قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

چگونگی کارکرد فرمان هیدرولیک

مدیر انجمن: كوروش پيروز

نمایه کاربر
amoo
شروع حركت
پست: 48
تاریخ عضویت: شنبه 22 مرداد 1390, 7:25 am
نوع خودرو: BMW 518 E12
محل اقامت: مرودشت

پست پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1396, 9:38 am

سلام.

یکی از دوستان سوال منو پرسیده ولی کسی جواب نداده.

سوال : آیا با افزایش دور پمپ هیرولیک ، فرمون نرمتر میشه؟

ممنون
جاهل اسیر زبان خود است.امام رضا علیه السلام
kashiwy
پست: 3
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1396, 1:59 pm
نوع خودرو: دنا

پست پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1396, 2:04 pm

سلام
من دنا سال 95 دارم
پمپ هیدرولیک فرمان ان را عوض کرد نمایندگی ولی هنوز در حال درجا که موتور کار می کند کمی صدای ان زیاد صدا از پمپ است گفته اند ایران خودرو راه کار ارائه می نماید منتظر باشید.
راه حل ان چیست؟
نمایه کاربر
t51
اخراجی
پست: 10505
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 12:10 pm

پست جمعه 8 اردیبهشت 1396, 9:30 am

amoo نوشته شده:سلام.
یکی از دوستان سوال منو پرسیده ولی کسی جواب نداده.
سوال : آیا با افزایش دور پمپ هیرولیک ، فرمون نرمتر میشه؟
ممنون
درودبرشما-باافزایش فشارروغن هیدرولیک نیروی بیشتری دراختیارتان هست تافرمان رابچرخانیدولی این فشاربایدکنترل شده باشدتادر سرعتهای بالا
موجب ایجادخطرنشودلذابرای کنترل فشارهیدرولیک از تجهیزاتی هماننداسپول وکانکتورکه دارای روزنه های ریزوحساب شده ای هستنداستفاده میشودکه فشارروغن رادردورهای بالاکنترل کنند ونرمی فرمان بیش ازحدنشود: :grin:
تصویر
kashiwy نوشته شده:سلام
من دنا سال 95 دارم
پمپ هیدرولیک فرمان ان را عوض کرد نمایندگی ولی هنوز در حال درجا که موتور کار می کند کمی صدای ان زیاد صدا از پمپ است گفته اند ایران خودرو راه کار ارائه می نماید منتظر باشید.
راه حل ان چیست؟
بادرود-اگرنمونه فراخوان وپیچ صورتی نیست،مجددامراجعه ودرخواست پمپ هیدرولیک نوع بهینه رابنمایید: :grin:
http://s9.picofile.com/file/8281175250/ ... 114035.png
kashiwy
پست: 3
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1396, 1:59 pm
نوع خودرو: دنا

پست شنبه 13 خرداد 1396, 3:08 pm

سلام بردم میگن عوض کردیم بهینه است ولی باز صدا می دهد فرمان را می چرخانم کم و زیاد می شود البته اگر تا اخر فرمان را بچرخانیم صدا زیاد می شود این طبیعی است ولی با یکزره چرخواندن فرمان کم و زیاد می شود صدا
نمایه کاربر
t51
اخراجی
پست: 10505
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 12:10 pm

پست یک‌شنبه 14 خرداد 1396, 6:53 am

kashiwy نوشته شده:سلام بردم میگن عوض کردیم بهینه است ولی باز صدا می دهد فرمان را می چرخانم کم و زیاد می شود البته اگر تا اخر فرمان را بچرخانیم صدا زیاد می شود این طبیعی است ولی با یکزره چرخواندن فرمان کم و زیاد می شود صدا
درودبرشما-فرمان را نبایدتا آخرین حدش بچرخانیدباعث صدا وصدمه میشود.ولی در حالت معمولی هم نبایدصدای زیادی بدهد.
آیاخودتان پیچهای صورتی راملاحظه نمودید؟ اگرنمونه بهینه هست وهنوزصدا وناله داریدپیشنهادمیکنم روغن هیدرولیک رابانوع
سه خط DEXRON IIIویالیکومولیIIIخط وبا توتال3خط تعویض وهواگیری نماییدتاصداوناله وسایش قطعات باز هم کاهش یابد. :eek:
kashiwy
پست: 3
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1396, 1:59 pm
نوع خودرو: دنا

پست یک‌شنبه 14 خرداد 1396, 2:39 pm

سلام
ممنون از زحمت جنابعالی
من ماشینک دنا فقط در حالت درجا و خلاص کمی صدایش زیاد است ایا این طبیعی است ؟
نمایه کاربر
t51
اخراجی
پست: 10505
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 12:10 pm

