قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تاپیک جامع ECU ( سوال و جواب - مشکلات - تغییرات )

بحث در مورد ECU و نحوه كاركردن آن

مدیر انجمن: كوروش پيروز

rrrreza
پست: 2
تاریخ عضویت: چهارشنبه 22 شهریور 1396, 7:52 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست چهارشنبه 22 شهریور 1396, 7:58 am

milaneta نوشته شده:بدون شک یکی از هوشمند ترین ای سی یو هایی هست که ایران خودرو برای این موتور انتخاب کرده.

سلام و وقت بخیر،،،
ممکنه بگید طبق چه تستی و از چه منبعی این حرف رو میزنید؟
البته من اماتورم ولی یه 206 تیپ 5 دارم که ای سی یو کروز داره و شتاب ماشین نابوده
ممنون میشم یه خورده راجع به این تایید هوشمند بودن ای سی یو کروز بیشتر توضیح بدید
سپاس
فرهادمحمدی
پست: 9
تاریخ عضویت: جمعه 30 تیر 1396, 11:36 am
نوع خودرو: پژو۲۰۶

پست پنج‌شنبه 23 شهریور 1396, 9:42 pm

سلام دوستان ۲۰۶ مدل ۸۸ تیپ ۲ دارم که مدتیه یهو امپرهاش بجز بنزین میفته وبعد از مدتی کوتاه میره سرجاش وچراغ چک هم روشن میشه البته تو روند حرکتی مشکلی ایجاد نمیکنه. بعضی اوقات هم چک ودینام ودستی باهم روشن میشه وخیلی کم هم بعضی وقتها به ندرت یهو تمام پشت امپرو ساعت وکیلومترشمار وضبط ونورها قطع شده وعلامت باطری روشن میشه.
باطری وشمع وکوئل تعویض
اتومات استارت وذغال
صافی بنزین
Bsi تست شد
Bsmتست شد
باز مشکل پابرجاست.
البته نوربالا زنون بود برداشتم ۳ ماه مشکل نبود که با تعویض اورینگ بخاری که ربطی نداره همانطوری شد.
Ecu والئو جی ۳۴ تستی گذاشتم خوب شد نمیدونم حتما ایسیو هستش؟ قیمت استوکش چنده ؟ تو رشت تعمیرکار وارد نداره تو تهران کی کارش خوبه؟ ممنونم
H99D
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 97
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 13 تیر 1395, 5:00 pm
نوع خودرو: Samand EF7 CNG 93

پست یک‌شنبه 2 مهر 1396, 11:41 am

فرهادمحمدی نوشته شده:سلام دوستان ۲۰۶ مدل ۸۸ تیپ ۲ دارم که مدتیه یهو امپرهاش بجز بنزین میفته وبعد از مدتی کوتاه میره سرجاش وچراغ چک هم روشن میشه البته تو روند حرکتی مشکلی ایجاد نمیکنه. بعضی اوقات هم چک ودینام ودستی باهم روشن میشه وخیلی کم هم بعضی وقتها به ندرت یهو تمام پشت امپرو ساعت وکیلومترشمار وضبط ونورها قطع شده وعلامت باطری روشن میشه.
باطری وشمع وکوئل تعویض
اتومات استارت وذغال
صافی بنزین
Bsi تست شد
Bsmتست شد
باز مشکل پابرجاست.
البته نوربالا زنون بود برداشتم ۳ ماه مشکل نبود که با تعویض اورینگ بخاری که ربطی نداره همانطوری شد.
Ecu والئو جی ۳۴ تستی گذاشتم خوب شد نمیدونم حتما ایسیو هستش؟ قیمت استوکش چنده ؟ تو رشت تعمیرکار وارد نداره تو تهران کی کارش خوبه؟ ممنونم
به نظر میاد مشکل از bsi و bsm باشه چون ecu به انژکتورها و شمع ها فرمان میده و مدیریت دیگر سیستم های برقی از جمله چراغ ها و بوق و داخل کابین و ... بر عهده bsi و bsm هست.
فیوز ها و رله ها(احتمالا روی bsm و bsi هستند) و اتصالات رو چک کنید.
moeinhoseyni
پست: 2
تاریخ عضویت: جمعه 16 اسفند 1392, 8:49 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست دوشنبه 7 اسفند 1396, 5:55 pm

