398, 9:57 am

سلام
وقت بخیر
برای شستن کاتالیزور این تینر در ایران هست ؟اسمش چیه؟


.
.
SORRY SHIT FRENCH CAR BROKEN DOWN AGAIN
.
.
OMBLINE
پست: 2
تاریخ عضویت: جمعه 20 دی 1398, 5:02 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مشکلات مربوط به سیستم اگزوز و کاتالیست انواع سمند و سورن

پست توسط OMBLINE » شنبه 26 بهمن 1398, 5:29 am

سلام

یه سمند EF7 مدل 96 موجود سنسور اکسیژن پایینش مرخص شده و سوکت خاکستری هستش .
رفتم پاساژ کاشانی هیچکس نمیدونست چه مارکی و مدلی و چه رنگ سوکتی بهش میخوره .
ممنون میشم راهنمایی کنید.


نمایه کاربر
علي پارسی
يار قديمي
پست: 2379
تاریخ عضویت: دوشنبه 23 شهریور 1383, 1:46 pm
Like شده: 2 بار

Re: مشکلات مربوط به سیستم اگزوز و کاتالیست انواع سمند و سورن

پست توسط علي پارسی » شنبه 26 بهمن 1398, 7:23 am

rstol نوشته شده:
چهارشنبه 18 دی 1398, 9:57 am
سلام
وقت بخیر
برای شستن کاتالیزور این تینر در ایران هست ؟اسمش چیه؟


اسم محلولی که استفاده میشه در ویدیو lacquer thinner هست (cellulose thinner هم شناخته میشه) و برند های مختلفی تولید میکنن!
با این شرکت فروشنده انواع تینر تماس بگیرید احتمالا میتونن کمک تون کنن:

 
تلفن دفتر مرکزی تهران: 02188504800
تلفن واحد فروش : 02176214487
تلفن همراه کارشناس مشاوره : 09190020048
سامانه پیامک انتقادات و پیشنهادات: 30001289
وب سایت : www.diacopars.ir
ایمیل:info@diacopars.com



فقط قبل از انجام اینکار لازم هست بهتون یادآوری کنم: روشی که تو ویدیو بهش اشاره شده بیشتر برای مواردی هست که کد خطایی در کامپیوتر ماشین مربوط به سیستم آلایندگی / Emission وجود داره که معمولا اغلب افراد ابتدا به سراغ تعویض اکسیژن سنسور ها میرن و در نهایت در صورت عدم رفع مشکل مالک رو مجبور به تعویض کاتالیزور خراب وادار میکنه و معمولا افرادی که قصد تعویض و خرید کاتالیزور نو رو به دلیل هزینه بالای تهیه اون از نمایندگی رو ندارن (حداقل، بیش از هزار دلار) به سراغ روش های ارزان تری نظیر این روش برای بازیابی کاتالیزور و رفع گرفتگی های کاتالیزور میکنن (لازم به ذکر هست خرید و فروش کاتالیزور دست دوم در برخی کشورها نظیر امریکا ممنوع هست) بنابراین در این وضعیت یعنی زمانی که کاتالیزور خراب هست چنین افرادی چیزی برای از دست دادن ندارن و از روش هایی نظیر این استفاده میکنند، در آخر: استفاده از این روش ممکنه به سیستم سوخت رسانی ماشین تون هم آسیب های بعدی و جدی تری رو وارد کنه پس: اگر هدف تون از استفاده این تینر صرفا تمیز کردن کاتالیزور هست شخصا پیشنهاد انجام چنین کاری رو نمیکنم اما اگر کاتالیزور ماشین تون نیاز به تعویض داره میتونید از این روش استفاده کنید که اون هم به نوع خودرو و کارکرد ماشین تون هم بستگی داره

این ویدیو رو هم نگاه کنید، گوینده در ابتدا درست اشاره میکنه به همون ویدیویی که شما ارسال کردید (اسم کاربر ارسال کننده ویدیو رو میاره) و بعد از امتحان این روش، هیچ تاثیر مثبت ای نمیبینه و کاتالیزور ها همچنان خراب و نیاز به تعویض دارن. (تاکید میکنم، دلیل استفاده این افراد بازیابی کاتالیزور خراب هست و نه صرفا پاکسازی)

https://www.youtube.com/watch?v=ZlPadYU2mPg


ثبت نام در این انجمن، به منزله مطالعه و قبول قوانین میباشد، لذا تمامی تمامی کاربران در مدت زمان فعالیت خود موظف به رعایت قوانین میباشند.
OMBLINE
پست: 2
تاریخ عضویت: جمعه 20 دی 1398, 5:02 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مشکلات مربوط به سیستم اگزوز و کاتالیست انواع سمند و سورن

پست توسط OMBLINE » شنبه 26 بهمن 1398, 12:04 pm

OMBLINE نوشته شده:
شنبه 26 بهمن 1398, 5:29 am
سلام

یه سمند EF7 مدل 96 موجود سنسور اکسیژن پایینش مرخص شده و سوکت خاکستری هستش .
رفتم پاساژ کاشانی هیچکس نمیدونست چه مارکی و مدلی و چه رنگ سوکتی بهش میخوره .
ممنون میشم راهنمایی کنید.
? :( :old:


موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “کلوپ سمند Samand”