پست دوشنبه 15 خرداد 1396, 1:29 am

kashiwy نوشته شده:سلام
ممنون از زحمت جنابعالی
من ماشینک دنا فقط در حالت درجا و خلاص کمی صدایش زیاد است ایا این طبیعی است ؟
درودبرشما-صدای کمی بایدبدهدولی نباید آزاردهنده باشد.صدابایددرحدوصل شدن کمپرسورکولربرای شماطبیعی وقابل تحمل باشد.ناله وصدای زیادنشان دهنده
سایش بیشترقطعات و وجودهوادرسیستم هست.پیشنهادمیکنم روغن هیدرولیک رابانمونه3خط تعویض وهواگیری نمایید.درکاهش سایش قطعات بسیارتاثیر خواهد
داشت.پیروزباشید. :eek:
نمایه کاربر
Alireza_MH
دنده 4
پست: 4279
تاریخ عضویت: دوشنبه 14 مرداد 1392, 10:51 am
نوع خودرو: Mazda Protege
محل اقامت: تهران - پاسداران
Like شده: 2 بار

پست جمعه 31 شهریور 1396, 1:29 pm

سلام خدمت دوستان
ببخشید سوالم نسبتا نا مربوطه
تو این ۳ روز گذشته از چند جا شنیدم که روغن گیربکس اتوماتیک رو میشه بجای روغن هیدرولیک استفاده کرد
آیا این موضوع صحت داره؟
و اینکه اگه صحت داره روغن گیربکس نسبت به روغن هیدرولیک مزیت یا ضرری داره یا نه؟
Diamonds Last For Ever
نمایه کاربر
IIXL
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 445
تاریخ عضویت: شنبه 25 دی 1389, 7:14 pm

پست جمعه 31 شهریور 1396, 5:44 pm

Alireza_MH نوشته شده:سلام خدمت دوستان
ببخشید سوالم نسبتا نا مربوطه
تو این ۳ روز گذشته از چند جا شنیدم که روغن گیربکس اتوماتیک رو میشه بجای روغن هیدرولیک استفاده کرد
آیا این موضوع صحت داره؟
و اینکه اگه صحت داره روغن گیربکس نسبت به روغن هیدرولیک مزیت یا ضرری داره یا نه؟
سلام
برای اسپرتیج همین حرف زدن گفتن روغن هیدرولیک با گیربکسش مشترکه ، انجام دادم و در نهایت به صدا افتادن پمپ هیدرولیک ختم شد
وقتی روغن هیدرولیک نسبت به روغن گیربکس مقایسه کردم غلیظ تر بود و تنها شباهتشون رنگ قرمز بود


Sent from my iPad using Tapatalk
تو اول بگو با کیان زیستی من آن گه بگویم که تو کیستی
GM.1
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 808
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 25 آذر 1393, 8:43 pm
نوع خودرو: 405...2000
Like شده: 139 بار

پست جمعه 4 اسفند 1396, 7:24 am

با سلام
آقا نکنین..گوش به حرف این مکانیک نما ها ندین
چند سال پیش برای تعمیر هیدرولیک فرمان مراجعه کردم
و اولین بار بود که هنگام تعمیر بالا سر خودرو نبودم
با وجود تاکید زیاد که یک لیتر روغن هیدرولیک لیکومولی
تو صندوق عقب گذاشتم تا بعد اتمام تعمیرات استفاده کنند
بعد ظهر که رفتم برای تحویل چشام شد چهار تا
طبق عادت همیشه چهار لیتر روغن موتور تو صندوق عقب دارم(یه عادت خیلی قدیمی)
دیدک که قوطی روغن هیدرولیک آکبند سر جاش به اوستا گفتم چرا زحمت کشیدی
من که روغن گرفته بودم..گفت چه زحمتی روغن خودتو ریختم و دوباره رفتم سر صندوق که دیدم
پلمپ چهار لیتری روغن موتور بازه و یه لیترش نیست
بعد کلی جنجال ایشون گفتند که ما به روغن هیدرولیک اعتقاد نداریم و این کار خیلی عادیه
با اینکه اون روز آستین بالازدم و به هزار بدبختی روغن داخل سیستم هیدرولیک رو تخلیه کردم
(با خارج کردن شلنگ پر فشار و هدایتش تو یه چهار لیتری)ولی خدا ازش نگذره دیگه اون
فرمان مثل قبل نشد که نشد..با نثار فاتحه برای رفتگان مکانیک نما ها
زندگی زیباست

بازگشت به “سیستم فرمان”