سلام دوستان بنده تعمیر کار هستم یه 206 برای من امده که در دیاگ خطای انژکتور 3 میزنه کارهاییی که من روی این ماشین انجام دادم و مشکل حل نشد به شرح زیره:
ای سی انژکتور شارژ قلع شد
ای سی انژکتور تعویض شد
سیم کشی برای انژکتور 3 از bm34 و ecu کشیده شد که از ان خطا به انژکتور 4 رفت و مجدد برای هر 4 تا انژکتور سیم کشی مجدد کردم بعد رفت روی انژکتور 1
کوئل تعویض شد
کلا ecu را تعویض کردم باز هم همین خطا را داد
دو عدد از انژکتور ها را نو کردم ( انژکتور 4 و 1 )در ضمن انژکتور های خود ماشین بر روی دستگاه انژکتور شور به خوبی کار میکنند ولی باز هم همین خطا را داد
انژکتور هایی که براش انداختم شرکتی وائوه
چون در سیم کشی برق از bm34 گرفتم و باز هم مشکل حل نشد برق را مستقیم از باطری گرفتم ولی باز هم همین خطا را میده و مشکل از bm34 نیست
ماشین 206 تیپ 2 مدل 84
mir_16
پست: 4
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 24 دی 1396, 4:28 pm
نوع خودرو: پارس
Like شده: 1 بار

پست شنبه 18 فروردین 1397, 12:19 pm

سلام.من یه پارس tu5 مدل 94 دارم...شتابش خوبه و تا 160 تا خیلی خوب میره ولی به مرز 170 که میرسه دیگه ماشین انگار میمیره نمیخواد گاز بخوره...این مشکل از ecu و برنامه ای که بهش دادن میتونه باشه؟ ecu بوش 7.4.4 فرانسه هست
alavijeh
پست: 2
تاریخ عضویت: دوشنبه 31 اردیبهشت 1397, 9:25 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست دوشنبه 31 اردیبهشت 1397, 9:39 am

بچه ها چه تفاوتی بین این دو ایسیو وجود داره؟ (کروز و بوش) من شنیدم براس ۲۰۷ و سمند دو نوع را میبندن روی ماشین بصورت شانسی درسته؟
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2621
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 2:32 pm
نوع خودرو: ۴۰۵/پارس/سمند/آزرا
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 131 بار

پست شنبه 19 خرداد 1397, 4:06 am

باسلام
طبق تجربه خودم و گفته های دوستان ،ظاهرا در برخی از تولیدات دوسال اخیر ایرانخودرو ؛برنامه ECUبه نحوی تغییر داده شده است که ماشین بیشتر از ۱۶۰ کیلومتر سرعت نره.
ماشین خودم ال ایکس ۹۶ ای سی یو کروز و موتور ایکس یو هفت ،دیروز هرکاری کردم بالاتر از ۱۶۰ نرفت.در صورتی که ماشینهای قبلی خیلی راحت تا ۱۷۰میرفتن.
سوال اول
آیا دوستانی که ماشین مشابه یا مدل ۹۵ دارن ،با این تجربه روبه رو شده اند؟
سوال دوم
کسی تا کنون کاری برای رفعش انجام داده؟
باتشکر.
'-'
نمایه کاربر
پایونیر
يار همراه
پست: 3597
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 8 خرداد 1390, 1:34 pm
Like شده: 2 بار

پست یک‌شنبه 20 خرداد 1397, 10:58 am

با ریمپ تمام این محدودیتها برداشته و شتاب و مصرف سوخت بهتر حاصل میشه ، دیگه اون زمان گذشت امروزه روز حتی واسه پراید هم ریمپ اومده .
«محمد»
mclarenf1gtr104
پست: 5
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 22 اردیبهشت 1387, 7:51 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: اصفهان

پست سه‌شنبه 5 تیر 1397, 4:34 am

سلام
موتور rb25det neo دارم برای روشن کردن موتور مشکل دارم ecu فرمان انژکتور صادر نمیکنه
اگه کسی میتونن کمک کنه ممنون میشم
(لطفا قوانین را مطالعه بفرمایید)
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2621
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 2:32 pm
نوع خودرو: ۴۰۵/پارس/سمند/آزرا
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 131 بار

پست سه‌شنبه 5 تیر 1397, 9:34 am

ممل-امریکایی نوشته شده:
شنبه 19 خرداد 1397, 4:06 am
باسلام
طبق تجربه خودم و گفته های دوستان ،ظاهرا در برخی از تولیدات دوسال اخیر ایرانخودرو ؛برنامه ECUبه نحوی تغییر داده شده است که ماشین بیشتر از ۱۶۰ کیلومتر سرعت نره.
ماشین خودم ال ایکس ۹۶ ای سی یو کروز و موتور ایکس یو هفت ،دیروز هرکاری کردم بالاتر از ۱۶۰ نرفت.در صورتی که ماشینهای قبلی خیلی راحت تا ۱۷۰میرفتن.
سوال اول
آیا دوستانی که ماشین مشابه یا مدل ۹۵ دارن ،با این تجربه روبه رو شده اند؟
سوال دوم
کسی تا کنون کاری برای رفعش انجام داده؟
باتشکر.
کسی از دوستان این مورد را تاحالا روی ماشینش تست کرده؟؟؟مدل۹۵به بعد...
منتظر یاری گر م تان هستیم.... :hb:
'-'

بازگشت به “واحد كنترل كننده الكترونيكي (ECU)”